Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Koronavirus ja varautuminen eristykseen  (Luettu 44526 kertaa)

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (112)
  • Viestejä: 3031
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #20 : Helmikuu 25, 2020, 01:14:04 »
Miten mulla on vähän fiilis, että suomalaisiin on aika vaikea lietsoa kansallista paniikkia jollain kiinalaisella kulkutaudilla.

Mutta tuo eristys alkoi nyt kiehtomaan mua - voitaisiinko kaikki vaan mennä kahdeksi viikoksi eristyksiin? :)
Se ois jotenkin muutenkin niin suomalaiskansallista.
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Lahdessa pe 26.4.!

Poissa Pikkupaavi

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2516
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #21 : Helmikuu 25, 2020, 11:13:56 »
Miten mulla on vähän fiilis, että suomalaisiin on aika vaikea lietsoa kansallista paniikkia jollain kiinalaisella kulkutaudilla.

Mutta tuo eristys alkoi nyt kiehtomaan mua - voitaisiinko kaikki vaan mennä kahdeksi viikoksi eristyksiin? :)
Se ois jotenkin muutenkin niin suomalaiskansallista.

Kuulostaa hyvältä. Eikös me suomalaiset nyt jo eristäydytä pelkästään hississä toisista ihmisistä.
💊

Poissa Vieras0036

  • Hero Member
  • Viestejä: 513
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #22 : Helmikuu 25, 2020, 22:57:08 »
Jenkit väittää että kiinalaiset kehittivät koronaviruksen labrassa. Venäläiset väittää että jenkit kehitti sen kiinalaisten kiusaksi. Tästä riittää salaliittoteorioita pitkäks aikaa. Mun suosikkeja on Linkolan teoriat ja kaipaisin sen kommenttia asiaan, onkohan se vielä elossa.

On se. Elää havumajassa. Tai ainakin haluaisi, mutta eiköhän ikä ole tehnyt Linkolan mukavuuden haluiseksi.

Salaliittoteorioita riittää. Miksi kukaan ei epäile länsinaapuriamme? Jos Ikea hallitus on päättänyt ottaa maailman vallan ja täyttää viruksen heikentämien mielien asunnot halvoilla, itsekoottavilla huonekaluilla? Näin olen järkeillyt! ::)

Ja nehän on pilanneet futiksen kehittämällä aluepuolustuksen, lätkän ylivaroisella kulmissa pyörimisellä ja viiden jätkän puolustuksella, mäkihypyn v-tyylillä, vaikka ei sillä pärjännytkään ja,jakavat rauhan palkinnon, joka on nimetty dynamiitin keksijän mukaan.Loogista vai mitä? Jäljet johtavat Marabuen suklaatehtaalle.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 25, 2020, 23:06:38 kirjoittanut Lord Nelson »

Poissa Gentleman

  • Herrasmies
  • Sr. Member
  • Viestejä: 4337
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #23 : Helmikuu 26, 2020, 12:28:52 »
Iltalehti virkkoi seuraavaa:

https://www.iltalehti.fi/flunssa/a/f0eeb901-583f-4f24-ae24-36ddec15ca67

81% on saanut taudin lievemmän muodon.

14% sen vaikeamman version

2,3% kuollut.

Riskiryhmässä on iäkkäämmät ja jonkun perussairauden omaavat potilaat. Eli en ihan vielä rupeaisi panikoimaan.
𝕹𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖎𝖘 𝖆𝖓 𝖎𝖑𝖑𝖚𝖘𝖎𝖔𝖓. 𝖂𝖍𝖆𝖙 𝖎𝖘 𝖓𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖘𝖕𝖎𝖉𝖊𝖗 𝖎𝖘 𝖈𝖍𝖆𝖔𝖘 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖋𝖑𝖞.

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1282
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #24 : Helmikuu 26, 2020, 12:33:42 »
Mä olen kurkkua myöten täynnä koronavirushypetystä.

Pesen kädet joka päivä huolella ja vältän väkijoukkoja, se riittää.  Lisäksi himasta löytyy aina ajantasalla oleva ns. kotivara, ettei tämän pöpön takia tarvitse alkaa hamstraamaan mitään.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 26, 2020, 12:36:39 kirjoittanut Hottis puuma »
Kullitieteen maisteri

-Death smiles at us all.
All we can do is smile back.

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #25 : Helmikuu 26, 2020, 13:02:13 »
Joo ei Suomessa nyt paniikkiin ole aihetta, mutta tämä on silti vakava asia.

Nyt täällä Jyväskylässäkin on koronavirusepäily, ja huomenaamuna saadaan tietää tuloksista. En oikeasti tajua tuota, että "ei se nyt niin vakavaa ole, kun vain pari tuhatta on kuollut, ja nekin olivat jotain riskiryhmäläisiä".

Siis jos taudille ei tehtäisi mitään, niin se kuolonuhrien määrä ei tulisi jäämään pariin tuhanteen. Ja paljonko se sitten lohduttaa, että "vain iäkkäät ja sairaat kuolevat", kun oma mummo tai sairas lapsi kuolee siihen?

Älkää panikoiko, mutta älkää myöskään olko hölmöjä.
Eläkkeellä.

Poissa Pioneeri

  • Full Member
  • Viestejä: 346
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #26 : Helmikuu 26, 2020, 22:30:41 »
Paniikki on päällä Suomessakin. Apteekeista on hengityssuojainet loppu ja Espoossa oli kaupoissa monella ostoskärryt täynnä ruokakaupan jonossa.

Ei varmaan uhreja itse tauti Suomessa juuri niitä, mutta kyllä me varmaan globaali taantuma tästä saadaan.

Ja tulee vaikuttamaan hupakointiinkin. Thaihieromot hiljenevät ja ulkkareilla varmasti tienisti kuivuu.
Aina etsimässä

Poissa Kesava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1981
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #27 : Helmikuu 26, 2020, 22:54:53 »
Siis jos taudille ei tehtäisi mitään, niin se kuolonuhrien määrä ei tulisi jäämään pariin tuhanteen. Ja paljonko se sitten lohduttaa, että "vain iäkkäät ja sairaat kuolevat", kun oma mummo tai sairas lapsi kuolee siihen?
Näihin nykyisiinkiin influenssoihin on kuollut ja kuolee kymmeniä tai jopa satoja ihmisiä Suomessa vuosittain, rokotuksista ja hoidoista huolimatta.
Älkää panikoiko, mutta älkää myöskään olko hölmöjä.
Millä tavalla on oltu hölmöjä?
Perfektionisti.

Poissa Jan_Kopecky

  • Full Member
  • Viestejä: 222
  • * Kelpo kaveri
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #28 : Helmikuu 26, 2020, 23:27:54 »
Ostin pussin sipsejä. Ja kaivoin hyllystä valmiiksi Stephen Kingin The Standin sekä dvd:nä että kirjana.

No ei vais. Itselläni on aina pakkasessa noin pariksi viikoksi ruokatarpeita. Kolmeksi viikoksi jos nuukailen annoskoossa. Tuo saa riittää varautumiseksi.
Heghlu'meH QaQ jajvam

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (112)
  • Viestejä: 3031
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #29 : Helmikuu 27, 2020, 00:49:07 »
Paniikki on päällä Suomessakin. Apteekeista on hengityssuojainet loppu ja Espoossa oli kaupoissa monella ostoskärryt täynnä ruokakaupan jonossa.

Eiks lehdissä ollut et kiinalaiset on tyhjentänyt Suomen noista hengityssuojaimista ja käsidesistä?
Ja enemmänkin ostaisivat jos vaan olisi mitä myydä?
Lähettävät Kiinaan.
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Lahdessa pe 26.4.!

Poissa Turskapappa

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1642
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #30 : Helmikuu 27, 2020, 17:34:24 »
En jaksanut edes lukea vastauksia, koska tämä on niin ilmeistä. Alkoholia, ruokaa ja törötisuinen parikymppinen blondi kaupungin korkeimmilla koroilla. Eristys saa kestää kauemminkin kuin pari viikkoa.
Kino - Перемен  (Peremen) https://www.youtube.com/watch?v=z5xQfUScep4

Poissa MariaEnkeli

  • Sr. Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 5171
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #31 : Helmikuu 27, 2020, 19:48:55 »
Miten mulla on vähän fiilis, että suomalaisiin on aika vaikea lietsoa kansallista paniikkia jollain kiinalaisella kulkutaudilla.

Mutta tuo eristys alkoi nyt kiehtomaan mua - voitaisiinko kaikki vaan mennä kahdeksi viikoksi eristyksiin? :)
Se ois jotenkin muutenkin niin suomalaiskansallista.

Hih, hetken tulkitsin tätä niin, että mennään me forkkalaiset pariksi viikoksi jonnekin eristyksiin keskenään ja mielessäni näin jo kunnon pano-orgiat 😁
Pk-seutu

Lujan lempeä, varman hempeä, sydäntä ja järkeä. Avoimen salaperäinen, sovelias, siveetön,hallitusti hillitön,tunnollinen, kevytmielinen on kokonainen nainen.

Poissa Vieras0068

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3118
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #32 : Helmikuu 27, 2020, 19:56:22 »
^
Mä voin mennä Ilonan kanssa johonkin luolaan...sulkekaa se isolla kivellä.
Mitään kiirettä raivata suuaukkoa ei ole vaikka epidemia päättyisikin...

Poissa IlonaTequila

  • Sr. Member
  • Galleria (17)
  • Viestejä: 2196
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #33 : Helmikuu 28, 2020, 10:22:00 »
^ Jos sä kokkaat, niin tuun Altered Carbon + nussuttelu maratoonille (ns. Netflix & chill -experience). :-*

Mutta luulen, että kaivaudut luolasta ulos aika nopeasti, koska kun paneminen loppuu, niin mun outo huumori alkaa, enkä vielä ole tavannut miestä, joka pystyy nussimaan kaksi viikkoa putkeen...  :P
🍑 livekeikat kalenterissa, pikseleinä onlyfansissa 🍑
~baby mä oon rock'n'roll~

Poissa Seepeli

  • Sr. Member
  • Viestejä: 11387
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #34 : Helmikuu 28, 2020, 11:58:14 »

^
Challenge accepted  ;D
Amator

Poissa andreas

  • Full Member
  • Viestejä: 128
  • * Kelpo kaveri
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #35 : Helmikuu 28, 2020, 14:23:28 »
Mielestäni taudin vakavuutta aliarvioidaan pahasti maailmalla. Kiinan ilmoittamat luvut ovat vääristeltyjä. Italia on ensimmäisiä maita euroopassa jotka reagoi heti taudin ehkäisemiseen, minkä vuoksi siellä paljastui ekat suuret luvut ja karanteeni. Ei ainakaan Suomessa ainakaan viikko sitten tarkistettu lentomatkustajia. Virusta ei osata vielä parantaa ja sen kantajalla ei ilmene oireita.

Voisin kuvitella että korona virus vaikuttaa myös hupakkoskeneen huomattavasti. Kuvittelisin, että monilla sihteereillä erityisesti suutelu poistuu palveluvalikoimasta ainakin väliaikaisesti.

Paikalla Meeme

  • Sr. Member
  • Galleria (8)
  • Viestejä: 1451
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #36 : Helmikuu 28, 2020, 14:43:04 »
Omalta osaltani ainakin katson, että tavallinen flunssa on paljon todennäköisempää saada eikä suutelemista nyt sen takia kannata lopettaa.
Toki asiakashan sen päättää, suudellaanko vai ei.

Tässä ammatissa kehittyy hyvä vastustuskyky flunssapöpöjä vastaan.
Koronaa vastaanhan meillä ei vielä ole tosin vastustuskykyä ja saa nähdä, mihin tilanne Suomessa kehkeytyy. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja säästytään epidemialta.
Maistuvaista Karjalanpiirakkaa Helsingissä pe - ti.

Poissa Vieras0217

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3913
  • * Kelpo kaveri
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #37 : Helmikuu 28, 2020, 15:38:30 »
 :P

Paikalla Meeme

  • Sr. Member
  • Galleria (8)
  • Viestejä: 1451
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #38 : Helmikuu 28, 2020, 15:45:07 »
Noni, taas mentiin menkkakeskusteluun  ;D
Maistuvaista Karjalanpiirakkaa Helsingissä pe - ti.

Poissa Vieras0074

  • Full Member
  • Viestejä: 224
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #39 : Helmikuu 28, 2020, 16:04:05 »
Mä pelkään edelleen enemmän jokavuotisia kausi-influenssoja. Enkä mä niitäkään pelkää oikeasti, mutta ne tappavat kuitenkin Suomessakin satoja ihmisiä vuodessa. Normiflunssat on sitten asia erikseen ja ne riivaavat joskus enemmän ja joskus vähemmän. Viimeksi taisi olla mulla viime keväänä, mutta ei sen takia tarvinnut olla edes pois töistä.