Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Hupakolla viiltelyarpia käsivarsissa  (Luettu 10965 kertaa)

Poissa Vieras0076

  • Full Member
  • Viestejä: 494
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Hupakolla viiltelyarpia käsivarsissa
« Vastaus #40 : Toukokuu 05, 2020, 13:45:01 »

Jos palveluntarjoaja on itsenäinen eikä paritettu, niin silloin palveluiden ostaminen nimenomaan ei ole hyväksikäyttöä.
Tää pointti menee off topic, mut sen verran korjaisin, että toki Suomen lainsäädäntö katsoo paritetut tällä yhdellä alalla hyväksikäytetyiksi. Muilla aloilla Suomen lainsäädännön mukaan työnantaja saa ottaa aina suoritteesta omansa eikä se ole hyväksikäyttöä, se on kapitalismia  8)

En esimerkiksi ulkomaiden bordelleista automaattisesti sanoisi, että tuossa käytetään hyväksi.

Siis häh? Mitä korjattavaa tuossa oli?
Oletat, että paritettu on hyväksikäytetty. Sehän ei välttämättä pidä paikkaansa.

Poissa Vieras0424

  • Full Member
  • Viestejä: 195
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Hupakolla viiltelyarpia käsivarsissa
« Vastaus #41 : Toukokuu 05, 2020, 13:51:24 »
^ Hassulta tuossa kuulostaa se, että monet luulevat mielenterveysongelmien olevan aina päältä päin havaittavissa. Aika kärjistyneissä tapauksissa ne voivat näkyäkin, mutta suurin osa on päältäpäin ihan tavallisen oloisia ja näköisiä ihmisiä tai jopa oikein hyvinvoivan näköisiä, silloinkin vaikka olisi rankemmatkin diagnoosit olemassa.

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Hupakolla viiltelyarpia käsivarsissa
« Vastaus #42 : Toukokuu 05, 2020, 14:18:38 »

Oletat, että paritettu on hyväksikäytetty. Sehän ei välttämättä pidä paikkaansa.

Sinä teit tässä nyt kaksi eri tulkintavirhettä.

Minä sanoin, että jos palveluntarjoaja on itsenäinen, eikä paritettu, niin seksin ostaminen häneltä ei ole hyväksikäyttöä. Tuo ei sisällä väittämää, että kaikki paritetut olisivat hyväksikäytettyjä, vaan väittämän, että itsenäisiltä työntekijöiltä seksin ostaminen ei ole hyväksikäyttöä. Paritetuista osa on mahdollisesti hyväksikäytettyjä ja osa mahdollisesti ei, siihen en ole ottanut kantaa.

Sen lisäksi sinähän itsekin sanoit, että Suomen lainsäädäntö katsoo paritettujen olevan hyväksikäytettyjä. Minä olen Suomessa, joten puhun nyt suomalaisesta näkökulmasta. Onhan seksin osto ja myynti monissa maissa täysin laitontakin, mutta en silti puhu täällä, että seksikauppa olisi laitonta, koska Suomessa se ei ole.
Eläkkeellä.

Poissa Vieras0076

  • Full Member
  • Viestejä: 494
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Hupakolla viiltelyarpia käsivarsissa
« Vastaus #43 : Toukokuu 05, 2020, 14:42:12 »
^kävi tuokin mainitsemasi kulma mielessä ja kiva että korjasit  :)

Eikö itsenäiseltä ostaminen voi olla hyväksikäyttöä? Väittäisin, että voi olla.

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Hupakolla viiltelyarpia käsivarsissa
« Vastaus #44 : Toukokuu 05, 2020, 15:10:48 »
Minkälaisessa tilanteessa itsenäiseltä palveluntarjoajalta seksin ostaminen on hyväksikäyttöä?

Määritellään, että itsenäinen palveluntarjoaja on sellainen, joka on itse päättänyt myydä seksiä, ja hänen työskentelystään ei rahallisesti hyödy mikään muu taho kuin hän itse (ja mahdollisesti verottaja).

On hyvin mahdollista, että seksin myyminen voi vahingoittaa häntä niin fyysisesti kuin psyykkisestikin, mutta koska hän on itse päättänyt myydä seksiä, niin siitä mahdollisesti aiheutuva vahinko ei minun mielestäni ole asiakkaan kontolla.

Ja paikan päällä oleva asiakas voi kyllä hyväksikäyttää palveluntarjoajaa (mm. taivuttelemalla ja painostamalla palveluntarjoajaa myymään halvemmalla tai listan ulkopuolisia palveluita), mutta se, että ostotapahtuman yhteydessä voi tehdä hyväksikäyttöä, ei minun mielestäni tee ostotapahtumasta itsestään hyväksikäyttöä.

Millä tavalla sinä ajattelet?
Eläkkeellä.

Poissa Gentleman

  • Herrasmies
  • Sr. Member
  • Viestejä: 4337
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Hupakolla viiltelyarpia käsivarsissa
« Vastaus #45 : Toukokuu 05, 2020, 15:33:57 »
No nyt tuntuu että takerruttiin taas yhteen lauseeseen ::) Tuskin kukaan viiltelee siksi että se olisi cool vaan kyllä siinä puretaan tuskaa ja ahdistusta. Suurin osa ihmisistä kärsii jossain vaiheessa elämäänsä jonkinasteisesta psyykkisistä ongelmista, jotkut oireilee voimakkaammin kuin toiset. Ei sitä välttämättä päällepäin näe ja juuri siksi olen luultavasti tavannut huoria joilla on voinut olla vaikka masennusta elämästä, mutta kun kaikki on vaikuttanut sillä hetkellä hyvältä ja tapaaminen sujunut niin en mä rupea mitään psykologista arviointia utelemaan.

Kysymys oli mielipiteestä ja en usko että saisin suoritusta aikaiseksi koska ajatukset olisivat muualla naisen kanssa jolla näkyisi viiltelyjälkiä käsissä. En missään nimessä halveksu tai pidä huonona ihmisenä. Arvet kertoo elämästä ja esimerkiksi raskausarvet tai jonkun vahingon seurauksena syntynyt arpi ei taas vaikuta samalla tavalla kuin itseaiheutetut
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 05, 2020, 15:47:30 kirjoittanut Gentleman »
𝕹𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖎𝖘 𝖆𝖓 𝖎𝖑𝖑𝖚𝖘𝖎𝖔𝖓. 𝖂𝖍𝖆𝖙 𝖎𝖘 𝖓𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖘𝖕𝖎𝖉𝖊𝖗 𝖎𝖘 𝖈𝖍𝖆𝖔𝖘 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖋𝖑𝖞.

Poissa Vieras0076

  • Full Member
  • Viestejä: 494
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Hupakolla viiltelyarpia käsivarsissa
« Vastaus #46 : Toukokuu 05, 2020, 15:46:38 »
^^Sellaisessa tilanteessa, jossa asiakas näkee hupakon elämänhallinnan olevan hakusessa. Oli se sitten päihteet, mielenterveys tai jokin muu syy.

Ja useinhan asiakas ei toki sitä  edes huomaa milloin hallinta on pettänyt.

Poissa Gentleman

  • Herrasmies
  • Sr. Member
  • Viestejä: 4337
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Hupakolla viiltelyarpia käsivarsissa
« Vastaus #47 : Toukokuu 05, 2020, 15:50:54 »
^^^ Vaikka juridisesti se ei olisi hyväksikäyttöä, niin jos itselle tulisi olo että käyttää hyväksi itsenäisesti toimivaa palveluntarjoajaa niin riittää ainankin omalla kohdallani. Kertaakaan ei silti ole niin käynyt että tapaamista olisi tapahtunut tälläisen henkilön kanssa.
𝕹𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖎𝖘 𝖆𝖓 𝖎𝖑𝖑𝖚𝖘𝖎𝖔𝖓. 𝖂𝖍𝖆𝖙 𝖎𝖘 𝖓𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖘𝖕𝖎𝖉𝖊𝖗 𝖎𝖘 𝖈𝖍𝖆𝖔𝖘 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖋𝖑𝖞.

Poissa Viola

  • Sr. Member
  • Galleria (49)
  • Viestejä: 1196
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Hupakolla viiltelyarpia käsivarsissa
« Vastaus #48 : Toukokuu 05, 2020, 17:25:16 »
Kaikki viiltelyn näköiset arvet eivät ole itsetuhoisen ahdistuneen ihmisen viiltelyä.
Esim minulla oikeassa ranteessa pitkä viilto josta otettu jännettä vasempaan käteen joka vaurioitui nuorempana työssä koska jäi koneen väliin.
Se näkyy vahvasti koska ns arpikudostaipumus eli keloidi. Ei koskaan häivy ohueksi siistiksi kirurgin viilloksi.

Koska olen käsillä työtä tekevä >> eroottinen intiimialueen hieronta, jotkut saattavat kiinnittää huomion juuri tuohon näkyvään viiltohaavaan. Ihan sama minulle jos luokitellaan ahdistusviiltelijäksi. Tärkeintä on se, että käteni toimivat edelleen sen onnettomuuden jälkeen.

Kaikki ei ole sitä miltä näyttää.
kuvagalleria

**** Helsingissä****

Poissa Gentleman

  • Herrasmies
  • Sr. Member
  • Viestejä: 4337
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Hupakolla viiltelyarpia käsivarsissa
« Vastaus #49 : Toukokuu 05, 2020, 17:30:08 »
Kyllä viiltelyarvet erottaa muista, tällä tuttavalla on aika ääriesimerkki kun niitä on ihan vieri vieressä poikki koko käsivarren. Mullakin on arpiset kädet ja koko olemus, mutta tarkoituksellisia arpia ei ole.
𝕹𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖎𝖘 𝖆𝖓 𝖎𝖑𝖑𝖚𝖘𝖎𝖔𝖓. 𝖂𝖍𝖆𝖙 𝖎𝖘 𝖓𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖘𝖕𝖎𝖉𝖊𝖗 𝖎𝖘 𝖈𝖍𝖆𝖔𝖘 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖋𝖑𝖞.

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1281
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Hupakolla viiltelyarpia käsivarsissa
« Vastaus #50 : Toukokuu 05, 2020, 17:44:25 »
^^ Komppaan.

Mulla myös on arpia käsivarsissa ja keloiditaipumusta ja arvet näyttävät omaan silmään siltä että ne olisi viilletty tahallaan. Ne on tulleet auto-onnettomuudessa, kun tuulilasi räsähti törmäyksessä heti kuolleen hirven painosta tuhannen päreiksi. Olin onneksi takapenkillä, muuten en olisi tässä. Kuskille kävi huonommin.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 05, 2020, 17:48:17 kirjoittanut Hottis puuma »
Kullitieteen maisteri

-Death smiles at us all.
All we can do is smile back.

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Hupakolla viiltelyarpia käsivarsissa
« Vastaus #51 : Toukokuu 05, 2020, 18:08:14 »
^^Sellaisessa tilanteessa, jossa asiakas näkee hupakon elämänhallinnan olevan hakusessa. Oli se sitten päihteet, mielenterveys tai jokin muu syy.

Ja useinhan asiakas ei toki sitä  edes huomaa milloin hallinta on pettänyt.

Ymmärrän, että siitä voi tulla hyväksikäyttöfiilis, tulisi varmaan minullekin, mutta tekeekö fiilis ostamisesta hyväksikäyttöä? Kun toisaaltahan myös elämänhallinnan ongelmia omaava henkilö tarvitsee rahaa, ja huoraus voi olla paras, tai vähiten huono tapa tienata tarvitsemansa. Eli ostaminen voi jopa auttaa ongelmaista palveluntarjoajaa pääsemään elämässään parempaan tilanteeseen.

Mutta sitten toisaalta, jos myyjä on vaikka narkkari, ja huorausrahat olisivat 100 % varmuudella menossa huumeisiin, niin syyllistyykö ostaja siinä hyväksikäyttöön?

Jos ostaja tietää varmasti saavansa narkkarilta, koska tämä haluaa huumerahoja?

Jos ostaja kuvittelee rahojen menevän ruokaan siksi koska hän oli edellisellä vierailullaan antanut myyjälle yhteystiedot addiktioita hoitaviin tahoihin?

Jos ostaja ei laisinkaan huomaa myyjän olevan narkkari eikä tiedä, mihin tämä on rahat käyttämässä?

Entä sitten jos ostaja maksaakin myyjälle rahan sijasta huumeilla?

Onko se edes täysin vapaaehtoista myymistä, jos addiktio sumentaa myyjän aivoja ja sanelee huumeiden olevan elämän tärkeysjärjestyksessä ykkösenä?

Mielenkiintoisia mietteitä. Nämä eivät tietenkään enää koske aloitusviestissä mainittua henkilöä, mutta tästä tuli muutoin jännä keskustelu siitä, mikä seksikaupassa on hyväksikäyttöä.
Eläkkeellä.

Poissa Vieras0424

  • Full Member
  • Viestejä: 195
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Hupakolla viiltelyarpia käsivarsissa
« Vastaus #52 : Toukokuu 06, 2020, 23:49:35 »
Hutsuilun epätasa-arvoisuus muihin ammatteihin nähden näkyy tässäkin, että jostain syystä mahdolliset joko olevat tai menneet mielenterveysongelmat nähdään ongelmana hutsun työssä, vaikka yleisimpiä ahdistusta ja masennusta esiintyy todella monissa ammattikunnissa ja paljon niillä ihmisillä, jotka eivät sovi siihen stereotypiaan joka monelle mt-ongelmia omaavista on. Moni tässä ketjussa yllättyisi, jos tietäisi kuinka yleisiä ne ovatkaan. Toisten asenteiden vuoksi niitä salaillaan. Olen aiemmin itsekin yllättynyt, sittemmin jo tottunut siihen etten oleta kenenkään olevan terve tai sairas, kun ulkopuolinen tai tuttukaan ei sitä usein päälle päin näe. Enää ei ylläty, kun on sivusta seurannut miten hyvinkin onnellisen oloiset ihmiset - hyvät työt, kunnossa olevat talousasiat, parisuhteet yms. ovat yhtäkkiä päätyneet suljetulle osastolle tai tehneet itsemurhan. Toisilla on saattanutkin olla jotain taustoja, mistä jotain on jäänyt kytemään mutta asiakkaan roolissahan niitä ei voi havaita, eikä kaikki jotain ikäviä kokemuksia omaavat päädy pysyvästi masentuneiksi tai ahdistuneiksi. Meillä kaikilla on riski siihen henkiseen hataruuteen, vaikka aiemmin ei olisi koskaan käynyt mitään.

Vaikka hutsu olisi (ollut) masentunut tms. niin ei seksin myyminen automaattisesti tarkoita, että se heikentäisi vointia. Enemmän vaikuttanee, mikä olotilan taustalla on. En välttämättä suosittelisi vaikkapa seksuaalista hyväksikäyttöä kokeneelle hutsuilua, silloin voi olla suurempia arpia hoidettavana joita hutsuilu tuskin auttaa. Toisaalta millä tahansa taustalla pitäisi olla oikeus tehdä valintoja siinä missä muillakin.

Pää menee pyörälle jos tässä pyörittelee kaikki mahdolliset seikat.

Poissa Vieras0140

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1135
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Hupakolla viiltelyarpia käsivarsissa
« Vastaus #53 : Toukokuu 07, 2020, 16:09:59 »
Vähän ot jo, mutta ei kaikki mielenterveysongelmat estä työn tekemistä. Ei myöskään seksityön tekemistä. Saati sitten menneisyydessä olleet mielenterveysongelmat. On olemassa aloja, jotka ovat henkisesti paljon kuormittavampia kuin seksityö.

Mä en oikein ymmärrä, millainen käsitys seksityöstä on ihmisellä, joka pitää sitä haitallisena mielenterveydelle..?

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Hupakolla viiltelyarpia käsivarsissa
« Vastaus #54 : Toukokuu 07, 2020, 16:21:56 »
Siis voihan tämä työ olla raskasta, niin henkisesti kuin fyysisestikin. Mutta niin voi olla myös moni muu työ.

Minulla mielenterveys olisi suuremmassa vaarassa kioskin kassalla. Työtunteja paljon, palkkaa vähän, ja ikäville tyypeille pitää vain hymyillä ja palvella heitä ystävällisesti.

Seksityössä työtunnit voi päättää itse, palkan voi päättää itse, ja jos vastaan tulee oikein hankala tyyppi, niin häntä voi ystävällisesti pyytää uudelleenpaikoittamaan itsensä esim. vittuun täältä :)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 07, 2020, 16:24:12 kirjoittanut Kuningatar Perse »
Eläkkeellä.

Poissa Vieras0424

  • Full Member
  • Viestejä: 195
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Hupakolla viiltelyarpia käsivarsissa
« Vastaus #55 : Toukokuu 08, 2020, 10:28:46 »
Mä en oikein ymmärrä, millainen käsitys seksityöstä on ihmisellä, joka pitää sitä haitallisena mielenterveydelle..?

Tätä lausetta minäkin hain. Tuon ajatuksen taustallahan on se, että seksityö on jonkinlaista kärsimystä ja luultavasti se johtuu siitä, että hommasta on vääriä mielikuvia. Seksin osalta itse kokisin haitallisemmaksi vaikka yhden yön jutut baareista, kovin montaa en elämässäni edes kokeillut kun huomasin että niistä tulee vain huono olo.

Poissa Vieras0076

  • Full Member
  • Viestejä: 494
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Hupakolla viiltelyarpia käsivarsissa
« Vastaus #56 : Toukokuu 08, 2020, 10:43:49 »
^ vaikken tässäkään ketjussa ole ollut argumentoimassa, että mielenterveyden haasteet estävät automaattisesti töiden teon, siitä huolimatta käsitykseni on, että työ ainakin osalle ammattilaisista on kuormittavaa.

Ja voisin kuvitella, että joillekkin tuo kuormitus on liikaa.

Esimerkiksi koen, että liukuhihnan tarjoajille ainoa hyväksyttävä syy tarjota surkeaa palvelua on se, että kokee asiakkaat ja työn vastenmielisiksi. Jos tapaat useita asiakkaita päivässä ja vietät useamman tunnin päivässä vastenmielisiksi kokemiesi ihmisten kanssa voisin kuvitella sen  olevan raskasta myös mielelle.

Poissa Vieras0140

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1135
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Hupakolla viiltelyarpia käsivarsissa
« Vastaus #57 : Toukokuu 08, 2020, 10:54:50 »
^ Kaikki työ on jollain tavalla kuormittavaa. Seksityö ei todellakaan ole pahimmasta päästä. Etenkään, kun tätä tehdään yrittäjänä, jolloin voi itse valita työaikansa ja -tapansa sekä asiakkaat ja sen, kuinka paljon työskentelee.

Eri juttu on tietysti silloin, jos näitä asioita ei voi itse päättää, mutta silloin se syy liikaan kuormittavuuteen on joku muu, kuin itse seksityö.

Poissa veeras

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1537
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Hupakolla viiltelyarpia käsivarsissa
« Vastaus #58 : Toukokuu 09, 2020, 10:38:03 »
Joka viides nuori viiltelee tai on viillellyt itseään. (Lähde: THL.) Ei se ”hupakoilla” sen harvinaisempaa ole.
Miten olisi pieni hetki välineurheilua?

Poissa Vieras0095

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1240
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Hupakolla viiltelyarpia käsivarsissa
« Vastaus #59 : Toukokuu 09, 2020, 10:48:57 »
Pari tunnettua (ex)hupsukkaa olen aikoinani tavannut joilta selvästi näkyi jo himmenneitä jälkiä. Ihan olivat kyllä tasapainoisia ihmisiä ettei siinä mitään.