Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit  (Luettu 9888 kertaa)

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« : Helmikuu 22, 2020, 16:21:31 »
Itse ole koskaan harrastanut nettideittailua, kiitos huorien, mutta tämä deittisivustojen toimintatapa ei silti yllätä: "Altti Papinsaari loi työkseen deittisivustolle valeprofiileja."

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006416060.html

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15021
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #1 : Helmikuu 22, 2020, 17:59:17 »
Porilainen Altti on kyllä just niin Altti kuin olla ja sopii. ;D
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Vieras0076

  • Full Member
  • Viestejä: 494
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #2 : Helmikuu 23, 2020, 10:03:57 »
Olen pitkään suhtautunut skeptisesti maksullisiin deittisivustoihin. Aina kun on rahallinen intressi kusettaa sitä tapahtuu.

Riski siihen, että sivusto jää kiinni lienee on pieni varsinkin jos sivusto on riittävän pieni.
Tässäkin tapauksessa asiasta ei olisi varmuutta ellei Altti olisi halunnut asiasta avautua.

Poissa Vieras0108

  • Full Member
  • Viestejä: 168
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #3 : Helmikuu 23, 2020, 10:27:53 »
Kaikki deittisivustot, joissa viestien lähettäminen on maksullista, ovat täynnä feikkitilejä ja botteja, joiden ainoa tarkoitus on saada käyttäjä maksamaan. Ne kannattaa kiertää kaukaa vaikka kuinka kuuma beibi siellä sulle flirttailisi ;D

Poissa Gentleman

  • Herrasmies
  • Sr. Member
  • Viestejä: 4337
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #4 : Helmikuu 23, 2020, 11:43:03 »
Aina kun deittailusta joutuu maksamaan, niin se on vain hetken huumaa ;D

En pahemmin ole deitti sivuja käyttänyt, mut kyllä ton jo arvasikin. Jos saadaan vaan asiakas maksamaan, niin siihen käyttään kyllä kaikki keinot🙄
𝕹𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖎𝖘 𝖆𝖓 𝖎𝖑𝖑𝖚𝖘𝖎𝖔𝖓. 𝖂𝖍𝖆𝖙 𝖎𝖘 𝖓𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖘𝖕𝖎𝖉𝖊𝖗 𝖎𝖘 𝖈𝖍𝖆𝖔𝖘 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖋𝖑𝖞.

Poissa Jormaaho

  • Full Member
  • Viestejä: 403
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #5 : Helmikuu 27, 2020, 22:04:26 »
Surulliseksi vetää mielen, kun yksinäisiä käytetään hyväksi heikolla hetkellä.  :-[

Poissa PeteV

  • Newbie
  • Viestejä: 41
  • * Kelpo kaveri
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #6 : Helmikuu 28, 2020, 23:59:27 »
Jokunen vuosi sitten tuli töllöstä dokumenttipätkä jostain työttömästä partasuusta joka sivutöinään pyöritteli useita feikkinaisprofiileita jollain isolla deittisivustolla.
Tienasi firmalta kaljarahaa kun sai jonkun vastaamaan maksulliseen viestiin.
Muistaakseni kusetuksen härskiys meni ajan mittaan hepun ihon alle ja oli lopettanut + avautui dokumentissa.

Poissa SonjaSisu

  • Full Member
  • Galleria (7)
  • Viestejä: 260
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #7 : Maaliskuu 01, 2020, 12:10:10 »
En varmaan saisi sanoa, mutta...

Itsehän olen työskennellyt ja vieläkin työskentelen tällaisena viestioperaattorina eli "bottina." Saan viestistä 0,12euroa :D
Joskus tule pahamieli, kun työalustalla tulee vastaan viestiketju joka on aloitettu 2013...
EN tiedä mille sivuille kirjoittamani viestit menee, mutta tiedän aina kenelle. Nään aiemmat viestit ja login, minne on kirjattu ylös tärkeitä tietoja miehestä, jotta keskustelua on helppo pitää yllä.
Moraalisesti tää on aika perseestä, mutta kyllä tällä pikkurahaa tienaa. Itsellä n.100e/vko :D Eli n.100 viestiä perpäivä.

En tee tätä siksi, että miesten vedättäminen olisi erityisen hauskaa, vaan ihan rahankiilto silmissä. Tulojen maksimointi on tässä taustalla vahvasti.

Yritän itse kirjoittaa viestini aina niin, että oli se mies kuka tahansa siellä ruudun takana, niin hänelle tulisi siitä edes hetkeksi hyvä mieli, olen aidosti kiinnostunut hänen jutuistaan ja pyrin keskustelemaan aidosti. (Mutta harvoin tulee montaa viestiä vaihdettua saman kanssa, kun en saa itse valita keskusteluita, vaan kun lähen viestin sivusto arpoo kenelle vastaan seuraavaksi.)
Mitään sellaista ei pidä tehdä, minkä takana ei ole valmis seisomaan!

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #8 : Maaliskuu 01, 2020, 14:10:02 »
^ Rohkeaa ruokkivan käden puremista. Arvostan.

Poissa SonjaSisu

  • Full Member
  • Galleria (7)
  • Viestejä: 260
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #9 : Maaliskuu 01, 2020, 14:22:01 »
No tavallaan en paljoa menetä, vaikka mut täältä bongattaiskin ja saatais selville kuka mä niistä kymmenistä suomi operaattoreista olen ja potkittais ulos :D
Mitään sellaista ei pidä tehdä, minkä takana ei ole valmis seisomaan!

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (112)
  • Viestejä: 3022
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #10 : Maaliskuu 01, 2020, 16:01:11 »
Mut oliks toi Sonja deittisivusto vai chatti....

Kun, deittisivustolla feikkiprofiilit tietty on ongelmallisia, mutta chatissahan koko idea onkin vaan chattailla. Toki onhan siinä harhaanjohtamista kun annetaan ymmärtää että henkilö chattailee 19 vee opiskeljatytsän kaa ja sit siellä toisessa päässä on Jartsa 45 vee. Mutta mietin jotenkin, et jos sille ns. asiakkaalle tulee hyvä mieli tuosta illuusiosta, ja chattailyssähän kyse onkin just vaan siitä chattailystä, niin mikäs siinä.
Vähän sama kuin nää puhelinseksilinjat, pääasia kai et asiakas on tyytyväinen jutuihin, vaikka toki sama dilemma noissakin, 60 vee Irmeli voi oikealla äänellä hyvin esiintyä 20 vee Janicana. Mutta taas kerran, se mielikuva kai näissä pääasia. Jotenkin mä myös luotan miesten älykkyyteen sen verran, et kyllähän enemmistö nyt tajuaa asian todennäköisen laidan. Mutta jos noi tuo hyvää fiilistä, niin tuskin hekään niin välittävät totuudesta.
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Pimu & Venla Rööperi ti-ke 2.-3.4.!

Poissa SonjaSisu

  • Full Member
  • Galleria (7)
  • Viestejä: 260
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #11 : Maaliskuu 01, 2020, 16:24:44 »
Mut oliks toi Sonja deittisivusto vai chatti....

Kun, deittisivustolla feikkiprofiilit tietty on ongelmallisia, mutta chatissahan koko idea onkin vaan chattailla. Toki onhan siinä harhaanjohtamista kun annetaan ymmärtää että henkilö chattailee 19 vee opiskeljatytsän kaa ja sit siellä toisessa päässä on Jartsa 45 vee. Mutta mietin jotenkin, et jos sille ns. asiakkaalle tulee hyvä mieli tuosta illuusiosta, ja chattailyssähän kyse onkin just vaan siitä chattailystä, niin mikäs siinä.
Vähän sama kuin nää puhelinseksilinjat, pääasia kai et asiakas on tyytyväinen jutuihin, vaikka toki sama dilemma noissakin, 60 vee Irmeli voi oikealla äänellä hyvin esiintyä 20 vee Janicana. Mutta taas kerran, se mielikuva kai näissä pääasia. Jotenkin mä myös luotan miesten älykkyyteen sen verran, et kyllähän enemmistö nyt tajuaa asian todennäköisen laidan. Mutta jos noi tuo hyvää fiilistä, niin tuskin hekään niin välittävät totuudesta.


On tää ihan näitä feikkiprofiileja, en tiedä mille kaikille sivustoille menee. Mutta se viestialusta, jolla kirjoitan, jota en voi tässä mainita, niin mä kirjaudun sille moderator tunnuksella ja mulla on sinne salasana. Kirjaudun sisään ja siellä aukee sellanen valikko, messages, announcements jnejne ja meen sinne viesteihin. Sit se sivu alkaa lataamaan viestejä. Ruudun oikealle puolelle tulee miehen profiili, miehen käyttäjä, kredittienmäärä, muut miehen tiedot, PROFIILITEKSTI, asuinkunta ymsymsyms jos mies on ne täyttänyt. Jos ei, niin ne tiedot kerätään ja täytetään miehen logiin. Vasemmalle puolelle tulee tytön Profiili, eli tytön käyttäjänimi, etunimi, ikä jnejne samat tiedot ku miehellä. Eli väitän, että kyse on ihan treffisivustoiden feikkikäyttäjistä tyttöjen osalta eikä chatista. Ja joka kerta tulee uusi mies ja uusiprofiili, kun edellisen viestin on lähettänyt. Eli me ei chatata välttämättä saman miehen kanssa kovin kauaa. Eli se mies chattaa saman tyttöprofiilin kanssa, tietämättä, että sen taakse voi kätkeytyä yli kymmenen viestioperaattoria.
Ja päättelen kyseessä olevan treffisivustojen koska joskus viestiketjuissa näkee viestejä, että " Käyttäjäxxx on tykännyt sinusta." "Olette saaneet osuman ;)" tai "sivuston xxxxxxx.comin käyttäjä on tykännyt sinusta." Ja kyn kyseisen sivuston googlaa, se on treffisivu.

100% varma en koskaan voi olla.
Ja tosiaan itse ainakin pyrin toimimaan niin, että oli kyse sitte kyse feikkiprofiilinpyörittelystä tai chatista, niin pääasia että asiakas saa siitä jotain irti. Surullista ovat ne jotka kinuvat tapaamisia ja aina joutuu vastaamaan tyyliin: "Ei tänään kulta."

plus, on harhaanjohtavaa että meitä siis esim sähköposteissa puhutellaan "firman" taholta viestioperaattoreina ja kai jos ilmoittaisi ntätä työtätekeväni, mun titteli olisi chatoperator, vaikka oikeasti oonkin vaan joku skämmääjä :D
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 01, 2020, 16:28:05 kirjoittanut SonjaSisu »
Mitään sellaista ei pidä tehdä, minkä takana ei ole valmis seisomaan!

Poissa Seepeli

  • Sr. Member
  • Viestejä: 11386
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #12 : Maaliskuu 01, 2020, 16:56:35 »

^

Mä oisin luullu että se sama "feikki" vastailee kuitenkin koko chatin läpi. Mutta se siis se voi vaihtua viestien välissä 🤔🤔. Aika ovelaa... ja samaan aikaan julmaa.

Jos ajattelen tätä ihan busineksenä niin hyvin on hiottu. Hmmm...Toi 0,12e per viesti kyl särähtää. Liikaa. Mut ilmeisesti katteet kestää. (Jos chattaajia on jokunen kymmenen, sanotaan 30 ja kaikki ottaa 100e viikosta niin 3000e viikossa plus sivukulut... ) Jossain vaiheessa chattaajat voidaan ehkä korvata tekoälyllä ja katteet paranee pykälällä.🤔

Hmmm.. ehkä pykään pystyyn jonku chattibotin ja myyn sen noille firmoille. 😊

 
Amator

Poissa jpetke

  • Sr. Member
  • Galleria (1)
  • Viestejä: 1686
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #13 : Maaliskuu 01, 2020, 17:00:40 »
Maksaakohan noi miehetkin per viesti? Ei kyllä ole noista kusetuksista kokemusta, mutta luulisi jonkun kk-maksun olevan yleisempi deittisivulla.

Poissa SonjaSisu

  • Full Member
  • Galleria (7)
  • Viestejä: 260
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #14 : Maaliskuu 01, 2020, 17:04:31 »

^

Mä oisin luullu että se sama "feikki" vastailee kuitenkin koko chatin läpi. Mutta se siis se voi vaihtua viestien välissä 🤔🤔. Aika ovelaa... ja samaan aikaan julmaa.

Jos ajattelen tätä ihan busineksenä niin hyvin on hiottu. Hmmm...Toi 0,12e per viesti kyl särähtää. Liikaa. Mut ilmeisesti katteet kestää. (Jos chattaajia on jokunen kymmenen, sanotaan 30 ja kaikki ottaa 100e viikosta niin 3000e viikossa plus sivukulut... ) Jossain vaiheessa chattaajat voidaan ehkä korvata tekoälyllä ja katteet paranee pykälällä.🤔

Hmmm.. ehkä pykään pystyyn jonku chattibotin ja myyn sen noille firmoille. 😊


Tuo 12 senttiä, on siis ns. "peruskorvaus" jos tekee arki-iltaisin 18-00 välillä saa iltalisän joka on 0,02e eli 2centtiä? Viikonloppuisin saa 12cent plus 0,01 :)  Ja kyllä niille katetta jää kuule... Heillähän ei oo esim. mitään työnantajan velvotteita, eli kukaan ei maksele missään kohtaa veroja. (´Paitsi minä...) Ja kun palkkamaksetaan niin jos oot tiennyt 105e, niin saat 100e koska siitä viedään 5euroa pois 250euroon asti, jolloin se "siirtosumma" kasvaa.
Tää bisnes on isompi kuin ehkä kuvittelette. En tiedä montako operaattoria meitä on, mutta moni kyllästyy nopeasti niin ihan maksimissaan tuo 30. Ja miehet kuulema maksaa viestistä jopa 2euroa, riippuen sivustosta.
Miehet joutuu ainakin näillä sivustoilla, joille mun viestit menee niin ostamaan kredittejä ja viesti maksaa yhden kreditin ja kreditti maksaa sivustosta riippuen 1-2e ilmeisesti.

Ja kyllä tämä on julmaa. Siksi meidän pitää pitää todella tarkkaa logia, mitä miehelle on sanottu, luvattu jne, ettei illuusio hajoa.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 01, 2020, 17:08:01 kirjoittanut SonjaSisu »
Mitään sellaista ei pidä tehdä, minkä takana ei ole valmis seisomaan!

Poissa Gentleman

  • Herrasmies
  • Sr. Member
  • Viestejä: 4337
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #15 : Maaliskuu 01, 2020, 17:11:32 »
Kyllä noissa jossain chatti/deitti sivuilla aika huimat hinnat näyttää olevan😬 Toisaaltaan aika julmaa leikkiä, mut perjaatteessa kaikki voittaa. "Firma" saa rahansa, samoin viesrioperaattori ja se asiakas saa juttuseuraa. Kyllä niillä pitää paljon käyttäjiä olla, kerta tarjontaakin on.
𝕹𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖎𝖘 𝖆𝖓 𝖎𝖑𝖑𝖚𝖘𝖎𝖔𝖓. 𝖂𝖍𝖆𝖙 𝖎𝖘 𝖓𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖘𝖕𝖎𝖉𝖊𝖗 𝖎𝖘 𝖈𝖍𝖆𝖔𝖘 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖋𝖑𝖞.

Poissa Seepeli

  • Sr. Member
  • Viestejä: 11386
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #16 : Maaliskuu 01, 2020, 17:23:57 »
^^

"palkkamaksetaan niin jos oot tiennyt 105e, niin saat 100e koska siitä viedään 5euroa pois 250euroon asti, jolloin se "siirtosumma" kasvaa."

Mikä ihme 5e? Siirtosumma? Ftw? Eli siis työnantajamaksuja ei makseta? Ja siis siirtomaksu? Ettei vaan ole rahan siirto firman omistajille...

Yleensä ottaen ei kannata huijata valtiota, valtio kyllä saamatta jääneet verot imuroi ennemmin tai myöhemmin. Mutta jos ei anneta tuon häiritä niin hyvä bisnes. Riskisijoitus toki, omistajat varmaan kotouttaa voitot aika äkäseen ettei firman kassassa ole koskaan liikaa...

Mutta jos isot rahat on niin luulisin että chatbottia tehdään jo kovaa vauhtia... se vois ekassa vaiheessa hoitaa ekat tervehdys viestit (no brainerit). Ja sitten vasta viestistä 3 lähtien joku ihminen vastaa. Firmalle säästöä. Ja vaiheessa kaksi chatbot huolehtii useammasta viestistä... tästähän tulee ihan hyvä rahakone 😁😁





Amator

Poissa SonjaSisu

  • Full Member
  • Galleria (7)
  • Viestejä: 260
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #17 : Maaliskuu 01, 2020, 17:33:45 »
^^

"palkkamaksetaan niin jos oot tiennyt 105e, niin saat 100e koska siitä viedään 5euroa pois 250euroon asti, jolloin se "siirtosumma" kasvaa."

Mikä ihme 5e? Siirtosumma? Ftw? Eli siis työnantajamaksuja ei makseta? Ja siis siirtomaksu? Ettei vaan ole rahan siirto firman omistajille...

Yleensä ottaen ei kannata huijata valtiota, valtio kyllä saamatta jääneet verot imuroi ennemmin tai myöhemmin. Mutta jos ei anneta tuon häiritä niin hyvä bisnes. Riskisijoitus toki, omistajat varmaan kotouttaa voitot aika äkäseen ettei firman kassassa ole koskaan liikaa...

Mutta jos isot rahat on niin luulisin että chatbottia tehdään jo kovaa vauhtia... se vois ekassa vaiheessa hoitaa ekat tervehdys viestit (no brainerit). Ja sitten vasta viestistä 3 lähtien joku ihminen vastaa. Firmalle säästöä. Ja vaiheessa kaksi chatbot huolehtii useammasta viestistä... tästähän tulee ihan hyvä rahakone 😁😁

Itse siis maksan verot tästä palkasta ja palkka maksetaan payoneeriin. Ja en tiedä mitä varten tuo siirtomaksu on, mutta maksu tulee ulkomailta jonkun ööö... semmosen yrityksen kautta :D Ja mähän olen siis ns. "freelancer" kun mä tätä hommaa teen, eli kaikki verovastuu yms on täysin mulla itselläni. Firma ei tietenkään sijaitse suomessa, vaikka sillä onkin suomalaisia "freelancereita"
Mitään sellaista ei pidä tehdä, minkä takana ei ole valmis seisomaan!

Poissa Vieras0217

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3913
  • * Kelpo kaveri
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #18 : Maaliskuu 01, 2020, 17:40:51 »

^

Mä oisin luullu että se sama "feikki" vastailee kuitenkin koko chatin läpi. Mutta se siis se voi vaihtua viestien välissä 🤔🤔. Aika ovelaa... ja samaan aikaan julmaa.

Jos ajattelen tätä ihan busineksenä niin hyvin on hiottu. Hmmm...Toi 0,12e per viesti kyl särähtää. Liikaa. Mut ilmeisesti katteet kestää. (Jos chattaajia on jokunen kymmenen, sanotaan 30 ja kaikki ottaa 100e viikosta niin 3000e viikossa plus sivukulut... ) Jossain vaiheessa chattaajat voidaan ehkä korvata tekoälyllä ja katteet paranee pykälällä.🤔

Hmmm.. ehkä pykään pystyyn jonku chattibotin ja myyn sen noille firmoille. 😊



Tuolla 3000 eurolla muuten naida napsuttelee jo jonkin aikaa sihteeri(en)n kanssa... Vois ottaa kimppaa tai yön yli...you name it!

Poissa SonjaSisu

  • Full Member
  • Galleria (7)
  • Viestejä: 260
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Deittisivustojen itse tuottamat valeprofiilit
« Vastaus #19 : Maaliskuu 01, 2020, 17:51:02 »
Niin ja lisään tähän vielä, että tosiaan on käytössä ns. "pokeri" systeemi,eli ensimäinen viesti on joko "Pokerioperaattorin" tai chattibotin kirjoittama. Jotkut on selkeästi botin kirjottamia, mut jotkut sit taas vaikuttais olevan ihmisen. Eli osittain tällänen botti onkin jo käytössä
Mitään sellaista ei pidä tehdä, minkä takana ei ole valmis seisomaan!