Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pitääkö mainita, jos on post-op? VOL. 2  (Luettu 13716 kertaa)

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op? VOL. 2
« Vastaus #20 : Huhtikuu 23, 2020, 10:02:35 »
No siis aggressiotakin voi purkaa rakentavallakin tavalla foorumikirjoittelujen muodossa. Jos on vaikkapa kovasti transfobiasta ja naisvihasta kärsivä turskaoletettu kyseessä ja ilman tätä foorumia muuten ottaisi ja mukiloisi ihmisiä kadulla, niin ennemmin tekee mukiloinnin sijasta jotakin hienotunteisempaa, kuten pyrkii provosoimaan tällä keskustelufoorumilla muita. Näinkin tämän asian voi nähdä. :)

Minä taas olen palveluntarjoaja, jonka yhtenä tehtävänä on ehkäistä ja oikaista väärien käsitysten leviämistä, ja minusta ei aggressiivista saisi lahjomallakaan tai tekemälläkään, koska lähtökohtaisesti olen ihmisen asialla sydänystävällä ja inhimillisellä tavalla, enhän muuten toimisi tällä alalla. :)

En nyt sitten tosin tiedä ostajakunnasta, jos jossain puolella maailmaa jotkut liikkuukin pesäpallomaila kädessään sen vuoksi, ettei rakentavalla tavalla osata käsitellä esimerkiksi juuri transfobiaa ja naisvihaa.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 23, 2020, 10:07:31 kirjoittanut SielujenRakastelua »

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15154
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op? VOL. 2
« Vastaus #21 : Huhtikuu 23, 2020, 10:20:49 »
Ei minulle ole tehty mitään. Tällä alalla siis. Joillekin muille tällä alalla toimijoille on joskus jossain puolella maailmaa joissakin yhteyksissä tehty ja tästä varmasti löytyy todisteita, koska netti on koko maailman laajudelta pullollaan tietoa.
Ja tämä liittyy miten siihen, että pitää ilmoittaa olevansa post-op?
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Vieras0050

  • Full Member
  • Viestejä: 280
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op? VOL. 2
« Vastaus #22 : Huhtikuu 23, 2020, 11:14:51 »
No kyllä mä sen ymmärrän, tämä on kuitenkin kysymys mihin turskilla ei ole mitään sanavaltaa niin jos tällainen pikku äänestys helpottaa oloa, niin siitä vaan.

Palveluiden tarjoajana tämä kertookin kaiken oleellisen.

Jos tarkoitat viestiä, niin kuten hyvin tiedät, niin 99% suomalaista ja ulkomaalaisista post op transnaisista eivät ilmoita asiaa. He kokevat, että heillä on oikeus yksityisyyteen ja ihmisarvoon, huolimatta siitä, että he ovat transtaustaisia. Mä kuuluun tuohon 1%.

Jos taas tarkoitat sävyä, niin voit muistella miten hienotunteisesti olet itse transihmisistä kirjoitellut - olet muun muassa halventanut mun ruumiinosia viereisessä ketjussa. Olen kuitenkin mielestäni yrittänyt vastailla asiallisesti.

Minusta on ylipäätään hälyttävää, että moderointi täällä sallii käytävät kilometrejä pitkän stigmatisoivan keskustelun. Jos kyse olisi joillain muilla ominaisuuksilla syntyneistä ihmisistä, vaikkapa lihavista - tilanne olisi varmasti toinen.


Poissa Vieras0050

  • Full Member
  • Viestejä: 280
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op? VOL. 2
« Vastaus #23 : Huhtikuu 23, 2020, 11:19:51 »
^Juu, ei varmaan ole sananvaltaa, kuka nyt asiakkaiden mielipiteistä perustaisi.

Niin transnaiset ovat syntyneet naisiksi ja ovat naisia ja kun he kertovat ilmoituksessa olevansa naisia, niin he ovat mielestään kertoneet riittävästi.

Nainen tuskin muuttaa mieltään omasta sukupuolesta sen takia, että asiakas ei sitä ymmärrä.

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15154
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op? VOL. 2
« Vastaus #24 : Huhtikuu 23, 2020, 11:21:42 »
Ravintola-alan yrittäjänä koen, että minulla on oikeus yksityisyyteen ja muuhun sellaiseen, mutta kuitenkin minun pitää ilmoittaa mitä myyn.
Kotikokkina ei ole pakko.
Pitää siis kertoa, jos on post-op.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op? VOL. 2
« Vastaus #25 : Huhtikuu 23, 2020, 11:29:00 »
Jos olisin urheiluhieroja, niin minun ei tarvitse kertoa, montako sisarusta minulla on, jos en halua avata yksityiselämääni enempää. Aivan sama homma seksi- ja seuralaispalvelualalla, ja teemme mekin hierontoja, toki eri muotoista, mutta kuitenkin. :) Transtausta on jokaisen yksityisasia ja ei todellakaan tarvitse kertoa leikkaustoimenpiteiden jälkeen, jos sitä ei päältä päin havaitse ja jos ei yksityisasioistaan halua kertoilla. Surullista tosiaan on katsoa vielä tänäkin päivänä tällaista keskustelua, vaikka maailma onkin ottanut jo keskimäärin huomattavankin ison harppauksen kohti ymmärtävämpää, inhimillisempää, tasavertaisempaa, hyväksyvämpää ja suvaitsevampaa olemusta...

Poissa Vieras0050

  • Full Member
  • Viestejä: 280
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op? VOL. 2
« Vastaus #26 : Huhtikuu 23, 2020, 11:33:34 »
Ravintola-alan yrittäjänä koen, että minulla on oikeus yksityisyyteen ja muuhun sellaiseen, mutta kuitenkin minun pitää ilmoittaa mitä myyn.
Kotikokkina ei ole pakko.
Pitää siis kertoa, jos on post-op.

Jos lukisit näitä ketjuja ja olisit itse alalla työkentelevä transnainen, tekisikö sinun mieli kertoa, että olet trans, kun joka jumalan paikassa - ei pelkästää tällä saitilla vaan kaikkialla yhteiskunnassa sun arvoa vähätellään, sua kiusataan ja syrjitään ja sun terveys ja henki on jatkuvassa vaarassa. Painaisitko ilmoitukseen sen tiedon, minkä takia sua erityisesti vihataan? Etenkin kun sillä ei ole mitään vaikutusta asiakkaiden tyytyväisyyteen - eikös se ole tällä alalla tärkeintä?

Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op? VOL. 2
« Vastaus #27 : Huhtikuu 23, 2020, 11:40:18 »
^Jos olisin seksipalveluita tarjoava transnainen muuten tällä historialla pitäisin kunnia-asiana tuoda esiin että olen trans. Kävisin tätä keskustelua täysin eri sävyllä ja tavalla.

Pidin sinun kirjoituksistasi edellisellä foorumilla ja se sai varmasti enemmän positiivista suhtautumista aikaan kuin tämä. Tässä keskustelussa on liikaa provosoimista, vihamielisiä oletuksia ja suoranaista vittuilua.
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Poissa Vieras0050

  • Full Member
  • Viestejä: 280
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op? VOL. 2
« Vastaus #28 : Huhtikuu 23, 2020, 11:47:25 »
Tämä asian ilmoitusherkkyys, ei tule maailmassa muuttumaan, ennen kuin asenne transnaisia kohtaan on täysin muuttunut ja te hyvät naiset ja herrat, olette juuri se sukupolvi joka itse päättää mihin suuntaan tämä maailma on menossa: oletko mukana rakentamassa siltoja ja rauhaa vai sekasortoa ja pelkoa.
Päätös on yksin sinulla ja vastuu valinnasta on tehtävä itse.

Sinä päivänä kun tässä äänestyksessä 'ihan sama' on korkein palkki, koette suuren ihmeen ja näette kuinka ovet lävähtävät auki ja kaikki transtaustaiset seksiyöntekijät astelevat kaapeistaan ulos.

Sinä päivänä minun ja Johannan kaltaisten sotilaiden työ on tehty.

 ;D ;D ;D

Poissa Vieras0050

  • Full Member
  • Viestejä: 280
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op? VOL. 2
« Vastaus #29 : Huhtikuu 23, 2020, 11:48:50 »
^Jos olisin seksipalveluita tarjoava transnainen muuten tällä historialla pitäisin kunnia-asiana tuoda esiin että olen trans. Kävisin tätä keskustelua täysin eri sävyllä ja tavalla.

Pidin sinun kirjoituksistasi edellisellä foorumilla ja se sai varmasti enemmän positiivista suhtautumista aikaan kuin tämä. Tässä keskustelussa on liikaa provosoimista, vihamielisiä oletuksia ja suoranaista vittuilua.

Sulla on aika ruusuinen kuva transihmisten elämästä. Se, että meistä 40% prosenttia on yrittänyt itsemurhaa, johtuu ainoastaan siitä asenteesta, joka tälläkin foorumilla paistaa läpi.

