Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit  (Luettu 9959 kertaa)

Poissa Seepeli

  • Sr. Member
  • Viestejä: 11387
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #20 : Maaliskuu 01, 2020, 17:53:03 »
^^^

Joo, niin te ette ole työsuhteessa ko. Firmaan. Niin firma ei sitten maksa työnantajamaksuja... Alustataloutta parhaimmillaan. Tulevaisuus on täällä.

Sä maksat verot, sitä en epäillyt, ajattelin siis ääneen vain firman velvoitteista. Mut jos kerta firmalla ei ole työntekijöitä niin sillä lienee aika lean organisaatio. Oppikirja esimerkki. ...Työntekijät ovatkin aika iso kuluerä...😊

Mutta silti toi siirtomaksu on aika jännä, siis kun se tulee sun maksettavaksi...


 Ja

^
Mä melkein arvasin että ollaan jo vaiheessa 1. 😊
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 01, 2020, 17:55:37 kirjoittanut Seepeli »
Amator

Poissa Vieras0076

  • Full Member
  • Viestejä: 494
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #21 : Maaliskuu 01, 2020, 17:59:25 »

Ja miehet kuulema maksaa viestistä jopa 2euroa, riippuen sivustosta.
Miehet joutuu ainakin näillä sivustoilla, joille mun viestit menee niin ostamaan kredittejä ja viesti maksaa yhden kreditin ja kreditti maksaa sivustosta riippuen 1-2e ilmeisesti.

Ja kyllä tämä on julmaa. Siksi meidän pitää pitää todella tarkkaa logia, mitä miehelle on sanottu, luvattu jne, ettei illuusio hajoa.

Tyhmiltä rahat pois ;D

Millähän verukkeella deittisivusto perustelee viestin lähettämisen hinnan. Taitaa monen maksullisen deittisivuston kk-hinta olla muutaman tuollaisen 2e-viestin arvoinen. Ja sit noi ilmaiset deittisivut päälle.

Poissa Vieras0242

  • Sr. Member
  • Viestejä: 4103
  • * Kelpo kaveri
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #22 : Maaliskuu 01, 2020, 18:00:50 »
Vähän kyllä tökkii ansaintamalli, jossa huijaamalla vedätetään hyväuskoisia yksinäisiä miehiä (tai naisia). Tai ehkä olen väärässä ja näitä palveluita käyttävät ymmärtävät että mitään deittiä ei ikinä tule tapahtumaan ja ovat valmiita maksamaan sen Sonjan mainitseman pari euroa per viesti siitä, että joku viitsii tekeytyä kiinnostuneeksi ja vastailla viesteihin... Olen joskus kokeillut ilmaiskredittien verran näitä palveluita, ja niissä ilmoittelevien ”naisten” strategia käy aika nopeasti selväksi. Keskustelua yritetään pidentää keinolla millä hyvänsä, jotta asiakkaalta saadaan nyhdettyä mahdollisimman paljon rahaa. Ei maksa vaivaa... Mutta selvästi näitä palveluita kaipaavia (tai typeriä) riittää, kun tälllaisia deittisaitteja kerran on toiminnassa...

Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #23 : Maaliskuu 01, 2020, 18:09:06 »
Voi olla että isoa osaa ei juuri kiinnosta että kyseessä on feikki, pääasia että siitä kivasta fiiliksestä ja haluttuna olemisesta saa hetken nauttia. Feikistähän on kyse joku aika sitten postaamastani lehtijutussa, missä kerrottiin viestipalvelusta yksinäisille ihmisille. Työnarkomaanit kenellä ei ole yksityiselämää, tilaavat flirttailuviestejä viestimiinsä.
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Poissa SonjaSisu

  • Full Member
  • Galleria (7)
  • Viestejä: 260
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #24 : Maaliskuu 01, 2020, 18:27:13 »
Mähän en missään vaiheessa sanonut, että kokisin tämän olevan moraalisesti oikein, mutta tapa jolla mä kirjoitan viestit on oikeasti sellainen, että asiakas saa siitä jotain irti. En halua silmittömästi hyväksi käyttää ketään.
Ja kyllähän tää "firma" siis toimii niin nokkelalla ja ovelalla tavalla, että oksat pois.

Itse ainakin koen, että osa ymmärtää varsin hyvin tämän olevan "feikkia" ja hakeekin vain jotain illuusiota tylsään arkeensa.
Mitään sellaista ei pidä tehdä, minkä takana ei ole valmis seisomaan!

Poissa Vieras0242

  • Sr. Member
  • Viestejä: 4103
  • * Kelpo kaveri
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #25 : Maaliskuu 01, 2020, 19:22:38 »
Moraalinen puoli on yksi asia, mutta jos palvelun kuvaus on täysin toista kuin todellisuus, ja sitä tehdään saadakseen taloudellista hyötyä, ainakin törkeimmissä tapauksissa ruvetaan lähentelemään jo lievän petoksen tunnusmerkistöä. Jos asia on molemmille osapuolille selvä, silloin asiasta ei tietenkään ole epäselvyyttä - asiakkaat maksavat illuusiosta. Mutta vaikka kyseessä olisikin lievä petos, mahdotontahan noita on asiasta vastuuseen saada. Se ei tosin tee huijaamisesta oikeutetumpaa.  Just saying.. Mutta maailma ei ole täydellinen ja tuulimyllyjä vastaan taisteleminen on aika turhauttavaa.

Poissa SonjaSisu

  • Full Member
  • Galleria (7)
  • Viestejä: 260
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #26 : Maaliskuu 01, 2020, 19:45:28 »
^

Tämä mutta mitä itse olen joidenkin sivustojen käyttöehtoja lukenut ja muuta pikkuprinttiä, niin usein siellä jo ilmoitetaan, että sivustolla on feikkiprofiileja ja botteja, eli periaatteessa ei täytä petosta. On asiakkaan vika, jos ei tutustu pikkuprintteihin. Nämä treffisivustothan ostavat botit yritykseltä x ja yritys x ulkoistaa työnteon freelancereille (esim mulle.)
Sen vuoksi uskallankin tätä työtä tehdä, kun tiedän että suurimmalla osalta sivustoista tuo pikkuprintti löytyy, ettei ainakaan mua voida epäsuorasti koskaan syyttää petoksesta.
Mitään sellaista ei pidä tehdä, minkä takana ei ole valmis seisomaan!

Poissa Gentleman

  • Herrasmies
  • Sr. Member
  • Viestejä: 4337
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #27 : Maaliskuu 01, 2020, 19:49:46 »
Voi olla että isoa osaa ei juuri kiinnosta että kyseessä on feikki, pääasia että siitä kivasta fiiliksestä ja haluttuna olemisesta saa hetken nauttia.

Eli teoriassa vähän sama kuin huorissa käynti :D Tulee hyvä fiilis ja molemmat osapuolet voittavat ;D
𝕹𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖎𝖘 𝖆𝖓 𝖎𝖑𝖑𝖚𝖘𝖎𝖔𝖓. 𝖂𝖍𝖆𝖙 𝖎𝖘 𝖓𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖘𝖕𝖎𝖉𝖊𝖗 𝖎𝖘 𝖈𝖍𝖆𝖔𝖘 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖋𝖑𝖞.

Poissa Vieras0217

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3913
  • * Kelpo kaveri
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #28 : Maaliskuu 01, 2020, 19:52:39 »
Voi olla että isoa osaa ei juuri kiinnosta että kyseessä on feikki, pääasia että siitä kivasta fiiliksestä ja haluttuna olemisesta saa hetken nauttia.

Eli teoriassa vähän sama kuin huorissa käynti :D Tulee hyvä fiilis ja molemmat osapuolet voittavat ;D

Niin,voihan se olla että jollekin riittää se pelkkä sanallinen "lirkuttelu"  ;D

Poissa Seepeli

  • Sr. Member
  • Viestejä: 11387
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #29 : Maaliskuu 01, 2020, 20:07:50 »
... On asiakkaan vika, jos ei tutustu pikkuprintteihin.
..

Ah, mä tykkään sun ajatusmallista.😊

Noissa pikkuprinteissä on muuten varsin monessa palvelussa, siis deittisaittien lisäksi, vaikka mitä. Jos kärjistää niin joissain pilvipalveluissa saattaa olla ehdoissa että käyttäjän kaikki ladatut asiat on vapaata riistaa. Niitä saa palveluntarjoaja hyödyntää miten haluaa. Mutta kuten sanoit, asiakkaan vika jos antaa luvan 😊.
Amator

Poissa SonjaSisu

  • Full Member
  • Galleria (7)
  • Viestejä: 260
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #30 : Maaliskuu 01, 2020, 20:25:58 »
Kiitos Seepeli. Ymmärrät mua hyvin ja mun näkemystä ;)
Mitään sellaista ei pidä tehdä, minkä takana ei ole valmis seisomaan!

Poissa Seepeli

  • Sr. Member
  • Viestejä: 11387
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #31 : Maaliskuu 02, 2020, 07:10:39 »
^
Mä luulen ymmärtäväni, mutta mun pointti (huonosti ilmaistuna) oli ehkä vähän kyseenalaistaa sitä miten paljon voi pestä käsiään hautaamalla pikkupräntteihin oleellista asiaa.

Jos asiakas kokee tulleensa huijatuksi niin se on hyvin nopeasti entinen asiakas. Sopii kaikkeen, myös maksuseksiin.

Amator

Poissa SonjaSisu

  • Full Member
  • Galleria (7)
  • Viestejä: 260
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #32 : Maaliskuu 02, 2020, 19:48:37 »
^
Mä luulen ymmärtäväni, mutta mun pointti (huonosti ilmaistuna) oli ehkä vähän kyseenalaistaa sitä miten paljon voi pestä käsiään hautaamalla pikkupräntteihin oleellista asiaa.

Jos asiakas kokee tulleensa huijatuksi niin se on hyvin nopeasti entinen asiakas. Sopii kaikkeen, myös maksuseksiin.


No tässä (maksuseksissä) mä en kyllä huijaa ketään, vaan palvelu on ihan aitoa ja oikeaa :-*. Ja nettimaailma on julma, So Do I. Kannatan pikkuprinttejä. Maailmassa tapahtuu kamalampaakin, niin en näe tämän olevan asia kamalimmasta päästä.
Mitään sellaista ei pidä tehdä, minkä takana ei ole valmis seisomaan!

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (112)
  • Viestejä: 3029
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #33 : Maaliskuu 02, 2020, 22:46:20 »
Voi olla että isoa osaa ei juuri kiinnosta että kyseessä on feikki, pääasia että siitä kivasta fiiliksestä ja haluttuna olemisesta saa hetken nauttia. Feikistähän on kyse joku aika sitten postaamastani lehtijutussa, missä kerrottiin viestipalvelusta yksinäisille ihmisille. Työnarkomaanit kenellä ei ole yksityiselämää, tilaavat flirttailuviestejä viestimiinsä.

Näin mäkin tän mietin.
Jos on netissä chattailemassa/deittisivustolla niin oletettavasti osaa käyttää nettiä jo jonkin verran, ja netti on pullollaan näistä varoituksia. Mä luulen et enemmistö vähintäänkin epäilee vahvasti, mutta, koska tulee hyvä fiilis niin silti halutaan jatkaa. Ja miksipä ei, jos kerran tulee hyvä fiilis.
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Jyväskylässä su 21.4.!

Poissa Thurber

  • Full Member
  • Viestejä: 213
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #34 : Maaliskuu 05, 2020, 17:01:46 »
Arvostan SonjaSisun rehellisyyttä, ja opin jotain uutta siitä miten nämä "deittisivustot" toimivat.

Poissa Vieras0242

  • Sr. Member
  • Viestejä: 4103
  • * Kelpo kaveri
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #35 : Maaliskuu 06, 2020, 15:55:10 »

Näin mäkin tän mietin.
Jos on netissä chattailemassa/deittisivustolla niin oletettavasti osaa käyttää nettiä jo jonkin verran, ja netti on pullollaan näistä varoituksia. Mä luulen et enemmistö vähintäänkin epäilee vahvasti, mutta, koska tulee hyvä fiilis niin silti halutaan jatkaa. Ja miksipä ei, jos kerran tulee hyvä fiilis.

Näin varmaankin useimmilla. Itseäni vaan vaivaa se, että näiden palveluiden käyttäjissä on myös niitä, jotka eivät voi omista asioistaan pitää ihan samalla lailla huolta kuin useimmat meistä, ja saattavat tuhlata vähiä rahojaan suurin toivein. Palveluita kuluttajille tarjottaessa kun ihan mikä tahansa pienellä printattu ei ole pätevää.

Poissa PeteV

  • Newbie
  • Viestejä: 42
  • * Kelpo kaveri
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #36 : Maaliskuu 06, 2020, 16:08:33 »
Palveluita kuluttajille tarjottaessa kun ihan mikä tahansa pienellä printattu ei ole pätevää.

Pikkupräntistä tulee aina mieleen South Park -kulta-ajan jakso 'HumanCentipad' :D https://en.wikipedia.org/wiki/HumancentiPad

Poissa Vieras0242

  • Sr. Member
  • Viestejä: 4103
  • * Kelpo kaveri
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #37 : Maaliskuu 06, 2020, 16:13:42 »
^ 😂😂 totta, pitää olla todella varuillaan disclaimereitten kanssa..

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (112)
  • Viestejä: 3029
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #38 : Maaliskuu 07, 2020, 16:16:18 »
Arvostan SonjaSisun rehellisyyttä, ja opin jotain uutta siitä miten nämä "deittisivustot" toimivat.

Tämä. Täältä kans arvostusta asioista puhumisesta niiden oikeilla nimillä. Siitä mitä se oikeasti on.
Samalla myös hyvä tietoisku niille jotka ehkä voisivat vastaavasta duunista olla kiinnostuneita.

Näin varmaankin useimmilla. Itseäni vaan vaivaa se, että näiden palveluiden käyttäjissä on myös niitä, jotka eivät voi omista asioistaan pitää ihan samalla lailla huolta kuin useimmat meistä, ja saattavat tuhlata vähiä rahojaan suurin toivein. Palveluita kuluttajille tarjottaessa kun ihan mikä tahansa pienellä printattu ei ole pätevää.

Ihan totta tämäkin, ja musta Sonja toi tuon eettisen puolen ja pohdinnan myös hyvin esille.
Mutta mutta...vähän samaa keskustelua voitaisiin käydä seksin myymisestä. Ymmärtääkö kaikki asiakkaat että he ostavat illuusion/näytelmän? Ja kuinka paljon on sitten myyjän vastuulla tehdä selväksi että tässä nussitaan ja sua palvotaan vain sen takia että raha on vaihtanut omistajaa? Harva varmaan tätä korostetusti haluaisi ainakaan tapaamisilla kuulla, vaikka tiedostavat kyllä todellisuuden.
Noh, osaltaanhan tämä forkka palvelee sitä jalkojen maassa pysymistä, kun täällä monista asioista voi puhua sitten yleisellä tasolla juuri miten ne ovat.
Vois olla ihan oma ketjun aihe, kuinka eettisesti oikein on että miehiä "huijataan" näillä näytelmillä/illuusioilla ;D
Tää voisi olla ihan hyvää keskustelua myös aina kun aletaan puhumaan kuinka myyjät on niitä uhreja. Asian kun voi ajatella hyvinkin toisinkin päin. Myyjän voi tässä duunissa helposti nähdä hyväksikäyttäjänä.


Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Jyväskylässä su 21.4.!

Poissa Vieras0108

  • Full Member
  • Viestejä: 168
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #39 : Maaliskuu 07, 2020, 16:57:07 »
Vois olla ihan oma ketjun aihe, kuinka eettisesti oikein on että miehiä "huijataan" näillä näytelmillä/illuusioilla ;D
Tää voisi olla ihan hyvää keskustelua myös aina kun aletaan puhumaan kuinka myyjät on niitä uhreja. Asian kun voi ajatella hyvinkin toisinkin päin. Myyjän voi tässä duunissa helposti nähdä hyväksikäyttäjänä.

Ehdottomasti keskustelun arvoinen aihe. En tosin usko, että tässä on miehilläkään mitään epäselvää jos palveluntarjoaja ei tietoisesti yritä huijata asiakasta. Se että raha vaihtaa omistajaa etukäteen ja ajan lähestyessä loppua annetaan selvästi ymmärtää, että nyt olis aika poistua, hävittää kyllä kaikki kuvitelmat jos sellaisia jossain vaiheessa on päässyt syntymään.

Deittipalveluissa raha ei vaihdu viestittelyn kohteen kanssa, kun maksetaan treffipalvelulle kuukausimaksua tms, joten siellä huijaus menee helpommin läpi.

Tästä päästäänkin siihen, miten oikeaoppinen huijaus toimii. Se, että hinnoissa joustetaan tai tapaamisen kesto on paljonkin pidempi kuin mistä maksettiin, saa minut miettimään, että tykkääkö hupsukka minusta oikeasti. Ovelin huijaus mitä kohdalle on tullut, oli se, että hupsukka näytteli nauttivansa tapaamisesta kuin hullu puurosta, ja lopuksi sanoi että voin tulla koska vaan uudestaan eikä tarvitse maksaa mitään. No, parin ilmaisen käyntikerran jälkeen niitä laskuja yms rupesi löytymään lipastosta, ja kohteliaana miehenä lupasin maksaa ne pois. Lopputulos: rahaa meni ihan yhtä paljon kuin jos olisin maksanut normihinnan tapaamisista :o