Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: parisuhteessa mutta puutteessa  (Luettu 1349 kertaa)

Poissa Vesku50

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
parisuhteessa mutta puutteessa
« : Heinäkuu 13, 2025, 20:13:44 »
Olen vakituisessa parisuhteessa elelevä urheilua harrastava mies. Vaimoni on oikein hyvä äiti ja muutenkin kaikin puolin ns. kunnollinen ihminen. Mutta seksi meidän välillämme on hyytynyt vuosien saatossa lähes kokonaan pois. Alussa sitä oli paljon ja se oli todella ihanaakin. Mutta kun pitkälti yli 10 vuotta ollaan yhdessä eletty, eipä peitto enää heilu kuin korkeintaan kerran kuukaudessa. Ja silloinkin se "pakollinen rutiini" vain hoidetaan nopeasti alta jokseenkin eleettömästi ja tylsästi. Minua haluttaa koko ajan, mutta emännän saan vain harvoin innostumaan. Yleensä pillua pitää melkein kerjätä. Mamma tuntuu aina olevan väsynyt työstään, opiskeluistaan jne. jne. Kuitenkin olen selvästi aistinut, että tämä vähäinen seksin määrää häiritsee häntäkin. Onko kohtalontovereita miehissä tai naisissa? Varmaan on?

Poissa AnnaB

• Hero Member
  • Galleria (18)
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: parisuhteessa mutta puutteessa
« Vastaus #1 : Heinäkuu 13, 2025, 20:59:03 »
https://www.instagram.com/bde.moves?igsh=MXB4Y3oyMW5vdnUxMA==

Tämä nainen on intimicy coach ja hänen sisältö on suunnattu queer-pareille, mutta hänen todella hyvät vinkit ja ohjeet koskee sitä, miten naisen saa syttymään ja miten naista kannattaa koskettaa ym. Suosittelen tosi lämpimästi hänen sisältöön tutustumista, saatat oppia jotain mistä vaimosi nauttisi.

"Mamma on väsynyt työstään ja opiskelusta", kannattaa pohtia kuinka paljon metatyötä hän tekee perheessä verrattuna sinuun (työn ja opiskelun lisäksi!) ja miettiä keinoja joilla tilannetta voisi tasapainottaa. Jos käsite on vieras kannattaa ehdottomasti tutustua asiaan koska metatyön tasapainottaminen parisuhteessa on yksi varmimpia keinoja lisätä naisen mahdollisuuksia seksuaaliseen syttymiseen. Väsynyt ja stressaantunut nainen ei halua seksiä, eikä nauti siitä, jos suostuu siihen silti toisen mieliksi, kuten teillä nyt nähtävästi on tilanne.

Olen kuulunut vaimosi kohtalotoveireihin pitkässä parisuhteessa. Nykyään onnellisena sinkkuna vapauduin jälleen seksuaalisesti, mutta jos olisin saanut parisuhteessa toisen osapuolen ymmärtämään nuo asiat mistä kerroin, niin olisi parisuhteella ollut merkittävästi paremmat mahdollisuudet jatkumiselle, kun seksielämä olisi ollut molemmille palkitsevaa.
💎 Sörnäinen 14.-17.7. 💎

Poissa STT

• Hero Member
  • **** Nauttii muiden arvostusta
« Vastaus #2 : Heinäkuu 13, 2025, 21:06:16 »
Ratkeaa ainoastaan puhumalla vaimosi kanssa.

Poissa Vesku50

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #3 : Heinäkuu 13, 2025, 21:38:18 »
Olen kyllä yrittänyt keskustella asiasta, mutta eipä se ole juuri mihinkään johtanut...

