Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka
Aiotko erota liitosta, jos/kun jäsenmaksun verovähennys poistuu?
Kellopeliappelsiini:
Erosin jo. Liitto alkoi kyselemään pari vuotta vanhan maksamatta jääneen muutaman kympin jäsenmaksun perään (työnantaja perintä). Tytteli sanoi jotta jos et maksa, sinut erotetaan etkä voi liittyä takaisin kahteen vuoteen.
Kävin nopeasti itseni kanssa keskustelut onko liitto korjannut tai edes esittänyt korjattavaksi niitä epäkohtia mitä jäsenistön kanssa nousee esiin kahvipöytäkeskusteluissa ja vastasin itselleni että ei ole, koulutusseminaareja liiton hallitukselle oli kyllä pidetty pitkin maailmaa.
Päätös oli helppo - erosin. Liityn takaisin jos epäkohdat nostetaan ramille ja ryhdytään lakkoon niiden korjaamiseksi - en pidätä hengitystä että näin tapahtuu.
YTK-on kusetuskassa. Halvempaa on liittyä oman alan kassaan (pääsääntöisesti).
Ribbeli:
--- Lainaus käyttäjältä: Kellopeliappelsiini - Huhtikuu 25, 2025, 06:39:38 ---Erosin jo. Liitto alkoi kyselemään pari vuotta vanhan maksamatta jääneen muutaman kympin jäsenmaksun perään (työnantaja perintä). Tytteli sanoi jotta jos et maksa, sinut erotetaan etkä voi liittyä takaisin kahteen vuoteen.
Kävin nopeasti itseni kanssa keskustelut onko liitto korjannut tai edes esittänyt korjattavaksi niitä epäkohtia mitä jäsenistön kanssa nousee esiin kahvipöytäkeskusteluissa ja vastasin itselleni että ei ole, koulutusseminaareja liiton hallitukselle oli kyllä pidetty pitkin maailmaa.
Päätös oli helppo - erosin. Liityn takaisin jos epäkohdat nostetaan ramille ja ryhdytään lakkoon niiden korjaamiseksi - en pidätä hengitystä että näin tapahtuu.
YTK-on kusetuskassa. Halvempaa on liittyä oman alan kassaan (pääsääntöisesti).
--- Lainaus päättyy ---
YTK ei ole mikään kusetuskassa,vaan vaihtoehto oman ammattiliiton työttömyyskassalle.
Pertti Ström:
--- Lainaus käyttäjältä: Ribbeli - Huhtikuu 25, 2025, 03:25:56 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Artturi - Huhtikuu 24, 2025, 20:36:49 ---^no toihan nyt ei pidä paikkaansa lainkaan.
--- Lainaus päättyy ---
Näin se vaan menee ja turha väittää vastaan.
Eikä ammattiliittojen eduista ole juurikaan hyötyä työntekijälle.
Samat työttömyyskassa edut YTK:ssa edullisemmin,kuin ammattiliitosta.
--- Lainaus päättyy ---
Minua ainakin kiinnostaa, että joku ajaa minun etujani ja olen siitä valmis maksamaan.
guuguuman:
En, aika marginaalinen tuo veroetu mulle on aina ollut. Ja näinä aikoina liiton päivärahoille saattaa vielä tulla tarvetta.
Liityin liittoon valmistuttuani aikanaan ja kuulunut siitä asti. En näe mitään syytä erota.
mattssonni:
Moni näyttää nyt olevan ihan pihalla siitä, mikä on liitto ja miten se eroaa tuöttömyyskassasta, kun näyttää liitto ja työttömyyskassa sekoittuvan suunnilleen joka toisella.
Liitto ja työttömyyskassa ovat eri asioita.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta