Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä mielessä?  (Luettu 133966 kertaa)

Poissa HuliVili

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6497
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mitä mielessä?
« Vastaus #780 : Tammikuu 22, 2022, 21:16:37 »
Pinpan nuoleminen, siihen ei kyllästy koskaan. 😛
<---  Saitin isoin lumikulli

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15024
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mitä mielessä?
« Vastaus #781 : Tammikuu 22, 2022, 21:44:08 »
^
Niin samaa mieltä kanssasi.  :inlove:
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Cece

  • Sr. Member
  • Galleria (1)
  • Viestejä: 2620
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Mitä mielessä?
« Vastaus #782 : Tammikuu 22, 2022, 22:45:45 »
^^
Totta turiset😋😋😋
Helläkätinen herrasmies lassie

Poissa Juutas

  • Hero Member
  • Viestejä: 644
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mitä mielessä?
« Vastaus #783 : Tammikuu 24, 2022, 09:12:00 »
^, ^^ ja ^^^^ pojat puhuu vähän, muta asiaa!! :inlove:
Lempeä mies, lämpöä vailla.

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 8966
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mitä mielessä?
« Vastaus #784 : Tammikuu 24, 2022, 09:16:22 »
Nyt ui vastarannan kiiski rantaan ja sanoo notta - ei nappaa ja kiinnostus loppui vuosia sitten
Why so fragile?

Poissa Kapu

  • Sr. Member
  • Viestejä: 7665
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Mitä mielessä?
« Vastaus #785 : Helmikuu 08, 2022, 13:18:56 »
Erkki Tuomiojan mummo oli Hella Wuolijoki. Joku saattaa muistaa historiasta.
Takkuiset hiukset rinnoillasi

Poissa RobertLey

  • Sr. Member
  • Viestejä: 4958
  • ********* Foorumihierarkian huipulla
Vs: Mitä mielessä?
« Vastaus #786 : Helmikuu 08, 2022, 13:45:31 »
^ Valitettavasti. - Vaikka Tuomiojan vaari ja Hellan siippa, Sulo Wuolijokikin oli sosialisti (rusthollarin poika Hauholta, maisteri ja asianajaja) niin sen verta tervejärkinen mies aikanaan että älysi erota Hellasta ajoissa. - Vaikka jätettäisiinkin Hellan toimet sotien aikana sanomati niin oli luonteeltaankin melkoinen riivinrauta ja draamakuningatar ettei sen sorttista tavallinen mies selvinpäin kestänyt.

Poissa Vieras0361

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1697
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mitä mielessä?
« Vastaus #787 : Helmikuu 08, 2022, 14:11:24 »
^ Wikipedian perusteella aika sekavaa, että voisi mitään mielipidettä vetää. Auttoiko rauhan aikaansaamisessa vai edistikö Venäjän hyökkäystä Suomeen? Vaikea sanoa

Poissa RobertLey

  • Sr. Member
  • Viestejä: 4958
  • ********* Foorumihierarkian huipulla
Vs: Mitä mielessä?
« Vastaus #788 : Helmikuu 08, 2022, 14:22:13 »
^ Ei meikäläinenkään ole lukenut kun Pekka Lounelan "Hella Wuolijoki - legenda jo eläessään" sekä Vappu Tuomiojan "Sulo, Hella ja Vappuli" joista jäänyt näitä anekdootteja mieleen. - Jokainen voi tietysti vetää itse mitkä johtopäätökset haluaa.

Poissa Vieras0361

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1697
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mitä mielessä?
« Vastaus #789 : Helmikuu 08, 2022, 14:28:02 »
^ Sen verran sekavantuntuinen elämä ollut rouvalla keskellä valtaisaa poliittista peliä sotatilan keskellä, etten pystyisi hänestä vetämään minkäämoista psykoanalyysiä vaikka lukisin loppuelämäni, ja yrittäisin muodostaa edes mielipiteen joka on, kuten tiedetään, kuin persereikä. Kaikilla on sellainen ja kaikki ne haisee😁

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15024
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mitä mielessä?
« Vastaus #790 : Helmikuu 08, 2022, 14:35:29 »
Sulo Wuolijokikin oli sosialisti (rusthollarin poika Hauholta, maisteri ja asianajaja)
Sulo Wuolijoen isä oli Juho Robert Juhonpoika Wuolijoki ja tosiaan Hauholta. Ja hänen isänsä Juho Erkinpoika Wuolijoki oli syntyjään Luopioisista.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa RobertLey

