Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mies – ole mies, äläkä tahdoton lapatossu!  (Luettu 6998 kertaa)

Poissa IlonaTequila

  • Sr. Member
  • Galleria (17)
  • Viestejä: 2193
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mies – ole mies, äläkä tahdoton lapatossu!
« Vastaus #20 : Helmikuu 07, 2020, 18:51:13 »
Kuuleppas petoseni  :-* tiedän oikein hyvin, että pitkissä parisuhteissa paitsi ihmiset, myös elämäntilanteet muuttuvat. Ja ne muuttavat myös suhdetta. Ja luonnollisesti aina ei ole kivaa, ja monille tulee varmasti eteen hetkiä, kun pitää miettiä, ollaanko yhdessä enää vain niiden lasten ja asuntolainan ja yhteisten kavereiden takia. Ja jos ollaan, niin riittävätkö ne oikeasti syyksi.

Siltikin olen sitä mieltä, että silloinkin, kun ei ole enää ihan varma, onko kyseinen suhde sen arvoinen, niin ratkaisu ei ole kumppanista valittaminen suhteen ulkopuolisille, tai toisen pakottaminen muottiin, johon hän ei sovi.

Mut hei, mä olenkin tällainen suhde-anarkisti joka vannoo avoimen keskustelun ja kunnioituksen nimiin.  ;) Ja koska en yksilöi siviili-ihmissuhteitani täällä sen tarkemmin, voidaan vaikka sopia, että en vaan tajuu ja tiedä miten hommat oikeasti toimii, ja siksi mulla on pinkit lasit.  8)
🍑 livekeikat kalenterissa, pikseleinä onlyfansissa 🍑
~baby mä oon rock'n'roll~

Poissa Vieras0217

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3913
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mies – ole mies, äläkä tahdoton lapatossu!
« Vastaus #21 : Helmikuu 07, 2020, 18:59:47 »
Viisaita sanoja IlonaTequilta...

Poissa Vieras0029

  • Full Member
  • Viestejä: 267
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Mies – ole mies, äläkä tahdoton lapatossu!
« Vastaus #22 : Helmikuu 07, 2020, 19:13:46 »
Onhan tämmönen maksuseksifoorumi aika hankala paikka keskustella avoimesti, jos yhtään ei pysty avaamaan omia kokemuksiaan ja elämäänsä. Saahan täällä turskakin olla tarkka siitä mitä jakaa julkisesti. Ehkä vauva.fi on helpompi, kun siellä puhutaan panemisesta yleensä, ei rahalla panemisesta :D

Joo, siitä olen ilman muuta Ilonan kanssa samaa mieltä, että asiat pitää käydä läpi kumppanin kanssa, eikä valittaa ulkopuolisille. Eikä toista pidä pakottaa mihinkään muottiin. Se ei toimi kovin kauaa.

Jahas, saunan ja kaljan aika. Jos sitä jatkais vaiks känniketjussa ;D

Poissa Vieras0036

  • Hero Member
  • Viestejä: 513
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Mies – ole mies, äläkä tahdoton lapatossu!
« Vastaus #23 : Helmikuu 07, 2020, 20:23:45 »
Mun on aina ollut tosi vaikea ymmärtää, miksi olla parisuhteessa tyypin kanssa, josta täytyy valittaa kavereilleen tai jota täytyy yrittää jotenkin muokata/kahlita (paitsi sänkyyn...;) ). Jos joku on niin ihana, että jaksan viettää hänen kanssaan arkipäiviäni, niin hän on myös sellainen, jonka hyväksyn ihan kaikkineen, sellaisena kuin on. Ilman tarvetta kontrolloida tai yrittää muuttaa. Ja samaa odotan takaisin.

En väitä, ettenkö olisi törmännyt sekä naisiin, jotka valittavat miehistään, kuin miehiin, jotka valittavat naisistaan, en vain ymmärrä ilmiön viehätystä.