Poissa AnnaB

• Hero Member
  • Galleria (18)
« Vastaus #4 : Heinäkuu 13, 2025, 22:02:08 »
Tee vähän taustatutkimusta ja yritä uudelleen sen jälkeen uudella ymmärryksellä 😊.
💎 Sörnäinen 14.-17.7. 💎

Poissa JämeräpartainenInsinööri

• Full Member
« Vastaus #5 : Heinäkuu 13, 2025, 22:26:51 »
Tee vähän taustatutkimusta ja yritä uudelleen sen jälkeen uudella ymmärryksellä 😊.

Ratkeaa ainoastaan puhumalla vaimosi kanssa.

Kuten yllä. Kommunikaatio!

Miettikää yhdessä, mitä haluatte elämältä vielä kokea.

Olette 50+, nimimerkin Vesku50 perusteella... olette käyttäneet 2/3 osaa elämästänne, ja lopun osalta ... kukaan ei voi sanoa, tuleeko sitä loppua vielä, tai missä kunnossa olette jos tulee, ja mitä vielä pystytte tekemään siinä tapauksessa.

Poissa Gent75

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #6 : Heinäkuu 13, 2025, 22:35:52 »
Vaimolta ei kuulu kerjätä pillua. Vaimoa kuuluu rakastaa!

Näytä hänelle pienillä arkisilla teoilla säännöllisesti että rakastat, niin saatat huomata että loppu hoituu kuin itsestään.

Joudut tekemään tilanteen korjaamiseksi töitä ja olemaan kärsivällinen, mutta olen varma että vaivannäkö palkitsee. Tsemppiä!

Poissa Vesku50

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #7 : eilen kello 00:07:27 »
No olen kyllä ainakin yrittänyt olla hänelle hyvä ja hellä... En kai siinä sitten ole onnistunut?

Poissa AnnaB

• Hero Member
  • Galleria (18)
« Vastaus #8 : eilen kello 00:09:17 »
Hyvä ja hellä ei riitä jos toinen on ylikuormittunut. Teillä on lapsia, vaimo on sekä opiskelija että käy töissä. Miten olette jakaneet metatyöt?
💎 Sörnäinen 14.-17.7. 💎

Poissa Kulli kuutamolla

• Jr. Member
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #9 : eilen kello 00:27:01 »
Pahalta näyttää Veskun liitto nyt. Vaimosi oireet viittaavat siihen, että toinen mies on jo kuvioissa, ainakin vahvasti katsottuna.
Ei kahden täysivaltaisen ihmisen liiton seksielämä voi olla vain miehen vastuulla ja että miehen pitäisi hinkata sukkasillaan kuin gurling-kiven ympärillä, jotta naisen tunteet joskus sattuisivat osumaan maaliin.

Ihan neuvoksi, että lopeta kaikenlainen vaimosi pillun ympärillä piehtaroiminen, jos tarjoaa pillua niin panet. Mutta hae se puuttuva seksi silloin tällöin maksullisista, ei edes kalliiksi tule jos suhteutat ne toteutuneeseen kerjäämättömän avioseksin määrään.

Poissa AnnaB

• Hero Member
  • Galleria (18)
« Vastaus #10 : eilen kello 00:49:37 »
Pahalta näyttää Veskun liitto nyt. Vaimosi oireet viittaavat siihen, että toinen mies on jo kuvioissa, ainakin vahvasti katsottuna.
Ei kahden täysivaltaisen ihmisen liiton seksielämä voi olla vain miehen vastuulla ja että miehen pitäisi hinkata sukkasillaan kuin gurling-kiven ympärillä, jotta naisen tunteet joskus sattuisivat osumaan maaliin.

Ihan neuvoksi, että lopeta kaikenlainen vaimosi pillun ympärillä piehtaroiminen, jos tarjoaa pillua niin panet. Mutta hae se puuttuva seksi silloin tällöin maksullisista, ei edes kalliiksi tule jos suhteutat ne toteutuneeseen kerjäämättömän avioseksin määrään.

