Keskustelua paikkakunnittain > Helsinki/pääkaupunkiseutu

Hupakolla viiltelyarpia käsivarsissa

<< < (5/14) > >>

Pikkupaavi:
^juurikin näin 😎

Jormaaho:
Toinen tarttuu veitseen, toinen pulloon. Niinkuin toiset lähtee kuuhun ja toiset Ruotsiin. Toisilla vain pienempi palkka on..."
Siis älkää vanhoihin juttuihin takertuko, vaikka ne näkyvillä ovat vielä tänä päivänä. Kohdatkaa ihminen ihmisenä, tänään, tässä hetkessä. Aina hyvässä hengessä. Ystävänä.

Lifti:
Jos nyt tämän yhden kerran kirjoitan jotain vakavaa niin nuorisotyössä tuli nähtyä kuinka yleistä tämä on ja mullakin on vanhoja arpia käsivarressa. Olin murrosikäinen ja ahdisti ihan helvetisti. Purin pahaa oloa mm.viiltelemällä. Se tuntui silloin hyvältä ja ainoalta ratkaisulta. En osannut puhua tunteistani eikä ollut ketään kelle puhua. Tämä vaihde kesti jonkin aikaa kunnes löysin urheilun ja kirjoittamisen joka vapautti minut olemaan juuri sellainen kuin olen.

Moni ihminen piilottelee arpiaan, häpeää tai pitää itseään sairaana ja niiden ilme kirkastuu kun niille sanoo "mä ymmärrän. ei tossa oo mitään outoa." Sit vaan kertoo oman kokemuksensa.

Tietysti jos hupsulla näen vanhoja, itseaiheutettuja arpia niin en mainitse niistä mitään. Ei kuulu minulle. Pidän sitä normaalina asiana että aina ei oo helppoa.

Olen myös ymmärtänyt että arvet voivat olla joillakin ihmisillä merkki nautinnosta mutta näistä leikeistä tiedän yhtä paljon kuin muurahaisen sielunvaelluksesta.

Venla:

--- Lainaus käyttäjältä: IhanaLotta - Toukokuu 04, 2020, 18:39:24 ---Ovatko ne häiriöksi ulkonäöllisistä syistä vai viiltelemisen vuoksi?

Lapset/nuoret purkavat joskus pahaa oloaan viiltelemällä, kun keinoja ja mahdollisuuksia ei muuhun ole. Aikuisena se saattaa järkyttää itseäänkin, miten siihen on joskus kyennyt. Ei se silti huonoa hutsua tee.

--- Lainaus päättyy ---

Ei mahdollisesti tee huonoa hutsua, eikä varsinkaan jos jäljet vanhat. Se aika elämästä eletty ja siitä selvitty ja menty eteenpäin. Tietysti ihan tuoreet arveet viestii kyllä huonosta olosta, onko sitten silloin huoraaminen se paras vaihtoehto...ehkä ei ihan vielä silloin. Mutta kaikki ovat yksilöitä, tällä duunilla voi olla myös niitä positiivisia vaikutuksia mielialaan :)

Mutta mä ymmärrän kyllä että asiakkaille toi voi olla turn-off jo ihan visuaalisella tasollakin. Onhan tatskatkin joillekin ehdoton no-no.

Vieras0424:
Olipas ihania kommentteja  :) Toivottavasti se nuori nainenkin luki nämä. Elämän riepottelujen jälkeen on nimittäin melko raskasta kohdata sitä, että jotkut karttelevat niiden riepottelujen vuoksi. Lifti kirjoittikin hienosti häpeästä yms.

Sitten kun tulee ikävuosia ja elämänkokemusta lisää, huomaa että niitä riepotteluja on ollut monella ja sattuu sitä ns. paremmissakin piireissä - vaikka ei välttämättä viiltelyjä niin pelkästään alkoholin käyttö on monille ahdistuksesta pakenemisen keino ja ehkä se on jotenkin yleisesti ”hyväksyttävämpi” tapa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta