Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: ”Liikemiestä” syytetään ihmiskaupasta seksikartanossa Kirkkonummella  (Luettu 4093 kertaa)

Poissa Teroterava

• Full Member
  • ***** Huikea tyyppi
^eli lähdit tuossa oksettavassa keississä työntämään Iraa bussin alle, joka on jo todettu syyntakeettomaksi koko hommaan. Hyi helvetti, sulta olisi vähän voinut odottaa parempaa.

Poissa äRHäkkä

• Sr. Member
  • ***** Huikea tyyppi
Daah? Tässä ketään tönitty. Syytekynnys ei ilmeisesikään syyttäjän mukaan ylitetty tai näyttö riittänyt, mutta syyntakeettomaksi, tuskin?
Päivän moka vielä tekemättä?

Poissa Teroterava

• Full Member
  • ***** Huikea tyyppi
^Syyttömäksi. Tarkoitin.

Syyntakeeton väärä kuvaamaan ihmistä tässä.

Silti tunnut syyllistävän Iraa koko keissistä. Onko tuohon jokin motiivi?
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 05, 2025, 02:46:25 kirjoittanut Teroterava »

Poissa äRHäkkä

• Sr. Member
  • ***** Huikea tyyppi
Okei, silti lukemani pohjalta sama arvio, syytekynnys ei syyttäjän mukaan ylittynyt tai näyttö riittänyt. Kuitenkin kysymys, tiesikö tai olisiko pitänyt tietää. Katsoiko sivuun omaa hyvää tavoitellessa? En minä tiedä, nämä on kysymyksiä, jotka näillä tiedoilla heräsi. Syyntakeettomaksi en mitenkään Iraa pystyisi sanomaan hänen julkikuvansa perusteella, edes näin maallikkona.

Poissa MikaM

• Hero Member
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Daah? Tässä ketään tönitty. Syytekynnys ei ilmeisesikään syyttäjän mukaan ylitetty tai näyttö riittänyt, mutta syyntakeettomaksi, tuskin?

Ira ja Kartano on tässä tapauksessa vain pieni sivujuonne. Pääsyytetty kävi Kartanon julkissa bileissä.
Tämän lisäksi hänelle oli syntynyt kontakti Iran mieheen, koska pääsyytetyn raksamiehet tekivät Kartanossa
remontteja. Iran mies vieraili pääsyyteyn kotona Masalassa ja pääsyytetty vieraili naistensa kanssa Kartanossa,
jonne hän pääsi Iran miehen avulla. Ainakin kerran Ira tuli yöllä kotiinsa ja heti porukan ulos Kartanosta.
Tässä on Iralla käynyt huono tuuri. Hän ei käytännössä ole ollut missään tekemisessä pääsyytetyn kanssa,mutta
Iran mies on joutunut väärään seuraan. Sikäli ymmärrän miksi Ira ei ole innostunut lehtikirjoittelusta.
Lehdet hakevat sensaatiota asiasta, joka ei oikeastaan ollut Kartanon ja Iran hallinnassa. 

Tutkinta-aineistoa on vajaat tuhat sivua, tämä kommentti perustuu aineiston pikaiseen selaamiseen.

Poissa häkkisen isa

• Hero Member
  • ***** Huikea tyyppi
Jotain rapparien eye wide shot -touhuja varmaan, jos kukaan tavis ei näistä mitään tiedä

mitä tarkoittaa "eye wide shot -touhuja"? ::)
tänä syksynä nähtävissä tampereella ja turussa. kosketellen, ihana isa 😘

Poissa äRHäkkä

• Sr. Member
  • ***** Huikea tyyppi

Ira ja Kartano on tässä tapauksessa vain pieni sivujuonne. Pääsyytetty kävi Kartanon julkissa bileissä.
Tämän lisäksi hänelle oli syntynyt kontakti Iran mieheen, koska pääsyytetyn raksamiehet tekivät Kartanossa
remontteja. Iran mies vieraili pääsyyteyn kotona Masalassa ja pääsyytetty vieraili naistensa kanssa Kartanossa,
jonne hän pääsi Iran miehen avulla. Ainakin kerran Ira tuli yöllä kotiinsa ja heti porukan ulos Kartanosta.
Tässä on Iralla käynyt huono tuuri. Hän ei käytännössä ole ollut missään tekemisessä pääsyytetyn kanssa,mutta
Iran mies on joutunut väärään seuraan. Sikäli ymmärrän miksi Ira ei ole innostunut lehtikirjoittelusta.
Lehdet hakevat sensaatiota asiasta, joka ei oikeastaan ollut Kartanon ja Iran hallinnassa. 

