Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Arvoisat huumeidenkäyttäjät huomio!  (Luettu 15570 kertaa)

Poissa TransTuisku

  • Full Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 126
  • * Kelpo kaveri
Vs: Arvoisat huumeidenkäyttäjät huomio!
« Vastaus #20 : Toukokuu 10, 2020, 22:10:19 »
Toisaalta, toimiiko tuollainen ehdottomuus? Toimiiko se, jos blokkaa kaikki, jotka eivät ole sisäistäneet joka ikistä kohtaa ilmoituksesta, vaan kysyvät kerran nätisti?
Rakkaudesta lajiin

Poissa TransTuisku

  • Full Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 126
  • * Kelpo kaveri
Vs: Arvoisat huumeidenkäyttäjät huomio!
« Vastaus #21 : Toukokuu 10, 2020, 22:18:49 »
Olen kerran elämässäni polttanut kannabista. Se ei ollut minun juttu. Ei ole tehnyt mieli sen jälkeen, mutta aika monet tuttavani, joista osa korkeissa yhteiskunnallisissa asemissa, polttelevat silloin tällöin.

Mitä tulee huoriin. Olen todella usein juonut lasillisen, kaksi tai joskus jopa kolme ennen tapaamista. Yksikään älä käytä päihteitä -huora ei ole minua torjunut.

Monet parhaimmat kokemukseni liittyvät kertoihin kun olen nauttinut alkoholia huoran kanssa. Ne eivät ole olleet tunnin tapaamisia arkipäivinä vaan enemmänkin perjantain myöhäisiä iltoja tyyliin pidetään hauskaa yhdessä ja maksat sitten sen mukaan.

Minulle alkoholi on positiivinen asia. Olen omat mokani tehnyt, mutta siitä ei ole tullut ongelmaa. Alkoholi vaikuttaa minun pääosin positiivisesti. Minusta tulee lemppeämpi, jaksan kuunnella ihmisiä paremmin.

<3
Rakkaudesta lajiin

Poissa Zorbas

  • Hero Member
  • Viestejä: 925
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Arvoisat huumeidenkäyttäjät huomio!
« Vastaus #22 : Toukokuu 10, 2020, 22:57:37 »
Mietojen huumeiden haitattomuudesta on ihan turha kinata täällä. Vaikka jotkut ovatkin haitattomampia kuin esim. alkoholi, niin se ei ole se pointti. Jos hupakko haluaa pysyä työroolissaan tarkasti kaidalla polulla, niin edes huumeiden vieminen mukaan asiakaskäynnille luvatta ei ole ok. Menet toisen hallinnoimiin tiloihin ja noudatat hänen ehtojaan. Piste.
#maksuseksionihanaa

Poissa Kollikissa2

  • Full Member
  • Viestejä: 213
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Arvoisat huumeidenkäyttäjät huomio!
« Vastaus #23 : Toukokuu 11, 2020, 00:33:35 »
Ihan tunnen itseni pyhimykseksi, vaikka olen vain monialainen huoripukki!
Alkoholitta olen ollut 25 vuotta, kamaa en ole edes kokeillut - en vain ole halunnut sekoittaa nuppiani kemiallisesti.
Lääkkeet ovat eri asia, mutta ne, mitkä ovat mulla pakollisia, eivät vaikuta käytökseeni tai mielenterveyteeni.
Tupakkaa ei sitten lasketa.
Kukkuu kukkuu vieläkin kukkuu, vaan eipä enää pitkään...
Ja niin käkikello hajosi

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Arvoisat huumeidenkäyttäjät huomio!
« Vastaus #24 : Toukokuu 11, 2020, 11:10:50 »
Ihan tunnen itseni pyhimykseksi, vaikka olen vain monialainen huoripukki!
Alkoholitta olen ollut 25 vuotta, kamaa en ole edes kokeillut - en vain ole halunnut sekoittaa nuppiani kemiallisesti.
Lääkkeet ovat eri asia, mutta ne, mitkä ovat mulla pakollisia, eivät vaikuta käytökseeni tai mielenterveyteeni.
Tupakkaa ei sitten lasketa.

Vai ovat lääkkeet ja tupakka eri asia kuin päihteet...? No tupakkakin lasketaan siinä mielessä, että sisällä ei polteta. Muuten minua ei haittaa mikä on kenelläkin lääkkeiden, alkoholin ja muiden huumausaineiden tai kemikaalimyrkkyjen käyttöhistoria, kunhan eivät tuo sitä henkilökohtaisesti näiden seinien sisälle näytille. Jokainen voi tosiaan pitää sen historiansa omana tietonaan ja tulla selvin päin tapaamiselle, jos haluaa kunnioittaa sääntöjäni, jotta tapaaminen varmasti järjestyy. Jos selvin päin ei mukamas omasta mielestään pysty tulemaan tapaamiselle, niin silloin tosiaan taitaa olla suuremminkin se omaan peiliin katsomisen paikka. Esim. minä katson nykyään peiliini joka ikinen päivä ja näen siellä loistavan ja säteilevän neidon ja ihmisen, joka pitää itsestään ja elämästään nykyisin niin hyvää huolta kuin mitä ikinä pystyy omaa ainutlaatuista ja kallisarvoista elämää kunnioittaakseen, vaaliakseen ja rakastaakseen. 8)

Mietojen huumeiden haitattomuudesta on ihan turha kinata täällä. Vaikka jotkut ovatkin haitattomampia kuin esim. alkoholi, niin se ei ole se pointti. Jos hupakko haluaa pysyä työroolissaan tarkasti kaidalla polulla, niin edes huumeiden vieminen mukaan asiakaskäynnille luvatta ei ole ok. Menet toisen hallinnoimiin tiloihin ja noudatat hänen ehtojaan. Piste.

Tässähän se juuri tulikin. Minä nimenomaan haluan pysyä niin paljon nykyisessä elämässäni kaidalla polulla kuin mitä vain ikinä suinkin, samaten kuin pyrin elämässäni ja elinkeinotoiminnassani niin pilkuntarkkaan huolellisuuteen kuin millä saan parhaan tuottavuusprosentin sekä niin hyvän mentaalisen ja fyysisen kunnon saati ulkoisen olemuksenikin pidettyä samanaikaisesti yllä kuin mahdollista. Jotta siis olen niin itselleni kuin asiakkaille juuri sitä parasta omaa itseäni nyt ja jatkossa vuodesta toiseen, ja aikaisemmasta elämästä todellakin on otettu sen verran hyvin opiksi. Minulla on toimitilojen seinällä tosiaan ne säännöt, joita jokaisen asiakkaan tulee noudattaa. No drugs! No alcohol! No smoking! Kukaan ei pääse enää ikinä jatkossa millään hätävalheilla päihteiden kanssa sisään ilman heittämistä samantien ulos ja tämä asia on muuten sitten taivaan tosi ja sellaisena tulee kyllä pysymäänkin aivan varmasti.

Please enjoy! :-* ❤️💋
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 11, 2020, 11:13:58 kirjoittanut SielujenRakastelua »

Poissa Viola

  • Sr. Member
  • Galleria (49)
  • Viestejä: 1198
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Arvoisat huumeidenkäyttäjät huomio!
« Vastaus #25 : Toukokuu 11, 2020, 13:18:33 »

Kannabiksella ei ole merkittäviä psyykkisiä eikä sosiaalisia haittoja. Kannabis ei yksin laukaise psykoosia. Ja eikös alkoholi laukaise todennäköisemmin? Se, jos muut syrjii ihmistä, joka polttelee, on osoitus niiden muiden ymmärtämättömyydestä. Vai mitä, jos koulussa kiusataan lihavaa, niin onko se sen oma vika, pitäskö sen laihtua?? Herranjumala. Sä et ole parempi ihminen koska oot päihteetön, vaan huonompi koska syrjit muita. Joo mä kannatan kans eläinoikeuksia. Olen siis alpakka.

En oikein ymmärrä sinua mutta ei se mitään. Saahan mielipiteitä olla.
Pikkuisen eri mieltä tuosta ”kannabis ei yksin laukaise psykoosia”. Koska minulla ei ole tieteellistä tutkimusta vastalauseeni tueksi, en lähde väittelemään asiasta. Saattaa se olla noin tai sitten ei. Painoarvo varmaankin sanalla ”yksin”

Se mitä inhoan erilaisten päihteiden käyttäjässä on persoonallisuuden muutos.
Mieluummin näen asiakkaan täysin selvänä ja samanlaisena kuin aiemminkin. Kuin että joku kerta hän saattaa olla tietynlainen, seuraavalla kerralla toisenlainen.

Käyttäjän mielestä hän saattaa olla fiksu ja filmaattinen supliikkimies, kun saapuu tapaamiseen parin kaljan ottaneena tai kannabisjointin aiheuttamassa rennossa tilassa.
Minulle tilanne merkitsee palveluntarjoajana arvaamattomasti käyttäytyvää ihmistä jota täytyy tarkkailla tavallista enemmän.
Siitä tunnetilasta ei irrottauduta hetkessä asiakkaan lähdettyä vaikka kuinka olisi rutinoitunut ammattilainen.
Nämä vain minun mielipiteitäni ja kokemuksiani. Ei voi yleistää.
kuvagalleria

**** Helsingissä****

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Arvoisat huumeidenkäyttäjät huomio!
« Vastaus #26 : Toukokuu 11, 2020, 14:21:06 »

Kannabiksella ei ole merkittäviä psyykkisiä eikä sosiaalisia haittoja. Kannabis ei yksin laukaise psykoosia. Ja eikös alkoholi laukaise todennäköisemmin? Se, jos muut syrjii ihmistä, joka polttelee, on osoitus niiden muiden ymmärtämättömyydestä. Vai mitä, jos koulussa kiusataan lihavaa, niin onko se sen oma vika, pitäskö sen laihtua?? Herranjumala. Sä et ole parempi ihminen koska oot päihteetön, vaan huonompi koska syrjit muita. Joo mä kannatan kans eläinoikeuksia. Olen siis alpakka.

En oikein ymmärrä sinua mutta ei se mitään. Saahan mielipiteitä olla.
Pikkuisen eri mieltä tuosta ”kannabis ei yksin laukaise psykoosia”. Koska minulla ei ole tieteellistä tutkimusta vastalauseeni tueksi, en lähde väittelemään asiasta. Saattaa se olla noin tai sitten ei. Painoarvo varmaankin sanalla ”yksin”

Minulla on runsaasti lähteitä väitteideni tueksi. Kannabis, kuten monet muut huumeet, kuten myös alkoholi, lisää riskiä sairastua psykoosisairauksiin ja myös lisää riskiä laukaista yksittäisiä psykoottisia kohtauksia THC:n aiheuttaman tajunnantason muutoksen ja sen tuoman päihtymistilan muutoksen vuoksi, erityisesti mitä suurempia annoksia käytetään ja mitä useammin. On ihmisiä, jotka ovat niin psykoosiherkkiä, etteivät itse tajua olevansa psykoosissa jo pienestä määrästä ja jopa ensimmäisen kerran kannabis-/huumekokeiluista. Myös onnettomuusriski kasvaa tajunnantason alentuessa, ja nähtävästi kannabiksen ja muiden huumeiden käytön haittavaikutuksia vähätellään joko huomaamattaan tai sitten on tahallista. Lisäksi kannabis ja sen käyttö haisee silminpistävästi jo kaukaa katsottuna.

Lainaus
Huonoja puolia löytyy: nuorena aloitettu säännöllinen käyttö haittaa henkistä kehi­tystä, oppimista ja aikuistumista. Pitkäaikainen käyttö heikentää ongelmanratkaisu- ja keskittymiskykyä ja muistia sekä voi aiheut­taa välinpitämättömyyttä ja heikentää vuo­rovaikutustaitoja.

Lainaus
Kannabispäihtymyksen aikana huomiokyky ja reaktionopeus ovat merkittävästi heikentyneet, mikä lisää onnettomuusriskiä etenkin liikenteessä.

Kannabiksen käyttö voi johtaa psykoottiseen oireiluun, jopa laukaista psykoosin. Psykoosiriskiä lisäävät kannabiksen käytön aloittaminen nuorella iällä, käytetyn valmisteen korkea THC-pitoisuus, perinnöllinen alttius sekä traumatausta.

Lähteet:

https://www.apteekki.fi/terveydeksi/henkilo/pilvi-voi-pehmentaa-paan.html
https://paihdelinkki.fi/fi/tietopankki/pikatieto/kannabis#keskeiset-riskit
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00387

Ja huom. Tässä kohdassa käsiteltiin vasta kannabista. Voin myös muiden huumeiden, kuten bentsojen, opiaattien, lakan ja lääkkeiden sekakäytön sekä alkoholin haittavaikutukset listata tässä langassa yksityiskohtaisemmin lähteineen, mikäli joku vapaaehtoisesti sellaista haluaa. 8)

Se mitä inhoan erilaisten päihteiden käyttäjässä on persoonallisuuden muutos.
Mieluummin näen asiakkaan täysin selvänä ja samanlaisena kuin aiemminkin. Kuin että joku kerta hän saattaa olla tietynlainen, seuraavalla kerralla toisenlainen.

Käyttäjän mielestä hän saattaa olla fiksu ja filmaattinen supliikkimies, kun saapuu tapaamiseen parin kaljan ottaneena tai kannabisjointin aiheuttamassa rennossa tilassa.
Minulle tilanne merkitsee palveluntarjoajana arvaamattomasti käyttäytyvää ihmistä jota täytyy tarkkailla tavallista enemmän.
Siitä tunnetilasta ei irrottauduta hetkessä asiakkaan lähdettyä vaikka kuinka olisi rutinoitunut ammattilainen.
Nämä vain minun mielipiteitäni ja kokemuksiani. Ei voi yleistää.

Joo, tuo on myös yleisemmin tiedossa, että huumeidenkäyttäjien persoonallisuus muuttuu. Tarkemmin sanottuna heistä tulee epäpersoonallisia tai lopulta jopa persoonattomia, vailla alkuperäisiä eettisiä arvoja ja elämisen periaatteita, vailla omana itsenään elämistä ja lisäksi myös totaalinen välinpitämättömyys, voimattomuus ja/tai saamattomuus ennemmin tai myöhemmin astuvat mukaan kuvioihin. Se, jos mikä, on kyllä ainakin omasta mielestäni kuvottavaa. Käyttäjä ei sitä välttämättä itse havaitse, mutta muut ympärillä havaitsevat, että kaikki ei ole nyt aivan tai lähellekään kunnossa. Pahimmassa tapauksessa erilaiset persoonallisuushäiriöt, kuten narsismi, sosiopatia ja jopa psykopatia, saattavat olla lähempänä todellisuutta päihteiden ansiosta pitkän käytön ansiosta.

Tänä päivänä kyllä todella vastemielisen kuuloista on tiedostaa sekin tosiasia, että lukemattoman paljon viattomia ja kokemattomia nuoria naisihmisiä, potentiaalisesti älykkäitä ja lahjakkaita opiskelijoita sekä paljon muutakin niin sanottua parempaa ja pätevämpää porukkaa nimenomaan yritetään kaikin keinoin houkutella vetämään sitä, tätä tai tuota päihdettä sekä alkamaan liikkumaan enempi ja enempi erilaisissa ja moraalisesti edesvastuuttomissa päihdeporukoissa, jotta saataisiin heidän nuori ja mahdollisesti kauniisti, lahjakkassti ja viattomasti alkanut suurenmoinen elämänsä menemään pois raiteiltaan joko hetkellisesti tai jopa pysyvästi piloille ja jotta joku vailla omaatuntoa vierestä katsova narkkari tai arvon herra Känniääliö saisi kunnolla nauraa räkättää vahingoniloisena ihmisten vastuuttomuudelle, tyhmyydelle ja välinpitämättömyydelle tässä asiassa ja oman elämänsä pilaamisessa tai jopa tuhoamisessa.

Päihteiden tarjoaminen on todellakin niin epäkunnioittavaa ja ala-arvoista kuin olla ja voi, että siksi sanonkin kaikille päihteiden saralla kokemattomille ihmissieluille, että varjelkaa itseänne kaiken maailman houkutuksilta ja narkkien juonitteluilta sekä päihdeporukoiden seurassa liikkumiselta viimeiseen asti kuin voitte, ja pitäkää se oma henkinen selkärankanne mukana elämässä, jos se on ollut mukana jo alusta alkaenkin ja jos luovuttajien sijaan haluatte elämässä nimenomaan olla eläjiä ja toimijoita, kuten minä tänä päivänä kaikeksi onneksi olen, koska en luovuttanut, vaan uskoin ja edelleenkin uskon elämään. :-*
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 11, 2020, 14:30:55 kirjoittanut SielujenRakastelua »

Poissa Waterman2

  • Hero Member
  • Viestejä: 684
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Arvoisat huumeidenkäyttäjät huomio!
« Vastaus #27 : Toukokuu 11, 2020, 16:04:41 »


Se mitä inhoan erilaisten päihteiden käyttäjässä on persoonallisuuden muutos.
Mieluummin näen asiakkaan täysin selvänä ja samanlaisena kuin aiemminkin.

