Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Koronavirus ja varautuminen eristykseen  (Luettu 44787 kertaa)

Poissa 007 (oma)lupa naida

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1631
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #140 : Maaliskuu 13, 2020, 14:52:56 »
Panisin
9 vuotta ikään 69, joka on kivaa :-)

Poissa Vieras0087

  • Hero Member
  • Viestejä: 841
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #141 : Maaliskuu 13, 2020, 16:58:38 »
Tänään se sitten tapahtui. Ei kuitenkaan onneksi se pahin, mutta Oulun kaupunki laittoi työpaikkani ovet kiinni kesäkuun alkuun asti. Oulun kaupungin päälliköiden johtoryhmä oli näin päättänyt. Ja pikkuvirkamiehen pitää tietenkin totella. En sitten tiedä, että oliko se viisas päätös, mutta ensi viikolla moni kokee varmasti saman. On se kumma, että kuinka heti havaitsin itsessäni alkavan koronaviruksen oireita. Tuo ihmisen pää on merkillinen kapistus. Ajatus lähtee helposti laukkaamaan. Piti oikein vakuutella itselle, että ethän sinä nyt sitä koronavirusta vielä ole ehtinyt mistään saada.

Kävin Limingantullin Prisman alkosta ostamassa hyllyn tyhjäksi Becherovkasta. Limingantullin alko on ainut Oulun alko, missä Becherovka on hyllytavarana. Tilaamallahan sitä toki saa joka alkoon. Becherovka on tsekkiläisen apteekkari Jan Becherin 1700-luvulla kehittämä yrttiviina, jossa on 32 eri yrttiä. Becherovka on terveysjuoma ja tsekkiläisten usko sen parantavaan vaikutukseen on vahva. Tsekkiläisethän luettelevat pitkän litanian sairauksia joihin Becherovka auttaa. Oikeastaan se lista on niin pitkä, että olisi helpompi keksiä ne taudit, joihin Becherovka ei tehoa. Ja Becherovkassa on se aivan ylivoimainen piirre, että hyvissä ajoin etukäteen nautittuna Becherovka estää jopa näiden tautien puhkeamisen. Becherovka voi olla se tiedemiesten nyt kiireisesti etsimä lääke koronavirukseen. Itse aion ainakin kokeilla tällaista Becherovka lääkekuuria. Toukokuun lopulla nähdään, että pysynkö terveenä juomalla joka aamu pullollisen Becherovkaa. Kyllä minä olen tsekkiläisiin oppinut luottamaan. Joka asiassa  :).

Mutta vakavasti puhuen pisti se vähän mietityttään. Että miten tässä aika kuluu jos koko Oulu menee kiinni. Täytyy keksiä jotain touhuamista. Lukea kirjoja. Polttaa takassa tulta ja saunoa. Katsoa videotykillä kaikki hyvät elokuvat läpi. Puristella jumprun martan hupitissejä ja vähän nusutella. Pelata seksisaitilla pelejä. Mutta onneksi kevät tekee tuloaan (vaikka nyt Oulussa lunta paiskookin). Toivottavasti tulee aikainen kevät ja pääsee vesille. Onneksi ostin pari vuotta sitten uuden purjeveneen ja olen nyt sen kanssa ihan täpinöissäni. Kyllä se tästä alkaa sujumaan. Vaikka nyt tuntuukin vähän tyhjältä. Kun kaikki kävi niin äkkiä. Veikkaan että ensi viikolla menee sitten koko Suomi kiinni. Varautukaa siihen  :(.


Poissa Vieras0041

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1564
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #142 : Maaliskuu 13, 2020, 17:22:18 »
Nythän tää meni mielenkiintoiseksi.  ::)

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006438502.html

Poissa Seepeli

  • Sr. Member
  • Viestejä: 11393
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #143 : Maaliskuu 13, 2020, 17:27:15 »
^
Kappas... jännäksi menee.
Amator

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (119)
  • Viestejä: 3039
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #144 : Maaliskuu 13, 2020, 18:00:56 »
Mutta vakavasti puhuen pisti se vähän mietityttään. Että miten tässä aika kuluu jos koko Oulu menee kiinni. Täytyy keksiä jotain touhuamista. Lukea kirjoja. Polttaa takassa tulta ja saunoa. Katsoa videotykillä kaikki hyvät elokuvat läpi. Puristella jumprun martan hupitissejä ja vähän nusutella. Pelata seksisaitilla pelejä. Mutta onneksi kevät tekee tuloaan (vaikka nyt Oulussa lunta paiskookin). Toivottavasti tulee aikainen kevät ja pääsee vesille. Onneksi ostin pari vuotta sitten uuden purjeveneen ja olen nyt sen kanssa ihan täpinöissäni. Kyllä se tästä alkaa sujumaan. Vaikka nyt tuntuukin vähän tyhjältä. Kun kaikki kävi niin äkkiä. Veikkaan että ensi viikolla menee sitten koko Suomi kiinni. Varautukaa siihen  :(.

No mut sithän on hyvin aikaa käydä huorissa 8)

Ohessa lyhyt dokumentti, joka aika tyhjentävästi selittää miksi olemme tässä tilanteessa jälleen. Samahan on siis tapahtunut aiemminkin, vai joko olemme unohtaneet SARSin. Vastaavanlaisia pandemioita on odotettavissa jatkossakin, ellei virusten alkysyyhyn puututa. Ja se alkusyyhän on villieläinten ruokamarkkinat Kiinassa ja ikiaikaiset huuhaa-uskomukset villieläimistä saatavista terveyshyödyistä, jotka ylläpitävät markkinoita. Kiinan tulisi tehdä isoja muutoksia, jotta näistä vitsauksista päästäisiin tai ainakin estettäisiin niiden leviäminen globaaliksi pandemiaksi. Sillä välin me täällä länsimaissa voimme vain pestä käsiämme.

https://www.youtube.com/watch?v=TPpoJGYlW54&feature=emb_logo&fbclid=IwAR2Auq1xXSRAQVpoP7sZdmkyU254c1WSNwu0K6aCsM3C4GcmHBSwccg4lg8

Tämä onkin mielenkiintoinen aihe keskustella - olisi melkein oman ketjun paikka. Ratkaisua asiaan kun on todella haastava löytää, Kiinassa asia problemaattinen monin tavoin, ehkä ongelmallisempi kuin nopsalla ajattelulla hokaa.
Tuossa dokkarissa Kiinan dilemmasta saa vähän ajatusta tuon alkupuolella kun kerrotaan mikä on aikanaan ajanut Kiinan sallimaan mm. tässä tapauksessa tuon villieläinten hyödyntämisen ihmisten tarpeisiin.

Itse just Kiinaan jonkin verran perehtyneenä, mikä Kiinan yksi iso huoli on, on sen sisältä mahdollisesti nouseva suurten massojen "kapina". Mutta se ei tapahdu helposti, koska Kiinassa on saatu kansaan iskostettua kaikenlaisia ajatuksia jotka tukee jengin rauhallisena pysymistä. Mutta, ison osan väestöä siellä saattaisi saada levottomaksi, jos esim. leviäisi pelko että valtio alkaisi kovin puuttumaan heidän mahdollisuuksiinsa niin sanotusti hankkia perheelle leipä pöytään. Ja mun ajatuksissa, tää villieläinten hyödyntämisen kielto liippaa nyt läheltä yhtä isoa joukkoa Kiinan väestöstä, joka niiden täytyy saada pidettyä siellä rauhallisena - meinaan kohtuu oppimattomat duunarit/maataloustyöläiset. Valtaosa Kiinan väestöstä lienee kuuluu edelleen tuohon ns. sosiaaliluokkaan.