Tämä on ensimmäinen foorumi jolla koskaan olen, enkä olisi tännekään tullut, ellei minusta olisi aloitetettu 15 sivua pitkää lokaketjua.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 23, 2020, 11:52:02 kirjoittanut Courtesan »

Poissa Vieras0076

  • Full Member
  • Viestejä: 494
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op? VOL. 2
« Vastaus #30 : Huhtikuu 23, 2020, 11:51:17 »

Painaisitko ilmoitukseen sen tiedon, minkä takia sua erityisesti vihataan? Etenkin kun sillä ei ole mitään vaikutusta asiakkaiden tyytyväisyyteen - eikös se ole tällä alalla tärkeintä?

Kyllä sillä olisi helvetin iso vaikutus mun tyytyväisyyteen olenko tavannut naisen vai  transnaisen.

Jos pysytään ravintola-alalla, jos mä saan pitsan lautaselleni kun olen tilannut hampurilaisen.

Uskoisin myös, että enemmän se terveys on vaarassa kun huijataan asiakasta kuin jos rehellisesti ilmoitetaan tuo transnaiseus.

Kannattaa edelleen muistaa se, että kun sen maineen kerran menettää, sitä on vaikea palauttaa.

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op? VOL. 2
« Vastaus #31 : Huhtikuu 23, 2020, 11:53:29 »
Courtesan puhuu asiaa. Se nimenomaan vähentää ja ehkäisee meidän transsukupuolisten naisten yleistä turvallisuusuhkaa, jos ei tarvitse kertoa.

Poissa Vieras0050

  • Full Member
  • Viestejä: 280
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op? VOL. 2
« Vastaus #32 : Huhtikuu 23, 2020, 11:55:02 »

Painaisitko ilmoitukseen sen tiedon, minkä takia sua erityisesti vihataan? Etenkin kun sillä ei ole mitään vaikutusta asiakkaiden tyytyväisyyteen - eikös se ole tällä alalla tärkeintä?

Kyllä sillä olisi helvetin iso vaikutus mun tyytyväisyyteen olenko tavannut naisen vai  transnaisen.



Juuri tästä syrjivästä asenteesta johtuen transaiset kautta maailman eivät tuo taustaansa esiin. Asiakas on tyytyväinen, kun ei tiedä transtautaa.

Jos metsässä kaatuu puu, eikä kukaan ole kuulemassa: lähteekö siitä silloin ääntä?

Poissa Vieras0050

  • Full Member
  • Viestejä: 280
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op? VOL. 2
« Vastaus #33 : Huhtikuu 23, 2020, 12:00:01 »

Painaisitko ilmoitukseen sen tiedon, minkä takia sua erityisesti vihataan? Etenkin kun sillä ei ole mitään vaikutusta asiakkaiden tyytyväisyyteen - eikös se ole tällä alalla tärkeintä?


Uskoisin myös, että enemmän se terveys on vaarassa kun huijataan asiakasta kuin jos rehellisesti ilmoitetaan tuo transnaiseus.

Kannattaa edelleen muistaa se, että kun sen maineen kerran menettää, sitä on vaikea palauttaa.

Olen tehnyt sekä post op ilmoituksella, sekä ilman työtä ja koen, että turvallisempaa on tehdä ilman:


Tapasin itse kesällä Courtesanin ja tajusin vasta myöhemmin (uuden ilmoituksen takia) että kyseessä oli sukupuolenvaihdoksen läpikäynyt nainen.

Mitä sä tarkoitat maineella? Miten se maine menee?

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op? VOL. 2
« Vastaus #34 : Huhtikuu 23, 2020, 12:06:49 »
Painaisitko ilmoitukseen sen tiedon, minkä takia sua erityisesti vihataan? Etenkin kun sillä ei ole mitään vaikutusta asiakkaiden tyytyväisyyteen - eikös se ole tällä alalla tärkeintä?

Villeriuksen aiemmasta postauksesta tuli tässä yhteydessä mieleen vertaus. Jos on saanut pystyyn ravintolan (nykyoloissa kannattamattoman noutoruokapalvelun), jolla perstasku kestää, niin tieto edellisen nakkikioskin konkasta on silloin asiakkaalle vähän kuin tarpeeton tieto.

Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op? VOL. 2
« Vastaus #35 : Huhtikuu 23, 2020, 12:25:47 »
Tai mietitään nakkikioskin kyseessä ollen että onko sillä väliä että myytävä nakki on tehty naudanlihasta, sianlihasta vai soijasta. Onko silläkään väliä että se on tehty brittiläisestä (mahdollisesti hullunlehmän) lihasta  eikä kotimaisesta ekologisesti tuotetusta lihasta. Jos asiakas ei kerran huomaa eroja maustekerroksen alta.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 23, 2020, 12:28:27 kirjoittanut Azazello »
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Poissa Gentleman

  • Herrasmies
  • Sr. Member
  • Viestejä: 4337
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op? VOL. 2
« Vastaus #36 : Huhtikuu 23, 2020, 12:44:16 »
Tai mietitään nakkikioskin kyseessä ollen että onko sillä väliä että myytävä nakki on tehty naudanlihasta, sianlihasta vai soijasta. Onko silläkään väliä että se on tehty brittiläisestä (mahdollisesti hullunlehmän) lihasta  eikä kotimaisesta ekologisesti tuotetusta lihasta. Jos asiakas ei kerran huomaa eroja maustekerroksen alta.

