Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Korona  (Luettu 35112 kertaa)

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15215
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Korona
« Vastaus #80 : Joulukuu 23, 2021, 11:14:09 »
^
Kyllä se koville tuntuu ottavan.  :laught:
Jaxuhalit sulle teme.  ;)
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Gentleman

  • Herrasmies
  • Sr. Member
  • Viestejä: 4337
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Korona
« Vastaus #81 : Joulukuu 23, 2021, 11:39:31 »
Parit piikit otettu, eikä mitään mainittavaa tullut. Pistos kohtaa jomotti pari päivää. Kolmannesta piikistä en tiedä koska saan kun en riskiryhmään kuulu, mut kyllä sen verran älliä on, että otan sen jos tarvetta ilmenee. Omikron tuntuu olevan paljon lievempiä oireita aiheuttava variantti, mitä uutisiin maailmalta on tullut perehdyttyä. Hallitus tosin on hieman herkällä tuulella, enkä ymmärrä miksi ravintola alaa pitää jälleen kerran kurittaa :(
𝕹𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖎𝖘 𝖆𝖓 𝖎𝖑𝖑𝖚𝖘𝖎𝖔𝖓. 𝖂𝖍𝖆𝖙 𝖎𝖘 𝖓𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖘𝖕𝖎𝖉𝖊𝖗 𝖎𝖘 𝖈𝖍𝖆𝖔𝖘 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖋𝖑𝖞.

Poissa Jimmy-setä

  • Hero Member
  • Viestejä: 773
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Korona
« Vastaus #82 : Joulukuu 23, 2021, 11:41:08 »
Tästä rokottautumisesta oli terveydenhuollon henkilöstön osalta tehty tilasto, joka osoitti, että mitä koulutetumpi ammattiryhmä sitä suurempi osa oli ottanut rokotteet. Tämä kertonee jotain oleellista asiasta...
Ja onhan se hieman surullista, että vähiten rokotteita ovat ottaneet riskiryhmien kanssa työskentelevät  kotihoidon työntekijät...

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15215
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Korona
« Vastaus #83 : Joulukuu 23, 2021, 11:46:24 »
^
Totta, tosin jotkut perustelevat sitä sillä, että on paljon mahdollisempaa olla rokotettu ja oireeton saatikka rokottamato ja oireeton.
Mutta nythän tilanne on niin, että heidät velvoitetaan ottamaan rokotesarja.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Jepe

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3152
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Korona
« Vastaus #84 : Joulukuu 23, 2021, 11:51:50 »
Taas tätä ...n propagandaa.

"Minulla olla tausi sarja, mutta olla samassa niitte puolela, joila ei ole. Ajatteluvapaus, veljet. Vihaa vastan"

Ja miten helvetissä logiikka kulkee: olen lukenut heidän ajatuksiaan, joten olen heidän puolellaan. Taidat vaihtaa puolta harva se kerta, kun avaat kirjan?

Miten olen puolta vaihtanut? Minun mielestäni rokote on vapaaehtoinen eikä minulle kerrottu että samalla pitää valita puolensa! :D

Montako teitä siellä kirjoittelee?

Sinun sanasi: "Olen paljon lukenut heidän kokemuksiaan ja tunteitaan, joten olen täysin heidän puolellaan."

Vai vaikuttaako ...n kolmosrokote muistiinkin?

Näköhän teillä meni, kun Russija muuttui CCCP:ksi yhdessä yössä eikä kukaan sano muuta kuin kiitosta.
En ole kolmosta ottanut, varmaan meni kakkosesta ja näköjään tuli ...n geenit samalla.
Mutta olet oikeassa, olisi pitänyt sanoa että ymmärrän täysin heidän kantansa ja kunnioitan sitä.
Se nuolijatyyppi 😋

Poissa Pekonen

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3522
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Korona
« Vastaus #85 : Joulukuu 23, 2021, 12:31:50 »
Tästä rokottautumisesta oli terveydenhuollon henkilöstön osalta tehty tilasto, joka osoitti, että mitä koulutetumpi ammattiryhmä sitä suurempi osa oli ottanut rokotteet. Tämä kertonee jotain oleellista asiasta...
Ja onhan se hieman surullista, että vähiten rokotteita ovat ottaneet riskiryhmien kanssa työskentelevät  kotihoidon työntekijät...
Siinä mielessä ymmärrän tämän koska käsittääkseni rokotettu levittää koronaa lähes samalla lailla kuin rokottamatonkin itse siihen kuitenkaan sairastumatta. Rokottamaton alkaessaan oirehtia jää töistä pois sairastamaan eikä tällöin tartuta hoidettavia.
Kaikista tärkeintä on että hoidettavat on rokotettu.
Impivaaralainen boomeri ja Suomen Rydmanistit Ry:n jäsen sekä antimisogynistinen gommunisti.

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Korona
« Vastaus #86 : Joulukuu 23, 2021, 12:50:17 »
^aletaanko täälläkin jo levittämään rokotevastaista propagandaa ja salaliittoteorioita? Tälläiset jutut voisi lopettaa vaikka ihan heti alkuunsa.
Eikö jokaisella saa olla oma mielipiteensä?
Ole huoleti minä olen saanut jo 3 covid rokotetta, mutta anna ihmisten ajatella oman mielensä mukaan.  ::)

No mutta tämä on tämän päivän kiinnostavin juttu. Hienoa Ville :)

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Korona
« Vastaus #87 : Joulukuu 23, 2021, 12:57:23 »
Taas tätä ...n propagandaa.

"Minulla olla tausi sarja, mutta olla samassa niitte puolela, joila ei ole. Ajatteluvapaus, veljet. Vihaa vastan"

Ja miten helvetissä logiikka kulkee: olen lukenut heidän ajatuksiaan, joten olen heidän puolellaan. Taidat vaihtaa puolta harva se kerta, kun avaat kirjan?

Miten olen puolta vaihtanut? Minun mielestäni rokote on vapaaehtoinen eikä minulle kerrottu että samalla pitää valita puolensa! :D

Montako teitä siellä kirjoittelee?

Sinun sanasi: "Olen paljon lukenut heidän kokemuksiaan ja tunteitaan, joten olen täysin heidän puolellaan."

Vai vaikuttaako ...n kolmosrokote muistiinkin?

Näköhän teillä meni, kun Russija muuttui CCCP:ksi yhdessä yössä eikä kukaan sano muuta kuin kiitosta.

Sotket sä Jepen minuun? Minähän se oon saitin ...

Poissa Jimmy-setä

  • Hero Member
  • Viestejä: 773
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Korona
« Vastaus #88 : Joulukuu 23, 2021, 12:57:40 »
Tästä rokottautumisesta oli terveydenhuollon henkilöstön osalta tehty tilasto, joka osoitti, että mitä koulutetumpi ammattiryhmä sitä suurempi osa oli ottanut rokotteet. Tämä kertonee jotain oleellista asiasta...
Ja onhan se hieman surullista, että vähiten rokotteita ovat ottaneet riskiryhmien kanssa työskentelevät  kotihoidon työntekijät...
Siinä mielessä ymmärrän tämän koska käsittääkseni rokotettu levittää koronaa lähes samalla lailla kuin rokottamatonkin itse siihen kuitenkaan sairastumatta. Rokottamaton alkaessaan oirehtia jää töistä pois sairastamaan eikä tällöin tartuta hoidettavia.
Kaikista tärkeintä on että hoidettavat on rokotettu.
Jos terveysviranomaisilta tulee ohjeistus, jonka mukaan riskiryhmien kanssa työskentelevien ei kannata ottaa rokotteita, niin sitten toki näin. Tällä hetkellä ohjeistus on ilmeisesti toisin päin.

Poissa Aurora Mature

  • Os. Paulatar
  • Sr. Member
  • Viestejä: 2207
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Korona
« Vastaus #89 : Joulukuu 23, 2021, 13:41:01 »
Koska keskustelujen perusteella luulen että tällä foorumilla on rokotevastaisia, pyydän lukemaan ja ottamaan piikin kauniiseen olkavarteen.

HUS tiedote (en osaa liittää screenshottia, tämän on niin aataminaiakainen systeemi, minä niin nuori keltanokka.)


” Päivystyksemme ovat ruuhkautuneet. Päivystykseen tulee hakeutua vain kiireellistä hoitoa vaativissa tilanteissa. Koronavirustestiin pääsy ei ole syy hakeutua päivystykseen. hus.fi/ajankohtaista/… #HUS #korona #päivystys”
Vastaanotto vappuviikolla. Vappuhulina 35 + 💃

Poissa Aurora Mature

  • Os. Paulatar
  • Sr. Member
  • Viestejä: 2207
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Korona
« Vastaus #90 : Joulukuu 23, 2021, 13:44:08 »
Menevätkö koronadenialistit ottamaan rokotteen, jos sen saa nenäsumutteena?
Vastaanotto vappuviikolla. Vappuhulina 35 + 💃

Poissa JPC

  • Full Member
  • Viestejä: 462
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Korona
« Vastaus #91 : Joulukuu 23, 2021, 13:49:57 »
Tästä rokottautumisesta oli terveydenhuollon henkilöstön osalta tehty tilasto, joka osoitti, että mitä koulutetumpi ammattiryhmä sitä suurempi osa oli ottanut rokotteet. Tämä kertonee jotain oleellista asiasta...
Ja onhan se hieman surullista, että vähiten rokotteita ovat ottaneet riskiryhmien kanssa työskentelevät  kotihoidon työntekijät...
Siinä mielessä ymmärrän tämän koska käsittääkseni rokotettu levittää koronaa lähes samalla lailla kuin rokottamatonkin itse siihen kuitenkaan sairastumatta. Rokottamaton alkaessaan oirehtia jää töistä pois sairastamaan eikä tällöin tartuta hoidettavia.
Kaikista tärkeintä on että hoidettavat on rokotettu.
Ainakin tartunnat näyttäisivät lisääntyvän rokotettujen lukumäärän kanssa.