  • Sr. Member
  • Viestejä: 4958
  • ********* Foorumihierarkian huipulla
Vs: Mitä mielessä?
« Vastaus #791 : Helmikuu 09, 2022, 08:46:24 »
^ Oli juu. Tämä Juho Robert Juhonpoika Wuolijoki istui myöskin eläessään valtiopäivillä talonpoikaissäädyn edustajana ja oli mielipiteiltään hyvin konservatiivi vanhasuomalainen. - Kun molemmat pojat Sulo ja Wäinö liittyivät nuorina ylioppilaita ns "Marraskuun sosialistien" ryhmään Juho totesi jälkikasvulleen lyhyesti; "Te voitte mennä vapaasti niiden mukaan joilla ei ole mitään, koska teillä ei ole mitään. Mulla on, ja minä pidän siitä kiinni. Ja jos tulee vastamäkiä siinä sakissa niin turha tulla hakemaan myötätuntoo. Mies tekee itte omat ratkasunsa ja vastaa niistä kanssa itte. Voitte poistua."

Wuolijoen veljekset pysyivät melko maltillisilla linjoilla, Sulo osasi vetää itsensä känniin kapinan alettua niin että jäi ryyppäämisensä takia punaisten kansanvaltuuskunnan ulkopuolelle. Tuomittiin kuitenkin vankeusrangaistukseen jälkeenpäin keväällä 1918 ja totesi vartijoiden pidättäessä Kausalan asemalla; "Herra on herra helvetissäkin." ja matkusti junan ykkösluokassa Helsinkiin ja siitä Isosaaren vankileirille.

Totesi Luopioisissa vanhoilla päivillään kaipaavansa Otto-Ville Kuusista, joka oli ollut tuttu "kaveri" jo opiskeluvuosilta saakka; "En mä muuten, mutta kun mies tuli itku silmässä vuonna seittemäntoista ruinaan nimeä kolmen sadan markan vekseliin ja kyllähän mä pistin. Mutta kun se luikki sitte ryssiin ja vielä piruili kaiken päälle ja mä sen vekseliin joudun korkoineen maksaan niin olen miettiny että ehkä mä en toista kertaa luottas semmosen mieheen... Mutta kaipaisin mä sitä siksi että tulis ja maksas velkansa. Mutta eihän se tuu."

Poissa Vieras0342

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3362
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mitä mielessä?
« Vastaus #792 : Helmikuu 11, 2022, 08:55:09 »
Pitää tarkistaa, onko kännivoi vinlatia vielä voimissaan ennen kuin lähden panemaan yhtä naista.

En kerro ketä.  ;D 

Poissa Herra49

  • Full Member
  • Viestejä: 459
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Mitä mielessä?
« Vastaus #793 : Helmikuu 11, 2022, 09:11:33 »
 :boozing:  :behind:    Nää mielessä!!!

Poissa Pekonen

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3450
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Mitä mielessä?
« Vastaus #794 : Helmikuu 11, 2022, 09:16:04 »
^ Oli juu. Tämä Juho Robert Juhonpoika Wuolijoki istui myöskin eläessään valtiopäivillä talonpoikaissäädyn edustajana ja oli mielipiteiltään hyvin konservatiivi vanhasuomalainen. - Kun molemmat pojat Sulo ja Wäinö liittyivät nuorina ylioppilaita ns "Marraskuun sosialistien" ryhmään Juho totesi jälkikasvulleen lyhyesti; "Te voitte mennä vapaasti niiden mukaan joilla ei ole mitään, koska teillä ei ole mitään. Mulla on, ja minä pidän siitä kiinni. Ja jos tulee vastamäkiä siinä sakissa niin turha tulla hakemaan myötätuntoo. Mies tekee itte omat ratkasunsa ja vastaa niistä kanssa itte. Voitte poistua."