Käyttäjän mielestä hän saattaa olla fiksu ja filmaattinen supliikkimies, kun saapuu tapaamiseen parin kaljan ottaneena tai kannabisjointin aiheuttamassa rennossa tilassa.

Tämä on mielenkiintoinen havainto. Toisissa ihmisissä alkoholi aiheuttaa täydellisen persoonaalisuuden muutoksen, joka tekee mukavasta ihmisestä täysin oudun hipparin, jota ei tunnista enää samaksi ihmiseksi. Olen havannoinut samaa elämän varrella. Näitä ihmisiä varon, koska yleisesti ottaen muutos ei ole ollut positiiviseen suuntaan. Silloin on tullut mieleen sanonta: viina on viisasten juoma. Mutta poikkeus vahvistaa säätöä: on myös ujoja ihmisiä, jotka alkoholi saa tulemaan seurallisemmaksi ja puheliammaksi, se ei ole huono piirre, ellei kyse ole ärsyttäävästä jankkaajasta.  En ole perehtynyt aiheeseen lähemmin, kun otit asian esiin, alkoi tietenkin kiinnostaa, mistä täydellinen personallisuuden muutos johtuu, kun ihminen saa vähän häppää?
 

Ne asiakkaat, jotka tarvitsevat pari bissee ennen tapaamista, jännittävät niin paljon, että muuten koko panomiehen reissu saattaisi jäädä väliin. Ehkä silloin kannattaisi kysyä ennen haittako jos otan pari, niin ei tule yllätyksiä.   
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 11, 2020, 16:10:01 kirjoittanut Waterman2 »
"Yeah, well, that's just, like, your opinion, man"

Poissa Kesava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1981
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Arvoisat huumeidenkäyttäjät huomio!
« Vastaus #28 : Toukokuu 11, 2020, 18:31:29 »
Ajattelin vaan tälleen ihan lyhyesti todeta, että minun luona asioidessaan ei kannata tulla tarjoamaan saati tyrkyttämään huumeita ja alkoholia, eikä varsinkaan tuoda sellaisia salaa mukana, eikä tapaamiseen ei tulla päihtyneenä. Kiitos!

Luuletko että ne huumeita kauppaavat ovat tietoisia saati lukevat tätä foorumia?

En ole koskaan kaupannut huumeita hutsuille, hutsut ovat kyllä muutaman kerran yrittäneet kaupata mulle. Uskoisin että näin päin se usein miten menee.
Perfektionisti.

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Arvoisat huumeidenkäyttäjät huomio!
« Vastaus #29 : Toukokuu 11, 2020, 18:40:22 »
Ajattelin vaan tälleen ihan lyhyesti todeta, että minun luona asioidessaan ei kannata tulla tarjoamaan saati tyrkyttämään huumeita ja alkoholia, eikä varsinkaan tuoda sellaisia salaa mukana, eikä tapaamiseen ei tulla päihtyneenä. Kiitos!

Luuletko että ne huumeita kauppaavat ovat tietoisia saati lukevat tätä foorumia?

En ole koskaan kaupannut huumeita hutsuille, hutsut ovat kyllä muutaman kerran yrittäneet kaupata mulle. Uskoisin että näin päin se usein miten menee.

Saattaa joku/jotkut ennen pitkää lukeakin, varsinkin koska tämä on kaikille näkyvä julkinen ja matalamman kynnyksen keskustelufoorumi, joka tulee vähitellen tutuksi yhä useammalle, aivan kuten Sexwork myös tuli tutuksi aikoinaan todella monelle ja myös minulle. Siitä en osaa antaa varmoja takeita, ymmärtääkö se joku lukemaansa, mutta toivossa on silti aina hyvä elää. Ainakin tätä keskustelua lukeva narkin pitäisi voida ymmärtää, että minuun ei tuolla tarjoamis- ja tyrkyttämismenetelmällä tehdä vaikutusta. Minuun tehdään vaikutusta aivan jollakin muulla tavoin, sen sijaan... ;)

Ja joidenkin näkemyksen mukaan seksi ja huumeet kytkeytyvät toisiinsa kuin paita ja peppu, mitä on vähän surullista tänä päivänä lukea...
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 11, 2020, 18:43:28 kirjoittanut SielujenRakastelua »

Poissa TransTuisku

  • Full Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 126
  • * Kelpo kaveri
Vs: Arvoisat huumeidenkäyttäjät huomio!
« Vastaus #30 : Toukokuu 11, 2020, 21:07:15 »

Kannabiksella ei ole merkittäviä psyykkisiä eikä sosiaalisia haittoja. Kannabis ei yksin laukaise psykoosia. Ja eikös alkoholi laukaise todennäköisemmin? Se, jos muut syrjii ihmistä, joka polttelee, on osoitus niiden muiden ymmärtämättömyydestä. Vai mitä, jos koulussa kiusataan lihavaa, niin onko se sen oma vika, pitäskö sen laihtua?? Herranjumala. Sä et ole parempi ihminen koska oot päihteetön, vaan huonompi koska syrjit muita. Joo mä kannatan kans eläinoikeuksia. Olen siis alpakka.

En oikein ymmärrä sinua mutta ei se mitään. Saahan mielipiteitä olla.
Pikkuisen eri mieltä tuosta ”kannabis ei yksin laukaise psykoosia”. Koska minulla ei ole tieteellistä tutkimusta vastalauseeni tueksi, en lähde väittelemään asiasta. Saattaa se olla noin tai sitten ei. Painoarvo varmaankin sanalla ”yksin”

Se mitä inhoan erilaisten päihteiden käyttäjässä on persoonallisuuden muutos.
Mieluummin näen asiakkaan täysin selvänä ja samanlaisena kuin aiemminkin. Kuin että joku kerta hän saattaa olla tietynlainen, seuraavalla kerralla toisenlainen.

Käyttäjän mielestä hän saattaa olla fiksu ja filmaattinen supliikkimies, kun saapuu tapaamiseen parin kaljan ottaneena tai kannabisjointin aiheuttamassa rennossa tilassa.
Minulle tilanne merkitsee palveluntarjoajana arvaamattomasti käyttäytyvää ihmistä jota täytyy tarkkailla tavallista enemmän.
Siitä tunnetilasta ei irrottauduta hetkessä asiakkaan lähdettyä vaikka kuinka olisi rutinoitunut ammattilainen.
Nämä vain minun mielipiteitäni ja kokemuksiani. Ei voi yleistää.

https://yle.fi/uutiset/3-11059040
Mahdolliset haitat loppuvat, kun polttelu loppuu. Enkä mä tuota osatekijänä psykoosissa hommaa ole kieltäny.

Jos sitten haluaa päihteiden hyödystä lukea, niin kannattaa tutustua psykedeeleihin ja mdma:han. Toki niiden tutkiminen on aika vaiheessa, kiitos kieltolain.
https://ylioppilaslehti.fi/dev/2018/09/mikrottamalla-menestykseen-voivatko-psykedeeliset-huumeet-tehda-meista-onnellisempia/
https://voima.fi/artikkeli/2019/psykedeeliterapian-paluu/
https://tekniikanmaailma.fi/tutkimus-taikasieniavusteinen-masennushoito-toimii-painvastoin-kuin-yleinen-laakitys-ja-juuri-siksi-se-niin-tehokasta/
https://tekniikanmaailma.fi/voidaanko-taikasienilla-hoitaa-masennusta-kaikkien-aikojen-suurin-kokeilu-alkamassa-euroopassa/
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/11/19/ei-pelkkaa-viihdekayttoa-ja-trippailua-maailmalla-puhutaan-nyt-psykedeelien
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/taikasienista-ihmelaake-masennuksen-hoitoon-laaketestit-alkavat-myos-suomessa#8e599bff

Sitten mutua: Mä kyllä sanon, että kaikista päihteistä (jos ne itselle sopii) voi hyötyä. Oppia uusia tapoja suhtautua asiaan, vahvistaa jtn puolta / kykyä itsessään jne. Ja kun jonkun on päihtyneenä tehnyt, niin se urautuma aivoissa vahvistuu, ja sitä on helpompi seurata myös selvinpäin. Tämä toki puhtaasti mutua, voi uskoa, olla uskomatta tai fiksu varmasti kokeilee itse, toki asiaan ensin perehtyen.

Päihteistä puhuttaessa jengi aina muistaa mainita haitat. Hyödyt sen sijaan tuppaavat unohtumaan. Ja jos joku tosissaan väittää, että on parempi syödä kymmeniä vuosia masennuslääkkeiden kaltasia myrkkyjä, ilman että ne koskaan parantavat, kuin muutama annos hamritonta psykedeeliä, niin kyse on jo tyhmyydestä tai uskonnosta. Tai molemmista. Muutenkin lääkkeen ja huumeen ero on lähinnä se, että saako lääkefirma rahansa. Ja semmonenkin, että kymmenillä vuosilla masennuslääkkeitä rahaa saa enemmän.

Kieltolakiin jos haluaa tutustua, ja muutenkin:
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/jouniflemming/143245-huumeissa-vaarallisinta-on-niiden-laittomuus/

Ihmiset ovat erilaisia myös vaikka iloisena vs kiukkuisena, stressaantuneena vs rentoutuneena. Mielestäni on toisen osapuolen ongelma, jos hän ei pysty toimimaan ihmisen kanssa, jos tämä joskus on hiukan erilainen. Ja jos noita päihteitä yhtään tuntee, niin huomaa kyllä, että mistä on kyse. Ei ole enää tuntematonta ja pelottavaa, kun vähän ottaa selvää ja katselee ympärilleen :) Toki jokainen voi omien palveluidensa ehdot laittaa sellaisiksi kuin haluaa.

Kannabis ei aiheuta väkivaltaista käytöstä. Sitä on aivan turha pelätä.
Rakkaudesta lajiin

Poissa TransTuisku

  • Full Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 126
  • * Kelpo kaveri
Vs: Arvoisat huumeidenkäyttäjät huomio!
« Vastaus #31 : Toukokuu 11, 2020, 21:08:04 »
SielujenRakastelua: uskovaisten kanssa on turha väitellä. Joten sun kanssa mä en tästä enempää jatka. Mukavaa alkanutta viikkoa :)
Rakkaudesta lajiin

Poissa TransTuisku

  • Full Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 126
  • * Kelpo kaveri
Vs: Arvoisat huumeidenkäyttäjät huomio!
« Vastaus #32 : Toukokuu 11, 2020, 21:12:01 »
Ja siis tuolla "toisen osapuolen ongelma" en tarkoittanut, ettei omia ehtoja saisi laittaa juuri sellaiseksi, kuin tahtoo. Tarkoitin noin niinkun yleensä elämässä, että ei se ole syy olla käyttämättä päihteitä, että joku ei niiden vaikutuksia tunne.
Rakkaudesta lajiin

Poissa TransTuisku

  • Full Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 126
  • * Kelpo kaveri
Vs: Arvoisat huumeidenkäyttäjät huomio!
« Vastaus #33 : Toukokuu 11, 2020, 21:31:03 »
Ja toistakin kommenttia pitänee selventää. Uskovaisella viittaan tässä kohti uskonnolta kuulostavaan päihdevastaisuuteen. Jos ihmisellä on yksi ainoa totuus, eikä pelkästään itselleen, vaan myös kaikille muille, on keskustelua turha jatkaa. Se ei ole rationaalista, eikä johda mihinkään. Ja vaikka mäkin on kärkäs, niin ihan tollasta kiihkoa en jaksa.
Rakkaudesta lajiin

Poissa Gentleman

  • Herrasmies
  • Sr. Member
  • Viestejä: 4337
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Arvoisat huumeidenkäyttäjät huomio!
« Vastaus #34 : Toukokuu 11, 2020, 21:43:09 »
Tää ketju alkaa enemmän vaikuttamaan piripäissä kirjoitetulta kuin vaatimuksena itse käyttäjille ???
𝕹𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖎𝖘 𝖆𝖓 𝖎𝖑𝖑𝖚𝖘𝖎𝖔𝖓. 𝖂𝖍𝖆𝖙 𝖎𝖘 𝖓𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖘𝖕𝖎𝖉𝖊𝖗 𝖎𝖘 𝖈𝖍𝖆𝖔𝖘 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖋𝖑𝖞.

Poissa TransTuisku

  • Full Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 126
  • * Kelpo kaveri
Vs: Arvoisat huumeidenkäyttäjät huomio!
« Vastaus #35 : Toukokuu 11, 2020, 21:51:21 »
Tää ketju alkaa enemmän vaikuttamaan piripäissä kirjoitetulta kuin vaatimuksena itse käyttäjille ???

Eli keskittyneemmin ja ripeämmin kirjoitetulta?
Rakkaudesta lajiin

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Arvoisat huumeidenkäyttäjät huomio!
« Vastaus #36 : Toukokuu 11, 2020, 22:01:34 »
Onhan sitä päihteiden kokeiluvaiheita käyty elämässä läpi. Suhtautumiseni ei todellakaan ole kategorinen, vaikka kategorisesti suhtautuvat henkilöt tuppaankin skippaamaan. Alkoholi on ainoa päihde, joka on itselläni jäänyt enemmän tai vähemmän säännölliseen käyttöön. Juomatapani ei ole suomalainen, vaan eurooppalainen. Ja foorumin aihepiiriin liittyen, palveluntarjoaja saa aina lisäpisteitä siitä, että ymmärtää monipuolisesti elämän nautintojen päälle.

