Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Transfobia  (Luettu 34604 kertaa)

Poissa Rahamies

  • Banned
  • Full Member
  • Viestejä: 104
  • * Kelpo kaveri
Vs: Transfobia
« Vastaus #40 : Huhtikuu 01, 2020, 15:03:26 »
No millä tieteellisellä rationaliteetilla se transnainen on nainen? Sukupuolen määräytyminen ihmisillä tapahtuu jo kohdussa. 3 kk ikäisellä poikasikiöllä on yhtä paljon testosteronia kuin aikuisella miehellä. XY-kromosomi laukaisee kivesten kehittymisen, testosteronin tuotannon ym. miehisten anatomisten piirteiden kehittymisen.
Sitten on henkilöitä, joilla on XY-kromosomi mutta kokevat olevansa sisäisesti naisia.
He eivät kuitenkaan yleensä mene läpi ”cis-naisina”, eli naiseksi syntyneinä naisina, johtuen testosteronin jo kohdussa, lapsuudessa ja murrosiässä aikaansaamista miehisistä sukupuolipiirteistä. Caitlyn Jenner ei mene läpi. Markus Kuotesaho ei menisi läpi.

Transseksuaaleille annettavat hormonihoidot, mihin tässä on viitattu, eivät saa aikaan mitään objektiivisesti, anatomista muutosta aikuisen ihmisen sukupuolessa. Bodarimiehellä saattaa olla 7 kertaa enemmän estrogeeniä kuin Janina Frostellilla. Bull Mentula ei kuitenkaan näytä naiselta. Samoin naisbodarit käyttävät anabolis-androgeenisia steroideja, eivätkä silti ole transsukupuolisia.

Lähde:
https://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/testosteroni_takoo_miesenergiaa

Käsitys sukupuolen määräytymisestä ihmisillä kohdussa kaikkien ihmisten osalta on vanhentunut käsitys, jota vanhemmille sukupolville opetettiin koulussa, ja nykyinen käsitys tukee sitä havaintoa, että joillakin harvoilla ihmisillä on syntymäkehonsa ja sukupuoli-identiteettinsä välillä ristiriita, jonka hoitamisessa sukupuolenkorjaus on osoittautunut ylivoimaisesti tehokkaimmaksi hoitokeinoksi ja vastaavasti ns. psykiatristen eheytyshoitojen tehottomuus on myös osoitettu. Tätä nykyistä sukupuolikäsitystä, joka huomioi myös transihmiset, pitäisi omasta mielestäni korostaa enemmän nykyisessä peruskouluopetuksessa siten, että tällaisia viralliseen tietoon nähden virheellisiä tulkintoja ei enää samalla tavoin nykypäivänä tehtäisi kuin mitä tehtiin ennen. Ennen vanhaanhan transihmiset, homot sun muut vähänkin poikkeavat tuomittiin sairaiksi ja syntisiksi, kun ei vielä tiedetty asioista samalla tavoin kuin nykyään ja kunnes alettiin oikeasti perehtymään asioihin monesta eri näkökulmasta vain sen yhtä näkökulmaa edustavan nenänvarteen katsomisen sijaan.

Sukupuolensa korjanneilla transtaustaisilla naisilla on ihan juridinen ja virallinen tunnustettu ihmisoikeudellinen naisen asema niin täällä hyvinvointiyhteiskunnaksi tituleeratussa valtiossa kuin myös globaalisemminkin eli monissa muissakin maissa. Ihan siis siitä syystä se, että transnaiset ovat naisia, on virallinen tosiasia, jonka kiistämisen voisi ajatella kuuluvan yhtenä osa-alueena transfobiaan, kuten pari edellistä kirjoittajaa tuossa esitti. Me emme ole väärennettyjä vaan aitoja naisia siinä missä muutkin naiset ja minulle on yhdentekevää, millaisia esimerkkejä julkisuudesta bongattuna esität mielestäsi läpimenemättömistä transnaisista, koska on varmasti olemassa läpimenevämpiäkin tapauksia kuin tuo, jonka nostit pöydälle ja koska läpimenevyys ja läpimenemättömyys kumpikaan eivät sulje pois sitä tosiasiaa, että transihmisiä olisi syytä kohdella ihmisarvon mukaisesti, jos ei halua syyllistyä vihapuheisiin, kunnianloukkauksiin tai muihin rangaistaviin asianhaaroihin. :)
Suomen laissa sukupuoli on juridinen konstruktio. Totta kyllä, että henkilön juridinen sukupuoli voi nykyään olla toinen kuin mikä kromosomien mukaan biologisesti määräytyy.
Kuitenkaan ei ole lainvastaista ajatella sukupuolesta toisin kuin mikä on nykyään lainsäätäjämme valitsema tapa. Suomen perustuslaki ylemmänasteisena normina suojelee mm. sananvapauden ja uskonnonvapauden perusteella jokaisen oikeutta ajatella sukupuoliasioista kuten haluaa.

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Transfobia
« Vastaus #41 : Huhtikuu 01, 2020, 17:37:07 »
Valitettavasti sinun tapasi ilmaista asioita heikentää seksuaalivähemmistöjen oikeuksia ja heihin yleistä asennoitumista. Olen itsekin esim. siviilipuolella poistunut nettideittipalveluista, koska sitä kautta alkoi tulla liian usein seksuaalista häirintää lähenteleviä yhteydenottoja, polyamirisia tai pariskuntia levittämään ilosanomaansa siitä, miten minunkin kannattaisi tutustua siihen ihanuuteen miten he elävät elämäänsä ja tulla kokeilemaan. Kyseinen toiminta on yhtä törkeää, kuin mennä sanomaan lesbolle että et ole tainnut vaan kunnolla saada munaa, miten voit tietää jos et ole kokeillut? Ehkä kerta tai kaksi ei ole riittävä.

Samaa sanot sinä, samaan aikaan korostaen ja nostaen itsesi muita ylempiarvoiseksi ja tietävämmäksi, että kyllä transihmiset ovat niin paljon omaa seksuaalisuuttaan pohtineet ja samalla sanot ihan suoraan, että heterot olisivat jotenkin vähemmän koska kokevat itsensä heteroiksi eli itse yrität mitätöidä muiden kokemuksen omasta itsestään ja seksuaalisuudestaan.

Monille on aivan sama, onko transnainen juridisesti nainen vai ei tai mitä laki siitä sanoo, silti he voivat pitää naisina vain ihan alkuperäisiä naisia. Kukaan ei silti väitä, ettetkö sinäkin voisi kokea itseäsi naiseksi - erityisesti kuulostat hyvin tyypilliseltä naiselta - eikä väheksy kenenkään ihmisarvoa ja oikeuksia. Se ei vaan muutu miksikään, että on syntynyt sen toisen sukupuolen kehoon ja se on muutettu keinotekoisesti.

Jos vaikka blondi värjää hiukset ruskeiksi, toki hän näyttää brunetelta mutta ei hän silti aito tummaverikkö ole.

Voi hyvänen aika sentään... ::)

On tämä nyt sitten toiminnaltaan niin törkeää, että täällä koitetaan edistää transtaustaisten ihmisten asemaa ihmisarvoisempaan ja tasavertaisempaan suuntaan siten, että valistetaan tietopohjan kautta, millaisia ihmisiä me olemme ja miten meihin kannnattaa sen vuoksi suhtautua, jotta osattaisiin suhtautua tulevaisuudessa entistä tasavertaisemmin ja inhimillisemmin aivan kuten cisihmisiinkin, ja samaan aikaan koitetaan hienovaraisesti vihjata erilaisin argumentein, miksi tietynlainen cis-normatiivinen suhtautuminen ei välttämättä tee vaikutusta juuri kehenkään transihmiseen, joka toivoo niin laaja-alaisempaa kuin inhimillisempääkin ymmärtämistä, kohtelua ja suhtautumistapaa asioihin ilman asennevammaa. Aivan kuten mekin transtaustaisina ihmisinä halutaan suhtautua teihin cissukupuolisiin mahdollisimman inhimillisesti ja empaattisesti ilman asennevammaa tai nenänvartta pitkin katsomista.

Joten olen minä nyt toiminut sitten ihmisten mielestä törkeästi, kun olen rohkaissut ja kannustanut ihmisiä näkemään maailmaa toisellakin tavalla kuin vain yhdestä kapeammanpuoleisesta "minä minä minä" -näkövinkkelistä. Olen sitä paitsi halunnut koko ajan tukea myös teitä muita kollegoita täällä Saitilla (olen nykyään myös FTS-foorumin jäsen, ja haluan ajaa meidän seksityöntekijöiden yleistä tasavertaisuutta ja oikeuksia ja nimenomaan siltä periaatteelta, että kenenkään taustaa ei tarvitse väheksyä ja tuomita, ei myöskään transtaustaisten), ja minä kaiketi olen kai nyt sitten ansainnut tällaisen törkeäksi toiminnaksi tulkinnan ja kohtelun viestisi perusteella, koska kerran sanot näin.

Eipä tässä sen ihmeempiä tällä erää paitsi että kukaan ei ole pakottanut väheksymään ja tuomitsemaan näitä tekstejäni, jos asioita haluaa oppia näkemään toisinkin, ja ihmisen oppimiskyky kun kantaa vieläpä nuoruuden jälkeenkin, jos siihen mahdollisuuteen haluaa uskoa. :)

Poissa Vieras0424

  • Full Member
  • Viestejä: 195
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Transfobia
« Vastaus #42 : Huhtikuu 01, 2020, 18:08:43 »
Valitettavasti et vaikuta näkevän, että sinä tuputat muille omaa minäminäminä-näkemystäsi. Ignooraan kommenttisi jatkossa, toivon että joskus opit itse kunnioittamaan toisia.

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Transfobia
« Vastaus #43 : Huhtikuu 01, 2020, 18:24:02 »
Voihan minun tekstejäni vapaasti mustamaalata jatkossakin, jos niissä ei edes haluta nähdä kunnioituksen ja yhteisymmärryksen siementäkään enkä minä sille asialle mitään voi, koska olen tullut tälle forkalle sanani sanomaan aivan kuten SO:nkin aikoina, koska täällä ei ilmeisesti olla transnäkökulmaa pahemmin muuten nähty (eikä näköjään ilmeisesti kaivattukaan, mutta minä liityin tänne silti), enkä kuitenkaan halua vaietakaan aihepiireistä ja ajatuksista, jotka ovat jyllänneet pääkopassani jo pidemmän aikaa, koska sellainenkin tuntuisi toisaalta sitten taas itsepetokselta, sillä eiköhän tässä elämässä ole jo aikaisemminkin vaiettu ja piiloteltu kaapissa niin itse luurankoa kuin luurangon omaa sisäistä hahmottamiskykyä... Toivon rauhallista suhtautumista tähän hetkeen ja että minun takia kenenkään ei tarvitsisi menettää malttia, vaikka keskustelunaiheet eivät nyt olisikaan siitä helpoimmasta päästä, mutta ymmärtääkseni niistä on nyt kumminkin voitava jollakin tasolla yleisemmin käydä rakentavaa keskustelua. :)

Poissa Gentleman

  • Herrasmies
  • Sr. Member
  • Viestejä: 4337
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Transfobia
« Vastaus #44 : Huhtikuu 01, 2020, 18:41:37 »
Masa Niemeä lainatakseni. Asiahan ei minulle kuulu, mutta tuossa Lotan kommentissa on perää. SR:n kirjoituksessa on vähän sellainen "uskokaa nyt saatana" vire. Toisessa ketjussa oli jo aika pitkään puitu pitääkö ilmoittaa jos on Post-op ja yleinen mielipide turskien sormista oli että pitää. Tämä on ehkä tavallaan hieman väärä alusta valistaa trans henkilöiden agendaa ja sitä miten heihin kuuluisi suhtautua. Täällä on paljon vanhan liiton mieltä joissa Nainen on nainen ja Mies mies riippumatta siitä onko sitä jälkeenpäin peukaloitu fyysisesti tai miten kukin itsensä kokee henkisesti.
𝕹𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖎𝖘 𝖆𝖓 𝖎𝖑𝖑𝖚𝖘𝖎𝖔𝖓. 𝖂𝖍𝖆𝖙 𝖎𝖘 𝖓𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖘𝖕𝖎𝖉𝖊𝖗 𝖎𝖘 𝖈𝖍𝖆𝖔𝖘 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖋𝖑𝖞.

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Transfobia
« Vastaus #45 : Huhtikuu 01, 2020, 18:53:29 »
Olet oikeassa sen suhteen, että joku voi äkkiseltään lukemalla saada näistä teksteistä täällä uhoavan vaikutelman, vaikken sitä olekaan tietenkään tarkoittanut ja pahoitteluni, jos sellainen vaikutelma alun alkaen on syntynyt, ja olet oikeassa siinäkin, että täällä on varmasti paljon sellaisia ihmisiä, joilla on se vanhanmallinen käsitys asioista. Kuitenkin haluan käydä täällä tätä keskustelua, koska jos minä en kävisi, niin kuka muu toimii lipunkantajana ja tienraivaajana sitä tulevaisuutta varten, jotta täällä Suomessakin transtaustaisia ihmisiä ajatuksineen ja olemassaoloineen ei jatkossa tarvitsisi enää juuri millään tavalla kyseenalaistaa, edes mitä tulee tämän foorumin aihepiireihin ja siihen, että transtaustaisia ihmisiä nyt vaan sattuu toimimaan tällä alalla aivan kuten cisihmisiäkin, ja meilläkin on tunteet ja sananvapaus käsittääkseni olemassa.

Poissa Vieras0068

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3118
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Transfobia
« Vastaus #46 : Huhtikuu 01, 2020, 18:57:27 »
Voihan minun tekstejäni vapaasti mustamaalata jatkossakin, jos niissä ei edes haluta nähdä kunnioituksen ja yhteisymmärryksen siementäkään enkä minä sille asialle mitään voi, koska olen tullut tälle forkalle sanani sanomaan aivan kuten SO:nkin aikoina, koska täällä ei ilmeisesti olla transnäkökulmaa pahemmin muuten nähty (eikä näköjään ilmeisesti kaivattukaan, mutta minä liityin tänne silti), enkä kuitenkaan halua vaietakaan aihepiireistä ja ajatuksista, jotka ovat jyllänneet pääkopassani jo pidemmän aikaa, koska sellainenkin tuntuisi toisaalta sitten taas itsepetokselta, sillä eiköhän tässä elämässä ole jo aikaisemminkin vaiettu ja piiloteltu kaapissa niin itse luurankoa kuin luurangon omaa sisäistä hahmottamiskykyä... Toivon rauhallista suhtautumista tähän hetkeen ja että minun takia kenenkään ei tarvitsisi menettää malttia, vaikka keskustelunaiheet eivät nyt olisikaan siitä helpoimmasta päästä, mutta ymmärtääkseni niistä on nyt kumminkin voitava jollakin tasolla yleisemmin käydä rakentavaa keskustelua. :)

Kyllä sä mustamaalaat ihan itse itsesi. Jos haluaa kunnioitusta, niin pitää myös silloin itsekkin osoittaa kunnioitusta.
Mä en haluaisi ajatella että sä tietoisesti flametat, mutta sellainen sun kirjoituksista välittyy.
Et sä ainakaan edistä transujen asemaa.

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Transfobia
« Vastaus #47 : Huhtikuu 01, 2020, 19:24:05 »
Kyllä sä mustamaalaat ihan itse itsesi. Jos haluaa kunnioitusta, niin pitää myös silloin itsekkin osoittaa kunnioitusta.
Mä en haluaisi ajatella että sä tietoisesti flametat, mutta sellainen sun kirjoituksista välittyy.
Et sä ainakaan edistä transujen asemaa.

Anteeksi vain, mutta jos minä uhraudun monen muun transtaustaisen ihmisen puolesta käsitellessäni ensimmäisenä ihmisenä tällaista aihetta tällä Saitilla, niin se ei ole mielestäni itsensä jalkaan ampumista, vaan mustamaalaaminen seuraa perässä ainoastaan sen perusteella, miten näitä tekstejäni halutaan tulkita. Ymmärrän, jos se neutraalimpi tulkitsemistapa saattaa tuntua vastenmielisemmältä ajatukselta varsinkin sellaisten keskuudessa, jossa tätä aihepiirin käsittelyä jo itsessään kammoksutaan, mutta sekin vaihtoehto, että voi säilyttää malttinsa, on silti olemassa meillä jokaisella, tämän haluan sanoa. Mistä päätelmä, että välttämättä haluan kunnioitusta? Haluan saada ihmisiä ajattelemaan ja kunnioitus tulee sivutuotteena, jos on tullakseen. Ja jos ei tule, niin en minä siitä pahastu, vaan jatkan tässä silti elämää ja mielessäni rukoilen, että asenteellinen ilmapiiri voisi vahvistua vähitellen vuosien kuluessa, ja haluan myös uskoa, että näihin rukouksiini tullaan vielä vastaamaan.

Aika harvassa taitavat olla ne transtaustaiset ihmiset, jotka osoittavat erityistä kunnioitusta sellaista tuomitsevaa, halveksivaa ja mitätöivää ilmapiiriä kohtaan. Eiköhän jokainen meistä tallaajista kaipaa saavansa rakkautta, huomioon ottamista, toisen asemaan asettumista ja muita inhimillisiä perushyveitä. Ymmärrän, että joidenkin kammoajien voi olla haastavaa sulatella tällaista tekstiä ja ymmärrän senkin, että tällaisen aihepiirin käsittely saattaa tuntua jostakusta raskaalta, mutta silti olen halunnut tämän keskustelun käymällä osoittaa, että tarve aiheesta keskustelemiselle näköjään on ollut silti ajankohtainen ja aiheellinen.

Poissa Vieras0068

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3118
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Transfobia
« Vastaus #48 : Huhtikuu 01, 2020, 19:36:58 »
^
Aika hyvä yritys, mutta olen nähnyt parempiakin, joten ei mene läpi😂

Poissa Viola

  • Sr. Member
  • Galleria (49)
  • Viestejä: 1192
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Transfobia
« Vastaus #49 : Huhtikuu 01, 2020, 19:56:22 »
SR, näistä asioista on hyvä puhua. Kiitos siitä sinulle.

Pieni mutta kuitenkin...Maailmaa ei muuteta vaatimalla vaan elämällä ja esimerkillä.
Sinun kirjoituksistasi saa tuon minä_vaadin-tunnelman. Paatoksellisuutta pakottamista, sanoja ja lisää sanoja. Välillä vaikeastikin ymmärrettävää.

Tietoa on tullut. Jokaisen oma asia miten suhtautuu transnaiseuteen. Tai homoseksuaalisuuteen.
Joskus mietin onko transnaiseus tai homoseksuaalisuus evoluution syrjähyppy jota ei ollut tarkoitus tapahtuvaksi.
Onko homoseksuaalisuudella jokin muu tarkoitus kuin etsikää kumppani ja naikaa.
Itseasiassa tiede on tuota tutkinut ja tullutkin eräänlaiseen johtopäätökseen.
(Yksi teoria: homoseksuaalisuus syntyi evoluution jossain vaiheessa auttamaan yhteisöjen selviytymistä) Tiede nro 7, 2002.

Kovin vaikea on transnaiseutta ja transseksuaalisuutta tarkastella itsenäisesti työskentelevän seksityöntekijän kannalta katsottuna jos evoluutio on muokannut heidät ihan muunlaiseen olemiseen.
Paino sanalla Jos.


kuvagalleria

**** Helsingissä****

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Transfobia
« Vastaus #50 : Huhtikuu 01, 2020, 20:07:52 »
Voi nyt hyvä helvetti. Jos te ette aikuiset ihmiset kykene tämän parempaan keskusteluun, niin sitten olette saatana hiljaa.

