Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Transfobia  (Luettu 34361 kertaa)

Poissa Viola

  • Sr. Member
  • Galleria (49)
  • Viestejä: 1188
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Transfobia
« Vastaus #20 : Maaliskuu 31, 2020, 12:56:58 »
Eipä tässä mitään psykologisointia tarvita. Jokaisella omat mieltymykset ja kiihotuksen aiheet.
Yksinkertaisesti transnainen ja cicnainen tuoksuvat erilaiselle.
Se naisen tuoksu!
Samoin miehissä.
Minä esim voin sessioida transnaisten kanssa hyvin suurella intohimolla.
Mutta jos puhutaan ihastumisesta, seurustelusta...siihen tarvitaan miehen tuoksu, miehen ulkonäkö, miehen kävelytyyli, hartiat, karvoitusta, ehkä partaa.

IhanaLottaa siteeratakseni: Saisimmeko me perusheterot pitää oman seksuaalisen itsemäärämisoikeutemme.
kuvagalleria

**** Helsingissä****

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Transfobia
« Vastaus #21 : Maaliskuu 31, 2020, 13:05:23 »
Minusta se on sitä oikeaa transfobiaa, että äiti sanoo olevansa epäonnistunut kasvattaja jos hänen poikansa pukeutuisi naisten vaatteisiin. Ja olen hyvin surullinen siitä, että tällainen ajattelutapa on tälle ihmiselle päässyt syntymään.

Olen samoilla linjoilla. Mikään ei kuitenkaan sinusta tee transfoobikkoa, ellet itse miellä itseäsi sellaiseksi, kammoksu aihepiiriä ja siihen liittyviä ihmisiä mitenkään.

Mutta olen joutunut aika monta kertaa kuulemaan punapäistä rääkymistä siitä, että olen transfoobikko ja vihaan transihmisiä ja haluan kiduttaa ja murhata kaikki maailman transihmiset. Tämä maaninen rääkyminen on joka kerta ollut seurausta joko siitä, että olen ollut transhenkilön kanssa eri mieltä jostain asiasta, tai olen esittänyt transsukupuolisuudesta jonkin kysymyksen, johon en ole tiennyt itse vastausta.

Asioista voi ja saakin olla eri mieltä ja se on oletettavaakin, jos on paljon keskustelijoita. Minä en ainakaan halua antaa sellaista kuvaa, että valittaisin ja rääkyisin täällä, jos joku muu on eri mieltä kuin mitä minä olen. Ellei joku sitten teksteistäni tulkitse sellaista kuvaa, jota en edes ole kenellekään hyväntahtoisella pyrkimyksellä monipuoliseen keskusteluun halunnut antaa, ja anteeksi vain, että sanon tämänkin asian nyt suoraan. :)

Minun sydämeeni sattuu niiden transihmisten puolesta, jotka oikeasti vain haluavat saada sukupuolensa korjattua ja sitten elää normaalia elämää. Tiedän, että enemmistö transihmisistä on tätä väkeä, ja olen jopa tavannut muutaman tällaisen henkilön. Tai siis olen varmasti tavannut moniakin tällaisia henkilöitä, mutta se siinä juuri on ongelmana, että he eivät pidä sukupuolitaustastaan mitään ääntä, jolloin toiset heidän ympärillään eivät saa tietää heidän olevan transihmisiä.

Seksinmyynnissä on tietysti eri tilanne, kun täällä sukupuolella ja sukupuolitaustalla on niin suuri merkitys, mutta siviilielämässä mielipiteet transväestä vääristyvät helposti, kun järkevät transihmiset ovat hiljaa ja maaniset öyhöttäjät mainostavat joka tuutissa olevansa trans ja levittävät ympärilleen aivan silmitöntä vihaa kaikkia niitä kohtaan, joilla on tyyliin eri lempiväri. Minulle tekee siviilielämässä tosi pahaa katsoa vierestä, miten vain muutama henkilö saa tällä tavalla pilattua koko yhteisön maineen lähipiirinsä silmissä. Juuri vähän aikaa sitten jouduin kuulemaan, miten nuori äiti sanoi "olevansa täysin epäonnistunut kasvattajana, jos hänen poikansa alkaisi joskus pukeutua naisten vaatteisiin niin kuin se hänen hullu serkkunsa Pertti-Pirkko, joka alkoi paiskoa lautasia rikki ja soitti hätänumeroon meneillään olevasta viharikoksesta, kun häneltä kysyttiin, että mistä voi tietää olevansa trans".

Olet oikeassa, että toisinaan nostetaan liikaa melua tyhjästä. Mutta olen kuitenkin itse halunnut ajatella ja lähestyä aihepiiriä niin järkevästi ja hyvistä tarkoitusperistä kuin mitä omasta puolestani pystyn, koska julkinen keskustelu mielipiteineen voi olla hyödyllistä ja avata uusiakin näkökulmia. Jos se ei jonkun mielestä riitä, että tällä forkalla on transtaustaisia naisia itsenäisinä palveluntarjoajina argumentoimassa ymmärtääkseni aiheellisista keskustelunaiheista, niin sille riittämättömyyden tulkinnalle minä en mitään mahda, valitettavasti...
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 31, 2020, 13:07:39 kirjoittanut SielujenRakastelua »

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Transfobia
« Vastaus #22 : Maaliskuu 31, 2020, 13:18:27 »

Jos maailmankuvani olisi niin ahdas kuin mitä kuvailet, tuskin välttämättä olisin tällaista keskusteluaihetta avannut. Tulkintasi, että transtaustasta kertomatta jättäminen asiakkaalle on kusetusta, on sinun oma tulkintasi eikä välttämättä edusta yleisintä käsitystä, jos galluppi tehtäisiin lukuisilla ihmisillä sen lisäksi kuin mitä ihmisiä on näissä keskusteluissaan omaa kantaansa maininnut. Ja lisäksi tuo on myös oma tulkintasi, että minulle ei sopisi sellainen asia, että joku on kiinnostunut meistä pre-op -vaiheessa olevista transtaustaisista naisista. Ajatushan oli siinä, että pre op -keskustelun aloittaja voi silmäillä aihettaan silmiäavaavammin, kuten hän myönsikin keskustelun edetessä omin sanoin. Mitä taas tulee heterouteen, niin luonani on käynyt sellaisia ihmisiä, jotka ovat sanoneet olevansa heteroita ja etteivät pystyisi kiihottumaan ja sopimaan tapaamista sellaisen tapauksen kanssa, joka olisi mies ja jossa ilmenisi maskuliinisia piirteitä. Sinulla saa olla oikeus näkemykseesi ja minulla myös vapaus ilmaista keskustelunmuotoisesti itseäni tällä forkalla. Reilu peli, eikös vain? ;)

Innostunut Sonni taisi ilmaista oman fantasiansa, josta tuli heti kiukkuista noottia. Jos mies sanoo pitävänsä iso rintaisista naisista tuleeko siihen ketjuun täällä pienirintaisten naisten kiukkuisia kommentteja?
Taisi sonni perääntyä siksi ettei jaksanut sitä jankkausta jonka joka ikiseen ketjuun tuot johon osallistut.

...Eli kyllä minä nyt näköjään "kovasti kiukustuin" toisen fantasiasta, kun haluat tämän asian ymmärtää näin. Mielestäni on ihanaa, että ihmisillä saa olla tuollaisia fantasioita niin kuin hänellä tuossa keskustelussa. :) Koitin vain kauniisti tuoda esiin sitä näkökulmaa, miten jotkut transtaustaiset naiset suhtautuisivat käytännössä tuollaisen fantasian toteuttamiseen, jos sitä pyydettäisiin heiltä itseltään ja samaan aikaan tuntisi dysforiaa kyseisen fantasian toteuttamiseen liittyen, ja mielestäni ilman mitään vihamielisyyden näkökulmaa sainkin tuotua tuota näkökulmaa hyvin esiin. :)

Ap varmaan haluaa hyväksyntää ja tuntea itseään halutuksi. Se on ihan ymmärrettävää. Sitä ei kuitenkaan saavuteta provoiluilla tai syyllistämisellä.

Itse asiassa jos totta puhutaan, en tarvitse enkä edes elä kenenkään hyväksynnästä. Se taisi melko konservatiivisesti tällaisiin asioihin suhtautuvalle omalle äidillenikin tulla joskus aiemmin harvinaisen selväksi, kun määrätietoisen johdonmukaisesti ja sinnikkäästi aloin vain elää ihan tätä omaa ja kaunista elämääni. Taitavat nämä ylitulkinnat olla jossakin vähän laajemmilla vesillä ja minunko nyt kumminkin ainoastaan väitetään sortuneen ylitulkintaan... ::)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 31, 2020, 13:21:27 kirjoittanut SielujenRakastelua »

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Transfobia
« Vastaus #23 : Maaliskuu 31, 2020, 13:19:12 »
Selvennykseksi, minä siis puhun nyt siviilielämän kannalta, enkä viitannut sinuun puhuessani tuosta punapäisestä rääkymisestä. En maksullisen seksin puolella tiedä kuin muutaman julkisesti transtaustaisen palveluntarjoajan, enkä ole teistä ketään tietääkseni tavannut kasvotuksin, joten sen vuoksi en halua kommentoida ketään suomalaisia transseksityöntekijöitä millään tavalla.

Mutta siviilielämän puolella minulla on yhteisiä kokemuksia transhenkilöiden kanssa. Varmaankin enemmän kuin monilla muilla. Ja olen nähnyt ja kuullut paljon tuttujen ja tutuntuttujen transhenkilöiden juttuja, joista tuo "Pertti-Pirkon" kilahtelu on yksi (muuntelin yksityiskohtia niin ettei ketään voi siitä tunnistaa, mutta tuosta esimerkistä saa silti hyvän käsityksen siitä, minkätyyppisestä setistä on kyse). Valitettavan monet näistä tiedoista ja kuulopuheista ovat sellaisia, joita ei voi kutsua muuksi kuin punapäiseksi rääkymiseksi ja maaniseksi öyhötykseksi, ja niihin minä viittasin tuossa aikaisemmassa tekstissäni.
Eläkkeellä.

Poissa CoinMint

  • Full Member
  • Viestejä: 160
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Transfobia
« Vastaus #24 : Maaliskuu 31, 2020, 13:22:24 »
Transfobia on tietämättömyyden tuskaa. Pelkoa sisäisestä homoudesta. Oikeasti nämä foobikot käy panemassa ulkkareita tajuamatta panevansa ex miestä, ja miettii miten osaasikin pitää kullista niin hyvää huolta??
Itse en tietoiseti mene trastyttösen luokse, mutta muutaman kerran käynyt niin että huomannut jossain vaiheessa olevan ex miehen kanssa tekemisessä. Mutta jos kyyti on ollut hyvää niin mitä merkitystä millainen henkilö sen antoi.

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Transfobia
« Vastaus #25 : Maaliskuu 31, 2020, 13:26:17 »
Eipä tässä mitään psykologisointia tarvita. Jokaisella omat mieltymykset ja kiihotuksen aiheet.
Yksinkertaisesti transnainen ja cicnainen tuoksuvat erilaiselle.
Se naisen tuoksu!
Samoin miehissä.
Minä esim voin sessioida transnaisten kanssa hyvin suurella intohimolla.
Mutta jos puhutaan ihastumisesta, seurustelusta...siihen tarvitaan miehen tuoksu, miehen ulkonäkö, miehen kävelytyyli, hartiat, karvoitusta, ehkä partaa.

IhanaLottaa siteeratakseni: Saisimmeko me perusheterot pitää oman seksuaalisen itsemäärämisoikeutemme.

Estrogeenihormonihoitoa käyttävät transnaiset (jollaiseksi itsekin kuulun) ja cisnaiset itse asiassa tuoksuvat suunnilleen samanlaiselle (kopuliinille, mikäli ymmärsin Courtesanin täsmennyksen post-op -langassa oikein) johtuen nimenomaan siitä, että kropassa niin cis- kuin transnaisillakin on kumminkin käyntiaineena tuo estrogeeni-hormoni eikä juuri lainkaan testosteronia tai sitten hyvin vähäinen määrä. Ja juuri tuo naisellinen ominaistuoksu niin cis- kuin transtaustaisillakin naisilla houkuttelee parittelemaan, niin kuin post-op -langassa Courtesanin kirjoituksesta ymmärsin. Eli edelleenkään täysin läpimenevien tapausten kohdalla naisen luo asiakkaaksi tuleva mies ei välttämättä parhaimmillaan erota juuri mitenkään, onko hänen tapaamansa nainen taustaltaan cis vai trans.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 31, 2020, 13:28:56 kirjoittanut SielujenRakastelua »

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Transfobia
« Vastaus #26 : Maaliskuu 31, 2020, 14:16:40 »
Transfobia on tietämättömyyden tuskaa. Pelkoa sisäisestä homoudesta. Oikeasti nämä foobikot käy panemassa ulkkareita tajuamatta panevansa ex miestä, ja miettii miten osaasikin pitää kullista niin hyvää huolta??

Kuulostaa mielenkiintoiselta näkökulmalta transfobian syihin. Yksi syy-yhteys, joka tuli mieleeni, voisi liittyä siihenkin, että joillakin heteromiehillä on taipumusta leveillä naiskokemuksillaan (olivatpa ne sitten maksullisia tai eivät) joissakin miesten saunailloissa ja kaljoitteluporukoissa, koska se vähän niin kuin kuuluu joidenkin mielestä vanhoihin perinteisiin kulttuuriarvoihin. Mutta auta armias, jos kyseessä onkin transtaustainen nainen - eihän sellaista nyt hyvänen aika saa edes tavata, koska kaikista naiskokemuksista tulee perinteisen suomalaisen heteromiehen mukaan kertoa kavereilleen ja eihän sellaisesta transtaustaisen naiskokemuksen kertomisesta voi perinteisissä miesten saunailloissa ja kaljoitteluporukoissa mainita sanallakaan ja viitata kintaallakaan, koska sellainenhan olisi kammoksuttavaa ja tulisi heti kammottavaa kuittailua sauna- ja kaljakavereilta sekä pirunmoinen homoleima otsaan, vaikkei siinä hommassa mitään homoa sinänsä olisikaan ollut... ;D
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 31, 2020, 14:20:31 kirjoittanut SielujenRakastelua »

Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Transfobia
« Vastaus #27 : Maaliskuu 31, 2020, 14:20:55 »
Sen verran täytyy vielä osallistua, että minä en ole havainnut täällä transfobiaa. En tietenkään kaikkia postauksia aihetta sivuten ole lukenutkaan. Minusta vaikuttaa kuitenkin, että provosoimismielessä sanaa käytetään kaikesta vähänkään omia, poikkeavia tulkintojaan esittävästä. Kannattais ihan kaikkien olla kiihkottomampia ja suvaitsevampia :)
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Transfobia
« Vastaus #28 : Maaliskuu 31, 2020, 14:36:08 »
Sen verran täytyy vielä osallistua, että minä en ole havainnut täällä transfobiaa. En tietenkään kaikkia postauksia aihetta sivuten ole lukenutkaan. Minusta vaikuttaa kuitenkin, että provosoimismielessä sanaa käytetään kaikesta vähänkään omia, poikkeavia tulkintojaan esittävästä. Kannattais ihan kaikkien olla kiihkottomampia ja suvaitsevampia :)

Et ehkä tulkitse asioita samanlaisista näkökulmallisista lähtökohdista käsin, jos olemme muutenkin peräisin erilaisista lähtökohdista ja minä nyt satun kuulumaan siihen harvinaiseen promillen osa-alueeseen väestöstä, jolla tuo kyseinen transtausta on. Ja vielä harvinaisempaan promillen murto-osaan kuulun siitä syystä, koska olen tällä alalla toiminut, ja ylipäätään transtaustaisia palveluntarjoajia varsinkaan täällä Suomessa ei vielä käsittääkseni ole kovinkaan monta tapausta. Koitan parhaani mukaan ja jatkuvasti olla tekemättä ylitulkintoja kenestäkään, ja koitan myös parhaani mukaan olla käsittämättä eriäviä mielipiteitä fobiaksi, koska eriävä mielipide jostakin asiasta sinänsä ja jonkin asian kammoksuminen eivät ole sama asia tietenkään automaattisesti, ellei sitten eriävä mielipide itsessään kerro jotakin mielipiteen esittäjästä itsestään ja hänen tavastaan suhtautua johonkin asiaan vihamielisesti, kammoksuvasti, torjuvasti, tuomitsevasti, kieltävästi, kiistävästi tai muuten syyllistävästi taikka halveksuen (kaikkien näiden suhtautumistapojen taustalla saattaa olla jokin egon varaan rakentunut sisäinen pelkotila, huoli, turvattomuuden tunne kun ei tiedetä tarpeeksi, tai mistä minä sen tiedän mikä siellä sen kammoksuvan suhtautumistavan taustalla oikein kenelläkin jyllää). Ja käytän sanaa transfobia kuvaamaan sitä kammoa, joka ihmisellä syntyy siitä, ettei voida omien kielteisten käsitystensä vallassa suhtautua ymmärtävästi transihmisiin ilman tuomitsevan asenteen näkymistä, vaikka transihmisetkin loppujenlopuksi ovat ihmisiä siinä missä muutkin, kuten esimerkiksi tummaihoisetkin ovat ihmisiä siinä missä muutkin.

Kyllä minun mielestäni tällaisistakin asioista on oltava mahdollisuus voida puhua, eikä keskusteluaihetta välttämättä ole pakko tuomita provoamismielessä avatuksi, mutta jokainen saa tosiaan pitää ne mielipiteensä ja siitä lähdetään liikkeelle. ;)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 31, 2020, 14:47:18 kirjoittanut SielujenRakastelua »

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Transfobia
« Vastaus #29 : Maaliskuu 31, 2020, 16:30:41 »
Tuli vielä sekin mieleeni, että jotkut ovat sanoneet olevansa varmoja omasta seksuaalisuudestaan ja silti eivät ole käyneet tapaamassa ketään transtaustaista naista. Vai onko joidenkin kohdalla kuitenkin kyse naamioidusta epävarmuudesta, jota ei välttämättä haluta selostaa auki sen tarkemmin? Ja eikös uusien asioiden kokeileminen ja ennakkoluuloja ja -uskomuksia karisteleva silmät auki kulkeminen nimenomaan voisi tuoda enemmän sitä varmuutta, jotta oppii tuntemaan paremmin itseään? Miten jostakin asiasta, kuten siitä, ettei viehäty tai kiihotu transtaustaisen naisen tapaamisesta, voi olla niin varma, jos sitä asiaa ei ole tullut lainkaan ikinä kokeilleeksi ja tehnyt sitten vasta omat johtopäätökset. Monesti olen aktin jälkeen toiselle osapuolelle todennut, että eihän tämä nyt niin erikoiselta tuntunutkaan ja että me transtaustaiset naiset olemme naisia siinä missä muutkin, ja on vallan ihanaa huomata voivansa toimia tällaisella alalla, jossa voi samalla edesauttaa ihmisten maailmankuvan laajenemista, ihmiskäsityksen lisääntymistä ja turhien ennakkoluulojen murenemista vähitellen yhä selkeämpään, ihmismyönteisempään ja tasavertaisempaan suuntaan. 8)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 31, 2020, 16:33:55 kirjoittanut SielujenRakastelua »

Poissa Vieras0370

  • Full Member
  • Viestejä: 401
  • * Kelpo kaveri
Vs: Transfobia
« Vastaus #30 : Huhtikuu 01, 2020, 08:37:40 »
Itse en koe transkammoa eli ystävänä tai työkaverina trans-ihmiset ovat ihan ok.
Seksiä en halua heidän kanssaan harrastaa, sillä en kiihotu sellaisesta.
Kiihotun ihan oikeista naisista, en miehistä jotka kuvittelee olevansa naisia, tai haluaisivat olla naisia, tai esiintyvät naisena.

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Transfobia
« Vastaus #31 : Huhtikuu 01, 2020, 09:48:56 »
Itse en koe transkammoa eli ystävänä tai työkaverina trans-ihmiset ovat ihan ok.
Seksiä en halua heidän kanssaan harrastaa, sillä en kiihotu sellaisesta.
Kiihotun ihan oikeista naisista, en miehistä jotka kuvittelee olevansa naisia, tai haluaisivat olla naisia, tai esiintyvät naisena.

Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, miltä mahdollisesta transtaustaisesta ystävästäsi tai työkaveristasi tuntuisi lukea nyt tällä hetkellä tämän keskustelulangan sisältöä ja todeta pettyneenä, että olet kommentillasi juuri sivuuttanut hänet oikeiden naisten käsitteestä ja tulkinnut oikeiksi naisiksi vain ja ainoastaan cisnaiset, vaikka transnaiset ovat yhtä oikeita naisia ja saavat sitä paitsi tänä päivänä siihen juridisen eli virallisen tunnustuksenkin väestötietojärjestelmään, passiin, ajokorttiin ym...  :)

Transtaustainen nainen ei kuvittele olevansa nainen eikä esitä naista, vaan on nainen, koska ollessaan nainen hän on oma itsensä. Tai jos joku kuvittelisi ja esittäisi, niin todennäköisesti sellaisen elämä ei kuvitelmissaan välttämättä kovinkaan kauan jatkuisi ja häneltä evättäisiin mahdollisuus hoitoihin, vilkkaan mielikuvituksen ja esittämisen perusteella. Ainakin Suomessa kun on sitä paitsi muutenkin sen verran tiukka seula, ettei ketä tahansa pääse siitä läpi, vaan pitää ihan oikeasti tietää, kuka todellisuudessa on ja samaan aikaan täytyy olla mieleltään täysin terve, sillä mieleltään häiriintyneitä ei päästetä psykiatrisesta tutkimusjaksosta läpi hoitoihin asti. Transnaiset tietävät, että he ovat naisia, eli he ovat tutkineet itseänsä, tutustuneet itseensä ja havainneet itsensä löytämisen pohjalta sen mikä heidän todellinen sukupuoli on, ja fysiikan korjaaminen erilaisilla korjaushoidoilla seuraa siitä luonnollisesti perässä.

Poissa Aulis

  • Full Member
  • Viestejä: 289
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Transfobia
« Vastaus #32 : Huhtikuu 01, 2020, 10:31:50 »
Älä jaksa SR.
Rane puhuu asiaa. Typerää arvostella ja mitätöidä toisen ihmisen mielipidettä.
Ranen mielestä cis-naiset on oikeita naisia. Eivät leikatut transnaiset.
Jokaisen transnaisen oma asia loukkaantuuko vai ei. Mielipide ei siitä miksikään muutu.

Vai pitäisikö ranen valehdella jotta olisit tyytyväinen.
Ihanat naiset.

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Transfobia
« Vastaus #33 : Huhtikuu 01, 2020, 11:01:03 »
Älä jaksa SR.
Rane puhuu asiaa. Typerää arvostella ja mitätöidä toisen ihmisen mielipidettä.
Ranen mielestä cis-naiset on oikeita naisia. Eivät leikatut transnaiset.
Jokaisen transnaisen oma asia loukkaantuuko vai ei. Mielipide ei siitä miksikään muutu.

Vai pitäisikö ranen valehdella jotta olisit tyytyväinen.

Niin, se on hänen oma mielipiteensä, ja hänellä, kuten myös jokaisella muullakin, on oikeus siihen.  :)

Minä vain totean tässä sellaisia asioita siinä valossa kuin ne tänä päivänä näyttäytyvät virallisen tiedon mukaan, ja virallinen tieto ei ole mielipide, vaan tutkittua tietoa. On selvää, ettei kenenkään kannata valehdella, mutta jokainen voi halutessaan miettiä (huom. tämä on siis täysin vapaaehtoista, ei pakollista), miten oma suhtautuminen voi vaikuttaa jonkun muun mielenlaatuun ja varsinkin, jos se mielipide on ristiriidassa yleisesti jaetun tiedon kanssa. Minä en näistä kommenteista loukkaannu, vaan haluan käydä rakentavaa keskustelua ja olen myös otettu kritiikistä, jota kirjoituksillani saan. Siitäkin huolimatta, että mielessäni kaikuu välillä epäilevä ajatus siitä, että tätä minun käsittelemää aihetta jo sinänsä saatettaisiin jollakin tavalla haluta mitätöidä ja lakaista maton alle aivan niin kuin koko ongelmaa ei olisikaan olemassa. Todellisuudessa meillä tämän käydyn keskustelun perusteella vaikuttaa selkeästi olevan jonkinlainen ongelma, jonka lakaiseminen maton alle ei välttämättä ole ratkaisu itse ongelmaan. Jos joku ei koe viehättyvänsä transtaustaisista naisista, on se kuitenkin eri asia kuin samaan aikaan kiistää yleisemmin hyväksytty tieto siitä, että transnaiset ovat oikeita naisia.

Poissa Raziel83

  • Newbie
  • Viestejä: 25
  • * Kelpo kaveri
Vs: Transfobia
« Vastaus #34 : Huhtikuu 01, 2020, 11:12:37 »
Tämä nyt on vain minun mielipiteeni, mutta mielestäni transfobian raja menee tuossa, että väittää transnaisten olevan jotenkin "väärennettyjä" naisia.

Oma mieltymys saa olla mitä tahansa ja ei mielestäni myöskään ole oikein vaatia, että kaikki kiihotttuvat esim. transnaisista. Mutta tuo "transnaiset eivät ole oikeita naisia" ei enää ole pelkästään kiinni omasta mieltymyksestä vaan siinä jo suoraan kielletään transnaisten olemassaoloa.

Että jos minä en halua panna naapurin Liisaa tai Penaa vaikka he sitä ehdottaisivat, niin se on eri asia kuin menisin sanomaan, että mielestäni Liisa ei ole nainen tai Pena mies.

Poissa Rahamies

  • Banned
  • Full Member
  • Viestejä: 104
  • * Kelpo kaveri
Vs: Transfobia
« Vastaus #35 : Huhtikuu 01, 2020, 11:28:04 »
Tämä nyt on vain minun mielipiteeni, mutta mielestäni transfobian raja menee tuossa, että väittää transnaisten olevan jotenkin "väärennettyjä" naisia.

Oma mieltymys saa olla mitä tahansa ja ei mielestäni myöskään ole oikein vaatia, että kaikki kiihotttuvat esim. transnaisista. Mutta tuo "transnaiset eivät ole oikeita naisia" ei enää ole pelkästään kiinni omasta mieltymyksestä vaan siinä jo suoraan kielletään transnaisten olemassaoloa.

Että jos minä en halua panna naapurin Liisaa tai Penaa vaikka he sitä ehdottaisivat, niin se on eri asia kuin menisin sanomaan, että mielestäni Liisa ei ole nainen tai Pena mies.
No millä tieteellisellä rationaliteetilla se transnainen on nainen? Sukupuolen määräytyminen ihmisillä tapahtuu jo kohdussa. 3 kk ikäisellä poikasikiöllä on yhtä paljon testosteronia kuin aikuisella miehellä. XY-kromosomi laukaisee kivesten kehittymisen, testosteronin tuotannon ym. miehisten anatomisten piirteiden kehittymisen.
Sitten on henkilöitä, joilla on XY-kromosomi mutta kokevat olevansa sisäisesti naisia.
He eivät kuitenkaan yleensä mene läpi ”cis-naisina”, eli naiseksi syntyneinä naisina, johtuen testosteronin jo kohdussa, lapsuudessa ja murrosiässä aikaansaamista miehisistä sukupuolipiirteistä. Caitlyn Jenner ei mene läpi. Markus Kuotesaho ei menisi läpi.

Transseksuaaleille annettavat hormonihoidot, mihin tässä on viitattu, eivät saa aikaan mitään objektiivisesti, anatomista muutosta aikuisen ihmisen sukupuolessa. Bodarimiehellä saattaa olla 7 kertaa enemmän estrogeeniä kuin Janina Frostellilla. Bull Mentula ei kuitenkaan näytä naiselta. Samoin naisbodarit käyttävät anabolis-androgeenisia steroideja, eivätkä silti ole transsukupuolisia.

Lähde:
https://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/testosteroni_takoo_miesenergiaa

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Transfobia
« Vastaus #36 : Huhtikuu 01, 2020, 11:34:31 »
^^ Olen samaa mieltä kanssasi, osasit ilmaista sen todella ytimekkäästi.

Minustakin on väärin kieltää transhenkilön kokemus omasta sukupuolestaan, ja yhtä lailla on väärin painostaa/pakottaa/huijata ihminen tuntemaan sukupuolista vetoa transsukupuolisiinn henkilöihin silloin kun hän ei itse tunne niin.

Toivon, että vaikka tämä onkin tunteita nostattava aihe, niin tunteiden voitaisiin antaa vähän viilentyä, jotta voitaisiin palata vetämään tällaisia järkeviä rajoja oikean transfobian ja viattomien mielipide-erojen välille. Ja tämä toivomus koskee kaikkia niitä maailman ihmisiä, jotka transasioista keskustelevat, sukupuoleen ja sukupuolihistoriaan katsomatta.
Eläkkeellä.

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Transfobia
« Vastaus #37 : Huhtikuu 01, 2020, 12:32:52 »
No millä tieteellisellä rationaliteetilla se transnainen on nainen? Sukupuolen määräytyminen ihmisillä tapahtuu jo kohdussa. 3 kk ikäisellä poikasikiöllä on yhtä paljon testosteronia kuin aikuisella miehellä. XY-kromosomi laukaisee kivesten kehittymisen, testosteronin tuotannon ym. miehisten anatomisten piirteiden kehittymisen.
Sitten on henkilöitä, joilla on XY-kromosomi mutta kokevat olevansa sisäisesti naisia.
He eivät kuitenkaan yleensä mene läpi ”cis-naisina”, eli naiseksi syntyneinä naisina, johtuen testosteronin jo kohdussa, lapsuudessa ja murrosiässä aikaansaamista miehisistä sukupuolipiirteistä. Caitlyn Jenner ei mene läpi. Markus Kuotesaho ei menisi läpi.

Transseksuaaleille annettavat hormonihoidot, mihin tässä on viitattu, eivät saa aikaan mitään objektiivisesti, anatomista muutosta aikuisen ihmisen sukupuolessa. Bodarimiehellä saattaa olla 7 kertaa enemmän estrogeeniä kuin Janina Frostellilla. Bull Mentula ei kuitenkaan näytä naiselta. Samoin naisbodarit käyttävät anabolis-androgeenisia steroideja, eivätkä silti ole transsukupuolisia.

Lähde:
https://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/testosteroni_takoo_miesenergiaa

Käsitys sukupuolen määräytymisestä ihmisillä kohdussa kaikkien ihmisten osalta on vanhentunut käsitys, jota vanhemmille sukupolville opetettiin koulussa, ja nykyinen käsitys tukee sitä havaintoa, että joillakin harvoilla ihmisillä on syntymäkehonsa ja sukupuoli-identiteettinsä välillä ristiriita, jonka hoitamisessa sukupuolenkorjaus on osoittautunut ylivoimaisesti tehokkaimmaksi hoitokeinoksi ja vastaavasti ns. psykiatristen eheytyshoitojen tehottomuus on myös osoitettu. Tätä nykyistä sukupuolikäsitystä, joka huomioi myös transihmiset, pitäisi omasta mielestäni korostaa enemmän nykyisessä peruskouluopetuksessa siten, että tällaisia viralliseen tietoon nähden virheellisiä tulkintoja ei enää samalla tavoin nykypäivänä tehtäisi kuin mitä tehtiin ennen. Ennen vanhaanhan transihmiset, homot sun muut vähänkin poikkeavat tuomittiin sairaiksi ja syntisiksi, kun ei vielä tiedetty asioista samalla tavoin kuin nykyään ja kunnes alettiin oikeasti perehtymään asioihin monesta eri näkökulmasta vain sen yhtä näkökulmaa edustavan nenänvarteen katsomisen sijaan.

Sukupuolensa korjanneilla transtaustaisilla naisilla on ihan juridinen ja virallinen tunnustettu ihmisoikeudellinen naisen asema niin täällä hyvinvointiyhteiskunnaksi tituleeratussa valtiossa kuin myös globaalisemminkin eli monissa muissakin maissa. Ihan siis siitä syystä se, että transnaiset ovat naisia, on virallinen tosiasia, jonka kiistämisen voisi ajatella kuuluvan yhtenä osa-alueena transfobiaan, kuten pari edellistä kirjoittajaa tuossa esitti. Me emme ole väärennettyjä vaan aitoja naisia siinä missä muutkin naiset ja minulle on yhdentekevää, millaisia esimerkkejä julkisuudesta bongattuna esität mielestäsi läpimenemättömistä transnaisista, koska on varmasti olemassa läpimenevämpiäkin tapauksia kuin tuo, jonka nostit pöydälle ja koska läpimenevyys ja läpimenemättömyys kumpikaan eivät sulje pois sitä tosiasiaa, että transihmisiä olisi syytä kohdella ihmisarvon mukaisesti, jos ei halua syyllistyä vihapuheisiin, kunnianloukkauksiin tai muihin rangaistaviin asianhaaroihin. :)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 01, 2020, 12:37:07 kirjoittanut SielujenRakastelua »

Poissa Vieras0424

  • Full Member
  • Viestejä: 195
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Transfobia
« Vastaus #38 : Huhtikuu 01, 2020, 13:51:18 »
Valitettavasti sinun tapasi ilmaista asioita heikentää seksuaalivähemmistöjen oikeuksia ja heihin yleistä asennoitumista. Olen itsekin esim. siviilipuolella poistunut nettideittipalveluista, koska sitä kautta alkoi tulla liian usein seksuaalista häirintää lähenteleviä yhteydenottoja, polyamirisia tai pariskuntia levittämään ilosanomaansa siitä, miten minunkin kannattaisi tutustua siihen ihanuuteen miten he elävät elämäänsä ja tulla kokeilemaan. Kyseinen toiminta on yhtä törkeää, kuin mennä sanomaan lesbolle että et ole tainnut vaan kunnolla saada munaa, miten voit tietää jos et ole kokeillut? Ehkä kerta tai kaksi ei ole riittävä.

Samaa sanot sinä, samaan aikaan korostaen ja nostaen itsesi muita ylempiarvoiseksi ja tietävämmäksi, että kyllä transihmiset ovat niin paljon omaa seksuaalisuuttaan pohtineet ja samalla sanot ihan suoraan, että heterot olisivat jotenkin vähemmän koska kokevat itsensä heteroiksi eli itse yrität mitätöidä muiden kokemuksen omasta itsestään ja seksuaalisuudestaan.

Monille on aivan sama, onko transnainen juridisesti nainen vai ei tai mitä laki siitä sanoo, silti he voivat pitää naisina vain ihan alkuperäisiä naisia. Kukaan ei silti väitä, ettetkö sinäkin voisi kokea itseäsi naiseksi - erityisesti kuulostat hyvin tyypilliseltä naiselta - eikä väheksy kenenkään ihmisarvoa ja oikeuksia. Se ei vaan muutu miksikään, että on syntynyt sen toisen sukupuolen kehoon ja se on muutettu keinotekoisesti.

Jos vaikka blondi värjää hiukset ruskeiksi, toki hän näyttää brunetelta mutta ei hän silti aito tummaverikkö ole.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 01, 2020, 13:52:58 kirjoittanut IhanaLotta »

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1281
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Transfobia
« Vastaus #39 : Huhtikuu 01, 2020, 14:49:29 »
^^Vedä jo välillä henkeä, se rauhoittaa. Ihmisillä on tällä hetkellä muutakin mietittävää.

Lukisit muiden postauksia rauhassa ajatuksella ja vertaa kaikkea lukemaasi siihen, mitä olet luullut kirjoitettavan. Ja komppaan edellistä täysin, myös mulle on tuputettu polyamoriaa ja muuta huttua, lisäksi jotkut lesbot tarjonneet itseään. Valitettavasti vaan heterona en ole kiinnostunut. Riippuu naisesta, tietyntyyppisiä voin kuvitella intiimimminkin, mutta se on äärimmäisen harvinaista.
Kullitieteen maisteri

The trouble is, you think you have time
-Buddha