Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mielenterveysongelmat ja seksityö  (Luettu 12687 kertaa)

Poissa Vieras0140

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1135
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #20 : Toukokuu 08, 2020, 10:58:56 »
Itseasiassa, jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin mulle ei ole vielä mitään mentaalipuolen diagnoosia annettu. Mutta sehän ei tee minusta millään tavalla muita parempaa ihmistä.

Vielä? Koetko että olisi syytä vai mitä tarkoitat?

Sitä, että olen sen verran nuori, että elämässä ehtii vielä sattua ja tapahtua paljon. Koskaan ei voi tietää, kuka meistä sairastuu ja milloin.

Poissa Pikkupaavi

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2516
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #21 : Toukokuu 08, 2020, 12:53:11 »
^ Kyllä sieltä voi jotain löytyä, kun perusteellisesti tutkitaan...  ;D

Perusteellisuus ennenkaikkea😎. Kaikki eivät välttämättä löydy käypähpitosuosituksista
💊

Poissa Zorbas

  • Hero Member
  • Viestejä: 925
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #22 : Toukokuu 08, 2020, 16:38:04 »
Siis...koitatko sä nyt vinkata et toi moottorisaha pitäisi poistaa tosta sängyn vierestä?

Älä nyt helevetissä, sähän menetät kaikki metsuriseksuaaliasiakkaasi. Jos turvaseksiä painotat, niin ota ketju pois. Silti pärisee ja tärisee hyvin.

Tai mitäs mä täällä pärisen, jokainen palveluntarjoaja määrittelee itse tarjontansa.
#maksuseksionihanaa

Poissa MariaEnkeli

  • Sr. Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 5158
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #23 : Toukokuu 08, 2020, 20:45:38 »
Nythän näistä on taidettu saada ihan käytännön esimerkkejä 😬
Pk-seutu

Lujan lempeä, varman hempeä, sydäntä ja järkeä. Avoimen salaperäinen, sovelias, siveetön,hallitusti hillitön,tunnollinen, kevytmielinen on kokonainen nainen.

Poissa Vieras0076

  • Full Member
  • Viestejä: 494
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #24 : Toukokuu 08, 2020, 23:52:01 »
^ niin taitaa olla. Pahasti harhaisia hupakkoja kyllä välttelisin, kun ei tiedä mitä ne seuraavaksi keksii  ;D

Näillä parilla tapauksella on kyllä mielikuvitusta vähän liiaksikin omaan makuun.

Kaikennäköiset asiakkaan tuntomerkkien paljastelut julkisella foorumilla ja perättömillä rikosilmoituksilla uhkailu ei kuulu unelmahupakon ominaisuuksiini.

Poissa Vikke1967

  • Full Member
  • Viestejä: 162
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #25 : Toukokuu 25, 2020, 21:12:51 »
Kaikilla kolmella vakkarillani jonkunasteinen adhd ja kahdella lisäksi kaksisuuntainen mielialahäiriö,nehän ne yleisimpiä mielenterveysongelmia hupakoilla tutkimusten mukaan onkin.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 25, 2020, 21:16:33 kirjoittanut Vikke1967 »

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9018
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #26 : Toukokuu 25, 2020, 21:29:21 »
Hulluja äidin oomme kaikki, oomme kaikki, kaikki! Siinää ja miinää!
Why so fragile?

Poissa Vieras0076

  • Full Member
  • Viestejä: 494
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #27 : Toukokuu 25, 2020, 21:31:59 »
Kaikilla kolmella vakkarillani jonkunasteinen adhd ja kahdella lisäksi kaksisuuntainen mielialahäiriö,nehän ne yleisimpiä mielenterveysongelmia hupakoilla tutkimusten mukaan onkin.
Meinaatko, että esiintyvyys kaksisuuntaisella mielialahäiriöllä eroaa hupakoiden ja ei-hupakoiden välillä?
Olisi aika spesifinen tutkimus jos joku on aihetta tutkinut  8)

En ole asiantuntija aiheessa mutta eikös ADHD ole enemmänkin käytöshäiriö kuin mielenterveyshäiriö.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 25, 2020, 21:33:39 kirjoittanut Hubbis »

Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #28 : Toukokuu 25, 2020, 22:23:01 »
Huutakoon hep, joka ei varmuudella ole vähääkään hullu   ;D
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #29 : Toukokuu 26, 2020, 20:57:22 »
ADHD ei ole mielenterveyden ongelma, vaan jokin neuropsykiatrinen luonnon luomus, josta minunkin pitää saada loppu elämäni nauttia, tosin jo aiemmin tehdyn elämäntaparemontin vuoksi voikin elämästä nauttia jo huomattavasti oireettomammin nykyään, mutta kuitenkin. Ja esim. ADHD:ta poteva ei todellakaan ole välttämättä mikään tyhmä tai älyvajaa. Esimerkiksi jotkut ovat missanneet pääsyn yliopistoihin pääsykokeiden kautta sen vuoksi, että ADHD saattaa aiheuttaa tarkkaavaisuuden ongelmia kyseisiin normaaleihin koejärjestelyihin liittyen, mutta ovat silti saattaneet saada jopa vaikkapa Mensan testeistä korkeimpaan kolmeen prosenttiin eli nerouden rajan yläpuolelle pisteet älykkyystestissään, joka mittaa loogista ongelmanratkaisukykyä.

Veikkaan myös, että niin ihmiset itseensä liittyen kuin muutkin ihmiset ympärillä saattavat toisinaan elämässään sekoittaa eri sairaudenkuvia keskenään ja väittää ei-mielisairautta mielisairaukseksi ja toisin päin. Ja rajanveto joidenkin psykiatristen ja neuropsykiatristen häiriöiden välillä voi olla niin hassunhauska, ettei ihminen itsekään välttämättä ole oikein aina perillä siitä mikä häntä todellisuudessa vaivaa.

Vaivojen syiden hoitoon sopiva apu eivät ole lääkkeet, vaan terapia. Vaivojen oireita taas jotkut saattavat itselääkitä ja sille minä en mahda mitään, vaikken itse lääkitsisi itseäni mitenkään. Elämänkoulu ja keskusteluapu ovat olleet mitä parasta "lääkettä", jos näin voin sanoa. Ei kai hyödytä syödä jotakin pillereitä, jotka eivät pidemmän päälle piristä...

Ja ihanaa tosiaan olla muuten psyykkisesti terve.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 26, 2020, 20:59:24 kirjoittanut SielujenRakastelua »

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (112)
  • Viestejä: 3029
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #30 : Toukokuu 28, 2020, 00:01:49 »
Huutakoon hep, joka ei varmuudella ole vähääkään hullu   ;D

Hiljasta on...
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Kuopiossa pe 19.4.!

Poissa veeras

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1535
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #31 : Toukokuu 28, 2020, 00:03:25 »
Depression diagnosointi vaatii, että oireet ovat jatkuneet vähintään kahden viikon ajan.

Parin viikon oireilu on siis mielenterveysongelma, vaikka se lakkaisi heti 15. päivänä.

Diagnoosin voi saada hyvin lievin perustein- tai sitten ei diagnosoida koskaan.

Kun elämä on perseellään- vaimo pettää, lapset huutaa, kissa kusee sisälle, paskattaa ja munaa kutittaa, niin ihan varmasti pistää ahdistamaan tai masentamaan. Ikävän kauden mennessä ohi, oireet lakkaavat tai jäävät.

En tunne kovin montaa ihmistä, kenellä ei olisi MITÄÄN diagnoosia. On adhd:ta, ihottumaa, masennusta, suolisto-ongelmia, aspergeria, kilpirauhasen vajaatoimintaa, ahdistuneisuushäiriötä, persoonallisuushäiriöitä, skitsofreniaa ja sydänsairauksia.   Onneksi ei näitä kaikkia samanaikaisesti.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 28, 2020, 00:07:33 kirjoittanut veeras »
Miten olisi pieni hetki välineurheilua?

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #32 : Toukokuu 28, 2020, 08:00:55 »
Se mitä olen kuullut joidenkin kollegojen suusta näin yleisesti ottaen paljon työtä ja siten tuottoa lyhyessä ajassa tekevillä, on jonkinasteinen burnout, josta pitää kai sitten saada rauhassa toipua jostakin parista viikosta kuukauteen tai pariin, jotta voikin sitten taas jatkaa hommia. No minkäs sille toisaalta voi, jos on ylienerginen olo ja maniakausi päällä, ja pitää sen vuoksi antaa itsestä aivan kaikki potentiaali irti ja ajaa itsensä niin sanotusti piippuun. Tai ehkäpä tuollaisten asioiden ennaltaehkäisyyn saattaisi auttaa jonkinmoinen keskustelumuotoinen terapia niiden palveluntarjoajien kohdalla, jotka haluavat polttaa itsensä ylikuormituksella aina loppuun ja sitten kärsiä niin sanotusta sairaslomasta leväten se kokonaan tekemättä silloin mitään... Ehkäpä on toisenlainenkin tapa hoitaa omaa uraansa?

Ja mitä olen kuullut, niin burnoutit ovat kuulemma tällä alalla valitettavankin yleisiä kuulemma.

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #33 : Toukokuu 28, 2020, 08:06:07 »
Ja sanottakoon vielä, että päihteet eivät yleisesti ottaen auta vaan oikeastaan pahentavat jo syntyneitä mielenterveysongelmia, samoin kuin jotkin lääkitykset. Raitistuminen ja merkityksettömien sekä haitallisten lääkkeiden poisjättö kannattaa kaikissa tapauksissa aina, sanokaa minun sanoneen.

Poissa Viola

  • Sr. Member
  • Galleria (49)
  • Viestejä: 1192
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #34 : Toukokuu 28, 2020, 08:34:47 »

Ja mitä olen kuullut, niin burnoutit ovat kuulemma tällä alalla valitettavankin yleisiä kuulemma.

On monta syytä ”palaa loppuun”, tällä alalla. Tuo mistä sinä mainitsit..liika työnteko johtaa burnoutin,..siitä ei mitään havaintoa kenenkään tuntemani kollegan puolelta.
Sen sijaan syyt miksi poistutaan alalta ja ehkä palataan takaisin saattavat olla esim vaikeat asiakkaat ketkä alkavat levittelemään perusteettomia syytteitä, perhesyyt, seurustelun aloittaminen. Ei kestetä ohareita, vänkääjiä, stalkkaajia...näitä riittää.
Joillakin vain tulee kestokyky täyteen ja poistuvat. Nämä ei ole mielestäni burnouteja vaan tervettä itsesuojeluvaistoa.

ps. Kollegiaalisuus on mm sitä, ettei arvostella muiden kollegoiden työtapoja.
Jokainen hoitaa omaa uraansa niin kuin parhaaksi näkee, osaa ja pystyy.
Mikäli vierestä seuraamalla huomaa jotain sellaista minkä kollega voi omasta mielestä tehdä toisin, siitä voi keskustella ko ihmisen kanssa eikä huudella ja arvostella netin keskustelupalstoilla.


kuvagalleria

**** Helsingissä****

Poissa Vieras0424

  • Full Member
  • Viestejä: 195
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #35 : Toukokuu 28, 2020, 08:36:29 »
^ Onpa ikävää mennä diagnosoimaan kollegojaan ylienergisiksi maanikoiksi erilaisen työtahdin vuoksi. Saattaa olla niinkin, että hutsulla on siviilityö, jonka vuoksi ei ehdi olla koko ajan tavoitettavissa. Tai muu elämä, että senkin takia on tietyt työajat hutsuilussa.

Naisilla (alkuperäisillä) on myös sellainen toosa, joka voi tarvita lepoakin ja kuukautiset ja voipa olla myös muita naistenvaivoja, niin fyysisten tekijöiden vuoksi voi sitä taukoa voi välillä hieman tarvita.

Tai ehkä meillä on sellaiset maaniset toosat  ::)

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #36 : Toukokuu 28, 2020, 09:09:35 »
^ Onpa ikävää mennä diagnosoimaan kollegojaan ylienergisiksi maanikoiksi erilaisen työtahdin vuoksi. Saattaa olla niinkin, että hutsulla on siviilityö, jonka vuoksi ei ehdi olla koko ajan tavoitettavissa. Tai muu elämä, että senkin takia on tietyt työajat hutsuilussa.

Naisilla (alkuperäisillä) on myös sellainen toosa, joka voi tarvita lepoakin ja kuukautiset ja voipa olla myös muita naistenvaivoja, niin fyysisten tekijöiden vuoksi voi sitä taukoa voi välillä hieman tarvita.

Tai ehkä meillä on sellaiset maaniset toosat  ::)

Käytä termiä cisnainen, jos haluat puhua naisista, jotka eivät ole transnaisia, sillä transnaiset ovat naisia kaikessa alkuperäisydessään siinä missä muutkin naiset eikä tuon termin käyttö ole tässä yhteydessä järkevää eikä suotavaakaan.

Puhutaan nyt cisnaisista tai transnaisista tai kenestä tahansa, niin kaikkihan pystyvät periaatteessa kuormittamaan itsensä lopppuun sellaisella työtahdilla, jota ei ole ennakkoon suunniteltu välttämättä niin huolellisesti.

Minä en anna kenellekään diagnooseja, koska en ole lääkäri, vaan tuosta burnoutista on puhunut sellainen, jolla on omien sanojensa mukaan kaksisuuntaisen mielialahäiriön diagnoosi ja siihen liittyviä maniakausia.

Minä en lähtökohtaisesti näe, että esim. maanis-depressiivisistä oireista kärsivät ihmiset olisivat välttämättä mitenkään hulluja tai kummallisia. Hehän ovat ihmisiä siinä missä muutkin.

Minäkin olen nainen siinä missä muutkin naiset, kuten sinäkin, ja kykenemättömyys ymmärtää tällaisia asioita oikeanlaista terminologiaa käyttäen voidaan myös käsittää loukkaavalla ja transfobisella tavalla. En kuitenkaan ole sanonut, että minä käsittäisin asian välttämättä näin.

Poissa NinniNeiti

  • Full Member
  • Viestejä: 316
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #37 : Toukokuu 28, 2020, 09:23:12 »
Mitäköhän tää kollegasi tuumaa kun puhut täällä hänen diagnooseistaan ja burnouteistaan syyllistäen ja yleistäen? Voisin kuvitella et tollasista aiheista on puhunut luottamuksella?
Thank you 🙏🕊️

Poissa Vieras0424

  • Full Member
  • Viestejä: 195
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #38 : Toukokuu 28, 2020, 09:31:35 »
Minä olen nainen, olen aina ollut ja tulen aina käyttämään itsestäni termiä Nainen. Pus och kram  :-*

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mielenterveysongelmat ja seksityö
« Vastaus #39 : Toukokuu 28, 2020, 09:34:52 »
Mitäköhän tää kollegasi tuumaa kun puhut täällä hänen diagnooseistaan ja burnouteistaan syyllistäen ja yleistäen? Voisin kuvitella et tollasista aiheista on puhunut luottamuksella?

En ole maininnut ketään nimeltä enkä kyllä tule mainitsemaan. Olen lisäksi voinut tavata lukuisia kollegoita, mutta minua ei voi yhdistää siihen, ketä kaikkia tunnen, koska en ole missään yhteyksissä kenellekään yksityiskohtaisemmin eritellyt ja sanonut, ketä kaikkia olen tavannut, eikä se asia tietenkään kuulu muille vaan on luottamuksellinen yksityisyysasia, niin kuin kaikki muutkin sellaiset asiat, joissa ei saa viitata kehenkään henkilöön nimeltä tai nimimerkillä, koska yksityisyys on yksityisyyttä. Voin vain yleisesti ottaen kertoa asioita, joita olen kuullut, ja käsittääkseni siinä ei sinänsä ole mitään väärää tai haitallista, jos kenenkään henkilöllisyys ei paljastu tai jos asiaa ei voida liittää eikä kukaan ajatuksellisesti yhdistää kehenkään henkilöön tai nimimerkkiin ollenkaan.

Minä olen nainen, olen aina ollut ja tulen aina käyttämään itsestäni termiä Nainen. Pus och kram  :-*

Sama täällä. Terveisin nainen. :-* ❤️💋
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 28, 2020, 09:38:24 kirjoittanut SielujenRakastelua »