Tutkinta-aineistoa on vajaat tuhat sivua, tämä kommentti perustuu aineiston pikaiseen selaamiseen.

Aha. Jännää kuinka erilaisiin näkemyksiin materiaalista on päädyttävissä. Hyvä että materiaaliin perehtyneenä oikaiset. Useimmiten asiat on juurikin siten, kuinka ne näyttää olevan. Poikkeus vahvistaa säännön.

Sain jutusta käsityksen että syytetty on Iran firmassa hallituksen varajäsen, eli lähipiiriin kuuluvaksi tulkittava. Ei pelkästään satunnainen kontakti.

Niin ikään käsitin että syytetyllä oli pääsy tiloihin ja käytti niitä seurueineen privana, eikä vain julkisissa bileissä.

Olkoon miten tahansa, niin Ira ei ole asiassa syytettynä, mutta mainehaittaa on tarttunut. Olisiko se syynä dommekatoon ja toiminnan pienentämiseen.

Poissa MikaM

• Hero Member
Sain jutusta käsityksen että syytetty on Iran firmassa hallituksen varajäsen, eli lähipiiriin kuuluvaksi tulkittava. Ei pelkästään satunnainen kontakti.

Niin ikään käsitin että syytetyllä oli pääsy tiloihin ja käytti niitä seurueineen privana, eikä vain julkisissa bileissä.

Olkoon miten tahansa, niin Ira ei ole asiassa syytettynä, mutta mainehaittaa on tarttunut. Olisiko se syynä dommekatoon ja toiminnan pienentämiseen.

Tämä avunannosta syytetty on Iran mies ja hän asui Kartanossa. Kartanoon tehtiin noin vuosi sitten kotietsintä,
joka taisi olla järkytys Iralle. Pääsyytetyn raksamiehet ovat tehneet remontteja kartanossa.

Tämä ihmiskauppa näyttäisi olevan pääosin työvoiman alipalkkausta, siis ei-seksuaalista hyväksikäyttöä.

Tapaus on malliesimerkki siitä, että törmäät väärään ihmiseen, jota pidät ystävänäsi. Tosiasiassa tämä ystävä
tulee sotkemaan sinut omiin veivauksiinsa. 

Aikaisemmin ketjussa kerrottiin Kartanon dominoiden joutuneen Iran "työhaastatteluun".
Mielestäni kyse oli Kartanon maineen suojelusta, jos joku töppää, niin viimekädessä Ira vastaa maineellaan.

Tunnen kolme Kartanossa työskennellyttä dominaa. Heillä kaikilla on rautainen ammattitaito. Sessiossa ei ole
tarvinnut pelätä sitä, että orjan terveys tai sessioturvallisuus vaarantuu.

Kun dominaksi voi ryhtyä omalla ilmoituksella, niin joukkoon mahtuu myös tapauksia, jotka tekevät hommia
vähän sinnepäin, eivätkä muuta toimintatapaa vaikka heille huomauttaa potentiaalisesta vaaratilanteesta. 

Lisäys: Jossain aikaisemmassa ketjussa kehuin Kartanon laitteita. Joku maalasi minulle laitefetissin.
Kyse on sitä, että sessiopaikan laitteisto voi vaikuttaa merkittävästi session onnistumiseen ja dominan tyylin.

Tunnen yhden dominan, jonka tyyli muuttui vuodessa sellaiseksi, etten ole enää hänen asiakkaansa.
Mielestäni tyylin muutos johtui sessiopaikan tarjoamista mahdollisuuksista. Ensinäkemältä paikka vaikutti
kelvolliselta, mutta myöhemmin hoksasin, ettei paikka sovellu minulle.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 05, 2025, 16:39:20 kirjoittanut MikaM »

Poissa Viola

• Sr. Member
  • Galleria (57)
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua

Tämä ihmiskauppa näyttäisi olevan pääosin työvoiman alipalkkausta, siis ei-seksuaalista hyväksikäyttöä.

Moni osakeyhtiö teettää töitä talkoolaisilla. Näin tekee myös toinen bdsm-studio ClubX. Joskus jopa koko toiminta on talkoolaisten varassa.

Se ei sinänsä ole kielletty mutta ammattiaan vastaavaa työtä ei saisi tehdä talkoolaisena ilman palkkaa. Siitä ehkä kyse tässä Iran tapauksessa.
Onhan Iralla olevat laitteetkin tehty ilmaistyövoimalla.
kuvagalleria
*** Helsingissä****

Poissa JämeräpartainenInsinööri

• Full Member
  • Galleria (2)
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Jotain rapparien eye wide shot -touhuja varmaan, jos kukaan tavis ei näistä mitään tiedä

mitä tarkoittaa "eye wide shot -touhuja"? ::)

Oletettavasti viittaa Stanley Kubrickin Eyes Wide Shut elokuvaan.

Poissa MikaM

• Hero Member

Moni osakeyhtiö teettää töitä talkoolaisilla. Näin tekee myös toinen bdsm-studio ClubX. Joskus jopa koko toiminta on talkoolaisten varassa.

Se ei sinänsä ole kielletty mutta ammattiaan vastaavaa työtä ei saisi tehdä talkoolaisena ilman palkkaa. Siitä ehkä kyse tässä Iran tapauksessa.
Onhan Iralla olevat laitteetkin tehty ilmaistyövoimalla.

Kartanon bileet ja tilojen vuokraaminen yrittäjädominoille näyttää olleen erittäin kannattavaa toimintaa.
Liikeidealla on dokumentoidusti päässyt vaurastumaan.

Parhaan dokumentaation edesmeneen Kartanon laitteista saa poliisin esitutkintapöytäkirjasta. Noin vuosi
sitten poliisi teki kartanoon kotietsinnän ja otti yli sata valokuvaa. Osta laitteista on tilattu Saksasta,
https://stylefetish.de/

Käsitykseni mukaan dominat saavat aika usein lahjoituksia asiakkailta. Osa lahjoituksista on asusteita tai
välineitä, kuten kenkiä, pvc-asuja tai piiskausvälineitä. Kartanolla ainakin yksi tukeva pukki oli käsittääkseni
asiakkaan lahjoittama. Toisella dominalla olen nähnyt asiakkaan lahjoittaman tukevan facesittingtuolin.

Esitutkintapöytäkirjan mukaan Kartano maksoi ihan virallisesti Kartanon remonttitöistä pääsyytetyn (vaimon)
rakennusliikkeelle. Kartanon isäntä tosin oli sitä mieltä, että pyydetty tuntihinta oli liian alhainen ja
tarjoutui maksamaan ainakin yhdelle raksamiehelle suoraan isompaa tuntipalkkaa. 

Lisäys: Asiakas on tehnyt dominalle hieman kuvan kaltaisen boksin, tosin boksi oli päällystetty punaisella
[keino]nahalla. https://stylefetish.de/Smotherbox

« Viimeksi muokattu: Lokakuu 06, 2025, 08:41:43 kirjoittanut MikaM »

Poissa Hottis puuma

• Madame
  • Sr. Member
Kartanon omistaa ”Villi-Irana” tunnettu entinen domina.

Ensimmäisellä koputuksella kukaan ei tule avaamaan. Toisella koputuksella oven avaa Villi-Ira ja esittäydymme hänelle.

Hän kommentoi asiaa vain lyhyesti.

”Vetäkää se teidän paskalehti vessanpöntöstä alas. Olen ollut yhteydessä juristiin ja aloittanut prosessin teitä vastaan.”

Sitten hän paiskaa oven lujaa kiinni.

;D ;D ;D

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011532864.html

Jaa-a, saas nähä päätykö Hesari jälleen kerran oikeuteen.

Niin nolon tyypillistä Iraa. 
:laught:

Kullitieteen maisteri

Poissa MikaM

• Hero Member
Kartanon omistaa ”Villi-Irana” tunnettu entinen domina.

Ensimmäisellä koputuksella kukaan ei tule avaamaan. Toisella koputuksella oven avaa Villi-Ira ja esittäydymme hänelle.

Hän kommentoi asiaa vain lyhyesti.

”Vetäkää se teidän paskalehti vessanpöntöstä alas. Olen ollut yhteydessä juristiin ja aloittanut prosessin teitä vastaan.”

Sitten hän paiskaa oven lujaa kiinni.

;D ;D ;D

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011532864.html

Jaa-a, saas nähä päätykö Hesari jälleen kerran oikeuteen.

Niin nolon tyypillistä Iraa. 
:laught:

Käsittääkseni Kartano on yksityisaluetta, joten toimittajilla ei välttämättä ole asiaa kotiovelle.
Eräs Ylen tutkiva toimittaja totesi Tallinnassa, ettei heillä ole tapana mennä koputtelemaan ihmisten
kotiovelle.

Toimittajat kävivät Kartanon ovella torstaina. Tarkoitus oli esittää kysymyksiä asiosta, joista Ira ei
välttämättä tiennyt torstaina mitään tarkasti. Esitutkintapöytäkirja tuli julkiseksi vasta perjantaina.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Kartanon omistaa ”Villi-Irana” tunnettu entinen domina. Häntä ei syytetä mistään rikoksesta.

HS on yrittänyt tavoitella useaan otteeseen puhelimitse Villi-Iraa, joka ei ole vastannut haastattelupyyntöihin.

Hänet haluttaisiin haastatteluun, sillä avoimia kysymyksiä on paljon. Ylipäänsä jonkun olisi kerrottava, mistä vyyhdissä on kyse. Olennaista on myös se, miten kartanon tiloja on valvottu, sillä bdsm-piireissä turvallisuutta ja suostumuksellisuutta pidetään suuressa arvossa. Lisäksi kysyisimme kartanon omistajalta, onko hän ollut tietoinen tilaisuuksista, joita ihmiskaupasta syytetty espoolaismies järjesti kartanossa." / HS:n tutkiva tonttu.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Se on aina kivaa, kun huomaa hutkivan toimittajan kysyvän haastateltavalta asioita, joita haastateltava ei tiedä.
Siinä ei kannata avata suutansa, koska saatat antaa väärää tietoa. Tästä toimittajat riemastuvat ja laittavat myllynsä tehot täysille.

Poissa Hottis puuma

• Madame
  • Sr. Member
Ira on aivan varmasti tiennyt kokoajan mitä Kartanossa tapahtuu. On luonteeltaan utelias sen lisäksi että on erittäin hankala eikä kykene minkäänlaiseen yhteistyöhön. Yli 20 vuotta olen Iran tuntenut yhteisen kontaktin kautta.
Kullitieteen maisteri

Poissa MikaM

• Hero Member
Ira on aivan varmasti tiennyt kokoajan mitä Kartanossa tapahtuu. On luonteeltaan utelias sen lisäksi että on erittäin hankala eikä kykene minkäänlaiseen yhteistyöhön. Yli 20 vuotta olen Iran tuntenut yhteisen kontaktin kautta.

Sitten varmaan osaat kertoa, mitä esitutkintapöytäkirjan mukaan tapahtui, kun Ira tuli kotiin ja huomasi pääsyytetyn olevan pari seksiyrittäjän kanssa Kartanossa?

Tämä median tortaina ja perjantaina levittämä tarina ei oikein vastaa sitä, mitä esitutkintapöytäkirjoihin (noin 900 sivua) on kirjattu.

Poissa Hottis puuma

• Madame
  • Sr. Member
Se tieto mitä saan kontaktiltani, riittää mulle hyvin joten miksi kuluttaisin aikaani kahlaamalla noin montaa sivullista jotain papereita?
Kullitieteen maisteri

Poissa MikaM

• Hero Member
Se tieto mitä saan kontaktiltani, riittää mulle hyvin joten miksi kuluttaisin aikaani kahlaamalla noin montaa sivullista jotain papereita?

Johtuuko naisten kielteinen suhtautuminen Iraan siitä, että hän vaati Kartanossa työskenteviltä
seksiyrittäjiltä laatua ja asiakaspalveluasennetta? Itse olen tavannut Iran ensimmäisen kerran
yli kaksikymmentä vuotta sitten. Hän tuli minun kotiini. Viime vuonna tapasin Iran ainakin kaksi kertaa Kartanolla.