Tästä tuli mieleen eräs kertomus. Yritys oli saanut vieraita kaukaa idästä jotka olivat muslimeja. Hehän eivät missään nimessä saa syödä porsaanlihaa. No nämä vieraat oltiin sitten viety torstaina työmaan ruokalaan ja tarjolla tottakai oli hernekeittoa ja pannukakkua. Vieraille vakuuteltiin, että sopassa oli vain naudanlihaa ja niinpä kaikki söi sitä hyvällä halulla ja päälle vielä pannukakkua ja kahvia.

Millaisen olisi ollut reaktio jos näille vieraille olisi selvinnyt heidän syöneen palvattua sikaa sopan joukossa?

Uskonto ja uskomus on joillekkin todella vakava asia jolla ei ole leikkimistä. Vaikka post-op olisi 110% nainen, niin selitäppä se sellaiselle fobioiden ja käsitysten omaavalle henkilölle joka tälläisessä tilanteessa näkisi vain ja ainoastaan juuri harrastaneensa seksiä entisen miehen kanssa. Ei siinä auta vakuuttelut ja selittelyt, koska se on niin piukassa selkärangassa, että on vain miehiä ja naisia ja sitä ei veitsellä muuteta.

Ehkä joskus ollaan vielä suvaitsevaisempia, mutta ei vielä.
𝕹𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖎𝖘 𝖆𝖓 𝖎𝖑𝖑𝖚𝖘𝖎𝖔𝖓. 𝖂𝖍𝖆𝖙 𝖎𝖘 𝖓𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖘𝖕𝖎𝖉𝖊𝖗 𝖎𝖘 𝖈𝖍𝖆𝖔𝖘 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖋𝖑𝖞.

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op? VOL. 2
« Vastaus #37 : Huhtikuu 23, 2020, 12:45:20 »
Myytävä asia ei edelleenkään ole tuote, vaan palvelu. Tälleen palveluntarjoajan näkökulmasta. Siksi kaikenlaiset tuotteisiin ja tavaroihin vertaamiset ontuvat. Jos me ilotytöt olisimme tuotteita, niin meidät myös voisi ilomielin ihmiskaupata. Eikös niin? 8)

Poissa Viola

  • Sr. Member
  • Galleria (49)
  • Viestejä: 1192
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op? VOL. 2
« Vastaus #38 : Huhtikuu 23, 2020, 12:52:09 »
Konsultoin tuttua asian tiimoilta ja hän lähetti tällaisen Finlex-kohdan:

Rikoslaki
30 Luku
Elinkeinorikoksista
1§ Markkinointirikos

Joka tavaroiden, palveluksien, yksityisen osakeyhtiön arvopaperien tai muiden hyödykkeiden ammattimaisesta markkinoinnissa antaa markkinoinnin kohderyhmän kannalta merkityksellisiä totuudenvastaisia tai harhaanjohtavia tietoja, on tuomittava markkinointirikoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.
kuvagalleria

**** Helsingissä****

Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op? VOL. 2
« Vastaus #39 : Huhtikuu 23, 2020, 12:58:42 »

Uskonto ja uskomus on joillekkin todella vakava asia jolla ei ole leikkimistä. Vaikka post-op olisi 110% nainen, niin selitäppä se sellaiselle fobioiden ja käsitysten omaavalle henkilölle joka tälläisessä tilanteessa näkisi vain ja ainoastaan juuri harrastaneensa seksiä entisen miehen kanssa. Ei siinä auta vakuuttelut ja selittelyt, koska se on niin piukassa selkärangassa, että on vain miehiä ja naisia ja sitä ei veitsellä muuteta.

Ehkä joskus ollaan vielä suvaitsevaisempia, mutta ei veilä
Mulle ei tuolla ole väliä kuin sen avoimmuuden näkökulmasta, mutta tuo on oikein hyvä pointti. Palveluita ostavilla ihmisillä on erilaiset kriteerit ja ne saattavat olla tosi jyrkkiäkin.

Seuraavassa aloittelevan turskan oppaassa on hyvä olla kohta, että kysy onko palveluntarjoajalla kikkeli (penis, pippeli, kulli, muna, siiitin ...), tai onko ikinä ollut. Ja se kannattaa kysyä varmuuden vuoksi monella eri muotoilulla 😂.
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