Niille ihmisille merkitsee eniten se, että he pystyvät elättämään itsensä ja perheensä/sukunsa. Ja jos Kiina kieltäisi kaiken mahdollisen mitä länsimaat siellä haluaisi kieltää, niin tälle joukolle ei siellä kattavassa mittakaavassa olisi tarjota mitään muuta duunia - ja puhutaan valtavasta määrästä ihmisiä.
Ei tietenkään villieläinten hyödyntämiseen liittyvä bisnes yksistään, mutta se on osa tätä isompaa ongelmaa. Kiina saattaa nyt rauhoittaakseen tilanteen kieltää taas vähän jotain hetkeksi, mutta luulenpa että kun asia poissa otsikoista, niin kaikessa hiljaisuudessa tulee taas uudet määräykset, ja sama meno jatkuu mahdollisesti jossain toisessa muodossa.
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Joensuussa ke-to 15.-16.5.!

Poissa Turskapappa

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1643
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #145 : Maaliskuu 13, 2020, 18:17:11 »

Itse just Kiinaan jonkin verran perehtyneenä, mikä Kiinan yksi iso huoli on, on sen sisältä mahdollisesti nouseva suurten massojen "kapina". Mutta se ei tapahdu helposti, koska Kiinassa on saatu kansaan iskostettua kaikenlaisia ajatuksia jotka tukee jengin rauhallisena pysymistä. Mutta, ison osan väestöä siellä saattaisi saada levottomaksi, jos esim. leviäisi pelko että valtio alkaisi kovin puuttumaan heidän mahdollisuuksiinsa niin sanotusti hankkia perheelle leipä pöytään. Ja mun ajatuksissa, tää villieläinten hyödyntämisen kielto liippaa nyt läheltä yhtä isoa joukkoa Kiinan väestöstä, joka niiden täytyy saada pidettyä siellä rauhallisena - meinaan kohtuu oppimattomat duunarit/maataloustyöläiset. Valtaosa Kiinan väestöstä lienee kuuluu edelleen tuohon ns. sosiaaliluokkaan.
Kiina kehittyy vauhdilla. Ei ihan noin, mutta puhutaan puolesta väestöstä. Toinen puoli kuuluu vaurastuvaan keskiluokkaan, mutta riippuu toki hieman miten tulorajat asetetaan. Joka tapauksessa varmasti pitää paikkansa.
Kino - Перемен  (Peremen) https://www.youtube.com/watch?v=z5xQfUScep4

Poissa Seepeli

  • Sr. Member
  • Viestejä: 11393
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #146 : Maaliskuu 13, 2020, 18:25:54 »
^^
Samaa mieltä hyvin pitkälle siitä että kaikki loistavat ideat mitä kirkasotsaiset länsimaalaiset keksii ei välttämättä ole realistisia käytännössä. Moni meidän silmään ikävän oloinen asia on hengissä pysymisen välttämättömyys jollekin tosi köyhälle, ei tämä köyhä meitä hyväosaisia kiusatakseen toimi niinkuin toimii.


Amator

Poissa sannahunaja

  • Full Member
  • Galleria (4)
  • Viestejä: 145
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #147 : Maaliskuu 13, 2020, 18:26:54 »
^^Dokkarissa esiintyneen kiinalaisasiantuntijan mukaan suurin osa kiinalaisista (nykyään siis) ei edes syö villieläimiä, vaan se on pienen, rikkaan ja vaikutusvaltaisen ryhmän touhuja. Kiinan hallitus suosii toimillaan tätä etuoikeutettua ryhmää, ja onhan heillä varaa myöskin maksaa, joten korruptiokin rehottaa.
Hunajata sulle! Ks. kalenterista missä ja milloin 💋

Poissa Nellanoora

  • Hero Member
  • Galleria (15)
  • Viestejä: 537
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #148 : Maaliskuu 13, 2020, 18:41:29 »
Kenelläkään kokemusta suuta desinfoivista aineista? Siis jos ottaa paljasta suuhun niin kuoleeko pöpöt, jos kurlaa heti perään??
💋💋 Stadissa sopimuksen mukaan💋 Aktiivinen taas OF:ssa. Mihin tulisin seuraavaksi keikalle?

Poissa Seepeli

  • Sr. Member
  • Viestejä: 11393
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #149 : Maaliskuu 13, 2020, 18:52:52 »
^
Jostain luin että sperma on hyvä desinfiointiaine... Ehkä muistan väärin... :)
Amator

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (119)
  • Viestejä: 3039
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #150 : Maaliskuu 13, 2020, 19:04:13 »
^^Dokkarissa esiintyneen kiinalaisasiantuntijan mukaan suurin osa kiinalaisista (nykyään siis) ei edes syö villieläimiä, vaan se on pienen, rikkaan ja vaikutusvaltaisen ryhmän touhuja. Kiinan hallitus suosii toimillaan tätä etuoikeutettua ryhmää, ja onhan heillä varaa myöskin maksaa, joten korruptiokin rehottaa.

No näitä tiettyjä erikoisuuksia (tiikeri, karhu, kameli ymsyms.) ei tietysti yleisesti syökään, mutta mutta, mikä lasketaan villieläimeksi?
Käärmeet, kilpikonnat, sammakot ymsyms. ovat yleistä ruokaa läpi Kiinan. Alueellisesti syödään sitten esim. monenlaisia jyrsiöitä hyvinkin yleisesti. Ja veikkaisin että taatusti Kiinassakin esim. jokin lepakko on jossakin maakunnassa yleistä ruokaa (koska näin on muuallakin, esim. Indonesiassa). Kaikki eläimiä mitkä meille olisi villieläimiä, ja jotka noissa dokkareissakin on tuotu esille.

Mikä dokkareissakin hyvin mun mielestä näkyi, että ne jotka tuossa ketjussa mm. kasvattavat ns. villieläimiä farmeilla, kuljetusketju, myynti jne. tapahtuu just tämän köyhemmän sosiaaliluokan toimesta. Jos katsoo kuvia mm. noista marketeista tai farmeilta, tai jos on käynyt vastaavilla marketeilla (itsekin olen), niin ei niissä rikkaita ja vaikutusvaltaisia näy. Enemmän kansanpaikkoja noi on.

Mä sanoisin että on vähän kaksi eri asiaa, mutta sama ongelma. On nämä erityisen harvinaiset villieläimet joita juuri rikkaat ja vaikutusvaltaiset hamuavat, mutta onko tämä oikeasti se isoin osa mitä kasvatetaan farmeilla ja myydään marketeilla? En usko.
Sitten on nämä arkisemmat eläimet joita kasvatettu farmeilla jo kauemmin ja isommissa määrin, jotka ovat tavallisen kansankin ruokaa. Mutta nämäkin alkujaan villieläimiä, ja noissa dokkareissa ainakin ilmeisesti laskettu siihen luokkaan. Mutta mutta...eiköhän toisaalta kaikki mitä mekin syödään melkein ole alkujaan olleet villieläimiä, myös ne lajit jotka nykyisin jalostettu meillä länsimaissa pelkästään ruuaksi (?).

Ongelma kuitenkin lienee se, että useita eri lajeja käsitellään samoissa paikoissa, ja sellaisissa oloissa missä ne ovat kosketuksissa keskenään. Ainakin sellaisessa kosketuksessa mikä mahdollistaa virusten siirtymisen lajista toiseen. Jos se olisi vain nämä erityisen harvinaiset villieläimet joita rikkaat ja vaikutusvaltaiset hamuavat, niin ongelman laajuus olisi pienempi. Mutta eihän tuo rajoitu ihan vain tuohon ryhmään.
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Joensuussa ke-to 15.-16.5.!

Poissa Mustelmann

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1204
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #151 : Maaliskuu 13, 2020, 19:34:39 »
Itse olen joutunut siirtämään tapaamista lempihutsuni kanssa jo pari kertaa, koska ensin hän oli flunssassa ja viikkoa myöhemmin oli minun vuoroni. Nyt ollaan molemmat terveitä ja viimeisin suunnitelma oli tavata tänä viikonloppuna, mutta enpä tiedä, mitä tässä oikein tekisi. Itse en ole pöpökammoinen enkä ota stressiä koronastakaan, mutta silti vähän arveluttaa. Minun puolestani voitaisiin tavata, mutta pitänee vielä kysyä, mitä toinen osapuoli on mieltä. Treffejä vasta suunniteltiin, mutta kyllä harmittaisi, jos ne viivästyvät jo kolmannen kerran.

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (119)
  • Viestejä: 3039
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #152 : Maaliskuu 13, 2020, 19:47:40 »
Itse olen joutunut siirtämään tapaamista lempihutsuni kanssa jo pari kertaa, koska ensin hän oli flunssassa ja viikkoa myöhemmin oli minun vuoroni. Nyt ollaan molemmat terveitä ja viimeisin suunnitelma oli tavata tänä viikonloppuna, mutta enpä tiedä, mitä tässä oikein tekisi. Itse en ole pöpökammoinen enkä ota stressiä koronastakaan, mutta silti vähän arveluttaa. Minun puolestani voitaisiin tavata, mutta pitänee vielä kysyä, mitä toinen osapuoli on mieltä. Treffejä vasta suunniteltiin, mutta kyllä harmittaisi, jos ne viivästyvät jo kolmannen kerran.

No jos molemmilla teillä on ihan ok olo, miksi ette tapaisi? :)
Todennäköisemmin koronan nappaa jostain ihan muualta kuin kahden keskisessä tapaamisessa. Jollei sitten noin niin kuin yleisesti elä 100% eristäytyneenä muusta yhteiskunnasta.
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Joensuussa ke-to 15.-16.5.!

Poissa Vieras0087

  • Hero Member
  • Viestejä: 841
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #153 : Maaliskuu 13, 2020, 19:56:29 »
Mutta vakavasti puhuen pisti se vähän mietityttään. Että miten tässä aika kuluu jos koko Oulu menee kiinni. Täytyy keksiä jotain touhuamista. Lukea kirjoja. Polttaa takassa tulta ja saunoa. Katsoa videotykillä kaikki hyvät elokuvat läpi. Puristella jumprun martan hupitissejä ja vähän nusutella. Pelata seksisaitilla pelejä. Mutta onneksi kevät tekee tuloaan (vaikka nyt Oulussa lunta paiskookin). Toivottavasti tulee aikainen kevät ja pääsee vesille. Onneksi ostin pari vuotta sitten uuden purjeveneen ja olen nyt sen kanssa ihan täpinöissäni. Kyllä se tästä alkaa sujumaan. Vaikka nyt tuntuukin vähän tyhjältä. Kun kaikki kävi niin äkkiä. Veikkaan että ensi viikolla menee sitten koko Suomi kiinni. Varautukaa siihen  :(.

No mut sithän on hyvin aikaa käydä huorissa 8)

No nyt olisi kyllä hyvin aikaa. Mutta vähiin se on jäänyt viime aikoina. Mietin että edellinen kerta Oulussa oli lähes vuosi sitten. Jäi mieleen kun katselin jumprussa HIFK:n ja Kärppien välistä pudotuspeliä ja lähdin sitten talsimaan Heinäpäähän päin. Se oli se Nadja (en muista mitä taiteilijanimeä hän Suomessa käytti), joka perehdytti minut näihin massage-juttujen saloihin. Ollaan tavattu kyllä myöhemminkin Prahassa. Valmistui ammattiin eikä enää keikkaile Suomessa. On ollut niin joviaali jumprun martta ystävänä tässä jo kohta vuoden, että ei ole nämä huorissa käynnit oikein kiinnostaneet. Olen tässä vähän kuin jäähdyttelykierroksella. Aika aikaansa kutakin. Olen martan ystäville ja sukulaisille esittänyt itsestäni tämän Dr. Jekyll puolen. En halua paljastaa tätä sisintä Mr. Hydeani. Olen tämän Mr. Hyden kanssa niin monta hyvää suhdetta pilluuttanut. Haluan säilyttää kuitenkin vielä tämän optioni Prahaan. Olen niin tottunut käymään Prahassa huorissa, että siitä luopuminen on kyllä tuskallista. Mutta sekin päivä lähenee hetki hetkeltä. Jonakin päivänä istun jumprun martan kanssa Raatihuoneentorilla terassilla ja pelaan marjapussia. Viimeistään silloin poistan kyllä seksisaitilta nimimerkkini  :)

Poissa Vieras0087

  • Hero Member
  • Viestejä: 841
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #154 : Maaliskuu 13, 2020, 23:23:52 »
Aloin miettimään sellaista, että ihmisillähän säästyy nyt todella paljon rahaa tämän koronaviruksen takia, kun kohta ei voi kuluttaa rahaa missään. Eikä mihinkään. Jos mennään ihan lähellekään sitä tilannetta rajoitusten suhteen mitä on esim. Tsekeissä. Mutta jo nyt. Ihmiset eivät enää hengaile ostoskeskuksissa shoppailemassa, turskat eivät käy huorilla, matkailuun ei mene rahaa kun lentokoneet eivät lennä ja junaan ei kukaan uskalla mennä. Parturiin ei uskalla mennä, vaan on leikattava tukka itse Tokmannilta ostetulta kotiparturilla. Harrastuksiin ei kulu rahaa kun kuntosalit ovat kiinni ja uimahalliin ei tohdi mennä. Ravintolassa nyt ei uskalla enää kukaan hullukaan syödä. Tai kahviloissa paakkelsia nauttia ja kakaota juoda. Baareissa ei viitsi käydä, kun siellä ei ole ketään muitakaan. Yksin ei jaksa kotona dokata kovin kauaa, kun se on niin tylsää. Elokuvateatterit ja teatterit ovat kiinni. Kärppäpeliin ei voi ostaa playoff-passia, kun jääkiekkoa ei enää pelata tässä maailmassa. Jalkapalloa olisi kiva käydä keväällä katsomassa, mutta kun sarjat ovat peruttu toistaiseksi. Ei tarvitse ostaa edes uutta tauluteeveetä, kun nämä kaikki suuret kisatapahtumat on peruttu. Rallia voi katsella vanhastakin telkusta. Ja kyllä sekin ilo kohta loppuu. Autoon ei tarvitse ostaa löpöä, kun ei tiedä että minne sillä ajaisi. WC-paperiakin riittää jo ensi jouluksi asti...

Suomalaiset oppivat säästämään. Vittu kun on pakko. Ekonomistit ovat tyytyväisiä. Ne jotka ovat huolissaan suomalaisten kulutuksesta. Mutta tuleeko tässä eteen se sama efekti kuin alkoholistilla, joka kärvistelee pitkään raittiina, mutta sortuu sitten ottamaan sen eka ryypyn. Ja sitten alkaa ramppa kalkattaa. Kesäkuussa turskat nussivat sihteeriköt hengiltä. Kortsut loppuvat kesken ja suomalaisten syntyvyyskäyrä kääntyy vihdoinkin nousuun. Ja sukupuolitaudit. Lapsia tekevät jo muutkin kuin maahanmuuttajat. Ravintoloiden terassit ovat täynnä 24 tuntia vuorokaudessa. Kaikki se patouma mitä koronaviruksen aikana on kärsitty purkautuu nyt. Alkoholimyrkytys ja haimatulehdus niittää suomalaista juhannuskansaa. Rokkifestareilla Antti Tuisku saa aikaan samanlaisen hurmoksen kuin Beatles aikoinaan. Koko Suomi on kaaoksessa. Meininki on kuin ensimmäisen maailmansodan jälkeen Pariisissa. Keksitään jazz uudestaan. Kaikki haluavat irroitella. Naisita tulee vieläkin kevytkenkäisempiä kuin ovat nykyään. Sukupuolimoraalin taso romahtaa nollasta miinukselle. Vuonna 2021 syntyy sellainen uusi ikäluokka suomalaisia, että se sodanjälkeinen suuri ikäluokka jo häpeää pienuuttaan. Granado käy ostamassa säästyneillä rahoillaan Oulun torilta siltä koko purukalustoltaan leveästi nauravalta ...ltä kaikki Che Guevara- paidat. Minä istun kotini terassilla ja katselen rauhallisesti edessäni virtaavaa Oulujokea. Aukaisen kylmän Pilsner Urguellin ja kuuntelen M.A.Nummista  :D.