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Arvoisat huumeidenkäyttäjät huomio!
« Vastaus #37 : Toukokuu 11, 2020, 22:03:26 »
Kuningatar Perse sen hyvin eräässä toisessa langassa kiteyttikin: Eli kun keskustelun varsinaisesta aihepiiristä lipsutaan arvioimaan/arvostelemaan jonkun kirjoitustyyliä ja tapoja kirjoittaa, on keskustelunaihe häpäisty. Eli olisikos kullannuput nyt suosiolla aika rauhoittua ja pysyä aiheessa?

Ja olit tätä lukeva ja kommentoiva sitten uskonnollinen ihminen, piripää tai mitä tahansa, niin minulla ei ole mitään vastaan ketään niin kauan kuin kukaan ei tule nenän eteeni tuputtamaan omaa arvomaailmaansa.

Parhain terveisin selvin päin tänäänkin oleva ateisti/agnostikko.

Poissa Viola

  • Sr. Member
  • Galleria (49)
  • Viestejä: 1198
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Arvoisat huumeidenkäyttäjät huomio!
« Vastaus #38 : Toukokuu 11, 2020, 22:09:03 »
mistä täydellinen personallisuuden muutos johtuu, kun ihminen saa vähän häppää?
 

Etuotsalohko säätelee kontrollia.
Päihteet saa aikaan sen, että, ihminen lakkaa tiedostamasta itseään. Käytöksen vapautuminen taas vaikuttaa aivojen palkitsemiskeskukseen vapauttaen dopamiinia.

Itseasiassa  käyttäytymisen seuraamuksien ennustamiseksi sekä toiminnan suunnittelemiseksi ja muuttamiseksi tarvittava tieto on saatavilla vain otsalohkoissa.

Jollain tavalla päihteet aiheuttavat ikäänkuin pienen tilapäisen vaurion tai eston otsalohkoihin. ”Tarkoituksen hetkellisyys, kyvyttömyys nähdä toiminnan seurauksia, sosiaalisesti epäasiallinen käyttäytyminen...” ja dopamiinia vapautuu edelleen aiheuttaen hyvän olon tunteita.

Keittiöpsykologiaa joka tuskin pitää paikkansa. Mielenkiintoista kuitenkin pohtia tätä.
Hyvä artikkeli aivoihin liittyvästä.
https://www.duodecimlehti.fi/duo30353

kuvagalleria

**** Helsingissä****

Poissa Waterman2

  • Hero Member
  • Viestejä: 684
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Arvoisat huumeidenkäyttäjät huomio!
« Vastaus #39 : Toukokuu 11, 2020, 22:13:36 »
mistä täydellinen personallisuuden muutos johtuu, kun ihminen saa vähän häppää?
 

Etuotsalohko säätelee kontrollia.
Päihteet saa aikaan sen, että, ihminen lakkaa tiedostamasta itseään. Käytöksen vapautuminen taas vaikuttaa aivojen palkitsemiskeskukseen vapauttaen dopamiinia.

Itseasiassa  käyttäytymisen seuraamuksien ennustamiseksi sekä toiminnan suunnittelemiseksi ja muuttamiseksi tarvittava tieto on saatavilla vain otsalohkoissa.

Jollain tavalla päihteet aiheuttavat ikäänkuin pienen tilapäisen vaurion tai eston otsalohkoihin. ”Tarkoituksen hetkellisyys, kyvyttömyys nähdä toiminnan seurauksia, sosiaalisesti epäasiallinen käyttäytyminen...” ja dopamiinia vapautuu edelleen aiheuttaen hyvän olon tunteita.

Keittiöpsykologiaa joka tuskin pitää paikkansa. Mielenkiintoista kuitenkin pohtia tätä.
Hyvä artikkeli aivoihin liittyvästä.
https://www.duodecimlehti.fi/duo30353

Kiitos selvityksestä. On muuten pätevä sekä hyvä lääketieteenjulkaisu ja erittäin luotettava lähde. 
"Yeah, well, that's just, like, your opinion, man"