Kiitos vastauksestasi Nuppu. Täytyy nyt tunnustaa oma tietämättömyytensä... Mitä tarkoitat fwb-menolla? Pitkän perheenisänä olemisen aikana olen tippunut pois kuvioista... Kyllähän kahden ihmisen välillä voi olla suurikin rakkaus, vaikka heidän seksielämänsä olisi vähäistä - tai jopa olematonta? Onhan äidin ja lapsenkin välillä usein hyvin suuri rakkaus, vaikka seksi ja erotiikka eivät siihen suhteeseen mitenkään kuulu. Usein kyllä tuntuukin, että tässä mielessä monet naiset rakastavatkin paljon enemmän jälkeläisiään kuin sitä jälkeläistensä isää.
No, jospa keksisin jonkin keinon sytyttää vaimoni? Nyt voin ainakin sanoa yhtään liioittelematta, ettei sille toimitukselle ole ainakaan fyysisiä esteitä. Olen vajaan vuoden aikana saanut ison mahani pois punttisalin ja uinnin avulla. Nyt alan olla normaalimitoissa ja lihasmassaakin on tullut. Masentavaa tietenkin on, että kaikki muut sen muutoksen ovat huomanneet, mutta omalta mammalta en ole paljon kehuja ja kannustuksia saanut... No, on hän siitä muutaman kerran jonkin hyvän sanan sanonut. Työelämä on nykymaailmassa usein varsin raskasta, nimenomaan henkisesti raskasta ja kuormittavaa. Ehkä jo sekin itsessään voi heikentää ihmisen libidon kovin vähäiseksi, olipa hän sitten mies tai nainen tai vaikka muunsukupuolinen?
Olen kyllä muutamilta naisilta kuullut sitä valitusta, että juuri mies on heillä niin kiinni työssään ja muissa velvollisuuksissaan, ettei sitten jaksa enää innostua seksistä, kun siihen joskus otollinen tilanne olisi. Tai että se itse akti on sitten tyyliin muutama työntö sisään, kalu ulos ja sen jälkeen heti nukkumaan. Eikä puhettakaan hellistä sanoista tai kunnon esileikeistä... Ja juuri niistähän käsittääkseni aika moni nainen juuri syttyy? Vasta äsken muuan nainen tätä minulle valitti omasta ukostaan, kun oli pikkutuiterissa ja jutteli jokseenkin suorasukaisesti useaankin otteeseen kanssani tupakkapaikalla. Totesin vain, että taidamme sitten olla kohtalontovereita. Melkein jo rohkenin ehdottaa, että sittenhän voisimme lohdutella toisiamme. Mutta enpä kuitenkaan rohjennut... Se jäi vähän harmittamaan.