Lisäksi ylipäätään kaikenlainen ulkoapäin tuleva määrittely (mitä esimerkiksi tuo kolumni on täynnä) "tee näin", "kasvata poika näin ja tyttö näin", "naiset haluavat", "kaikki miehet ovat" on loppujen lopuksi vain yleistystä, joka saattaa päteä johonkuhun, muttei suinkaan kaikkiin.

Me ollaan hei uniikkeja lumihiutaleita!  :P

Katsos, Ilonaiseni :), kun ihmiset ja parisuhteet muuttuvat ajan saatossa ja elämän murjoessa. Riittävän monta vuotta kun taivaltaa toisen kanssa, tästä saattaa kuoriutua ihan outoja piirteitä. Ja omasta itsestään myös. Näitä voivat aiheuttaa ihmisen sisäinen kasvu (tai jumiutuminen), kuten ammatilliset ambitiot tai muut unelmien tavoittelemiset, tai ulkoiset tapahtumat, kuten jonkun läheisen vakava sairastuminen tai kuolema. Tai mikä vaan syy.

Se syy miksi kannattaa vähän aikaa yrittää ei-niin-optimissakin suhteessa, on useimmiten lapset. Joillakin myös yhteinen asuntolaina ja ystäväpiiri. Tietysti näitä juttuja voi olla vaikea hahmottaa jos ei ole elänyt noita elämänvaiheita läpi. Tietenkään esim. väkivaltaa - myöskään henkistä - ei kannata kauaa sietää, sillä tuskinpa se kumppani tuosta käyttäytymismallistaan itse luopuu.

Mutta me Homo Sapiens - elukat emme ole ihan niin uniikkeja, kuin länsimaisessa harhassamme luulemme. Meillä on vuosituhantisiin vietteihin ja tarpeisiin perustuvat, osin sukupuolisidonnaiset käyttäytymiskaavat. Myös suurimmassa osassa parisuhteita on erotettavissa ihan selkeät vaiheet ja Homo Sapiensille lajityypilliset käyttäytymismallit. Jos näin ei olisi, tieteenhaaralla nimeltään psykologia voisi pyyhkiä peppuaan :) Parisuhteisiin nyt kuuluu yleensä ihastumis-rakastumisvaihe, jolloin kaikki mitä toinen tekee tai sanoo, on uutta ja ihmeellistä. Sitten tulee tasainen arki, ja viimeistään noin viiden vuoden päästä kyllästyminen ja jopa vittuuntuminen toiseen. Mutta jos on ne lapset, velka-Audit ja kesämökit hommattu, niin tuossa vaiheessa kysytään sitä tahtoa rakastaa myös vastamäessä. Joskus suhde lujittuu kriisin jälkeen, joskus ei.

Mutta se pitää kyllä paikkansa, että kumppaniaan ei voi väkisin muuttaa. Voi yrittää muuttua vain itse, joko kumppanin määrittelemään tai itse haluamaansa suuntaan. Näistä jälkimmäinen on usein kestävämpi tie, ja joskus se johtaa eroon.

Edit/ Ja Nelsonnilta hyvä kirjoitus myös. Repupyssy juntturissa.

Taas tulee asiallista ja asiantuntevaa pitkän parisuhteen kokemusta tässähän pitää saisi koko ajan olla antamassa vihreitä palloja.

Parisuhteen alussa harva nainen näyttää,mikä hirviö siellä kauniin kuore alla vaanii viatonta ja herkkää soijaisää,jota leivotaan henkisesti pahemmin pataan kuin vastustajaa raskaan sarjan titteliottelussa. Sitten uhri on saatu koukkuun velalla ja lapsilla se todellinen naisen minä tulee ulos; tyytymätön,vähättelevä ja määräilevä Justiina, joka vie rahat ja terveyden.

Siinä kyllästymisvaiheessa halutaan muuttaa miestä  erilaiseksi, kun se nyt on,kun pienet aivot niin käskee. Vika on aina miehessä, ei koskaan naisessa.

Ja Ilonalle, miksi naiset eivät lähde suhteesta. No koska heidän markkina-arvonsa on laskenut jo niin alas, ettei sillä saa samaa elintasoa, kun tällä hetkellä on. Ja miksi miehet jää, koska miehet haluavat taata lapsilleen mahdollisimman turvallisen ja hyvän tulevaisuuden, vaikka se akka on muuttunut kauheaksi riivinraudaksi. Ja siitä hyvästä mies käy huorissa ilman omantunnon tuskia. 8)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 07, 2020, 20:28:27 kirjoittanut Lord Nelson »

Poissa Vieras0029

  • Full Member
  • Viestejä: 267
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Mies – ole mies, äläkä tahdoton lapatossu!
« Vastaus #24 : Helmikuu 07, 2020, 21:44:56 »
^ Loordilla myös selkeästi kovaa kokemusasiantuntijuutta kirjoituksen takana. Noin se vaan menee, ehkä vähän kärjistetysti ;)

No ehkä tähän aiheeseen on parempi palata selvemminpäin ja keskittyä nyt kaikkeen diipadaapaan  ;D

Poissa Vieras0217

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3913
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mies – ole mies, äläkä tahdoton lapatossu!
« Vastaus #25 : Helmikuu 07, 2020, 21:52:39 »
Amiraalle lähtisi vihreä kuula jollei pyssy olisi jumissa..👍

Poissa Vieras0036

  • Hero Member
  • Viestejä: 513
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Mies – ole mies, äläkä tahdoton lapatossu!
« Vastaus #26 : Helmikuu 07, 2020, 22:45:10 »
^ Loordilla myös selkeästi kovaa kokemusasiantuntijuutta kirjoituksen takana. Noin se vaan menee, ehkä vähän kärjistetysti ;)

No ehkä tähän aiheeseen on parempi palata selvemminpäin ja keskittyä nyt kaikkeen diipadaapaan  ;D

Elämme kovia aikoja. Mae freend; Team Lahna vai olikse Ahma ::)

Ehkä siinä oli vähän jurkkaa päivystän sovinistin näkövinkkelistä hieman kärjistäen. Mutta kaveripiiristäni löytyy näitä tossuja,jotka eivät osaa pitää omaa puoltansa liian kiltteinä miehinä, ja heitä viedään kuin litran mittaa parisuhteessa. Itse en ole koskaan jäänyt epäterveeseen suhteeseen, mutta silti olen huolehtinut velvollisuuksistani. Ja onhan parisuhteessa hyviäkin asioita,kuten kaverit ja seksi,ja seksi vaimon naispuolisten kavereiden kanssa.  ;D Mutta se on toinen tarina.

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mies – ole mies, äläkä tahdoton lapatossu!
« Vastaus #27 : Helmikuu 08, 2020, 05:48:37 »
Aloitusviestissä on ehkä vähän valikoitu lainaus. Tekstissä sanotaan myös:

Lainaus
Viime vuonna psykologiseura American Psychological Association esimerkiksi julisti raportissaan, että “perinteinen maskuliinisuus on haitallista pojille ja miehille”. APA väitti, että miehisyyteen liitetyt piirteet kuten stoalaisuus, kilpailullisuus, suorittaminen ja dominanssi ovat haitallisia.

Käytännössä järjestö siis väitti, että on väärin olla maskuliininen mies.

Mitä järjetöntä huttua!

Tietysti tavoiteltavaa on se, että mies saisi olla juuri sellainen kuin haluaa. Tällaisten kannanottojen tarkoitus on vapauttaa pojat ja miehet, jotka eivät mahdu perinteisiin miehen malleihin. Ja se on hyvä asia.

Mutta metsään mennään, kun syyllistetään samalla iso joukko miehiä, jotka ovat luonnostaan maskuliinisia, voimakkaita tai vaikkapa kilpailuhenkisiä.

Onhan tuossa jutussa yliampumisia ja epäreiluja yleistyksiä, sekä myös täysin epätieteellistä hömpötystä alfa- ja betaihmisistä. Kirjoituksessa keskitytään myös turhan yksityiskohtaisesti kirjoittajan henkilökohtaisiin seksifantasioihin, ja on kerta kaikkiaan typerää aloittaa miehisyyttä tukeva kirjoitus valittamalla siitä, että joku tuntematon ihminen ei maksanut ruoastasi. Mutta tulkitsen pääsanoman olevan "älä tue yksiä sortamalla toisia", ja siitä olen samaa mieltä.
Eläkkeellä.

Poissa Vieras0032

  • Hero Member
  • Viestejä: 582
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Mies – ole mies, äläkä tahdoton lapatossu!
« Vastaus #28 : Helmikuu 08, 2020, 07:04:43 »
Minä olen yhä enevässä määrin siirtynyt sen kannalle, että on vain yksilöitä, joiden itsemäärämisoikeutta yritetään kahlita mm. politiikalla, psykologialla ja erilaisilla ismeillä. Olen huomannut, ettei minuun päde mitkään lammasmaiset yleistykset ja sen kautta huomannut ettei ne päde muihinkaan ihmisiin. Veikkaankin että tämä vuosikymmen on yksilön itsenäistymisen aikaa ja kaiken maailman ismeistä saa seuraava sukupolvi lukea historiankirjoista. Yliopistojen humaanit tiedekunnat voisi lopettaa valmiiksi pureskellun "totuuden" levittämisestä.

Poissa Jansku72

  • Hero Member
  • Viestejä: 549
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Mies – ole mies, äläkä tahdoton lapatossu!
« Vastaus #29 : Helmikuu 08, 2020, 09:09:41 »
Ainakin alussa ihmetytti Sannan kritiikki siitä kun äijä halusi treffeillä pistää laskun puoliksi.
Jos jostain syystä päätyisin Ylen naistoimittajan kanssa treffeille, niin kyllä minulle tulisi ensimmäisenä mieleen feminismi, feminismi, feminismi, jolloin 50-50 tasa-arvo toimisi paremmin kuin vanhanaikainen herrasmiehen malli. Ehkä Yleistys tämäkin.. ;D

Poissa Vieras0029

  • Full Member
  • Viestejä: 267
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Mies – ole mies, äläkä tahdoton lapatossu!
« Vastaus #30 : Helmikuu 08, 2020, 10:33:05 »
^ Heh, varmaan lähes paritsadat nettitreffit läpi käyneenä olen tehnyt mielenkiintoisen havainnon. Nainen, joka tarjoutuu ihan itse maksamaan puolet laskusta, tai tarjoaa ns. joka toisen kierroksen, on yleensä reilu ja mukava muutenkin. Ja on lähtenyt hanakimmin petipuuhiin ;D

Siinä mielessä tuo Ukkolan nillitys ihmetyttää. Suomalainen nainen odottaa ja suorastaan vaatii tasa-arvoa, mutta miehen pitäisi sitten kuitenkin käyttäytyä 1950-luvun koodin mukaan ::) Virolaisten ja venäläisten naisten kanssa odotusarvo on ilman muuta se, että mies maksaa koko illan. Mutta herrasmies kyllä saatetaan sitten palkitakin hyvin.

Mutta onpa mulle ihana Suomihupakkokin tarjonnut aamupalaa bensiksellä. Sisältyi taksaan, ja diili oli kaikin puolin aivan erinomainen, parasta A-ryhmää ;D Että terkkuja vaan :-* Tasa-arvo on toimiva aate, jos se sitten on aitoa tasa-arvoa kaikissa asioissa ilman jotain osaoptimointeja.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 08, 2020, 10:38:11 kirjoittanut Metsänpeto »

Poissa John Punter

  • Full Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 111
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Mies – ole mies, äläkä tahdoton lapatossu!
« Vastaus #31 : Maaliskuu 06, 2020, 17:38:30 »
Yksi aspekti on myös se, että luonto ja evoluutio ovat täysin vailla tunneperäisiä rajoitteita kuten moraali jne. Kaikkien lajien osalta eloonjääminen ja tilan valtaaminen ekosysteemissä on sisäänrakennettua, halusimme tai emme.
Haastavampaa onkin ymmärtää mitkä ominaisuudet kulloinkin ovat menestyksen kannalta ratkaisevia. Kova pää, umpiluuta, silmät syvällä oli hyvä ominaisuus kun nuijittiin toisiamme saadaksemme elintilaa ja naaraita :-) Nyt voi olla toiset ominaisuudet tärkeämpiä joka osalta selittänee allekirjoittaneen tilannetta. Jokaisen lajin kannalta kuitenkin kyky lisääntyä ja huolehtia jälkeläisistä lienee pitkässä juoksussa aika ratkaisevaa.
Joten mielestäni yksilöt jotka ovat yhteistyökykyisiä ja yhteensopivia useamman kanssa taitavat olla etulyöntiasemassa. Lisäksi tarvitaan kykyä huolehtia jälkeläisistä ja toimeentulosta jotta oma geeniperimä jatkaa matkaansa.
Kun ajatellaan syntyvyyttä ei oikein ole merkitystä kumpi osapuoli tekee mitä, kunhan homma toimii.

Itse kun olen vähän luolamies, niin pelkkä naaraan nätti pyllistys saa viisarin värähtämään ja lisääntymisvietin heräämään. Onneksi nykyaikana tämä reaktio ei johda hallitsemattomaan lisääntymiseen :-) En ota kantaa siihen tarvitaanko juuri minun geenejäni tulevaisuudessa - evoluutio hoitanee asian meiltä kysymättä.

Meanwhile iloitkaamme siitä, minkä luonto ja evoluutio on meille antanut.  Mikä lie evoluution oikku, että on kyky generoida taloudellista riippumattomuutta ja turvaa jonka sitten käyttää nussimiseen ilman lisääntymistarkoitusta... ei taida olla ns. menestystekijä meikäläisen geeniperimälle.

Joten poistun esihistorian hämärään matalan otsani ja kovan umpiluupääni kanssa. Ennen sitä rakastan, juon, nain, metsästän, syön lihaa ja tarvittaessa puolustan omaa laumaani vimmatusti kuten aikojen alusta.

Kiitos ja anteeksi rakkaat lajitoverini - ilman teitä elämä olisi vailla merkitystä
Herrasmies tulee aina ajallaan...

Poissa Raziel83

  • Newbie
  • Viestejä: 25
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mies – ole mies, äläkä tahdoton lapatossu!
« Vastaus #32 : Maaliskuu 31, 2020, 14:12:41 »
Meitä on niin moneen junaan, että on aika mahdotonta sanoa millaisista miehistä kaikki naiset pitävät. Muutenkin ehdottomat lausunnot ihmisten luonteista ovat sitä epätarkempia mitä täsmällisempää määritelmää yritetään tehdä.

Enkä suoranaisesti vieläkään ymmärrä miten se on joltakulta muulta pois jos esim minä en ole juuri sellainen ideaalitapaus kuin se mistä he pitävät.

Poissa JTM

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2606
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mies – ole mies, äläkä tahdoton lapatossu!
« Vastaus #33 : Huhtikuu 03, 2020, 18:59:05 »
Tää on taas niin tätä. Tyylejä on niin monta kuin on miehiäkin. Väittäisin että "Tosimiehen" täytyy välillä ihan mielenterveydenkin puolesta olla se lapatossu tai vaikka ihan ämmä. Vaihtelu piristää kato nääs. Toki myös öapatossun pitää saada välillä olla se "tosimies".
100% tyytyväinen kotimaiseen palveluun.

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9019
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mies – ole mies, äläkä tahdoton lapatossu!
« Vastaus #34 : Huhtikuu 06, 2020, 10:21:32 »
Mikä erottaa miehet pojista, betat alfoista ja nörtit timpureista:

"Mies" joka käy keskustelua siitä minkälaisista miehistä naiset tykkää on merkki siitä että kyseinen "mies" tulee kuolemaan tietämättä pillun tuoksusta mitään.
Why so fragile?