En oikein keksi, mistä tämä huono maine on peräisin. Ilmeisesti osa Kartanolla toimineista ei ole
pitänyt rahojen jakosuhteesta. Aina voi yrittää tinkiä jakosuhteesta tai perustaa oman studion.

Ainakin osalle dominoista sekä full serviseä tarjoaville seksiyrittäjille asiakas on välttämätön paha,
joka voisi pudottaa rahat postiluukusta. Anna Kontulan koulutus taistelevasta seksityöläisestä on aikanaan
mennyt hyvin perille ja vaikuttaa vielä tässä foorumissa.

Toisia kiinnostavat faktat, toisia kiinnostavat huhupuheet.
Pääsyytetty asui Kirkkonummen Masalassa.

Tästä juttukokonaisuudesta on julkiseksi tullut
Törkeä ihmiskauppa Kirkkonummella 21.8.2019 - 21.8.2024

ETPK löytyy täältä:

https://gofile.io/d/ox2gGJ

Poissa häkkisen isa

• Hero Member
  • ***** Huikea tyyppi
minä kun olen aina ajatellut että kollegat ei oo tykänneet irasta koska se on ollut vaan kaikin puolin ihan hirveä työkaveri ja pomo kenen kanssa ailahteleva käytös, raivarit ja simputus on olleet arkipäivää. mut ehkä se on sit kuitenkin se että sillä on ollut liian hyvä työmoraali.
tänä syksynä nähtävissä tampereella ja turussa. kosketellen, ihana isa 😘

Poissa samuel

• Sr. Member
  • ***** Huikea tyyppi
No ainakin mitä itse olen työelämässä aikaani viettänyt, niin aika monella on eri kasvot asiakkaiden suuntaan, mitä työntekijöiden. Varsinkin niiden pois lähteneiden suhteen. Aika moni hyvä työntekijä on muuttunut umpisurkeaksi siinä vaiheessa, kun on lähtenyt pois. Sellaisen niskaan on myös ollut helppo kaataa kaikki syyt. Tästä ko kuviosta minulla ei ole mitään suorankäden tietoa. Toki olen viitteitä kuullut lähteneiltä dommeilta, mutta sekin on tietysti aina sen henkilön kulmasta katsottua. Toisaalta, kun ei ole yhdestä ihmisestä vain kyse, niin kai se jo jostain kertoo. Itse Iran olen tavannut session merkeissä pari kertaa ja bileissä muutaman kerran. Kaikista on aikaa paljon. En ala siis objektiivista totuutta julistamaan. Eikä ole kyllä minun asiakasn tehdä sitä. Kunhan pohdin.

Poissa MikaM

• Hero Member
minä kun olen aina ajatellut että kollegat ei oo tykänneet irasta koska se on ollut vaan kaikin puolin ihan hirveä työkaveri ja pomo kenen kanssa ailahteleva käytös, raivarit ja simputus on olleet arkipäivää. mut ehkä se on sit kuitenkin se että sillä on ollut liian hyvä työmoraali.

Miten seksiyrittäjällä voisi olla pomo? Pomo olisi tällöin parittaja.

Jos nämä Iralta lähteneet dominat olisivat olleet niin erinomaisia, niin heillä olisi ollut oma studio pystyssä
yli viisi vuotta. Tiedän vain yhden tälläisen tapauksen. Siinä Kartanolta domina X siirtyi vuonna 2017
sellaisen dominan studioon, joka oli lopettelemassa dominauraansa. Domina X pääsi kellaristudioon,
josta oli valmis vuokrasopimus, tilassa oli runsaasti laitteita ja välineitä sekä hyvät suihkutilat.

Luotettavia tilastoja seksiyrittäjien uran kestosta ei ole. Yhdessä opinnäytteessä, johon haasteltavat oli saatu Pro tukipisteen kautta jakauma oli seuraava:

Vastaajien työskentelyvuodet alalla N=13

Vuodet alalla
2 x 0,5 vuotta
2 x 1,5 vuotta
3 x 2,0 vuotta
1 x 3,0 vuotta
1 x 4,0 vuotta
2 x 7,0 vuotta
1 x 10  vuotta
1 x 15  vuotta