https://www.youtube.com/watch?v=7EwDE7YQE_4   
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 13, 2020, 23:31:30 kirjoittanut kocour »

Poissa naku_keisari

  • Newbie
  • Viestejä: 17
  • * Kelpo kaveri
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #155 : Maaliskuu 14, 2020, 00:29:49 »
Kenelläkään kokemusta suuta desinfoivista aineista? Siis jos ottaa paljasta suuhun niin kuoleeko pöpöt, jos kurlaa heti perään??

Ilmeisesti koronaviirus tarttuu hengitystie-elinten kautta kulkevien nesteiden välityksellä, joten ei auta ketään vaikka turska kurlaa heti owo:n jälkeen.

Ei siitä haittaa ole, vaikka hupakkokin kurlaa, mut turskaahan tuo varotoimi ei voi auttaa.

Mitä koronaviiruksen tarttumiseen suuseksissä tulee, niin suuteleminen lienee yleisin tapa levitellä pöpöä tämän alan piirissä. Pimppa tai pippeli ei niitä levitä.

Ja niin, koronan pintakalvon = nirrin pöpöltä irti saa alkoholia tai saippuaa suuhun injektoimalla, kullekin makunsa mukaan.

Poissa Vieras0038

  • Full Member
  • Viestejä: 164
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #156 : Maaliskuu 14, 2020, 00:55:13 »
Kuten aiemmin sanoin niin saadaan superlama ja supertyöttömyys. Myös huorien asiakkaat loppuu. Itse ilmoitin jo vakkarilleni, että keskityn osakekurssien seuraamiseen huorissajouksemisen sijasta. Laitan kaikki rahani nyt laadukkaisiin yhtiöihin ja panen tulevaisuudessa entissä kovemmin. Vakkarini on nyt vapaata riistaa.

Poissa Mustelmann

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1204
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #157 : Maaliskuu 14, 2020, 00:59:12 »
No jos molemmilla teillä on ihan ok olo, miksi ette tapaisi? :)
Todennäköisemmin koronan nappaa jostain ihan muualta kuin kahden keskisessä tapaamisessa. Jollei sitten noin niin kuin yleisesti elä 100% eristäytyneenä muusta yhteiskunnasta.

Näin minäkin kyllä ajattelen. Odotan vielä vastausta, mutta lähetin seuralaiselleni viestin kysyäkseni, että miten menetellään. Jos hän suostuu tapaamiseen, niin sitten ilman muuta tavataan. Kuten tällä foorumilla on moneen kertaan kuultu: kerran täällä vain eletään.

Poissa Jansku72

  • Hero Member
  • Viestejä: 556
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #158 : Maaliskuu 14, 2020, 07:43:55 »
Ostin eilen 3 pulloa Leijonaa ;D

Poissa Wanha Turska

  • Hero Member
  • Viestejä: 941
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #159 : Maaliskuu 14, 2020, 10:35:56 »
Kenelläkään kokemusta suuta desinfoivista aineista? Siis jos ottaa paljasta suuhun niin kuoleeko pöpöt, jos kurlaa heti perään??

Hmmm..En tiedä tarkoitatko tätä.Hammaslääkäri hampaanpoistonyhteydessä kehoitti kurlaamaan suuvettä,olisko ollut  joku G.U.M nimeltään .Vähentää bakteereja ja nopeuttaa ienkudosten paranemista.Kertoi että desinfioidaan suu ennen operaatiota ja kurlutat sitä vielä viikon jälkeenkinpäin pari kertaa päivässä.Tätä suuvettä myydään apteekissa suunhoitotuotteiden hyllyssä.Tiedä sitten hänestä miten vaikuttaa pippelin "pöpöihin"