Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mielenterveysongelmat ja seksityö  (Luettu 12614 kertaa)

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #40 : Toukokuu 28, 2020, 09:34:52 »
Mitäköhän tää kollegasi tuumaa kun puhut täällä hänen diagnooseistaan ja burnouteistaan syyllistäen ja yleistäen? Voisin kuvitella et tollasista aiheista on puhunut luottamuksella?

En ole maininnut ketään nimeltä enkä kyllä tule mainitsemaan. Olen lisäksi voinut tavata lukuisia kollegoita, mutta minua ei voi yhdistää siihen, ketä kaikkia tunnen, koska en ole missään yhteyksissä kenellekään yksityiskohtaisemmin eritellyt ja sanonut, ketä kaikkia olen tavannut, eikä se asia tietenkään kuulu muille vaan on luottamuksellinen yksityisyysasia, niin kuin kaikki muutkin sellaiset asiat, joissa ei saa viitata kehenkään henkilöön nimeltä tai nimimerkillä, koska yksityisyys on yksityisyyttä. Voin vain yleisesti ottaen kertoa asioita, joita olen kuullut, ja käsittääkseni siinä ei sinänsä ole mitään väärää tai haitallista, jos kenenkään henkilöllisyys ei paljastu tai jos asiaa ei voida liittää eikä kukaan ajatuksellisesti yhdistää kehenkään henkilöön tai nimimerkkiin ollenkaan.

Minä olen nainen, olen aina ollut ja tulen aina käyttämään itsestäni termiä Nainen. Pus och kram  :-*

Sama täällä. Terveisin nainen. :-* ❤️💋
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 28, 2020, 09:38:24 kirjoittanut SielujenRakastelua »

Poissa NinniNeiti

  • Full Member
  • Viestejä: 316
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #41 : Toukokuu 28, 2020, 09:40:54 »
Vaikka et mainitse kuka on kyseessä niin tuo syyllistävä/arvosteleva/yleistävä sävy voi kyseisestä henkilöstä tuntua pahalta. Ja ylipäätään se että tuot esille keskustelun jonka hän on todennäköisesti luottamuksella sun kanssa käynyt.
Thank you 🙏🕊️

Poissa Vieras0140

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1135
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #42 : Toukokuu 28, 2020, 09:49:38 »
En minäkään tykkäisi, jos täällä keskusteltaisiin mun henkilökohtaisista asioista, vaikkei mua olisikaan niissä nimellä mainittu, ellen olisi itse niitä täällä foorumilla tuonut esille.

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #43 : Toukokuu 28, 2020, 09:50:33 »
Vaikka et mainitse kuka on kyseessä niin tuo syyllistävä/arvosteleva/yleistävä sävy voi kyseisestä henkilöstä tuntua pahalta. Ja ylipäätään se että tuot esille keskustelun jonka hän on todennäköisesti luottamuksella sun kanssa käynyt.

Voisitko ystävällisesti lukea nuo aiemmin kirjoittamani viestit uudestaan? Kuka on syyllistänyt? Ennemminkin olen kannustanut, eikä kannustavaa asennettani ole aina pakko mustamaalata, sillä ei kai teidän kollegojenkaan hyväsydämisiin tapoihin sellainen kuulu. Kirjoitin siis näin:

Se mitä olen kuullut joidenkin kollegojen suusta näin yleisesti ottaen paljon työtä ja siten tuottoa lyhyessä ajassa tekevillä, on jonkinasteinen burnout, josta pitää kai sitten saada rauhassa toipua jostakin parista viikosta kuukauteen tai pariin, jotta voikin sitten taas jatkaa hommia. No minkäs sille toisaalta voi, jos on ylienerginen olo ja maniakausi päällä, ja pitää sen vuoksi antaa itsestä aivan kaikki potentiaali irti ja ajaa itsensä niin sanotusti piippuun. Tai ehkäpä tuollaisten asioiden ennaltaehkäisyyn saattaisi auttaa jonkinmoinen keskustelumuotoinen terapia niiden palveluntarjoajien kohdalla, jotka haluavat polttaa itsensä ylikuormituksella aina loppuun ja sitten kärsiä niin sanotusta sairaslomasta leväten se kokonaan tekemättä silloin mitään... Ehkäpä on toisenlainenkin tapa hoitaa omaa uraansa?

Ja mitä olen kuullut, niin burnoutit ovat kuulemma tällä alalla valitettavankin yleisiä kuulemma.

Puhutaan nyt cisnaisista tai transnaisista tai kenestä tahansa, niin kaikkihan pystyvät periaatteessa kuormittamaan itsensä lopppuun sellaisella työtahdilla, jota ei ole ennakkoon suunniteltu välttämättä niin huolellisesti.

Minä en anna kenellekään diagnooseja, koska en ole lääkäri, vaan tuosta burnoutista on puhunut sellainen, jolla on omien sanojensa mukaan kaksisuuntaisen mielialahäiriön diagnoosi ja siihen liittyviä maniakausia.

Minä en lähtökohtaisesti näe, että esim. maanis-depressiivisistä oireista kärsivät ihmiset olisivat välttämättä mitenkään hulluja tai kummallisia. Hehän ovat ihmisiä siinä missä muutkin.

Olen siis vain ja ainoastaan maininnut neutraalisti ja rationaalisesti tarkastellen asioita, miten ne ovat, sekä lisäksi maininnut myös sen, että minulla ei ole mitään mielenterveyden kanssa painivia tai ongelmaisia vastaan. Ennemminkin haluan kannustaa heitä tai ketä tahansa löytämään uudenlaisia tapoja ja keskustelumuotoistakin apua päästäkseen paremmin etenemään urallaan ilman turhan suuria rasitteita. Keskustelumuotoisen terapian mainitsemista ei ole pakko käsittää loukkauksena, vaan sen voi myös käsittää sellaisena asiana, joka parhaimmillaan saattaa motivoida miettimään asioita uudenlaisessa valossa ja toimimaan itselleen parhaalla ja psyykkisesti kestävää kehitystä mukanatuovalla tavalla.

ps. Kollegiaalisuus on mm sitä, ettei arvostella muiden kollegoiden työtapoja.
Jokainen hoitaa omaa uraansa niin kuin parhaaksi näkee, osaa ja pystyy.
Mikäli vierestä seuraamalla huomaa jotain sellaista minkä kollega voi omasta mielestä tehdä toisin, siitä voi keskustella ko ihmisen kanssa eikä huudella ja arvostella netin keskustelupalstoilla.

Niinpä, eli eiköhän tässä viestissäni ole tullut aika selkeästi esille, että rationaalinen tarkastelu ja halutessaan parempiin työtapoihin vilpittömästi kannustaminen ei ole arvostelua. Toisenlaisia tapoja omaksua työtehtäviä ei siltikään ole pakollista kenenkään miettiä enkä minä siitäkään ketään tuomitse.

En minäkään tykkäisi, jos täällä keskusteltaisiin mun henkilökohtaisista asioista, vaikkei mua olisikaan niissä nimellä mainittu, ellen olisi itse niitä täällä foorumilla tuonut esille.

Tässäkin on se, että mihin vetää henkilökohtaisuuksiin menemisen rajan. Jos ketään ei voi tunnistaa tekstin perusteella mitenkään, en lähtökohtaisesti ole katsonut syyllistyneeni henkilökohtaisuuksiin.

En myöskään katso syyllistyneeni ymmärtääkseni myöskään ketään syyllistävään tai arvostelevaan kirjoitteluun, joten siltä osin voisi myös halutessaan laittaa jonkin verran valoja päälle eikä aloittaa reaktionomaisesti puhumaan asioista, joista ei ole täyttä varmuutta.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 28, 2020, 09:55:26 kirjoittanut SielujenRakastelua »

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 8966
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Why so fragile?

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #46 : Toukokuu 28, 2020, 10:24:20 »
Hei kaverit, tämä lähtee nyt tosi oudoille kierroksille. Minä en nähnyt, että Johanna olisi syyllistänyt ketään. Näin hänen puhuvan yleisellä tasolla havaitsemastaan ilmiöstä. Jostain syystä hänelle huomautettiin diagnosoimisesta ja toisten työtapojen arvostelusta, joten hän täsmensi hieman yksityiskohtaisemmin, että hän puhuu jostakin oikean elämän esimerkkitapauksesta, eikä arvostele. Sitten hänelle jostain syystä huomautettiin yksityisasioiden levittelystä ja syyllistämisestä.

Ottakaapa nyt vähän rauhallisemmin, älkääkä niin tihrustelko niillä suurennuslaseilla, kun ne voivat polttaa.

Ja minäkin voin joskus puhua täällä jostain oikean elämän esimerkeistä. Silloin huolehdin aina siitä, että tarinan takana oleva henkilö ei ole tunnistettavissa. Jos se on ongelma niin muistakaa valittaa tähänkin suuntaan.
Eläkkeellä.

Poissa NinniNeiti

  • Full Member
  • Viestejä: 316
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #47 : Toukokuu 28, 2020, 11:49:32 »
Kyllä luin joo ja mulla särähti tuo "Haluaa polttaa itsensä loppuun että voi sitten kärsiä saikusta tekemättä mitään". Mä vilpittömästi en usko et kukaan haluaa polttaa itseään loppuun (ei edes ne maanis-depressiiviset).

Mut joo olkoon tää mun osalta tässä, lähinnä kävi sääliksi tuo tekstin esimerkkihenkilö ja halusin herättää siihen et kannattaa miettiä joskus toisten kannalta myös asioita.
Thank you 🙏🕊️

Poissa Vieras0424

  • Full Member
  • Viestejä: 195
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #48 : Toukokuu 28, 2020, 12:04:37 »
^ Moraalisesta vaitiolovelvollisuudesta sen verran, että Sielulaisen teksti oli valitettavasti sen sävyltään sellainen, jolla hän halusi saattaa toisia seksityöntekijöitä huonoon valoon. Meitä hutsuja on kuitenkin aika vähän, jotta näin julkisesti voisi alkaa kirjoitella yleisellä tasolla noinkin tarkasti eli SR halusi heittää ilmaan sen, että keikkaa heittävät hupsut ”kärsivät maanisista kausista ja muun ajan ovat tekemättä mitään” - koska hän on kuullut tämän olevan yleistä. Huh huh!

Minä ja moni muukin on ollut alalla paljon pitempään kuin SR, joka täällä tällä hetkellä muita mollaa koska haluaa olla Ykkönen ja maailman ylivoimaisesti parhain ja palvotuin hutsu - näin hän on itse sanonut. Ainakin forkalta hän onnistuu savustamaan väkeä ulos, tällä hetkellä kun tänne vilkaisee niin pian tekee mieli jo siirtyä pois, harmi.

Ärh. Jatkan nyt muiden hommien tekemistä, jonka vuoksi en tällä hetkellä ehdi olla pyllistelemässä.

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1281
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #49 : Toukokuu 28, 2020, 12:26:16 »
Mä olen kärsivällinen ja avarakatseinen, mutta nyt raja taisi tulla vastaan.

Kohta ei tarvitse kenenkään tehdä enää hommia turvallisin mielin eikä tännekään kirjoittaa..
Kullitieteen maisteri

The trouble is, you think you have time
-Buddha

Poissa Vieras0370

  • Full Member
  • Viestejä: 401
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #50 : Toukokuu 28, 2020, 12:36:57 »
Voihan ne "maanisen työtahdin" asiakasmäärät herättää kateutta sellaisissa virkasiskoissa, joiden ovella ei jonoa näy.
Siinä kelpaa sitten toisten burn outteja ihmetellä, kun itsellä on asiakkaat vähissä. Tuli taas vaan mieleen.

Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #51 : Toukokuu 28, 2020, 12:46:08 »
^monesti on juuri tästä kysymys.
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #52 : Toukokuu 28, 2020, 13:00:59 »
Kyllä luin joo ja mulla särähti tuo "Haluaa polttaa itsensä loppuun että voi sitten kärsiä saikusta tekemättä mitään". Mä vilpittömästi en usko et kukaan haluaa polttaa itseään loppuun (ei edes ne maanis-depressiiviset).

En minäkään lähtökohtaisesti moista usko, mutta jos tässä halutaan takertua pelkästään yksittäiseen sanaan ja saivarrella sen takia, niin sille asialle en edelleenkään voi mitään eikä ole enempää sanottavaa toistaiseksi.

^ Moraalisesta vaitiolovelvollisuudesta sen verran, että Sielulaisen teksti oli valitettavasti sen sävyltään sellainen, jolla hän halusi saattaa toisia seksityöntekijöitä huonoon valoon. Meitä hutsuja on kuitenkin aika vähän, jotta näin julkisesti voisi alkaa kirjoitella yleisellä tasolla noinkin tarkasti eli SR halusi heittää ilmaan sen, että keikkaa heittävät hupsut ”kärsivät maanisista kausista ja muun ajan ovat tekemättä mitään” - koska hän on kuullut tämän olevan yleistä. Huh huh!

Todisteet ja faktat peliin ennen kuin kun tällaisia väitteitä halutaan laukoa.

Minä ja moni muukin on ollut alalla paljon pitempään kuin SR, joka täällä tällä hetkellä muita mollaa koska haluaa olla Ykkönen ja maailman ylivoimaisesti parhain ja palvotuin hutsu - näin hän on itse sanonut. Ainakin forkalta hän onnistuu savustamaan väkeä ulos, tällä hetkellä kun tänne vilkaisee niin pian tekee mieli jo siirtyä pois, harmi.

Niin mitä olen tarkalleen ottaen sanonut ja missä? Voisitko ystävällisesti tuoda sen minulle esiin? Ja voisitko viihdearvon vuoksi jatkaa tuota muille ihmisille selittämistä siitä, että tiedät minut ja motiivini paremmin kuin mitä minä tiedän itse itsestäni?

Mä olen kärsivällinen ja avarakatseinen, mutta nyt raja taisi tulla vastaan.

Kohta ei tarvitse kenenkään tehdä enää hommia turvallisin mielin eikä tännekään kirjoittaa..

Onkohan minunkaan sitten tänne enää turvallista kirjoittaa, koska joku muu alkoi puhumaan minusta viitaten nimimerkkiini ja tiedän, avarakatseisuutta ei varmaankaan keneltäkään meistä puutu. Tai ainakin se osataan naamioida tosi pätevän näköisesti, jos puuttuukin...

Hei kaverit, tämä lähtee nyt tosi oudoille kierroksille. Minä en nähnyt, että Johanna olisi syyllistänyt ketään. Näin hänen puhuvan yleisellä tasolla havaitsemastaan ilmiöstä. Jostain syystä hänelle huomautettiin diagnosoimisesta ja toisten työtapojen arvostelusta, joten hän täsmensi hieman yksityiskohtaisemmin, että hän puhuu jostakin oikean elämän esimerkkitapauksesta, eikä arvostele. Sitten hänelle jostain syystä huomautettiin yksityisasioiden levittelystä ja syyllistämisestä.

Ottakaapa nyt vähän rauhallisemmin, älkääkä niin tihrustelko niillä suurennuslaseilla, kun ne voivat polttaa.