Aloittaja sanoi oman mielipiteensä. Toiset keskustelijat sanoivat omat mielipiteensä. Minä sanoin oman mielipiteeni. Sitten me kaikki ilmaisimme mielipiteemme toistemme mielipiteistä. Tätä kutsutaan keskusteluksi, ja keskustelufoorumilla on tarkoitus tehdä juuri tätä.

Jos jonkun henkilön tapa ilmaista mielipiteensä ärsyttää, niin voi voi. Jotkut ihmiset käyvät hermoille. Jos niin ei olisi, niin sitten et olisi hengissä. Aikuinen ihminen joko opettelee elämään hermoille käyvien ihmisten kanssa, tai sitten hän pitää turpansa kiinni. (Ja monesti nämä vaihtoehdot voi jopa yhdistää, koska usein paras tapa käsitellä hermoille käyviä ihmisiä on pitää oma turpansa kiinni.)

Jos et halua olla aikuinen ihminen, etkä halua osata käsitellä tunteitasi kypsästi, niin sitten voit ärsyttävän ihmisen kohdatessasi lähettää hänelle yksityisviestiä. Lähetä hänelle yksityisviesti, jossa lukee: "Olet tyhmä apina ja mielipiteesi on väärä". Tällä tavalla aiheutat pahan olon vain yhdelle ihmiselle, etkä kaikille niille, jotka olisivat halunneet puhua aikuisten asioista aikuisten kesken. Sitten voit jäädä yksityisviesteillä junnaamaan eipäs-joopas-väittelyäsi, jotta me muut voimme rauhassa oppia toistemme näkemyksistä hyväksyen sen, että kaikki eivät ole kaikesta samaa mieltä.

Jos keskustelu menee siihen, että osapuolet haukkuvat toisiaan toistensa keskustelutavoista, niin keskustelu on menetetty ja keskustelunaihe häpäisty. Transsukupuolisuus lieveilmiöineen on tärkeä ja arka aihe, ja Suomen kaltaisessa pienessä paikassa jokainen transsukupuolinen seksityöntekijä on helmi. Jos transaiheita käsittelevät keskustelut sössitään tällaisella perkeleen säälittävällä vingunnalla, niin Suomi köyhtyy kulttuurillisesti ja teidän kaikkien sukulinjat jäävät ikuiseen häpeään.

Täällä on pari trollia, joilta ei voikaan odottaa mitään järkevää sanottavaa, mutta nyt täällä on muutamat muutkin ruvenneet olemaan ihan perseestä. Lopettakaa se heti.

Keskustelun aihe oli, että mistä transfobia johtuu. Keskustelun tähänastinen kulku näyttää myös, että ihmisillä on eriäviä käsityksiä siitä, mitä transfobia edes on. Nyt jatkatte siitä, tai muuten...
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 01, 2020, 20:12:57 kirjoittanut Kuningatar Perse »
Eläkkeellä.

Poissa Waterman2

  • Hero Member
  • Viestejä: 684
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Transfobia
« Vastaus #51 : Huhtikuu 01, 2020, 20:23:11 »
^Minusta jotenkin vaikuttaa, että Dramakuningatar tuntuu hitsaavan vähän joka aiheesta, ja on aika absurdia kehottaa muita käyttäytymään kuin aikuiset, kun itse kiukuttelet ja räyhää kuin teini-ikäinen kakara, jonka vanhemmat yrittävät laittaa rajoja teineille. En tottele! 

Jokaiselle on oikeus omaan mielipiteeseen, vaikka se ei miellytä kaikkia. Tästä aiheesta jauhettiin aivan tarpeeksi jo SO:lla.
"Yeah, well, that's just, like, your opinion, man"

Poissa Vieras0140

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1135
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Transfobia
« Vastaus #52 : Huhtikuu 01, 2020, 20:50:52 »
Ei kyllä se on niin, että KP tulee ja kirjoittaa sen, mitä ainakin 80% saitin lukijoista ajattelee, mutta ei uskalla kirjoittaa tai ei osaa sanoittaa sitä.  8)

Poissa Jepe

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3152
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Transfobia
« Vastaus #53 : Huhtikuu 01, 2020, 21:28:29 »
Olen myös vanhan liiton mies, tai ainakin kannatan perinteisiä sukupuolirooleja. Olen myös miettinyt samaa kuin Viola, että miten homoseksuaalisuus ja "syntyminen väärään kehoon" on tapahtunut, tai miksi niin käy. Olenko sitten foobikko kun en ymmärrä kaikkea ja tarvitseeko minun edes ymmärtää. Kuitenkaan en vihaa enkä syrji ketään taustansa takia, ja ainakin post-op naiset kiinnostavat minua kuten muutkin naiset. Tai ei ehkä kaikki mutta kuten naisissa yleensäkin tietyt asiat saavat syttymään  :) Näin pintapuolisesti voisin sanoa että naisellinen vartalo ja olemus on minulle tärkeää, onko se tapahtunut luonnollisesti vai muutoksen avulla ei välttämättä ole relevanttia. Mielelläni tapaisin trans-naisen joko maksuseksin parissa tai siviilissä :)
Se nuolijatyyppi 😋

Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Transfobia
« Vastaus #54 : Huhtikuu 01, 2020, 22:05:34 »
Mä olen samaa mieltä, että ihan perseestä kun muut keskustelee väärin puuttumalla muiden tapaan keskustella 🙁 ai niin, mut nythän mä ...
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Poissa JohnDoe

  • Newbie
  • Viestejä: 25
  • * Kelpo kaveri
Vs: Transfobia
« Vastaus #55 : Huhtikuu 01, 2020, 22:59:21 »
No, kirjoitan myös omankin mielipiteeni sekaan. Myönnän suoraan, etten ole jaksanut lukea kaikkien vastauksia koska monella on ollut myös toooodella pitkiä vastauksia, joten joitakin kompasteluja saattaa sisällön suhteen olla. Kerron itsestäni myös sen verran, että omissa suosikeissa on myöskin shemale-pornoa. Olen myös pähkäillyt naapurisivustoa selaillessa mikäli SR olisi lähempänä, olisin todennäköisesti jo sopinut tapaamista. Joten ainakin bi-uteliaaksi minutkin voi leimata.

Aiempia keskusteluita kompaten, antaa jokaisen kukan kukkia, ja antaa myös heteroiden olla heteroita. Minua ei esimerkiksi haittaa jos joku on homoseksuaali, mutta jos joutuisin näkemään kun kaksi aikuista miestä paneskelevat, tai vaikka suutelevat julkisella paikalla, yms yms... kokisin näkymän kuvottavaksi. Eli olenko homofoobikko? En. Homoseksi ei vaan kiinnosta, ei nappaa, ei kiihota. Antaa heidän touhuta mitä haluavat, kunhan minun ei tarvitse mukautua heidän muottiinsa, sillä sitä en vaadi heiltäkään.

Trans-puolellakin ihmisiä on niin moneen, niin moneen erilaiseen muottiin. Minun näkemykseni mukaan trans-ihmisten kanssa asioinnista tekee vaikeaksi juurikin se, miksi he identifioivat itsensä. Sillä ei ole mitään merkitystä mitä heissä näet silmilläsi, vaan pitäisi pystyä skannaamaan myös ajatusmaailma.

Näin karkeana esimerkkinä, onko minussa vikaa, jos näen kadulla rujopiirteisen miehen joka pitää peruukkia, ja ensimmäinen toteamukseni on, että mikähän ongelma ko. henkilöllä on? Korvien välissä hän saattaa identifioida itsensä naiseksi ja aloittanut hormonihoidot, jolloin kaiken pitäisikin olla taas kunnossa, olen vain ilmeisesti ahdasmielinen?

Tässä en millään tavalla pyri menemään henkilökohtaisuuksiin, mutta usein transihmisten kanssa asiointi on kuin pitäisi valita kortti pakasta ja tietää ensimmäisellä yrittämällä mikä kortti on. Variantteja on niin paljon, ja ulkoinen habitus ei välttämättä anna yhtään varmaa vinkkiä, saati mitä löytyy sitten pöksyistä tai korvien välistä. Silti kuitenkin usein vaaditaan että pitää osata puhutella oikealla termillä, ei pidä olettaa mitään sukupuolirooleja, ei pidä... pläh. Onko välttämättä kaikki tämä vaiva sen arvoista?

Sellainen hajatelma tuli kirjoitettua, toivottavasti edes joku pääsee jyvälle mitä ajan takaa.

Poissa Rahamies

  • Banned
  • Full Member
  • Viestejä: 104
  • * Kelpo kaveri
Vs: Transfobia
« Vastaus #56 : Huhtikuu 01, 2020, 23:18:50 »
Transgenderit edustavat taustoiltaan kahta porukkaa. 1) Homomiehet jotka tuntevat olonsa epämääräisen naiselliseksi. Ja 2) Autogynefiilit, jotka seksuaalisesti kiihottuvat ajatellessaan itseään naisena.
Transseksuaalit seksityöntekijät tulevat tuosta kategoriasta 1. Heillä seksuaalinen mielenkiinto kohdistui miehiin kun identifioituivat homomiehenä ja sitten myöhemmin transnaisena. Esim. Johanna Tukiaisen kaveri Juha (Sofia) Immonen on tällainen transgender.
Ympäröivä kulttuuri vaikuttaa huomattavasti, kuka lähtee sukupuolenvaihdoksen tielle. Heteroäijä tuskin antaisi leikata kikkeliään irti minkään propagandan seurauksena, mutta joku vähemmän maskuliininen homomies hyvinkin.
Kuitenkin on hyvin kyseenalaista, johtaako tällainen raju ja pysyvä fyysinen muutos positiivisiin seurauksiin yksilön kannalta.
Transseksuaaleista suht. moni on seksityöntekijä, koska kokee vaihtoehdottomuutta saada muuta työtä. Periaatteissa siis sellainen ”uhriryhmä”, josta vasemmiston pitäisi olla huolissaan...

https://www.nationalreview.com/2019/10/the-origins-of-the-transgender-movement/

Poissa Waterman2

  • Hero Member
  • Viestejä: 684
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Transfobia
« Vastaus #57 : Huhtikuu 01, 2020, 23:48:45 »
Ei kyllä se on niin, että KP tulee ja kirjoittaa sen, mitä ainakin 80% saitin lukijoista ajattelee, mutta ei uskalla kirjoittaa tai ei osaa sanoittaa sitä.  8)

Eipä tietenkään.Ilmeisesti forkalle on muodostumassa Saulin kaipaama salainen mensan älynyrkki, jolta löytyy vastaus ongelmaan kuin ongelmaan. Onneksi KP ei ole miesurheilija, koska muuten saisimme lukea 110% suorituksista. Keskustelua seuraanneena voin sanoa, jos 80 % tukee KP näkemystä, herää kysymys, miksi se ei näy kommenteissa? Joka tapauksesssa olen kiitollinen, koska nyt tiedän, että forkalla on ainakin yksi ajatuksenlukija.  :D       
"Yeah, well, that's just, like, your opinion, man"

Poissa Vieras0370

  • Full Member
  • Viestejä: 401
  • * Kelpo kaveri
Vs: Transfobia
« Vastaus #58 : Huhtikuu 02, 2020, 08:45:46 »
Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, miltä mahdollisesta transtaustaisesta ystävästäsi tai työkaveristasi tuntuisi lukea nyt tällä hetkellä tämän keskustelulangan sisältöä ja todeta pettyneenä, että olet kommentillasi juuri sivuuttanut hänet oikeiden naisten käsitteestä ja tulkinnut oikeiksi naisiksi vain ja ainoastaan cisnaiset, vaikka transnaiset ovat yhtä oikeita naisia ja saavat sitä paitsi tänä päivänä siihen juridisen eli virallisen tunnustuksenkin väestötietojärjestelmään, passiin, ajokorttiin ym...  :)

Uskoisin, että heille on ihan ok, että en halua harrastaa seksiä heidän kanssaan. Oletan, että hekään eivät halua seksiä minun kanssani, joten asia tuskin tulee järkytyksenä.
Meillä on katsos jokaisella omat mieltymyksemme ja fetissimme. Mun fetissi on biologisesti naiseksi syntynyt nainen. En kiihotu esim. kumisaappaista, kainalokarvoista, lapsista, eläimistä, miehistä tai trans-ihmisistä.
Enkä muuten kiihotu edes kaikista naisista, vaan heillekin mulla on aika tarkat kriteerit, ennen kuin mitään seksuaalista mielenkiintoa on ilmassa.

Tosin en ymmärrä, miten minun näkemykseni voisivat heitä koskettaa millään muullakaan tavalla, koska en minä näitä asioita missään kadulla huutele.
Jos naiseksi itsensä mieltävä mies haluaa esittää naista minulle niin se on ihan ok, en minä hänen toimintaansa ala arvostelemaan. Itse en koe häntä naiseksi tietenkään, mutta jos hän itse kokee niin, niin siitä vaan. Asiahan ei minulle kuulu millään tavalla.

Seksinmyyjää en kuitenkaan neuvoisi valehtemaan asiassa, vaan kannustan avoimuuteen pettymysten välttämiseksi.

 

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 02, 2020, 08:51:22 kirjoittanut Raappahousu-Rane »

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Transfobia
« Vastaus #59 : Huhtikuu 02, 2020, 13:40:22 »
Olen tosiaan sitäkin miettinyt, minkälainen luonteenlaatu ja persoonallisuus transfobiaksi miellettyä käytöstä kantavilla ihmisillä on. Tosin nyt kun tarkastelee tätä keskustelua, jossa transfobiseksi käytökseksi laskettavaa sanallista ilmaisua on tässä keskustelussa ollut, niin ei varmaankaan tarvitse miettiä päätänsä puhki. Tähän mennessä ilmeisesti kukaan transfobiaa kantaneista ei ole tullut tähän keskusteluun ilmaisemaan suorin sanoin, että kärsii jonkinasteisesta kammosta asiaan liittyen. Ennemminkin olen saanut käydystä keskustelusta sellaisen kuvan, ettei tarvetta tällaiselle keskustelulle tarvitsisi joidenkin mielestä käydä, koska joidenkin mielestä "tämä asia on ehdottomasti näin niin kuin minä tiedemiehenä sen sanon ja kukaan muu ei ole yhtä oikeassa kuin minä itse enkä tuumaakaan anna näkemyksilleni periksi, koska homot on homoja enkä halua miehen kanssa nussia, vaikka olisi kuinka leikelty naisen näköiseksi ja vaikka kuinka haluaa esittää naista". Eli siis toisin sanoin esitetään kaikkitietäväistä ja ollaan tietävinään asioista transtaustaisen ihmisen puolesta. Sitten ei välttämättä kuitenkaan esitetä juuri ihmeempiä argumentteja saati lähdeviitteitä, koska "tietenkin asia on näin niin kuin minä itse sen sanon".

Eli siis jonkinlainen ehdottomuus, periksiantamattomuus ja jopa jääräpäinen suhtautuminen vaikuttaa olevan niillä, jotka eivät omaa transfobiaansa myönnä, mutta silti puhuttelevat transihmisistä sellaiseen sävyyn, jossa paitsi kielletään kokonaan se, että transtaustaiset ihmiset ovat transtaustaisia ihmisiä, jotka tietävät itse sen oman sukupuolensa parhaiten, niin sitten lisäksi leimataan ne johonkin seksuaalivähemmistöön, kuten homouteen kuuluvaksi, vaikka siinä iloisesti sekoitetaankin ihmisen oma sukupuoli ja seksuaalinen suuntautuminen keskenään.

Kaiken kaikkiaan transfobiasta kärsivillä vaikuttaa siis ilmeisesti olevan mahdottomuus sisäistää, ymmärtää ja hyväksyä, että ihminen itse on lopulta se, joka tietää omasta itsestä kaikista parhaiten ja on sitä mitä itse sanoo ja käsitteellistää. Jonkinlainen ylemmyyskompleksi siis transfobiasta kärsivillä keskimäärin kaiketi vaikuttaa vaivaavan, kun tunnutaan tietävän asiat toisten puolesta paremmin kuin ihminen itse tietää itsestään. Sehän olisi kammottavaa edes ajatella, että "kyllä tuo hitto vie muuten taitaa olla nainen kun hän itse niin sanoo ja tuntee sydämessään". Ja ihan niin kuin sellaisen asian myöntäminen olisi foobikolta itseltään pois. Vai onko? Onko omassa itsetunnossa parantamisen varaa ja olisiko itseään syytä tutkia tarkemmin siltä varalta, ettei sieltä vain löytyisi jonkinlaista katkeruuden ja pettyneisyyden siementä omaan elämäänsä liittyen, koska ei voida antaa toisten olla mitä ovat sillä tavoin, että heitä voisi oppia puhuttelemaan sellaisilla käsitteillä, jotka kuvaavat heitä itseään heidän mielestä kaikkein eniten ja vähiten loukkaavasti saati halventavasti. Eikö toinen ihminen saa olla subjetki, joka itse tietää mitä on? Pitääkö kammoilijan silmissä toisen ihmisen olla ulkoapäin määritelty objekti, joka ei saa päättää itsemäärittely- ja itsemääräämisoikeudestaan tietää itse kuka on, jotta kosketus kammoilijan omaan egoon säilyisi mahdollisimman haavoittumattomana ja virheettömänä.

Tiedän sen, että sydämessäni olen täysin nainen ja täysin naisen näköinenkin, jos leikkaamatonta alakertaani ei lukuun lasketa, ja tiedän myös senkin, etten koskaan ole tuntenut enkä identifoinut olevani mies. Olen korjannut kehoni vastaamaan sitä sukupuolta jota olen eli naisen sukupuolta vastaavaksi, ja minun elämääni ei kuulu tuumaakaan esittäminen saati että tämä olisi minulle jonkinlaista fantasiaan tai fetissiin perustuvaa nukkekotileikkiä, jota pitäisi tehdä vaan siksi, että se kiihottaa mieltä. Eiköhän tämä ole minun omaa kallisarvoista ja ihanaa elämää omana itsenäni ilman näyttelemistä (taidan sitä paitsi ainakin tätä nykyä olla oikeastaan aika huono näyttelemään missään yhtään ketään, jos minua verrattaisiin johonkin näyttelijään, jota kiinnostaisi esiintyminen jonakin toisena kuin mitä itse on). Ja sitä paitsi en ole heteronainen, joka kiinnostuu vain miehistä. Kiinnostun myös toisista naisista ja lisäksi muunsukupuolisista. Eli minua ei voi typistää seksuaaliselta suuntautumiseltakaan kumpaankaan ääripäähän. Ja edelleenkin suuri osa asiakkaista on sanonut eläneensä heterosuhteissa tai -avioliitoissa eivätkä voisi sanojensa mukaan ikinä kuvitella olevansa miehen kanssa tekemisissä, joten ainakaan heteroudesta ei se transtaustaisten naisten tapaaminen edelleenkään ole keneltäkään mitään pois, jos joku sitä miettii tai pelkää mielessään.

Ennemminkin silmiinpistävää näkyy olevan cisnormatiivisesti suhtautuvilla transkammoksujilla sellainen päällekäyvä asenne sen lisäksi, jos itse olen antanut joidenkin silmiin päällekäyvää vaikutelmaa asennoitumiseni perusteella tähän keskusteluun. Miksei tätä asiaa haluta myöntää, vaan vikaa löydetään tässä keskustelussa enemmän kuin tarpeeksi minusta itsestäni, sen sijaan että otettaisiin nöyrästi itsekin se peili siihen kauniiseen käteen syyttelemättä vain ja ainoastaan toisia.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 02, 2020, 13:42:40 kirjoittanut SielujenRakastelua »