Keskustelua paikkakunnittain > Helsinki/pääkaupunkiseutu

Hupakolla viiltelyarpia käsivarsissa

<< < (11/14) > >>

Hottis puuma:
^^ Komppaan.

Mulla myös on arpia käsivarsissa ja keloiditaipumusta ja arvet näyttävät omaan silmään siltä että ne olisi viilletty tahallaan. Ne on tulleet auto-onnettomuudessa, kun tuulilasi räsähti törmäyksessä heti kuolleen hirven painosta tuhannen päreiksi. Olin onneksi takapenkillä, muuten en olisi tässä. Kuskille kävi huonommin.

Kuningatar Perse:

--- Lainaus käyttäjältä: Hubbis - Toukokuu 05, 2020, 15:46:38 ---^^Sellaisessa tilanteessa, jossa asiakas näkee hupakon elämänhallinnan olevan hakusessa. Oli se sitten päihteet, mielenterveys tai jokin muu syy.

Ja useinhan asiakas ei toki sitä  edes huomaa milloin hallinta on pettänyt.

--- Lainaus päättyy ---

Ymmärrän, että siitä voi tulla hyväksikäyttöfiilis, tulisi varmaan minullekin, mutta tekeekö fiilis ostamisesta hyväksikäyttöä? Kun toisaaltahan myös elämänhallinnan ongelmia omaava henkilö tarvitsee rahaa, ja huoraus voi olla paras, tai vähiten huono tapa tienata tarvitsemansa. Eli ostaminen voi jopa auttaa ongelmaista palveluntarjoajaa pääsemään elämässään parempaan tilanteeseen.

Mutta sitten toisaalta, jos myyjä on vaikka narkkari, ja huorausrahat olisivat 100 % varmuudella menossa huumeisiin, niin syyllistyykö ostaja siinä hyväksikäyttöön?

Jos ostaja tietää varmasti saavansa narkkarilta, koska tämä haluaa huumerahoja?

Jos ostaja kuvittelee rahojen menevän ruokaan siksi koska hän oli edellisellä vierailullaan antanut myyjälle yhteystiedot addiktioita hoitaviin tahoihin?

Jos ostaja ei laisinkaan huomaa myyjän olevan narkkari eikä tiedä, mihin tämä on rahat käyttämässä?

Entä sitten jos ostaja maksaakin myyjälle rahan sijasta huumeilla?

Onko se edes täysin vapaaehtoista myymistä, jos addiktio sumentaa myyjän aivoja ja sanelee huumeiden olevan elämän tärkeysjärjestyksessä ykkösenä?

Mielenkiintoisia mietteitä. Nämä eivät tietenkään enää koske aloitusviestissä mainittua henkilöä, mutta tästä tuli muutoin jännä keskustelu siitä, mikä seksikaupassa on hyväksikäyttöä.

Vieras0424:
Hutsuilun epätasa-arvoisuus muihin ammatteihin nähden näkyy tässäkin, että jostain syystä mahdolliset joko olevat tai menneet mielenterveysongelmat nähdään ongelmana hutsun työssä, vaikka yleisimpiä ahdistusta ja masennusta esiintyy todella monissa ammattikunnissa ja paljon niillä ihmisillä, jotka eivät sovi siihen stereotypiaan joka monelle mt-ongelmia omaavista on. Moni tässä ketjussa yllättyisi, jos tietäisi kuinka yleisiä ne ovatkaan. Toisten asenteiden vuoksi niitä salaillaan. Olen aiemmin itsekin yllättynyt, sittemmin jo tottunut siihen etten oleta kenenkään olevan terve tai sairas, kun ulkopuolinen tai tuttukaan ei sitä usein päälle päin näe. Enää ei ylläty, kun on sivusta seurannut miten hyvinkin onnellisen oloiset ihmiset - hyvät työt, kunnossa olevat talousasiat, parisuhteet yms. ovat yhtäkkiä päätyneet suljetulle osastolle tai tehneet itsemurhan. Toisilla on saattanutkin olla jotain taustoja, mistä jotain on jäänyt kytemään mutta asiakkaan roolissahan niitä ei voi havaita, eikä kaikki jotain ikäviä kokemuksia omaavat päädy pysyvästi masentuneiksi tai ahdistuneiksi. Meillä kaikilla on riski siihen henkiseen hataruuteen, vaikka aiemmin ei olisi koskaan käynyt mitään.

Vaikka hutsu olisi (ollut) masentunut tms. niin ei seksin myyminen automaattisesti tarkoita, että se heikentäisi vointia. Enemmän vaikuttanee, mikä olotilan taustalla on. En välttämättä suosittelisi vaikkapa seksuaalista hyväksikäyttöä kokeneelle hutsuilua, silloin voi olla suurempia arpia hoidettavana joita hutsuilu tuskin auttaa. Toisaalta millä tahansa taustalla pitäisi olla oikeus tehdä valintoja siinä missä muillakin.

Pää menee pyörälle jos tässä pyörittelee kaikki mahdolliset seikat.

Vieras0140:
Vähän ot jo, mutta ei kaikki mielenterveysongelmat estä työn tekemistä. Ei myöskään seksityön tekemistä. Saati sitten menneisyydessä olleet mielenterveysongelmat. On olemassa aloja, jotka ovat henkisesti paljon kuormittavampia kuin seksityö.

Mä en oikein ymmärrä, millainen käsitys seksityöstä on ihmisellä, joka pitää sitä haitallisena mielenterveydelle..?

Kuningatar Perse:
Siis voihan tämä työ olla raskasta, niin henkisesti kuin fyysisestikin. Mutta niin voi olla myös moni muu työ.

Minulla mielenterveys olisi suuremmassa vaarassa kioskin kassalla. Työtunteja paljon, palkkaa vähän, ja ikäville tyypeille pitää vain hymyillä ja palvella heitä ystävällisesti.

Seksityössä työtunnit voi päättää itse, palkan voi päättää itse, ja jos vastaan tulee oikein hankala tyyppi, niin häntä voi ystävällisesti pyytää uudelleenpaikoittamaan itsensä esim. vittuun täältä :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta