Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka

Aiotko erota liitosta, jos/kun jäsenmaksun verovähennys poistuu?

<< < (10/15) > >>

Ribbeli:

Aikanaansa toimin alansa johtavassa asemassa olevalla työnantajalla.Esimies toi esille,että voidaan maksaan jonkin verran yli tessin,jos ei ole ammattiliiton jäsen.
 Ja niin myös tekivät,ei tarvittu Hakaniemen herroja neuvotteluihin.Elettiin 2000-luvun alkua ja nettopalkka oli noin 3700 euroa/kk ja ihan työntekijä asemassa.

Kyybel:

--- Lainaus käyttäjältä: orjamies - Huhtikuu 25, 2025, 11:35:32 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Kyybel - Huhtikuu 25, 2025, 10:14:16 ---
--- Lainaus käyttäjältä: orjamies - Huhtikuu 25, 2025, 09:35:24 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Pertti Ström - Huhtikuu 25, 2025, 07:55:49 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Ribbeli - Huhtikuu 25, 2025, 03:25:56 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Artturi - Huhtikuu 24, 2025, 20:36:49 ---^no toihan nyt ei pidä paikkaansa lainkaan.

--- Lainaus päättyy ---
Näin se vaan menee ja turha väittää vastaan.
Eikä ammattiliittojen eduista ole juurikaan hyötyä työntekijälle.
Samat työttömyyskassa edut YTK:ssa edullisemmin,kuin ammattiliitosta.

--- Lainaus päättyy ---
Minua  ainakin kiinnostaa, että joku ajaa minun etujani ja olen siitä valmis maksamaan.

--- Lainaus päättyy ---

JOS joutuu pitkään lakkoon esim opettajat aikanaan EI elinaikanaan saa kuitattua menettämiään

rahoja. toki saa " kirkkaan kruunun " kun tulevat saa " 50e" kuussa lisää   itse olin liitossa

parivuotta kokeeksi ensinnä maksoin siitä + menetin muutaman päivän palkan EN suosittele

kellekkään liittoa TARPEETON jäänne 60 luvulta HYVÄ duunari sopii itse paikallisesti paremmin.

--- Lainaus päättyy ---

Tervetuloa meille töihin. Mielelläni haluan nähdä sen ensimmäisen yksisarvisen joka saa sovittua itselleen paremman palkan mitä TES:ssä on sovittu...viime vuonna yksi kävi kokeilemassa ja naurettiin toimistosta pihalle

--- Lainaus päättyy ---

teillä on sitten vaan HUONOJA duunareita itse olen AINA saanut korotuksen kun olen kysynyt.

--- Lainaus päättyy ---

Kuten sanoin tervetuloa yrittämään👍🏼

Kielitieteilijä:

--- Lainaus käyttäjältä: kuparipilli - Huhtikuu 25, 2025, 12:33:47 ---En eroa. Liitto on ainoa suoja porvaria vastaan ja loimaan kassa on työnantajien kyhäelmä AY-liikettä vastaan.

--- Lainaus päättyy ---
Ei ehkä ihan noinkaan. Loimaan kassa on varmasti ihan ok, työttömyyden varalle. Ammattiliitot tarjoaa laajempaa turvaa, leveämpiä hartioita. Tai no, ennen tarjosivat. Taitaa olla päättymässä liittojen voima ja valta vaikuttaa asioihin; Pyrkimys tähän on ollut jo pitkään TA.n puolelta. Itse olen liiton jäsen ja aion pysyä mukana mutta jos joku nuori tulokas kysyisi minulta, kannattaako liittyä niin....
Vaikeaa, itseltä on usko ja luotto liittoihin mennyt jo aikoja sitten.

Tulli:
En todellakaan meinaa erota varsinkaan veroedun poistumisen vuoksi. Tuo verohyöty on niin älyttömän pieni

saapasjalkakolli:
Jos ajattelee, että Liitto on suoja porvaria vastaan, niin sanoisin tähän, että liittojen johtoportaat tulevat niistä samoista hyvävelikerhoista kuin kaikki porvaritkin, se on sellaista näytelmää.

Se on sama kaikessa politiikassa. SDP:n ja Kokoomus käy kovaa arvopoliittista sanailu TV-tenteissä, mutta kulisseissa samat poliitikot paiskaa ja heittää high fivea toisilleen. SDP tuhlaa verorahoja ja Kokoomus rankaisee köyhiä, ja näin luovat toinen toisilleen syyn olla olemassa. Kookomus, Kepu ja SDP vuorottelevat hallituksessa kuin sovitusta säännöstä. Näin kansaa hallitaan hajoittamalla.

Liitot tekevät tätä samaa teatteria hankkimalla meille pieniä palkankorotuksia, mutta tosiasia on, että keskiluokka köyhtyy ja kumpikin sukupuoli on nykyään korporaatio-orjia, feministit ovat huijanneet naiset jopa luulemaan, että se on vapautta. Suurin osa miehistä on käynyt töissä perheen valokuvat pöydällä muistuttamassa miksi sitä tekee. No sinkkuna käy töissä, jotta voi pysyä elossa voidakseen edelleen käydä töissä. Liitoista huolimatta juuri kukaan ei tienaa sitä mitä pitäisi.

Liitot eivät ole sitä mitä niiden pitäisi olla, koska niistä on tullut systeemin osa, osa suurta teatteria jolla kansaa paimennetaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta