Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Alkoholi  (Luettu 6460 kertaa)

Poissa Vieras0043

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1619
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Alkoholi
« : Tammikuu 25, 2020, 09:40:56 »
En ainakaan pikaisesti löytänyt minkäänlaista ketjua tästä aiheesta vaikka sen käytöstä löytyy varmaan useammaltakin jopa omakohtaisia kokemuksiakin :)

Itse en käytä alkoholia enää ollenkaan ja lopettaminen oli helppoa kun muutenkin sen käyttö oli minimaalista. Koen sen turhana ja ihmistä rapauttavana toimintana enkä sellaista halua.

Mitä aiheesta tulee mieleen hyvät foorumilaiset?


Poissa NinniNeiti

  • Full Member
  • Viestejä: 316
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Alkoholi
« Vastaus #1 : Tammikuu 25, 2020, 09:50:25 »
Mulla sama, pitempään ei oikeestaan juominen napannut ja lähinnä ärsytti oletus et juhlissa pitäisi juoda. En siis käytä enää, en näe et saisin alkoholista mitään hyvää niin ei kirpaise kyllä olla ilman. Mä rentoudun muilla keinoin ja en tarvitse "rohkaisua" ollakseni sosiaalinen.

Onneksi ystäväpiiri on sinut asian kanssa, muo kutsutaan edelleen mukaan tanssimaan/muihin tapahtumiin eikä mulle tyrkytetä juomista. Mut silti herkästi ihmiset ketä ei paremmin tiedä olettaa et oon raskaana, aivan kun pitäisi olla jokin erityisempi syy olla juomatta.

Muo ei häiritse jos muut juo, ei ole multa pois. Kunhan nyt ei kännissä tapaamisille tulla.  ;D
Thank you 🙏🕊️

Poissa Vieras0043

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1619
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Alkoholi
« Vastaus #2 : Tammikuu 25, 2020, 10:16:56 »
Jos äijä sanoo olevansa alkoton yleensä luullaan, että kyseessä on entinen rapajuoppo ;D

Poissa Entto

  • Sr. Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 3985
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Alkoholi
« Vastaus #3 : Tammikuu 25, 2020, 10:30:11 »
Sama täällä. 14v alkotta.
Sitä vaan ihmettelen aina, miksi joudun perustelemaan sitä että en juo?
Kysynkin usein vastakysymyksen, miksi kysyjä juo?
Saitin Bud Spencer

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Alkoholi
« Vastaus #4 : Tammikuu 25, 2020, 10:37:48 »
^ Hyvä vastakysymys. Itse käytän alkoholia, mutta muiden käyttöön tai käyttämättömyyteen en puutu. Paitsi silloin, kun on aihetta takavarikoida autonavaimet tai suojella ihmisiä.

Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Alkoholi
« Vastaus #5 : Tammikuu 25, 2020, 10:50:57 »
Sitä ei pitäisi joutua selittämään syyllistävässä ilmapiirissä. Saatan itsekin kysyä jonkun kieltäytyessä vaikkapa kaataessani viintä ruokajuomaksi, esim oletko autolla, mutta siinä ei ole piileviä vaatimuksia.

Usein alkottomat selittelevät oma-aloitteisesesti vaikka siihen ei ole tarvetta.
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Poissa Kapu

  • Sr. Member
  • Viestejä: 7748
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Alkoholi
« Vastaus #6 : Tammikuu 25, 2020, 10:53:23 »
Käytän alkoholia, mutta juoppoputkaan en ole koskaan joutunut. Alkoholi ja liikenne eivät kuulu yhteen ja rattijuoppojen autoon pitäisi asentaa alkolukko, käyttäjän laskuun.

Tietyissä tilaisuuksissa on helpompaa nauttia tarjoilusta kuin tyytyä vesilinjaan.
Takkuiset hiukset rinnoillasi

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15154
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Alkoholi
« Vastaus #7 : Tammikuu 25, 2020, 11:20:22 »
Alkoholin kohtuukäytön hyödyllisyydelle on todisteita. Mittavissa toteutetussa tutkimuksissa kohtuullinen alkoholinkäyttö yhdistettiin muun muassa alhaisempaan painoindeksiin, parempaan sydän- ja verisuoniterveyteen sekä matalampiin stressi- ja masennustasoihin verrattuna heihin, jotka eivät käytä alkoholia laisinkaan.
Kohtuukäyttö on siis hyödyllisempää kuin olla kokonaan ilman.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Vieras0043

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1619
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Alkoholi
« Vastaus #8 : Tammikuu 25, 2020, 11:32:33 »

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15154
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Alkoholi
« Vastaus #9 : Tammikuu 25, 2020, 11:37:23 »
^
Puhuin kohtuukäytöstä.
Syöpään voi sairastua, vaikkei koskaan olisi viinaan tai tupakkaan koskenut.
Viime keväänä ystäväni vaimo kuoli syöpään ja hän ei koskaan ollut polttanut tai käyttänyt alkoholia. Muutoinkin hänen elämäntapansa olivat mallikelpoiset.

Mutta kukin uskoo mihin tahtoo pitkässä juoksussa me kaikki kuitenkin kuollaan.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Made

  • Full Member
  • Viestejä: 141
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Alkoholi
« Vastaus #10 : Tammikuu 25, 2020, 11:42:55 »
Se on varmaan se että jos sanot olevasi absolutisti, niin usein ajatellaan että oletkos entinen alkoholisti, tai kämmänyt juomisen takia jotain, etkä siksi uskalla ottaa tippaakaan. Ite sanoisin että olen raitis, vaikka en absolutisti. Terveellisen elämäntavan periaatteella. Varsinkin tän harrastuksen löytämisen jälkeen, miettinyt että kivempi se on sekoittaa pää ja ottaa irtiotta arjesta terveellisellä tavalla hupakon luona käymällä (ja jostainhan on säästettävä). Hyvän ruuan ja seuran kanssa voin ottaa kyllä nykyäänkin viiniä tai kaljaa (ei se vähän harvalseltaan ole epäterveellistä), mutta kotona en, enkä ryyppäämisen ilosta. Ennen tuli tissuteltua sauna ja ruokajuomia turhan säännölliseen, hyvä fiilis kun saannu jätettyä ylimmääräisen pois.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 25, 2020, 11:45:36 kirjoittanut Made »
Turskalaji. Vanhoissa kansantarinoissa jumala loi kaikki kauniit kalat järviimme, mutta made oli niin ruma, että sen täytyi olla pirun luoma.

Poissa Vieras0032

  • Hero Member
  • Viestejä: 582
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Alkoholi
« Vastaus #11 : Tammikuu 25, 2020, 11:58:30 »
Minulle alkoholi on nautintoaine siinä kuin hyvä ruokakin. Mutta niinkuin ei ole hyvä syödä ähkyyn asti, on alkoholikin hyvä pitää renkinä eikä isäntänä.

Poissa Vieras0217

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3913
  • * Kelpo kaveri
Vs: Alkoholi
« Vastaus #12 : Tammikuu 25, 2020, 12:06:56 »
Perjantai juopottelua tulee harrastettua mutta koittanut vähentää viime aikoina sitäkin,näin vanhemmiten tuo krapula muuttunut aina pahemmaksi ja tuntuu että kestääkin kauemmin.
Putkaan en koskaan ole joutunut juomisen takia enkä koskaan tapellut kännissä kun ei tule juotua sitä "räyhä viinaa" ;) En tarvitse rohkaisua tapaamisella tai ollakseni sosiaalinen
Sihteerin luo en mene jos vähänkin haiskahdan vanhahalle viinalle.

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15154
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Alkoholi
« Vastaus #13 : Tammikuu 25, 2020, 12:25:01 »
Perseet kuitenkin ajattelin kaikesta huolimatta tänään vetää. Kuolin tai en.  ;D
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Cece

  • Sr. Member
  • Galleria (1)
  • Viestejä: 2628
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Alkoholi
« Vastaus #14 : Tammikuu 25, 2020, 12:59:26 »
Jonkun verran tulee käytettyä alkoholia, mutta kännijuominen rajoittuu pariin kertaan vuodessa.
Nuorempana tuli sitten ryypättyä enemmän.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 25, 2020, 13:01:38 kirjoittanut Cece »
Helläkätinen herrasmies lassie

Poissa Shemeikka

  • Full Member
  • Viestejä: 168
  • * Kelpo kaveri
Vs: Alkoholi
« Vastaus #15 : Tammikuu 25, 2020, 13:05:40 »
Ainoat asiat jotka saa mun pään sekaisin ovat nämä hupakot. Eli aikaisemmin pärjäsin hyvin ilman röökiä, alkoholia ja myös hupakoita. Edelleen mennään ilman kahta ensiksi mainittua, mutta nyt kerran korkattua, viimeinen on pässyt kyllä luomaan pahan riippuvuus-suhteen. Onnex sen kuitenkin pitäisi olla terveellistä, eikä ainakaan mulla ole siitä nauttimisen jälkeen tullut minkäänlaista krapulaa,ei henkistä eikä fyysistä, mitä nyt vähän köykäisempi lompakko.

Poissa Pekka.Karvo

  • Puudeli
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1414
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Alkoholi
« Vastaus #16 : Tammikuu 25, 2020, 14:06:22 »
Itse otan silloin kun otan. En selittele ottamisiani tai juomattomuuttani. Autoilu ja alkoholi ei kuulu yhteen eikä hupakoissa käyminen ja alkoholi.
Sitä saa mitä sattuu tulemaan

Poissa Rene

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3566
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Alkoholi
« Vastaus #17 : Tammikuu 25, 2020, 14:16:51 »
mulla alkoholi kuuluu lauantai-iltaan. olen yrittänyt noudattaa "kohtuullisen hutikan seuran" sääntöjä.
tietty joskus on lipsunut, metätys seuran kokoukset oli pahoja. ;D

mulle se on nautintolääke. nuo muna/herätys kellot on pahoja. silloin on lähdettävä, ei auta valitukset.
on saattanut mennä pari kertaa aamuduuni laskuhumalassa. mutta kun on rautainen rutiini..eikä
vieraan töissä tai ajoneuvon ratissa se sallittakoon.. ;D
"Puolivallaton Leskimies"

Poissa Vieras0068

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3118
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Alkoholi
« Vastaus #18 : Tammikuu 25, 2020, 14:54:01 »
Mä pyrin juomaan punkkua aina kun on mahdollista ja vähän lonkkuakin saattaa koskus upota🙂.

Poissa Jansku72

  • Hero Member
  • Viestejä: 549
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Alkoholi
« Vastaus #19 : Tammikuu 25, 2020, 15:20:26 »
Jonkinlaista lauantaijuopottelua lähinnä tulee nykyään harrastettua, valitettavasti aina humalahakuisesti. Tärpättiä menee kuitenkin huomattavasti vähemmän kuin 20 vuotta sitten. Krapulat on nykyään aika vittumaisia sekä fyysisesti että henkisesti ja töissäkin vituttaa puoleen viikkoon saakka jos viikonloppuna tulee kunnolla pämpättyä.
Terveyttäkin tulee nykyään mietittyä enemmän ja kaipa sitä ajattelee että raittius saisi alakertaankin hieman lisää eloa (toiveajattelua) ;D

Joku tipaton kausi talviloman Kanarian reisuun saakka vois tehdä tässä kohtaa hyvää..