Wuolijoen veljekset pysyivät melko maltillisilla linjoilla, Sulo osasi vetää itsensä känniin kapinan alettua niin että jäi ryyppäämisensä takia punaisten kansanvaltuuskunnan ulkopuolelle. Tuomittiin kuitenkin vankeusrangaistukseen jälkeenpäin keväällä 1918 ja totesi vartijoiden pidättäessä Kausalan asemalla; "Herra on herra helvetissäkin." ja matkusti junan ykkösluokassa Helsinkiin ja siitä Isosaaren vankileirille.

Totesi Luopioisissa vanhoilla päivillään kaipaavansa Otto-Ville Kuusista, joka oli ollut tuttu "kaveri" jo opiskeluvuosilta saakka; "En mä muuten, mutta kun mies tuli itku silmässä vuonna seittemäntoista ruinaan nimeä kolmen sadan markan vekseliin ja kyllähän mä pistin. Mutta kun se luikki sitte ryssiin ja vielä piruili kaiken päälle ja mä sen vekseliin joudun korkoineen maksaan niin olen miettiny että ehkä mä en toista kertaa luottas semmosen mieheen... Mutta kaipaisin mä sitä siksi että tulis ja maksas velkansa. Mutta eihän se tuu."

Tavallaan nämä suomalaiset maanpetturi-kommunisti-surkimukset ovat jo rangaistuksensa saaneet. Siinä porukassa näköjään joutui myymään periaatteensa hinta hengissä pysymiselle ennemmin tai myöhemmin, jos selkärangattomalla nyt voi periaatteita olla. Otto-Ville Kuusinenkin  uhrasi vaimonsa että itse säilyi hengissä.
Impivaaralainen boomeri ja Suomen Rydmanistit Ry:n jäsen sekä misogynistinen natzi.

Poissa Kapu

  • Sr. Member
  • Viestejä: 7665
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Mitä mielessä?
« Vastaus #795 : Helmikuu 11, 2022, 10:08:11 »
^Arvo "Poika" Tuominen näistä on kertonut mm. kirjassaan Kremlin kellot sekä muualla. Tuominen kuoli hiukan yllättäen vasta 1981 Tampereella.
Takkuiset hiukset rinnoillasi

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 8966
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mitä mielessä?
« Vastaus #796 : Helmikuu 11, 2022, 10:29:19 »
Saa tänään akka melaa. Samalla mietin Iivoa.
Why so fragile?

Poissa RobertLey

  • Sr. Member
  • Viestejä: 4958
  • ********* Foorumihierarkian huipulla
Vs: Mitä mielessä?
« Vastaus #797 : Helmikuu 11, 2022, 11:28:29 »
^^^ ^^ "Sirpin ja vasaran tie" kuuluu kanssa tuohon "Poika" Tuomisen muistelmiin. - Siinä käsittelee lapsuuttaan Hämeenkyrössä, liittymistään sosialisteihin sekä aikaa aina Vapaussotaan (tai se kutsui sitä kyllä toisella nimellä..) saakka.

Tuominen toimi Kansan Lehden päätoimittajana vielä maalis-huhtikuun vaihteessa 1918 Tampereella kun taisteluja käytiin jo esikaupungeissa saakka. - Palasi kolmenkymmenen vuoden päästä samaan tehtävään ja palkkasi  v. 1955 toimittajaksi etevän mutta levottoman nuoren miehen nimeltä Urpo Lahtinen. - Tuominen olisi toivonut Lahtisesta seuraajaansa mutta Urpolla oli jo suuremmat visiot mielessään ja perusti 1957 valtakunnan ensimmäisen ilmaisjakelulehden eli Tamperelaisen johon oli saanut idean reissattuaan mm. Hollannissa.

Poissa HuliVili

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6497
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mitä mielessä?
« Vastaus #798 : Helmikuu 18, 2022, 18:32:30 »
Pillu.. ja vain pillu.

Onneksi jo maanantaina pääsee taas vähän lipsuttelemaan, tuskin maltan odottaa. 👅
<---  Saitin isoin lumikulli

Poissa Hetvield

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2908
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Mitä mielessä?
« Vastaus #799 : Helmikuu 18, 2022, 18:50:48 »
Uusi mopo. Jumalauta kun taas kaasuttaa, täytyy lähteä huomenna latailemaan nykyisen akkua ja kiillottamaan bensatankkia, niin jos se menisi ohi.
Bad Ass. Smart Ass. Great Ass