No ei todellakaan ole mikään oletus että naisella olisi toinen mies jos tilanne on tuo. Onko miesten oikeasti näin vaikeaa uskoa, että nainen voi todella menettää kaiken mielenkiintonsa seksiin jos hän on tyytymätön parisuhteen tilaan tai ylikuormittunut arjessa kuten aloittajan tapauksessa? En mä lämpimikseni täällä sormiani venyttele kirjoittaessani ehdotuksia miten tilannetta voi korjata ja mistä mahdollisesti johtuu, vaan mä tiedän mistä puhun. En pelkästään omalta osaltani vaan ihan yleisesti.
💎 Sörnäinen 14.-17.7. 💎

Poissa velihopea

• Hero Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #11 : eilen kello 00:56:08 »
"Mamma on väsynyt työstään ja opiskelusta", kannattaa pohtia kuinka paljon metatyötä hän tekee perheessä verrattuna sinuun (työn ja opiskelun lisäksi!) ja miettiä keinoja joilla tilannetta voisi tasapainottaa. Jos käsite on vieras kannattaa ehdottomasti tutustua asiaan koska metatyön tasapainottaminen parisuhteessa on yksi varmimpia keinoja lisätä naisen mahdollisuuksia seksuaaliseen syttymiseen. Väsynyt ja stressaantunut nainen ei halua seksiä, eikä nauti siitä, jos suostuu siihen silti toisen mieliksi, kuten teillä nyt nähtävästi on tilanne.

Tuttua juttua myös itselleni silloin kun vielä parisuhteessa olin. Jotenkin, tai yleensä, kuitenkin tuntui siltä, että nainen määritteli sen, mikä laskettiin metatyöksi. Sitä tuntui olevan (kaavamainen, pakkotahtinen) siivoaminen, lapsenhoito, pyykkääminen, ehkä myös ruoanlaitto. Sen sijaan metatyöksi ei tunnuttu laskettavan OKT:n nurmikon leikkaamista, talon maalaamista, lämmitysjärjestelmän huoltoa, saunapuiden pilkkomista, autojen (2 kpl) ylläpitohuoltoa, renkaanvaihtoa jne.

Joku pariterapeutti jossain on joskus ehdottanut roolinvaihtoa, jossa mies ottaa välillä ”naisten työt” vastatakseen ja nainen ”miesten työt”. Itse tätä ehdotin, mutta toiselle ei kelvannut, kunhan vittuili.

No nykyään OKT:ssa asuvana poikamiehenä saa/joutuu tehdä ihan kaiken itse, mutta saa kuitenkin päättää asioiden prioriteettijärjestyksestä. Jos auto ei toimi, se fiksataan ensin ja antaa pyykkivuoren vain kasvaa. Ne ehtii hoitaa kyllä.

Aloittajalle tässä on tullut jos jonkinlaista vinkkiä. Pikalääkkeenä voit kokeilla huorissakäyntiä. Joskus seksielämä paranee myös kumppania vaihtamalla, mutta 50+ ikäiset naiset tuppaavat olemaan melko väsynyttä sorttia silläkin saralla, varmaan ihan hormonaalisista syistä. Sit on tietty olemassa Thaimaa, Filippiinit yms, mistä nyt varmaan löytää nuoremmankin vaimon, jossei ihan possuläski rapajuoppo ole. Mut rahaa kyllä palaa.
« Viimeksi muokattu: eilen kello 01:02:54 kirjoittanut velihopea »

Poissa AnnaB

• Hero Member
  • Galleria (18)
« Vastaus #12 : eilen kello 01:25:53 »
Velihopealla meni nyt kotityöt ja metatyöt sekaisin.

Metatyö on sitä näkymätöntä jatkuvaa suunnittelua. Mitä ruokaa laitan tällä viikolla, mitä pitää ostaa kaupasta, onko lapselle ostettu koulun alkuun kaikki mitä hän tarvitsee, onko kengät pienet, onko anopin synttärilahja ostettu, lapsen hammaslääkäriaika pitää varata, kavereita on tulossa yökylään pitää paimentaa heitä, huolehtia että syövät iltapalaa ja nukkuvat edes osan yöstä. Wilma-viestit, kaverisynttärit, ylipäätään kaikista arjen juoksevista eri perheenjäsenten asioista huolehtiminen. Teinien kanssa tulee eri jutut.
Metatyö on vähän erilaista riippuen lasten iästä. Toisinaan miehenkin asiat on vaimon vastuulla, missä mun tennistossut on, ollaanko me muistettu vastata mun veljen grilli-iltamien kutsuun, millon se mun parturiaika olikaan, onko meillä ketsuppia jne.

Lähes poikkeuksetta metatyön hoitaa parisuhteessa nainen ja perheessä äiti ilman, että mies/isä edes tiedostaa sen olemassaoloa. Ja tämä on se mikä kuormittaa henkisesti paljon enemmän kuin varsinaisten kotitöiden tekeminen/jakaminen. Se että päässä on todo-lista jonka tekemättä jättäminen johtaisi arjen totaaliseen kaaokseen.

Jos et ole kuullut metatyöstä tai et ole varma siitä mitä se tarkoittaa niin yksi parhaita parisuhteen parannuskeinoja on ottaa selvää siitä mitä se on, ja huolehtia siitä, että kaikki se ei ole vaimon vastuulla.
💎 Sörnäinen 14.-17.7. 💎

Poissa Kulli kuutamolla

• Jr. Member
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #13 : eilen kello 01:41:09 »

No ei todellakaan ole mikään oletus että naisella olisi toinen mies jos tilanne on tuo. Onko miesten oikeasti näin vaikeaa uskoa, että nainen voi todella menettää kaiken mielenkiintonsa seksiin jos hän on tyytymätön parisuhteen tilaan tai ylikuormittunut arjessa kuten aloittajan tapauksessa? En mä lämpimikseni täällä sormiani venyttele kirjoittaessani ehdotuksia miten tilannetta voi korjata ja mistä mahdollisesti johtuu, vaan mä tiedän mistä puhun. En pelkästään omalta osaltani vaan ihan yleisesti.

Kyllä se vain valitettavasti on noin, että jos nainen ei katso asiakseen millään tavoin korjata parisuhdettaan, niin toinen on jo, ainakin katsottuna. Ei Vesku yksin voi olla naimisissa.
« Viimeksi muokattu: eilen kello 01:47:38 kirjoittanut Kulli kuutamolla »

Poissa velihopea

• Hero Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #14 : eilen kello 01:50:58 »
^^ Kotityö tai metatyö, määritelmäkysymys. Arvon AnnaB antaa nyt yllä mainion esimerkin siitä, miten naiset rakentavat itselleen ”kultaisen vankilan” kaiken suorittamisen keskelle. Jos anopin synttärilahjat ja pennun kaverisynttärit ovat isojakin stressin aiheita, ei ole ihme, että alkaa tulla savu korvista ulos.

”Metatyöksi” voidaan sitten varmaankin laskea myös seuraavan viikon työreissun suunnittelu, milloin lähden, milloin palaan ja mitä ehdin sen jälkeen hoitaa ennen anopin synttäreitä. Itse sillai kohtuullisesti tienaavana miehenä joudun pohtimaan arkeani myös työn ja siihen kuuluvan matkustamisen kautta. Parisuhteessa toin kuitenkin 60-70% yhteenlasketuista tuloista talouteen.

Wilma-viestit ja teinien jutut eivät ole myöskään outoja. Iskä se antaa seksuaalivalistusta ja korjaa mopon kun teini hölmöilee. Pienempiä pitää nukuttaa, iltasatu lukea jne.
Taitaa olla sittenkin vaan siunaus, ettei ole vaimoja eikä anoppeja. Ostopillukin on välillä aika paskaa, mutta siitä voi edes tällä saitilla valittaa ::) :whipping:

Poissa Vesku50

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #15 : eilen kello 02:14:47 »
Kiitos kaikista kommenteista. Nyt sitten selvisi, mitä on metatyö. Itse asiassa meillä on sellainen tilanne, että etenkin kuluneen vuoden aikana minä olen pääasiassa vastannut ruuan laittamisesta, siivoamisesta, pyykkien pesemisestä, vaatteiden silittämisestä jne. Kai se "metatyökin" on aika lailla ollut minun vastuulla. Jos siis nyt esim. autojen huolto ja katsastukset, laskujen ajallaan maksaminen, kaukolainojen tekeminen oppikirjoista jne. lasketaan metatyöksi? Termi on kyllä minulle aivan uusi...

Sitä minäkin etenkin viime syksynä epäilin, että vaimolla on jo toinen mies. Mutta ainakaan tekemäni salapoliisityön perusteella niin ei näytä olevan. Erään miespuolisen kaverinsa kanssa hän tekee paljon taideprojekteja, mutta todella hyvä pokka heillä on, jos he ovat jossakin välissä kuksineet, koska ko. mies on minunkin kaverini ja minäkin olen paljon ollut hänelle apuna katon rakentamisessa, metsätöissä, näyttelyn pystyttämisessä jne. Oma päätelmäni on, että tämä mies on homo. Erään tuntemamme naisen kanssa hän seurustelikin, mutta sitä juuri tämä nainen vaimolleni valitti, kun mies ei missään vaiheessa edes yrittänyt mitään seksiin viittaavaa. Mutta koska hänen lähtökohtansa ovat mitkä ovat, hän ei kai vain voi tunnustaa itselleen olevansa homo?

Onhan meillä keskusteluyhteys kaikesta huolimatta vaimon kanssa. Se nyt on tullut selville, että hän olettaa liittomme pysyvän ainakin siihen asti, kunnes lapsemme on lähtenyt kotoa pois. Sen varaan hän on tulevaisuutensa laskenut. Turhauttavaa onkin, että seksistäkin kyllä puhutaan, mutta vain harvoin sitä käytännössä harjoitetaan. Vaimoni kun ei osaa oikein sanoa, mitä hän loppujen lopuksia haluaa. Jossakin vaiheessa iso mahani tuntui olevan haitta. No, olen nyt laihduttanut vajaan vuoden aikana lähes 50 kg ja pumpannut hullun kiilto silmissä rautaa punttisalilla. Nyt olen normaalipainoinen ja lihasmassaakin on tullut selkeästi. Kaikki muut sen ovat huomanneet ja olen saanut paljon kannustavia ja jopa ihailevia kommentteja ympäriltäni. Mutta eipä vaimo vaikuta sen halukkaammalta, vaikka minulla on nyt lähes pyykkilautavatsa ja testosteronit jylläävät.

Suuseksistä hän ei ole koskaan tykännyt... Nuoleminen ei siis paljon auta asiaa. Orgasmin saaminen on hänelle kuulemma aina ollut vaikeaa, eikä hän kuulemma saa sitä oikein masturboimallakaan. Joskus vaikutti, että häntä pitäisi pumpata monta kertaa peräkkäin, jotta hän ehkä jotain saisi? Sellaista seksimme kyllä olikin silloin vuosia vuosia sitten, kun tapasimme. Ensimmäisenä vuotena hän vaikutti tyytyväiseltä. Aika vaikealta tämä tilanne tuntuu. En minä erotakaan haluaisi. Ja senhän nyt olemme yhdessä todenneet, että meillä on todella ihana ja älykäs lapsi. Siitä vaimo on antanut minulle usein kiitosta, että olen ollut lapselle hyvä isä. Mutta muutoinpa niitä kiitoksia ei ole pitkiin aikoihin enää tullutkaan... Tällaiseksi siskon ja veljen väliseksi asumiseksi tämä perheenä oleminen on mennyt. Kaikki arkirutiinit kyllä pyörivät, mutta seksiä on valitettavan vähän.

Totta kai itselleni on tullut mieleen käydä vieraissa. Kynnys siihen on kuitenkin korkea. Jo senkin vuoksi, kun en ole ollut yli 14 vuoteen kenenkään toisen kanssa yhdynnässä. Olen aika pihalla seksin hakemisesta niin netissä kuin baareissakin. 

Poissa Viola

• Sr. Member
  • Galleria (55)
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
« Vastaus #16 : eilen kello 03:01:05 »

Suuseksistä hän ei ole koskaan tykännyt... Nuoleminen ei siis paljon auta asiaa. Orgasmin saaminen on hänelle kuulemma aina ollut vaikeaa, eikä hän kuulemma saa sitä oikein masturboimallakaan. Joskus vaikutti, että häntä pitäisi pumpata monta kertaa peräkkäin, jotta hän ehkä jotain saisi?

Jos nainen ei tunne riittävästi alapäällä, ei seksiä kaipaa.
kuvagalleria
*** Helsingissä****

Poissa Kapu

• Sr. Member
  • ********* Foorumihierarkian huipulla
« Vastaus #17 : eilen kello 06:11:31 »
Maksulliset naiset osaavat auttaa, eikä tule puhelinsoittoja perään.
Takkuiset hiukset rinnoillasi

Poissa Lifti

• Vaari
  • Sr. Member
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
« Vastaus #18 : eilen kello 06:14:29 »
Vesku, olen nyt 100% rehellinen....seksi ei teidän parisuhteeseen enää palaa kiihkeänä ja aktiivisena. Mitä nopeammin hyväksyt sen sen parempi sinulle.

Mikäli seksiä tarvitset enemmän, hommaa rakastaja tai käy huorissa
Can I be your RILF (Retard I'd Like to Fuck)

Paikalla samuel

• Hero Member
« Vastaus #19 : eilen kello 09:53:39 »
Tuo metatyö ja sen kuormittavuus. Siitäkin voisi paljolti lähteä, joka siitä kovasti kuormittuu kokoajan, niin onko hänellä ihan hallinnassa se, mikä on tärkeää ja mikä vähemmän tärkeää? Useasti olen huomannut, että tämä on miehillä paremmin hallussa. Ei esim kuormiteta mieltä niin helposti asioilla, jotka ovat vasta tulevaisuudessa eikä niihin voi vielä vaikuttaa ts turha pähkäillä päätään asialla puhki. Toinen on se asioiden tärkeysjärjestys ja se, että vähempiarvoisten asioiden kanssa ei tarvitse tavoitella täydellisyyttä.

Eläviä esimerkkejä tästä alueesta omassa elämässäni on ollut se, että olen saanut kiukkua osakseni, kun en ole tutkinut hänen google-kalenteriaan kuukausia eteenpäin, koska kaikki pitää suunnitella sinne saakka. Itse katselen esim su seuraavan viikon. Se riittää minulle taas oman kalenterini suunnitteluun. Toki asiat, jotka joudun varaamaan vaikka kk päähän, niin varatessani sieltä kurkkaan, että onko esteitä.

Toinen asia oli aikoinaan, kun sain valitusta mm siitä, että en ollut yhtään neuvolakäyntiä lapselle varannut. Syyksi tähän ei riittänyt se, että hän oli sen terveyskeskuksen ajanvarauksessa töissä, mikä oli minusta ollut loogista, että hän hoitaa. No tulipa sitäkin sitten hoidettua, kun oli jäänyt joku käynti roikkumaan.

On varmasti epäsuhtaa näissä, miten asiat jaetaan, mutta kyllä sen ihmisen myös, joka kuormittuu pitää mennä itseensä ja miettiä, mistä kuormittuu. Kuormittaako itseään myös asioilla, joilla ei pitäisi. Ei siinä taakan kannossa kukaan mies pysty auttamaan, jos se on suhteetonta, mistä sitä kannetaan.