Poissa Pekonen

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3522
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Korona
« Vastaus #92 : Joulukuu 23, 2021, 13:51:24 »
^^Ohjeistus... Suomalaiset tuntuu olevan niin typerää kansakuntaa pääministeriä myöten nykyään ettei mitään osata enää ajatella omin aivoin ilman ohjeistuksia.
Tällä en kuitenkaan tarkoita etteikö piikkiä kannata ottaa, myös riskiryhmien kanssa työskentelevien. Esitin vain yhden näkökulman asiaan millä he voivat rokottamattomuuttaan puolustella.
Impivaaralainen boomeri ja Suomen Rydmanistit Ry:n jäsen sekä antimisogynistinen gommunisti.

Poissa Aurora Mature

  • Os. Paulatar
  • Sr. Member
  • Viestejä: 2207
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Korona
« Vastaus #93 : Joulukuu 23, 2021, 13:56:13 »
Tästä rokottautumisesta oli terveydenhuollon henkilöstön osalta tehty tilasto, joka osoitti, että mitä koulutetumpi ammattiryhmä sitä suurempi osa oli ottanut rokotteet. Tämä kertonee jotain oleellista asiasta...
Ja onhan se hieman surullista, että vähiten rokotteita ovat ottaneet riskiryhmien kanssa työskentelevät  kotihoidon työntekijät...

Hevosmiesten TT mukaan kotihoidon piirissä olevien omaiset ovat alkaneet vaatimaan että vain rokotettu hlökunta saa käydä, ja silloin SOS huollon pitää totella. Alkaa käydä työt vähiin rokottamattomilta kotisairaanhoidon ammattilaisilta.
Vastaanotto vappuviikolla. Vappuhulina 35 + 💃

Poissa Jimmy-setä

  • Hero Member
  • Viestejä: 773
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Korona
« Vastaus #94 : Joulukuu 23, 2021, 13:57:42 »
^^Ohjeistus... Suomalaiset tuntuu olevan niin typerää kansakuntaa pääministeriä myöten nykyään ettei mitään osata enää ajatella omin aivoin ilman ohjeistuksia.
Tällä en kuitenkaan tarkoita etteikö piikkiä kannata ottaa, myös riskiryhmien kanssa työskentelevien. Esitin vain yhden näkökulman asiaan millä he voivat rokottamattomuuttaan puolustella.
Itse luotan tässä asiassa enemmän esimerkiksi virologien arvioihin kuin vaikkapa kotihoidon työntekijöiden omiin arvioihin... Toivon, että hekin (kotihoidon työntekijät) luottaisivat...

Poissa teme696

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6657
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Korona
« Vastaus #95 : Joulukuu 23, 2021, 14:01:39 »
^puhumattakaan kotivirologien arvioista, joita tuntuu riittävän.
"Taivaalla on aurinko ja sitten on taivaan isä joka säätää ilmat" -Teuvo 63v-

Poissa Jimmy-setä

  • Hero Member
  • Viestejä: 773
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Korona
« Vastaus #96 : Joulukuu 23, 2021, 14:03:46 »
^puhumattakaan kotivirologien arvioista, joita tuntuu riittävän.
Vähemmän kouluttautuneissa näitä on selvästi paljon.

Poissa Aurora Mature

  • Os. Paulatar
  • Sr. Member
  • Viestejä: 2207
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Korona
« Vastaus #97 : Joulukuu 23, 2021, 14:07:16 »
Kas, tekevä oppii.
Vastaanotto vappuviikolla. Vappuhulina 35 + 💃

Poissa Paroni

  • Full Member
  • Viestejä: 318
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Korona
« Vastaus #98 : Joulukuu 23, 2021, 14:33:02 »
Tää on kyllä nyt hankala kun ennen kolmatta piikkiä omikronia vastaan ei juuri rokotukset suojaa tarjoa.

Olisi kyllä toivottavaa että pt laskettaisiin Sote-työntekijöihin tai vähintään riskiryhmien kanssa työskenteleviksi ja saisivat 3. Piikin ASAP.

Ja mistähän hatusta tempasit ajatuksen, että se kolmas piikki jotenkin mystisesti sille omikronille sitä suojaa antaisi jotenkin paremmin?

Siitä on ihan tutkimuksia että
A) 3. Rokote nostaa vasta-aineiden määrän monikymmenketaiseksi vs 2. Piikki 6kk jälkeen
B) 2. Rokote (testissä pfizer) antaa omikronia vastaan vain 30% suojan tartuntaa vastaan ja 50% suojan vakavia oireita vastaan
C) 3. Rokote alustavien tutkimusdatojen perusteella näyttäisi estävän kaikki covidin aiheuttamat oireet 75% tapauksissa, vaikkei tartuntasuoja kasvakaan merkittävästi, matalaoireisuus ja viruksen matalat määrät limakalvoilla vähentävät tartuntoja ihan merkittävästi.

Lähteet voi kattoa ihan itse lyhyellä katsannolla, nää tiedot nyt on ollu viimeisen parin päivän aikana erinäisissä uutisissa kuitenkin jo.

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15215
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Korona
« Vastaus #99 : Joulukuu 23, 2021, 15:25:52 »
näin se on

”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant