Mulla ei lue mitään rajoituksia ilmoissa, mutta ulkomaalaiset asiakkaat joutuvat tiukempaan syyniin, ja kertomaan käytännössä itsestään hieman enemmän ennakkoon (siinä missä suomalaisten ei tarvitse kertoa itsestään juuri mitään).
Asia ei ole ihonväriin suoraan sidoksissa, koska jos on syntynyt/kasvanut Suomessa voi olla nykyisin minkä värinen vaan, ja sitten taas toisaalta kaikki valkoihoiset ulkkarit eivät läpäise seulaa.
Sen tässä vaan on saanut todeta, että jotenkin länsimaista tulevat ulkomaalaiset asiakkaat reagoivat yleensä seulaan ystävällismielisesti ja se ei heille ole tuntunut olevan mikään ongelma. Monet kertovat jo oma-alotteisesti ne oleelliset asiat, joihin on myös jo kokemus harjaantunut lukemaan onko kertomus uskottava. Ne jotka asiaan suhtautuvat vihamielisesti tuntuvat sitten olevan enemmän alkujaan lähtöisin Afrikan/Lähi-Idän maista ja joissain tapauksissa vielä kauempaa Aasiasta. Heille usein jotenkin lähtökohtaisesti tuntuu ajatus siitä että huora valitsee itse asiakkaansa olevan ongelmallinen/haastava ymmärtää.
Ja tää on just se seula. Jos mulle jää viestinnästä fiilis ettei toisella ole mitään peiteltävää ja hän kunnioittaa minun oikeuttani valikoida asiakkaat niin pääsääntöisesti on tervetullut. Jos yhtään saan fiilistä että tämä seikka kivistää vastapuolta, niin silloin ihonvärilläkään ei enää mitään pelasteta.