Ja minäkin voin joskus puhua täällä jostain oikean elämän esimerkeistä. Silloin huolehdin aina siitä, että tarinan takana oleva henkilö ei ole tunnistettavissa. Jos se on ongelma niin muistakaa valittaa tähänkin suuntaan.

Jos foorumin moderaattorit valittaisiin vaaleilla ja Olivia olisi ehdokkaana, niin olisin todellakin jo äänestänyt häntä. 8)

Voihan ne "maanisen työtahdin" asiakasmäärät herättää kateutta sellaisissa virkasiskoissa, joiden ovella ei jonoa näy.
Siinä kelpaa sitten toisten burn outteja ihmetellä, kun itsellä on asiakkaat vähissä. Tuli taas vaan mieleen.

^monesti on juuri tästä kysymys.

Mihin tässä oikein viitataan? Siihen, että minulla olisi asiakkaat muka vähissä vain sen takia, etten ole itse kärsinyt burnouteista tällä alalla ja koska satuin nyt neutraalisti ja realistisin sekä rationaalisin tarkastelukeinoin toteamaan tämän asian tähän, että olen kuullut, että joku muu on kärsinyt burnoutista, mutta minä en.

Keskustelu alkaa todellakin mennä huvittavaan suuntaan. Jos minulla olisi asiakkaat loppu, niin enpä ainakaan uhraisi sekuntiakaan kirjoitteluni eteen täällä vaan oikeasti pistäisin asioiden eteen toimeksi niin paljon kuin täytyy. Tällä hetkellä ei täydy mitään, koska asiakkaita riittää tasaiseen tahtiin, joten voin jatkaa kirjoittelua rauhassa ja olla välittämättä näistä pienistä ja mielikuvituksella keksityistä murheenkryyneistä, joihin voi Vesalankin kuulla ylempänä linkittämässäni biisissä pyytävän, että "Älä tuu droppaa mun tunnelmaa". 8)

Poissa Pikkupaavi

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2515
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #53 : Toukokuu 28, 2020, 15:13:07 »
Minulla on mielenterveys ja se kohosi tänään jälleen rutkasti 😎
💊

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1281
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #54 : Toukokuu 28, 2020, 15:23:04 »
Minulla on mielenterveys ja se kohosi tänään jälleen rutkasti 😎

Oikealla lääkityksellä on ihmeitä tekevää vaikutusta.  :-*
Kullitieteen maisteri

The trouble is, you think you have time
-Buddha

Poissa Jimmy-setä

  • Hero Member
  • Viestejä: 772
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #55 : Toukokuu 28, 2020, 18:26:32 »
Vaikka et mainitse kuka on kyseessä niin tuo syyllistävä/arvosteleva/yleistävä sävy voi kyseisestä henkilöstä tuntua pahalta. Ja ylipäätään se että tuot esille keskustelun jonka hän on todennäköisesti luottamuksella sun kanssa käynyt.

Voisitko ystävällisesti lukea nuo aiemmin kirjoittamani viestit uudestaan? Kuka on syyllistänyt? Ennemminkin olen kannustanut, eikä kannustavaa asennettani ole aina pakko mustamaalata, sillä ei kai teidän kollegojenkaan hyväsydämisiin tapoihin sellainen kuulu. Kirjoitin siis näin:

Se mitä olen kuullut joidenkin kollegojen suusta näin yleisesti ottaen paljon työtä ja siten tuottoa lyhyessä ajassa tekevillä, on jonkinasteinen burnout, josta pitää kai sitten saada rauhassa toipua jostakin parista viikosta kuukauteen tai pariin, jotta voikin sitten taas jatkaa hommia. No minkäs sille toisaalta voi, jos on ylienerginen olo ja maniakausi päällä, ja pitää sen vuoksi antaa itsestä aivan kaikki potentiaali irti ja ajaa itsensä niin sanotusti piippuun. Tai ehkäpä tuollaisten asioiden ennaltaehkäisyyn saattaisi auttaa jonkinmoinen keskustelumuotoinen terapia niiden palveluntarjoajien kohdalla, jotka haluavat polttaa itsensä ylikuormituksella aina loppuun ja sitten kärsiä niin sanotusta sairaslomasta leväten se kokonaan tekemättä silloin mitään... Ehkäpä on toisenlainenkin tapa hoitaa omaa uraansa?

Ja mitä olen kuullut, niin burnoutit ovat kuulemma tällä alalla valitettavankin yleisiä kuulemma.

Puhutaan nyt cisnaisista tai transnaisista tai kenestä tahansa, niin kaikkihan pystyvät periaatteessa kuormittamaan itsensä lopppuun sellaisella työtahdilla, jota ei ole ennakkoon suunniteltu välttämättä niin huolellisesti.

Minä en anna kenellekään diagnooseja, koska en ole lääkäri, vaan tuosta burnoutista on puhunut sellainen, jolla on omien sanojensa mukaan kaksisuuntaisen mielialahäiriön diagnoosi ja siihen liittyviä maniakausia.

Minä en lähtökohtaisesti näe, että esim. maanis-depressiivisistä oireista kärsivät ihmiset olisivat välttämättä mitenkään hulluja tai kummallisia. Hehän ovat ihmisiä siinä missä muutkin.

Olen siis vain ja ainoastaan maininnut neutraalisti ja rationaalisesti tarkastellen asioita, miten ne ovat, sekä lisäksi maininnut myös sen, että minulla ei ole mitään mielenterveyden kanssa painivia tai ongelmaisia vastaan. Ennemminkin haluan kannustaa heitä tai ketä tahansa löytämään uudenlaisia tapoja ja keskustelumuotoistakin apua päästäkseen paremmin etenemään urallaan ilman turhan suuria rasitteita. Keskustelumuotoisen terapian mainitsemista ei ole pakko käsittää loukkauksena, vaan sen voi myös käsittää sellaisena asiana, joka parhaimmillaan saattaa motivoida miettimään asioita uudenlaisessa valossa ja toimimaan itselleen parhaalla ja psyykkisesti kestävää kehitystä mukanatuovalla tavalla.

ps. Kollegiaalisuus on mm sitä, ettei arvostella muiden kollegoiden työtapoja.
Jokainen hoitaa omaa uraansa niin kuin parhaaksi näkee, osaa ja pystyy.
Mikäli vierestä seuraamalla huomaa jotain sellaista minkä kollega voi omasta mielestä tehdä toisin, siitä voi keskustella ko ihmisen kanssa eikä huudella ja arvostella netin keskustelupalstoilla.

Niinpä, eli eiköhän tässä viestissäni ole tullut aika selkeästi esille, että rationaalinen tarkastelu ja halutessaan parempiin työtapoihin vilpittömästi kannustaminen ei ole arvostelua. Toisenlaisia tapoja omaksua työtehtäviä ei siltikään ole pakollista kenenkään miettiä enkä minä siitäkään ketään tuomitse.

En minäkään tykkäisi, jos täällä keskusteltaisiin mun henkilökohtaisista asioista, vaikkei mua olisikaan niissä nimellä mainittu, ellen olisi itse niitä täällä foorumilla tuonut esille.

Tässäkin on se, että mihin vetää henkilökohtaisuuksiin menemisen rajan. Jos ketään ei voi tunnistaa tekstin perusteella mitenkään, en lähtökohtaisesti ole katsonut syyllistyneeni henkilökohtaisuuksiin.

En myöskään katso syyllistyneeni ymmärtääkseni myöskään ketään syyllistävään tai arvostelevaan kirjoitteluun, joten siltä osin voisi myös halutessaan laittaa jonkin verran valoja päälle eikä aloittaa reaktionomaisesti puhumaan asioista, joista ei ole täyttä varmuutta.

Kyllä sinä helposti saatkn riitaa ja eripuraa aikaiseksi. Mutta syy ei tietysti koskaan ole sinussa. Se on transfobiassa, siinä että muut eivät ymmärrä kirjoituksiasi ja kaikessa muussa paitsi sinussa. Erikoista.

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #56 : Toukokuu 28, 2020, 19:08:11 »
Kyllä sinä helposti saatkn riitaa ja eripuraa aikaiseksi. Mutta syy ei tietysti koskaan ole sinussa. Se on transfobiassa, siinä että muut eivät ymmärrä kirjoituksiasi ja kaikessa muussa paitsi sinussa. Erikoista.

Hmm... Kenties en ilmeisesti sitten osaa aina ilmaista yksiselitteisen tarkasti itseäni ja omia ajatuksiani siinä määrin kuin mitä todella niillä tarkoitan ja sanoillani haen takaa, jotta muut lukijat voisivat täsmällisesti ymmärtää juuri sillä tarkoittamallani tavalla asian ja sen pointin.

Erikoista, mutta taisin löytää syyllisen katsomalla omaan peiliini tässä asiassa. Mutta toisaalta samaan aikaan en voi siltikään ottaa vastuuta muiden reaktioista, koska ne reaktiot ovat jokaisen omaa vastuualuetta eli miten kukin on suhtautunut näihin kirjoittamaani viesteihini ja yrittänyt ymmärtää niitä katsomallaan tavalla. Katsokaas tässä suhteessa olen edelleen syytön.

Luulin myös, että syyllisen etsintä ja protestipolkka kuuluivat leikki-ikään. Ai niin, no, osaa kai niillä leikkiä teini-ikäisetkin, mutta ei aikuiset. Tai ei ainakaan pitäisi.

Minä en ole halunnut etsiä kenestäkään syyllistä. Te löysitte sen nyt näköjään taas jälleen kerran minusta.

Onnitelkaa itseänne ja pitäkää tunkkinne, ja pitäkää myös hauskaa minun kustannuksella, jos oikein odotitte sitä ja jos ei ole parempaakaan tekemistä, sillä en taida keksiä enää mitään järkevämpää sanottavaa tähän väliin kaikkien monituisten vaiheiden jälkeen. :-*

Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #57 : Toukokuu 28, 2020, 19:45:52 »
Agressiivisuus, vääristely, projektio ja  lopulta uhriutuminen 🤣👍 Tsemppiä!
Jepu
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Poissa Jimmy-setä

  • Hero Member
  • Viestejä: 772
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #58 : Toukokuu 28, 2020, 20:07:14 »
Kyllä sinä helposti saatkn riitaa ja eripuraa aikaiseksi. Mutta syy ei tietysti koskaan ole sinussa. Se on transfobiassa, siinä että muut eivät ymmärrä kirjoituksiasi ja kaikessa muussa paitsi sinussa. Erikoista.

Hmm... Kenties en ilmeisesti sitten osaa aina ilmaista yksiselitteisen tarkasti itseäni ja omia ajatuksiani siinä määrin kuin mitä todella niillä tarkoitan ja sanoillani haen takaa, jotta muut lukijat voisivat täsmällisesti ymmärtää juuri sillä tarkoittamallani tavalla asian ja sen pointin.

Erikoista, mutta taisin löytää syyllisen katsomalla omaan peiliini tässä asiassa. Mutta toisaalta samaan aikaan en voi siltikään ottaa vastuuta muiden reaktioista, koska ne reaktiot ovat jokaisen omaa vastuualuetta eli miten kukin on suhtautunut näihin kirjoittamaani viesteihini ja yrittänyt ymmärtää niitä katsomallaan tavalla. Katsokaas tässä suhteessa olen edelleen syytön.

Luulin myös, että syyllisen etsintä ja protestipolkka kuuluivat leikki-ikään. Ai niin, no, osaa kai niillä leikkiä teini-ikäisetkin, mutta ei aikuiset. Tai ei ainakaan pitäisi.

Minä en ole halunnut etsiä kenestäkään syyllistä. Te löysitte sen nyt näköjään taas jälleen kerran minusta.

Onnitelkaa itseänne ja pitäkää tunkkinne, ja pitäkää myös hauskaa minun kustannuksella, jos oikein odotitte sitä ja jos ei ole parempaakaan tekemistä, sillä en taida keksiä enää mitään järkevämpää sanottavaa tähän väliin kaikkien monituisten vaiheiden jälkeen. :-*
En minä tiedä mitä tarkoitat syyllisten etsimisellä ja protestipolkalla. On täällä ennenkin ollut kirjoittajia, jotka ovat kirjoittaneet tyylillä, jolla joutuu toistuvasti ongelmiin muiden kanssa. Eivät he sitä yleensä ole itse huomanneet, että asia liittyy mitenkään heihin. Sitä vain meinasin, että jos jatkuvasti huomaa olevansa sotajalalla muiden kanssa, niin se peiliin katsominen olisi ihan järkevää. Eikä sitä lopputulosta kannata sillä kuitata, että mitäpä tässä syyllisiä etsimään. Jos oma tyyli on huono, niin sille pitää tehdä jotain.

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #59 : Toukokuu 28, 2020, 23:19:09 »
En minä tiedä mitä tarkoitat syyllisten etsimisellä ja protestipolkalla. On täällä ennenkin ollut kirjoittajia, jotka ovat kirjoittaneet tyylillä, jolla joutuu toistuvasti ongelmiin muiden kanssa. Eivät he sitä yleensä ole itse huomanneet, että asia liittyy mitenkään heihin. Sitä vain meinasin, että jos jatkuvasti huomaa olevansa sotajalalla muiden kanssa, niin se peiliin katsominen olisi ihan järkevää. Eikä sitä lopputulosta kannata sillä kuitata, että mitäpä tässä syyllisiä etsimään. Jos oma tyyli on huono, niin sille pitää tehdä jotain.

No suruvalittelut ja sydämelliset pahoittelut siitä, että kirjoitan välillä melko suorasanaisestikin ja joskus äkkipikaisuuttakin sekä huomaamattani myös saatan joskus päästää näppikseltä sellaista, jota en ole tarkoittanut otettavaksi välttämättä aina niin sanatarkasti ja kirjaimellisesti. ::)

Toivon, että meillä säilyisi jatkossa rauhanomainen keskusteluilmapiiri ja sellainen henki keskustelussa, että täällä jokainen voi keskustella turvallisin mielin. Harkintavaltaa eri asioissa, kirjoitustyylissä ja omien näkemysten esilletuomisessa on syytä jokaisen meistä käyttää ja haluan myös itsekin pitää jatkossa paremmin huolta siitä, etten ainakaan tieten tahtoen halua suututtaa tai ärsyttää saati loukata ketään. Antakaa anteeksi, jos niin on päässyt välillä käymään, että kirjoitustyylini on ottanut itse kunkin hermoille. Koittakaamme kestää ja ottaa menneistä yhä enemmän ja enemmän opiksi. Minäkin olen ihminen ja teen elämässäni virheitä. Ne opettavat. Ennen kaikkea en olisi ihminen ilman vikojani, puutteitani ja virheitäni. Kannan kaikesta huolimatta tyytyväisyyttä ja kiitollista asennetta itseäni kohtaan, että saan olla tässä maailmassa teidän joukossanne tuomassa sitä jonkinlaista värikontrastia, jota tässä maailmassa ilmeisesti uupuu eikä välttämättä läheskään aina ole kaikkien mieleen.

Koittakaa kestää ja kyllä minä jokaista lähtökohtaisesti haluan tsempata parhaani mukaan! :)