Keskustelua paikkakunnittain > Helsinki/pääkaupunkiseutu

Hupakolla viiltelyarpia käsivarsissa

<< < (4/14) > >>

Vieras0140:

--- Lainaus käyttäjältä: Gentleman - Toukokuu 04, 2020, 20:13:06 ---
--- Lainaus käyttäjältä: IhanaLotta - Toukokuu 04, 2020, 19:15:45 ---Jos toisten vanhat arvet on kova turnoff, ehkä voisi pohdiskella mikä itsellä se syy siihen on.

--- Lainaus päättyy ---

Itselle ainankin voisin kuvitella turn-offin johtuvan siitä, että ajattelisin liikaa käyttäväni hyväkseni ihmistä jota maailma on jo tarpeeksi riepotellut. Vaikka näin ei olisikaan, niin silti jo ajatus siitä saisi suorituksen sakkaamaan.

--- Lainaus päättyy ---

Tässä on nyt useita mielestäni aivan virheellisiä ajatuksia... Ensinnäkin, eihän seksin ostaminen ole seksityöntekijän hyväksikäyttöä..? Minä ainakin myyn mielelläni seksiä. Se on kivointa työtä, mitä olen koskaan tehnyt. Ja olen tehnyt töitä koko ikäni. Eihän hieronnan ostaminenkaan ole hierojan hyväksikäyttöä..? Toisekseen, vähintään joka viides suomalainen kokee masennuksen elämänsä aikana. Siihen lisäksi kaikki muut diagnoosit päälle. Viiltelyyn päätynytkään ei välttämättä ollut toki masentunut, ehkä vain ahdistuneisuushäiriöinen. Jos haluat ostaa seksiä sellaiselta, jota maailma ei ole riepotellut, niin... sun vaihtoehtosi on vetää käteen. Sori.  ;D

IlonaTequila:
Mä näkisin viiltelyn tosi saman tyyppisenä ilmiönä kuin syömishäiriöt. Molemmissa kyse tavasta kontrolloida elämää tilanteessa, jossa elämä tuntuu kontrolloimattomalta. Molemmat tyypillisiä tyttöjen/nuorten naisten tapoja, siinä missä poikien aggressio helpommin kääntyy ulos ja näkyy, tytöille on tyypillistä just tällainen itseen kohdistuva toiminta.

Syömishäiriöstä ei jää näkyviä jälkiä, viiltelystä jää. Mutta molemmista on ihan yhtälailla mahdollista toipua ja tulla vähintään yhtä vahvaksi kuin kuka tahansa keskiverto kulkija.

Ylipäätään mielenterveyden ongelmiin kohdistuvaa stigmaa ja häpeää olisi hyvä purkaa. Niin iso osa meistä kohtaa jotain sen puolen haasteita elämässään (burn out, masennus...) ja häpeä, vaikeneminen ja väärät ennakkoluulot ei millään lailla auta asiassa.

IlonaTequila:
^^ Anniinalta tosi hyviä pointteja. Tän haluisin nostaa etenkin:

--- Lainaus käyttäjältä: Anniina - Toukokuu 04, 2020, 20:19:54 --- Ensinnäkin, eihän seksin ostaminen ole seksityöntekijän hyväksikäyttöä..? Minä ainakin myyn mielelläni seksiä. Se on kivointa työtä, mitä olen koskaan tehnyt.

--- Lainaus päättyy ---

Juuri näin!   :)

Gentleman:
^^^ Ei olekkaan, mutta siitä tulisi sellainen fiilis ja se riittäisi.

Vieras0140:
^ No, ehkä nyt kun me olemme valistaneet sinua, niin sitä fiilistä ei tulekaan.  ;D Voit keskittyä juuri siihen hetkeen, toisen ihmisen läsnäoloon tai vaikkapa niihin tisseihin...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta