Keskustelua paikkakunnittain > Etelä-Suomi

Raportti - Miira

<< < (2/13) > >>

Miira N:
Se, että ilmoitan ajan, jolloin olisin tavattavissa, ei ole tapaamisen vahvistaminen. En missään vaiheessa vahvistanut tapaamista tai sanonut, että voin ottaa sut vastaan. Ei ole siis mitään "odotuttamista". En voi päivystää puhelinta jatkuvasti, miksi luulet että vastasin sinulle vapautuvani aikaan X?

Pahoittelin ja kerroin selkeästi, miksi tapaaminen ei nyt onnistu. Sanoit itsekin, että kirjoitit ajaessasi, jolloin viestinvaihto ei ollut mielestäni sujuvaa, enkä ymmärtänyt miksi tivasit osoitetta ennen kuin olimme päässeet yhteisymmärrykseen (olet oikeassa, se on varoitusmerkki ja piti paikkaansa myös tässä asiassa).

Ehkä ihan hyvä, että tässä on kaikki aikaleimoineen, koska kyseessä oli todellakin pikasäätö.

MikaM:
Luin tekstiviestivaihdon, ainakin minä jäin siihen käsitykseen, että turska on katsonut sopimuksen tapaamisesta syntyneen.

En tiedä mistä Lahden kadusta on kyse, vähän ihmettelen sitä, miksi tarkempaa paikkatietoa ei voi antaa ulkopaikkakuntalaiselle turskalle, joka kertoo olevansa liikenteessä autolla. Tallinnassa jotkut ovat antaneet vastapäisen talon osoitteen. Kun ovat nähneet ikkunasta, kuka tuli paikalle, niin on ohjattu naapuriin ja kerrottu ovisummerin koodi. Jos Helsingissä ilmoitettaisiin osoitteeksi vain Viipurinkatu, niin todennäköisesti luopuisin tapaamisesta. Miksi, kannattaa katsoa kartasta Viipurinkadun hyppäys.

Jäin myös vähän ihmettelemään tuota poikkeuksellista hinnoittelua. Onko tässä joku kikka, jolla saadaan selville asiakkaan henkilöllisyys? Itselläni ei edes ole Mobilepaytä, joten tätä vaihtoehtoa ei kannata tarjota minulle.

Miira N:

--- Lainaus käyttäjältä: MikaM - Maaliskuu 29, 2025, 09:52:45 ---Luin tekstiviestivaihdon, ainakin minä jäin siihen käsitykseen, että turska on katsonut sopimuksen tapaamisesta syntyneen.

En tiedä mistä Lahden kadusta on kyse, vähän ihmettelen sitä, miksi tarkempaa paikkatietoa ei voi antaa ulkopaikkakuntalaiselle turskalle, joka kertoo olevansa liikenteessä autolla. Tallinnassa jotkut ovat antaneet vastapäisen talon osoitteen. Kun ovat nähneet ikkunasta, kuka tuli paikalle, niin on ohjattu naapuriin ja kerrottu ovisummerin koodi. Jos Helsingissä ilmoitettaisiin osoitteeksi vain Viipurinkatu, niin todennäköisesti luopuisin tapaamisesta. Miksi, kannattaa katsoa kartasta Viipurinkadun hyppäys.

Jäin myös vähän ihmettelemään tuota poikkeuksellista hinnoittelua. Onko tässä joku kikka, jolla saadaan selville asiakkaan henkilöllisyys? Itselläni ei edes ole Mobilepaytä, joten tätä vaihtoehtoa ei kannata tarjota minulle.

--- Lainaus päättyy ---

Ei ole kyse mistään kikasta, hinta on tuon X verran ja halutessaan voi olla aikaa varaamatta. Tarjoan Mobilepayta vaihtoehtona, koska jokainen asiakas ei halua maksaa käteisellä. Uskomatonta, mutta totta.

Jos asiakas vastaa minulle että "kesto X tai kesto Y" niin ymmärrän sen niin, että asiakas ei ole vielä edes päättänyt kumman ajan haluaa ja siksi kysyin tarkennusta, että minkälaista aikaa tässä nyt sovitaan. Sanoin myös selvästi että en luovuta osoitetta ennen kuin tapaamisen yksityiskohdista on sovittu, joka oli aika selvä indikaattori, että en ole omasta puolestani vahvistanut mitään. Olen aidosti pahoillani, että tässä on käynyt sekaannus, toivoisin toki etten saisi tällaisia "kirjoitan ajaessa"-yhteydenottoja.

thorath:

--- Lainaus käyttäjältä: Miira N - Maaliskuu 29, 2025, 10:08:29 ---
--- Lainaus käyttäjältä: MikaM - Maaliskuu 29, 2025, 09:52:45 ---Luin tekstiviestivaihdon, ainakin minä jäin siihen käsitykseen, että turska on katsonut sopimuksen tapaamisesta syntyneen.

--- Lainaus päättyy ---
Sanoin myös selvästi että en luovuta osoitetta ennen kuin tapaamisen yksityiskohdista on sovittu, joka oli aika selvä indikaattori, että en ole omasta puolestani vahvistanut mitään. Olen aidosti pahoillani, että tässä on käynyt sekaannus, toivoisin toki etten saisi tällaisia "kirjoitan ajaessa"-yhteydenottoja.

--- Lainaus päättyy ---

Luin myös tuon op:n kirjoituksen. Kyllä itsekin olisin tuosta saanut käsityksen että asiakas on luullut tapaamisajankohdan syntyneen.
Miksi muuten hupakko lähettäisi:
olen tavattavissa 17.45
a myös vielä kadunkin missä suunnalla on.

Alle tunti ensimmäisestä viestistä ei hupakolla enää ole aikaa sovitulla ajankohdalla vaikka itse on ajattanut asiakkaan luokseen.

Ei näin

häkkisen isa:
tämä muiden rapsaketjuihin kommentointi on ehkä vähän etikettivirhe, mutta nyt on kyllä pakko työntää oma lusikka soppaan: miiran puolustukseksi on sanottava että itsekään en kyllä näin palveluntarjoajana olettaisi tämän viestinvaihdon perusteella että tapaaminen olisi sovittu. jos asiakas ei vielä ole itse tietoinen kumman ajan edes haluaa, en pidä aikaa varattuna, vasta kun olen saanut täsmällisen tiedon varauksen pituudesta se menee varauslistaan. ja jos kello 16:33 tilanne olisikin ollut se, että 17:45 on kalenterissa vapaata, ei sitä aikaa enää välttämättä ole tarpeeksi vapaana tapaamiselle sitten kun kello on 17:41, jos illalle on ehtinyt tulla muita suunnitelmia.

keskusteluketju myös vaikuttaa sen verran hätäiseltä säätämiseltä että itsekin olisin kieltäytynyt varauksesta, varsinkin jos itselläni on tiukka aikataulu eikä ole varmuutta siitä ehtiikö asiakas ehdottamalleen ajalle - ja jos kolme minuuttia ennen alun perin ehdotettua aikaa asiakas miettii vielä että onko vaihtorahaa ja kertoo lähtevänsä rikkomaan seteleitä, niin se epäily on ihan perusteltu.

toisin sanoen tämä syytös että "reilu tunti odotetaan ja 2 minuuttia ennen sovittua aikaa ei käykään" ei kyllä pidä mitenkään paikkaansa nyt, kun tapaamista ei oltu sovittu loppuun, kerta sen yksityiskohdista keskusteltiin vielä 7 minuuttia ennen ajan suunniteltua alkamista. kyllä asiakkaankin pitää ymmärtää että sopimista ei voi jättää aivan viime tinkaan, ja oletan että sen takia miirakin varmaan kertoi kadunnimen, jotta asiakas voisi realistisesti arvioida ehtisikö hän oikeasti paikalle ja monelta, jolloin miirakin voisi kertoa, ehtiikö hän oikeasti ottamaan vastaan ja monelta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta