Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Aiotko erota liitosta, jos/kun jäsenmaksun verovähennys poistuu?  (Luettu 878 kertaa)

Poissa FortySexN2

• Sr. Member
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
^^Onks sellasiakin työpaikkoja, joissa maksetaan Tes:n mukainen palkka 😉 Ite en sellaiseen edes menis. Kutakuinkin viimeiset 15v oon määritellyt itse oman palkkani eli ns. sopimuksen mukaan.

Jep. Hyvistä tekijöistä on pulaa ja oikeasta osaamisesta maksetaan hyvin, yli Hakaniemen herrojen määrittelemien rajojen

Poissa Pertti Ström

• Hero Member
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Hakaniemessä määritellään minimi eikä kukaan kiellä maksamasta vaikka kuinka huikeita etuja.
Is she really going out with him?

Poissa kuparipilli

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
En eroa. Liitto on ainoa suoja porvaria vastaan ja loimaan kassa on työnantajien kyhäelmä AY-liikettä vastaan.

Poissa Kapu

• Sr. Member
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Toimialasta ja paikkakunnasta riippuen, pikkufirmassa voi neuvotella palkastaan ja iso firma maksaa TES-liksaa.
Takkuiset hiukset rinnoillasi

Poissa guuguuman

• Full Member
En, aika marginaalinen tuo veroetu mulle on aina ollut. Ja näinä aikoina liiton päivärahoille saattaa vielä tulla tarvetta.
Liitto ei kylläkään maksa euroakaan päivärahaa kenellekään.
Jep, hyvä huomio

Poissa Ribbeli

• Hero Member

Aikanaansa toimin alansa johtavassa asemassa olevalla työnantajalla.Esimies toi esille,että voidaan maksaan jonkin verran yli tessin,jos ei ole ammattiliiton jäsen.
 Ja niin myös tekivät,ei tarvittu Hakaniemen herroja neuvotteluihin.Elettiin 2000-luvun alkua ja nettopalkka oli noin 3700 euroa/kk ja ihan työntekijä asemassa.

Poissa Kyybel

• Sr. Member
  • ****** Rakastajien aatelia
^no toihan nyt ei pidä paikkaansa lainkaan.
Näin se vaan menee ja turha väittää vastaan.
Eikä ammattiliittojen eduista ole juurikaan hyötyä työntekijälle.
Samat työttömyyskassa edut YTK:ssa edullisemmin,kuin ammattiliitosta.
Minua  ainakin kiinnostaa, että joku ajaa minun etujani ja olen siitä valmis maksamaan.

JOS joutuu pitkään lakkoon esim opettajat aikanaan EI elinaikanaan saa kuitattua menettämiään

rahoja. toki saa " kirkkaan kruunun " kun tulevat saa " 50e" kuussa lisää   itse olin liitossa

parivuotta kokeeksi ensinnä maksoin siitä + menetin muutaman päivän palkan EN suosittele

kellekkään liittoa TARPEETON jäänne 60 luvulta HYVÄ duunari sopii itse paikallisesti paremmin.

Tervetuloa meille töihin. Mielelläni haluan nähdä sen ensimmäisen yksisarvisen joka saa sovittua itselleen paremman palkan mitä TES:ssä on sovittu...viime vuonna yksi kävi kokeilemassa ja naurettiin toimistosta pihalle

teillä on sitten vaan HUONOJA duunareita itse olen AINA saanut korotuksen kun olen kysynyt.

Kuten sanoin tervetuloa yrittämään👍🏼
Everyone deserves a good foot massage🌹♥️🌹

Poissa Kielitieteilijä

• Full Member
En eroa. Liitto on ainoa suoja porvaria vastaan ja loimaan kassa on työnantajien kyhäelmä AY-liikettä vastaan.
Ei ehkä ihan noinkaan. Loimaan kassa on varmasti ihan ok, työttömyyden varalle. Ammattiliitot tarjoaa laajempaa turvaa, leveämpiä hartioita. Tai no, ennen tarjosivat. Taitaa olla päättymässä liittojen voima ja valta vaikuttaa asioihin; Pyrkimys tähän on ollut jo pitkään TA.n puolelta. Itse olen liiton jäsen ja aion pysyä mukana mutta jos joku nuori tulokas kysyisi minulta, kannattaako liittyä niin....
Vaikeaa, itseltä on usko ja luotto liittoihin mennyt jo aikoja sitten.
Lingua mea te ad caelum tollet

Poissa Tulli

• Full Member
  • ** Piristää muiden päivää
En todellakaan meinaa erota varsinkaan veroedun poistumisen vuoksi. Tuo verohyöty on niin älyttömän pieni
Tissit 😍

Poissa saapasjalkakolli

• Jr. Member
  • ** Piristää muiden päivää
Jos ajattelee, että Liitto on suoja porvaria vastaan, niin sanoisin tähän, että liittojen johtoportaat tulevat niistä samoista hyvävelikerhoista kuin kaikki porvaritkin, se on sellaista näytelmää.

Se on sama kaikessa politiikassa. SDP:n ja Kokoomus käy kovaa arvopoliittista sanailu TV-tenteissä, mutta kulisseissa samat poliitikot paiskaa ja heittää high fivea toisilleen. SDP tuhlaa verorahoja ja Kokoomus rankaisee köyhiä, ja näin luovat toinen toisilleen syyn olla olemassa. Kookomus, Kepu ja SDP vuorottelevat hallituksessa kuin sovitusta säännöstä. Näin kansaa hallitaan hajoittamalla.

Liitot tekevät tätä samaa teatteria hankkimalla meille pieniä palkankorotuksia, mutta tosiasia on, että keskiluokka köyhtyy ja kumpikin sukupuoli on nykyään korporaatio-orjia, feministit ovat huijanneet naiset jopa luulemaan, että se on vapautta. Suurin osa miehistä on käynyt töissä perheen valokuvat pöydällä muistuttamassa miksi sitä tekee. No sinkkuna käy töissä, jotta voi pysyä elossa voidakseen edelleen käydä töissä. Liitoista huolimatta juuri kukaan ei tienaa sitä mitä pitäisi.

Liitot eivät ole sitä mitä niiden pitäisi olla, koska niistä on tullut systeemin osa, osa suurta teatteria jolla kansaa paimennetaan.

Poissa Lifti

• Vaari
  • Sr. Member
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Ikinä en ole ja ikinä en tule mihinkään tissiposkiliittoihin kuulumaan.
Can I be your RILF (Retard I'd Like to Fuck)

Poissa Kellopeliappelsiini

• Sr. Member
YTK ei ole mikään kusetuskassa,vaan vaihtoehto oman ammattiliiton työttömyyskassalle.

Ytk vuosimaksu 108€ tjn.

Oman ex-ammattiliiton kassa (johon siis kuulun) 60€.

Jos tarvitset pelkästään kassan, kannattaa vertailla.
I see what is right and approve, but I do what is wrong

#fuckpalestine

• Sr. Member
Minua  ainakin kiinnostaa, että joku ajaa minun etujani ja olen siitä valmis maksamaan.

Ja kun kiinnostaa enää maksut, kannattaa heittää moikat

#fuckpalestine

Paikalla äRHäkkä

• Sr. Member
  • ***** Huikea tyyppi
En eroa. Elän toivossa että veroedun verran enemmän menisi vaikka lasten ja nuorten mielenterveystyöhön, vanhustenhoitoon tai ministerien matkailuun.
Päivän moka vielä tekemättä?

• Sr. Member
^ Veroja lisää vaativa kansanosa on varmasti tästä näkökulmasta varsin kuumana . :drinking:

#fuckpalestine

Poissa STT

• Hero Member
Liitoahan ei kiinnosta jäsenistön edut vaan omat. Esim. nää kaikki lakot ja mielenilmaisut joita vuosi pari sitten oli, kyse oli vain siitä että hallitus kavensi liiton valtaa. Kaikki höpötykset työntekijöiden oikeuksien polkimisista oli vain teatteria.

Liittoahan ei kiinnostanut pätkääkään kun hallitus pakotti pakkolailla hoitajat töihin korona-aikoina. Ei edes tiedotetta jossa toivottiin että kunnioittaisivat työntekijöiden omaa toivetta. Mutta koska laki ei koskenut liiton pamppujen valtaan, niin sytyttivät sikarin.

Eli varmaan aion erota. Itse asiassa on pitänyt jo koko vuoden erota mut aina vaan unohtanut.

Poissa palvelunostaja

• Hero Member
  • ***** Huikea tyyppi
YTK ei ole mikään kusetuskassa,vaan vaihtoehto oman ammattiliiton työttömyyskassalle.

Ytk vuosimaksu 108€ tjn.

Oman ex-ammattiliiton kassa (johon siis kuulun) 60€.

Jos tarvitset pelkästään kassan, kannattaa vertailla.

Liiton jäsenyys jotain 300€, sisältäen tuon kassan. Saahan sillä erotuksella vaikka pillua jos ei ole liitolle käyttöä, mutta ei todella ole päätökset kiinni siitä saako tuosta summasta verovähennystä vai.