Keskustelua paikkakunnittain > Helsinki/pääkaupunkiseutu

Hupakolla viiltelyarpia käsivarsissa

<< < (9/14) > >>

Vieras0076:

--- Lainaus käyttäjältä: Kuningatar Perse - Toukokuu 05, 2020, 13:39:48 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Hubbis - Toukokuu 05, 2020, 13:32:22 ---

--- Lainaus käyttäjältä: Kuningatar Perse - Toukokuu 05, 2020, 12:01:23 --- Jos palveluntarjoaja on itsenäinen eikä paritettu, niin silloin palveluiden ostaminen nimenomaan ei ole hyväksikäyttöä.

--- Lainaus päättyy ---
Tää pointti menee off topic, mut sen verran korjaisin, että toki Suomen lainsäädäntö katsoo paritetut tällä yhdellä alalla hyväksikäytetyiksi. Muilla aloilla Suomen lainsäädännön mukaan työnantaja saa ottaa aina suoritteesta omansa eikä se ole hyväksikäyttöä, se on kapitalismia  8)

En esimerkiksi ulkomaiden bordelleista automaattisesti sanoisi, että tuossa käytetään hyväksi.

--- Lainaus päättyy ---

Siis häh? Mitä korjattavaa tuossa oli?

--- Lainaus päättyy ---
Oletat, että paritettu on hyväksikäytetty. Sehän ei välttämättä pidä paikkaansa.

Vieras0424:
^ Hassulta tuossa kuulostaa se, että monet luulevat mielenterveysongelmien olevan aina päältä päin havaittavissa. Aika kärjistyneissä tapauksissa ne voivat näkyäkin, mutta suurin osa on päältäpäin ihan tavallisen oloisia ja näköisiä ihmisiä tai jopa oikein hyvinvoivan näköisiä, silloinkin vaikka olisi rankemmatkin diagnoosit olemassa.

Kuningatar Perse:

--- Lainaus käyttäjältä: Hubbis - Toukokuu 05, 2020, 13:45:01 ---
Oletat, että paritettu on hyväksikäytetty. Sehän ei välttämättä pidä paikkaansa.

--- Lainaus päättyy ---

Sinä teit tässä nyt kaksi eri tulkintavirhettä.

Minä sanoin, että jos palveluntarjoaja on itsenäinen, eikä paritettu, niin seksin ostaminen häneltä ei ole hyväksikäyttöä. Tuo ei sisällä väittämää, että kaikki paritetut olisivat hyväksikäytettyjä, vaan väittämän, että itsenäisiltä työntekijöiltä seksin ostaminen ei ole hyväksikäyttöä. Paritetuista osa on mahdollisesti hyväksikäytettyjä ja osa mahdollisesti ei, siihen en ole ottanut kantaa.

Sen lisäksi sinähän itsekin sanoit, että Suomen lainsäädäntö katsoo paritettujen olevan hyväksikäytettyjä. Minä olen Suomessa, joten puhun nyt suomalaisesta näkökulmasta. Onhan seksin osto ja myynti monissa maissa täysin laitontakin, mutta en silti puhu täällä, että seksikauppa olisi laitonta, koska Suomessa se ei ole.

Vieras0076:
^kävi tuokin mainitsemasi kulma mielessä ja kiva että korjasit  :)

Eikö itsenäiseltä ostaminen voi olla hyväksikäyttöä? Väittäisin, että voi olla.

Kuningatar Perse:
Minkälaisessa tilanteessa itsenäiseltä palveluntarjoajalta seksin ostaminen on hyväksikäyttöä?

Määritellään, että itsenäinen palveluntarjoaja on sellainen, joka on itse päättänyt myydä seksiä, ja hänen työskentelystään ei rahallisesti hyödy mikään muu taho kuin hän itse (ja mahdollisesti verottaja).

On hyvin mahdollista, että seksin myyminen voi vahingoittaa häntä niin fyysisesti kuin psyykkisestikin, mutta koska hän on itse päättänyt myydä seksiä, niin siitä mahdollisesti aiheutuva vahinko ei minun mielestäni ole asiakkaan kontolla.

Ja paikan päällä oleva asiakas voi kyllä hyväksikäyttää palveluntarjoajaa (mm. taivuttelemalla ja painostamalla palveluntarjoajaa myymään halvemmalla tai listan ulkopuolisia palveluita), mutta se, että ostotapahtuman yhteydessä voi tehdä hyväksikäyttöä, ei minun mielestäni tee ostotapahtumasta itsestään hyväksikäyttöä.

Millä tavalla sinä ajattelet?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta