Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?  (Luettu 7057 kertaa)

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9069
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #20 : Helmikuu 02, 2020, 20:34:04 »
Siis ihan kaikki on loukkaavaa jollekin. Minä loukkaannun verisesti asiallisista kirjoituksista.
Why so fragile?

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #21 : Toukokuu 28, 2020, 13:19:56 »
Toisessa ketjussa oli hieman keskustelua siitä kuinka joskus täällä kirjoitetut jutut tuntuvat olevan loukkaavaan/halventavaan/kiusaavaan tms. sävyyn kirjoitettuja.
Mennään henkilökohtaisuuksiin yms.

Tuosta pohdin että tässä on varmaan isoja eroja mikä koetaan loukkaavaksi tms. kirjoitteluksi.

Koitin miettiä mistä kirjoitteluista olisin loukkaantunut vuosien varrella (täällä en ainakaan vielä mistään), niin varmaan suoranainen valehtelu on ollut sellaista. Ja tuolloinkin tapaukset yleensä olleet toisiin henkilöihin kohdistuvia, joko jotain kollegaa tai asiakasta on mustamaalattu jostain minkä tiedän ettei pidä paikkaansa. Tulee mieleen mm. kun yhtä asiakkaan nimimerkkiä entisellä foorumilla vahvasti väitettiin yhden kollegan alteriksi, ja koska olin tavannut kummatkin nimimerkkien kautta useamman kerran niin tiesin ettei se pidä paikkaansa.

Mutta sitten taas kirjoittelut jotka mua ei jaksa heilauttaa pätkääkään on esim. läskisiiderivalas-läpät. Kun noista paistaa aina läpi kirjoittajan omat henkilökohtaiset ongelmat, ettei noihin edes pysty suhtautumaan sellaisella vakavuudella että ne voisi mitenkään loukata.

Mutta mites muut, millaisen kirjoittelun koette loukkaavaksi? Esimerkkejä nyt vaikka täältä tai historiasta?

Olen yhtä mieltä siitä, että valehtelu, mustamaalaaminen ja jonkun yksittäisen nimimerkin suuremmalla joukolla silmätikuksi pistäminen ja takertuminen ilman päteviä perusteita on asia, josta moni voisi jo aivan oikeasti loukkaantua. Samaten kuin syyttely tai jatkuva arvostelu saati tuomitseminen taikka jonkun nimimerkin pistäminen huonoon valoon suuremmalla porukalla syyttäen häntä kaikesta mahdollisesta milloin missäkin keskustelussa. En tosin ole sanonut, että minä loukkaantuisin tästä kaikesta, mutta puhunkin nyt yleistävällä tasolla, ettei se kenenkään mielestä varmasti tunnu hyvältä. Voin sanoa, että eipä tämä ole ainakaan nostanut omaakaan mielialaa seurata tuollaista omituista ja nimimerkkikeskeistä arvostelevaa ja halveksivaa keskustelua vierestä. Oikeastaan aika ajoin on ollut hieman raskaskin olo, mutta olen silti koittanut huumorillakin keventää tunnelmaa ja tähän nykyhetkeen keskittymällä ja suhtautumalla mennä eteenpäin, vaikka olisi mitä ikävämmässä valossa tapahtunutta tapahtunut eilen tai perjantaina 13. päivä.

Jos tässä maassa toteutuisi laki maan tavalla ja siitä saatavat seuraukset ja sanktiot, niin moni minua ja tekstejäni aiemmin porukalla mustamaalanneet, halventaneet, solvanneet ja piilosyrjineet nimimerkit olisivat saaneet banniensa seuraksi parhaassa tapauksessa sakkoja, oli kyseessä sitten niin ostajakunnan ihmisiä, kollegoja tai joitakin muitakin häirikköjä. Se jos mikä olisi herättänyt ajattelemaan ja elämään eettisemmin aivan toisella tavalla, kun sellaiset henkilöt olisivat rikosrekisterimerkinnän saaneina todenneet itsekseen, ettei heillä välttämättä ole varaa mokata enää toista kertaa.

Kyllä, kaikenlainen nettisyrjintä, -solvaaminen ja -kiusaaminen pistäisi kyllä oksentamaan, jos minulla ei olisi niin vahva vatsa kuin mitä minulla tätä nykyä on. Ja kyllä, nettikiusaamista hienosti piilotetussa muodossaan pystyvät niin halutessaan tehtailemaan myös jotkut toiset kollegat kiistäen tietenkin jälkikäteen kaikki piilosyrjinnät, solvaukset, syyttelyt ja nimimerkkiin keskittyvät tarpeettomat arvostelut toisissa keskusteluissa silloin, kun tällaisia asioita aletaan nostamaan esille pöytään. Olisin toivonut, että Venla tai Olivia olisi jossakin vaiheessa huomannut nostaa tätä aihetta ylemmäksi, sillä tämä näyttää tällä hetkellä olevan todella ajantasainen aihe ajan nykyhenkeen, mutta vaikka toiveeni ei missään vaiheessa toteutunutkaan, niin silti halusin itse nostaa tätä aihetta ja toivon myös, että myös ne muut, joilla on jotakin oikeasti järkevämpää sanottavaa kuin henkilöön meneminen, piilosyrjintä, saivartelu, arvostelu tai syyttely, tulisivat itse ja toteaisivat tähän lankaan kirjoittamisellaan asian todellisen laidan, koska eihän tätä nyt enää voi piilotella.

Jos palveluntarjoajia, niin kuin minua, halutaan jatkuvasti asettaa huonoon valoon niin joidenkin kollegoiden kuin eräiden muidenkin toimesta sen sijaan, että tutustutaan ilman syyttelyä, tuomitsemista ja arvostelua rauhassa omiin ajatuksiini, joita kirjoituksillani haluan tuoda esille, niin en sillekään asialle voi mitään. Samaten en voi sillekään mitään, jos jotakuta minun suhteen ennakkoluuloista ei huvita laittaa minulle viestiä ja pyytää lähtemään vaikkapa ulos haukkaamaan happea kasvotusten, sillä se on jokaisen minun suhteen ennakkoluuloisen oma tappio, vaikka itse tutustuisinkin aivan mielelläni monenlaisiin eri ihmisiin avoimin mielin.

Ja jos on eri mieltä jonkun kirjoittajan kanssa yhdestä tai useammasta eri asiasta, niin siltikään ei tarvitse menettää hermojaan, vetämään herneitä nenäänsä ja alkaa juurta jaksain arvostelemaan ja vähättelemään toisen kirjoitustyyliä, olkoon tavallinen kirjoittaja tai kollega kuka hyvänsä kyseessä. Aina on varaa opetella kasvamaan siitä omasta asennevammasta ulos ja asennevammasta ulos kasvaminen tarkoittaa käytännössä tässä kontekstissa sitä, että oppii hyväksymään muiden kirjoittamia mielipiteitä ilman henkilökohtaisuuksiin tai syyllisen etsintään menemistä, vaikkei olisikaan samaa mieltä.

En lähtökohtaisesti haluaisi käydä tällä foorumilla keskustelua ala-asteikäisten kesken, vaan ihan meidän aikuisten kesken.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 28, 2020, 13:30:41 kirjoittanut SielujenRakastelua »

Poissa Vieras0095

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1240
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #22 : Toukokuu 28, 2020, 14:02:20 »
Hyvä kirjoitus.

Poissa Vieras0056

  • Newbie
  • Viestejä: 48
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #23 : Toukokuu 28, 2020, 15:43:28 »
Olisi hyvä kirjoitus jos olisi totta. Jätän teidät kaksi nyt keskenään tänne ja poistun tästä negatiivisuuden ja itsekkyyden laaksosta kohti parempaa.
Hyvää kesää kaikille höpönassuille!

Poissa Vieras0074

  • Full Member
  • Viestejä: 224
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #24 : Toukokuu 28, 2020, 15:54:24 »
Kaikenlainen kiusaaminen on netissä yleistä. Ei siis ihme, että sitä voi olla tälläkin forkalla.

Sitten vähän yleisesti siitä, mikä on loukkaavaa ja mikä koetaan loukkaavaksi. Noin karkeasti mistä tahansa voi loukkaantua. Se on nähty tälläkin forkalla viime aikoina. Johanna loukkaantuu jonkun kirjoituksesta ja joku toinen jostain Johannan kirjoituksesta. Oma lukunsa ovat toisilleen vittuilevat turskat. He eivät kuitenkaan yleensä valita, että heitä on loukattu, vaan yrittävät lyödä kovempaa takaisin. Liekö kyseessä sukupuolihormoneihin liittyvä ero? Tosin yleisesti miessukupuoli ei suojaa loukkaantumiselta tai loukkaantumisen esittämiseltä. Se on nähty esimerkiksi politiikassa lukuisat kerrat viime vuosina.

Loukkaantumisen lisäksi nykyään yleinen ilmiö on tosiaan tuo loukkaantuneen esittäminen. Se on tekosyy päästä riitelemään. Sitten on vielä toisten puolesta loukkaantuminen ja toisten puolesta loukkaantumisen esittäminen.

Oman kokemukseni perusteella nykyään loukkaantuminen on yleisempää kuin ennen. Ei meillä muuten olisi esimerkiksi sosiaalisen median sisältövaroituksia. Loukkaantumisella ja varsinkin toisten puolesta loukkaantumisella kerätään usein moraalipisteitä, joilla loukkaantuja kulloisessakin viiteryhmässään voi saavuttaa sosiaalista nousua.

Ihan aiheestakin voi toki loukkaantua. Keskimäärin näin keski-ikäisenä ja keskiluokkaisena valkoisena heteromiehenä en vaan keksi kovin montaa aihetta, joista itse voisin perustellusti loukkaantua.

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #25 : Toukokuu 28, 2020, 16:19:39 »
Kaikenlainen kiusaaminen on netissä yleistä. Ei siis ihme, että sitä voi olla tälläkin forkalla.--

--Loukkaantumisen lisäksi nykyään yleinen ilmiö on tosiaan tuo loukkaantuneen esittäminen. Se on tekosyy päästä riitelemään. Sitten on vielä toisten puolesta loukkaantuminen ja toisten puolesta loukkaantumisen esittäminen.

Tuohon nettikiusaamisen tuottamiseen kai kuuluu tyypillisen kuvion mukaan sellainen toiminta, että kun yksi kirjoittaja on ilmaissut mielipiteensä, joka on erilainen kuin kymmenen muun, niin joku niistä kymmenestä esittää loukkaantunutta tai valeloukkaantuu toisen puolesta päästäkseen moralisoimaan, syyttelemään ja tuomitsemaan sen yhden eri mieltä olevan kirjoituksia. Ja tuollainen valeloukkaantuminen yhtäkkiä saattaakin herättää myös muidenkin eri mieltä olevien syyttelyn, halveksunnan ja moralisoinnin tarpeen. Ja niinpä sitten kymmenen kirjoittajaa komppaa toisiaan yhtä vastaan mustamaalaten ikään kuin sillä yhdellä ei olisi mielipiteineen enää mitään sananvaltaa tai merkitystä käydyn keskustelun kannalta.

Tiedän tällä foorumilla muutaman osaavan todella lahjakkaasti tuon loukkaantuneen esittämisen tai toisen puolesta valeloukkaantumisen. Tiedän myös muutaman sellaisenkin, jotka ovat lähes jatkuvasti ja joka keskustelussa valmiita komppaamaan toinen toistensa kirjoituksia varsinkin tuollaisen jälkeen kun joku on ensin esittänyt loukkaaantunutta. Enkä nyt edelleenkään mainitse nimimerkkejä ääneen, ettei kukaan nyt vaan verisesti loukkaannu, sillä jokaisellahan on oikeus yksityisyyteen ja henkilökohtaisuudet saavat nyt vihdoin ja viimein minun puolestani jäädä, jos se sopii myös muille kirjoittajille, että osataan jatkossa olla enemmän aikuisiksi ihmisiksi toisillemme eikä mitään uhmaikäisiä kakaroita, joilla on jatkuvat teiniangstit päällä.

Joillakin loukkaantuminen voi johtua myös vainoharhaisuudesta, joka on myös yllättävänkin yleinen mielenterveyden häiriö nyky-yhteiskunnassa ja jonka myöntämistä ei tarvitse välttämättä hävetä kertoa, jos sellaisesta kärsii. Muistelen nuorempana olleeni joskus pahimmillaan hyvinkin vainoharhainen nykyiseen elämänmenoon verrattuna joissakin asioissa joskus hetkittäin, mutta onneksi se on aikuistumisen myötä vähentynyt merkittävästi siihen nähden mitä se siis pahimmillaan joskus ennen on ollut.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 28, 2020, 16:25:16 kirjoittanut SielujenRakastelua »

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9069
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #26 : Toukokuu 28, 2020, 17:04:38 »
Silloin kun mies loukkaantuu, se on sairaalassa. Millään muulla tavalla en ymmärrä että mies voisi loukkaantua. Poikien ja miesten välissä on suuri ero.

Mä olen pari viikkoa katsellut (ja osallistunut) kuinka n.15 eri ihmistä ja kummastakin sukupuolesta yrittää yhdelle sanoa oikeastaan samasta asiasta. Asiasta on sanottu nätisti, vittuilemalla ja asiattomasti. Aihe mistä ihmiset kierroksia ottavat muuttuu päivittäin mutta syy on aina sama.

Mun pointti on seuraava:

Se on harvinainen taito olla JAKO PÄIVÄ konfliktissa jonkun kanssa JA AINA näkee vian muualla kuin peilissä. Tarkennan vielä että konfliktissa voi olla joka päivä, se ei ole saavutus, mutta EI KERTAAKAAN pahoittele omaa NARSISTISTA, ITSEKESKEISTÄ ja loukkaavaa käytöstä. Se on saavutus.
(tarkennus: en ole sairaalassa, minua ei ole loukattu)

Lukaisin ajatuksella kaiken tämän päivän agendasta ja on kyllä mielenkiintoista että ei näe kuinka paskat on housuissa, se paska pitäisi siivota sieltä housuista ja olisi kohteliasta ensimmäisen kerran vaikka pahoitella paskanhajua.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 28, 2020, 17:06:36 kirjoittanut Lifti »
Why so fragile?

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #27 : Toukokuu 28, 2020, 17:24:53 »
Mä olen pari viikkoa katsellut (ja osallistunut) kuinka n.15 eri ihmistä ja kummastakin sukupuolesta yrittää yhdelle sanoa oikeastaan samasta asiasta. Asiasta on sanottu nätisti, vittuilemalla ja asiattomasti. Aihe mistä ihmiset kierroksia ottavat muuttuu päivittäin mutta syy on aina sama.

Mun pointti on seuraava:

Se on harvinainen taito olla JAKO PÄIVÄ konfliktissa jonkun kanssa JA AINA näkee vian muualla kuin peilissä. Tarkennan vielä että konfliktissa voi olla joka päivä, se ei ole saavutus, mutta EI KERTAAKAAN pahoittele omaa NARSISTISTA, ITSEKESKEISTÄ ja loukkaavaa käytöstä. Se on saavutus.
(tarkennus: en ole sairaalassa, minua ei ole loukattu)

Entäs kun ne 15 muutakaan eivät osaa pahoitella omaa käytöstään ikinä? Ja mitäs jos siellä Erikssonin puutarhassa kasvaakin useampi kuin vain yksi narsissi?

Lukaisin ajatuksella kaiken tämän päivän agendasta ja on kyllä mielenkiintoista että ei näe kuinka paskat on housuissa, se paska pitäisi siivota sieltä housuista ja olisi kohteliasta ensimmäisen kerran vaikka pahoitella paskanhajua.

Eli tarkoitat siis, että pitäisi alkaa käsi otsalla itkien nöyristellä yhtäkkiä muille, kun muutkaan eivät ole osanneet sitä tehdä? Entäs sitten, jos ei osaa nöyristellä turhan takia? Pitäisikö alkaa teeskentelemään eli filmaamaan, jos ei muuten osaa kulkea pää kumarassa ottaen mahdollisimman paljon vastaan muiden polvitaklauksia?

Narsistisia piirteitä voi olla terveellä ihmiselläkin ilman, että kyse on kuitenkaan välttämättä mitenkään narsistisesta persoonallisuushäiriöstä. Terveellä narsistisia piirteitä omaavalla on myös toisten ihmisten asemaan asettumisen eli empatian taidot. Narsistisen persoonallisuushäiriön, sosiopatian tai psykopatian omaavilta toisten ihmisten asemaan asettumisen eli empatian taito puuttuu kokonaan.

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9069
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #28 : Toukokuu 28, 2020, 17:40:13 »
^ Se peili Johanna, se peili. Mun pointti oli että olisit keskittynyt yhteen ihmiseen sen sijasta että TAAS keskityt muihin ihmisiin.

Mutta keittiöpsykologi ja keinosiementäjä Rutanen vetää nyt sellaisen johtopäätöksen että sä nautit tästä. Sä nautit tästä huomiosta. Sä elät tällä. Me ollaan jotenkin samalla tavalla kipeitä että saadaan tästä jotakin. Mä en enää halua sairastaa, enkä ruokkia sun sairautta. Mä en enään ota suhun mitään kontaktia. Suosittelen samaa muille. Ehkä se että sinua ei päivittäin ruokita ja viritetä olisi paljon parempi vaihtoehto. Toivottavasti avaat jonakin päivänä silmäsi, anteeksi jos olen loukannut sinua ja kaikkea hyvää sulle elämässäsi.
Why so fragile?

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #29 : Toukokuu 28, 2020, 17:47:07 »
^ Se peili Johanna, se peili. Mun pointti oli että olisit keskittynyt yhteen ihmiseen sen sijasta että TAAS keskityt muihin ihmisiin.

Mutta keittiöpsykologi ja keinosiementäjä Rutanen vetää nyt sellaisen johtopäätöksen että sä nautit tästä. Sä nautit tästä huomiosta. Sä elät tällä. Me ollaan jotenkin samalla tavalla kipeitä että saadaan tästä jotakin. Mä en enää halua sairastaa, enkä ruokkia sun sairautta. Mä en enään ota suhun mitään kontaktia. Suosittelen samaa muille. Ehkä se että sinua ei päivittäin ruokita ja viritetä olisi paljon parempi vaihtoehto. Toivottavasti avaat jonakin päivänä silmäsi, anteeksi jos olen loukannut sinua ja kaikkea hyvää sulle elämässäsi.

Oh, tämähän kuulostaa mitä parhaimmalta siunaukselta ja rukouksiini on näköjään vihdoin vastattu. Jos siis tämän parempaa kontaktia ei olisi ollut edes muutenkaan odotettavissakaan. Olen niin odottanut tätä päivää ja näitä sanoja, että siis jätät vihdoin ja viimein minut rauhaan sekä jatkat omaa elämääsi. Toivottavasti paremmalla menestyksellä itsekin jatkossa. :)

Poissa Jimmy-setä

  • Hero Member
  • Viestejä: 777
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #30 : Toukokuu 28, 2020, 18:40:30 »

Jos tässä maassa toteutuisi laki maan tavalla ja siitä saatavat seuraukset ja sanktiot, niin moni minua ja tekstejäni aiemmin porukalla mustamaalanneet, halventaneet, solvanneet ja piilosyrjineet nimimerkit olisivat saaneet banniensa seuraksi parhaassa tapauksessa sakkoja, oli kyseessä sitten niin ostajakunnan ihmisiä, kollegoja tai joitakin muitakin häirikköjä. Se jos mikä olisi herättänyt ajattelemaan ja elämään eettisemmin aivan toisella tavalla, kun sellaiset henkilöt olisivat rikosrekisterimerkinnän saaneina todenneet itsekseen, ettei heillä välttämättä ole varaa mokata enää toista kertaa.

Mitä ihmettä tämä maan tapa tarkoittaa? Tässä maassa ei käsittääkseni anonyymi nettikirjoittaja voi loukata toisen anonyymin nettikirjoittajan kunniaa. Anonyymi nettikirjoittaja voi syyllistyä todellisen nimetyn henkilön kunnianloukkaukseen ja tästä on tuomioitakin tullut. Mutta miten voi loukata anonyymin kirjoittajan kunniaa? Eihän kukaan tiedä, kenen henkilön kunniaa loukataan.

Poissa Rene

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3566
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #31 : Toukokuu 28, 2020, 18:59:30 »
^ pitää paikkansa, ei täällä kukaan tunne turskia nikin takana. mutta vosujen nikin takana
olevat tuntee tosi moni. se mustamaalaus osuus siten oikeaan henkilöön.

ps. paitsi tietysti ville ja lifti nyt on esitelleet persettään täällä ja tuolla melkein joka vuosi. ;D

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9069
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #32 : Toukokuu 28, 2020, 19:05:16 »
ps. paitsi tietysti ville ja lifti nyt on esitelleet persettään melkein joka vuosi. ;D

Tää voi kuulostaa oudolta mutta mistä löytyy villen perse kuvat ja hei nyt tarkkana siellä takapulpetissa, neljä vuotta meni ennen cospleita että en laittanut kuvia.

Mulla on nykyään niin seksikäs olo että haluan näyttää teille kuinka kaunis porsas olen. Seksikäs pikku sika!
Why so fragile?

Poissa Rene

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3566
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #33 : Toukokuu 28, 2020, 19:08:50 »
^ no ei niitä onneksi täältä löydä...jotain hyvää wörkin kaatumisessa sentää oli. ;D

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (119)
  • Viestejä: 3039
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #34 : Toukokuu 28, 2020, 20:30:54 »
^ no ei niitä onneksi täältä löydä...jotain hyvää wörkin kaatumisessa sentää oli. ;D

Älä nyt viitti Rene, sulla kuitenkin on ne kuvat tallella...auta nyt Liftiä kun se haluaa niin kovin jotain mikä ei oo laisinkaan oudon kuuloista. ;D
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Joensuussa ke-to 15.-16.5.!

Poissa Waterman2

  • Hero Member
  • Viestejä: 684
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #35 : Toukokuu 28, 2020, 22:23:33 »
Se on subjektiivinen kokemus mitä kukin kokee loukkavana. Toiset kestää enemmän kuittalua kuin toiset.

Täällä lähtee keskusteluissa useammin mopo käsistä, kun opistolla, jossa hölmöläiset löysivät itsenäsä banaanisaarilta hyvin äkäisesti, kun Banhammeri kyllästyi tonttuiluun. 

Pojat on semmoisia, jotka aukovat päätä ensin, ja kun vittuilee takaisin, pyytävät poistamaan itseään koskevat viestit, kun menee kuppi nurin. 

   


 

 
   
"Yeah, well, that's just, like, your opinion, man"

Poissa joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5369
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #36 : Toukokuu 28, 2020, 22:46:34 »
Lueskelin täältä vähän eri ketjuja ja jotakin nousi mieleen loukkaavasta kirjoittelusta. Mulla jäi mieleen Jimmy-sedän sanat jotka olivat minusta tosi viisaita, aika usein loukkaavat kirjoitukset kohdistuu tiettyyn suuntaan ja sieltä tietystä suunnasta tahtoo löytyä se syy. Kuinka tulee toimia sosiaalisessa yhteisössä on oma taiteenlajinsa - lähtökohtaisesti ongelma ei edes ole se jos sulla on vaikka valtavirrasta poikkeavat näkemykset vaan se millä tavalla niitä näkemyksiäsi muille esittelet. Asioista voi harvoin jos koskaan sanoa että tuo juttu on objektiivisesti tarkasteltuna oikein ja tuo taas väärin mutta vaikka olisit oikeassa, se ei sinua pelasta jos et vaan kommunikoi rakentavalla tavalla. Niitä rakentavia tapojakin on monenlaisia, kaikkihan me olemme omia persoonallisuuksiamme.

Toinen huomioitava seikka on se että lähes kaikissa yhteisöissä on porukkaa jotka haluavat lähinnä vain haastaa riitaa ja jakelevat loukkauksia ilmeisesti lähinnä tavan vuoksi.

Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #37 : Toukokuu 28, 2020, 23:11:24 »
...Pojat on semmoisia, jotka aukovat päätä ensin, ja kun vittuilee takaisin, pyytävät poistamaan itseään koskevat viestit, kun menee kuppi nurin.
Tällaista olen huomannut ilmassa. Aika vanha kikka mutta menee aina joskus läpi.
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #38 : Toukokuu 28, 2020, 23:20:54 »
Lueskelin täältä vähän eri ketjuja ja jotakin nousi mieleen loukkaavasta kirjoittelusta. Mulla jäi mieleen Jimmy-sedän sanat jotka olivat minusta tosi viisaita, aika usein loukkaavat kirjoitukset kohdistuu tiettyyn suuntaan ja sieltä tietystä suunnasta tahtoo löytyä se syy. Kuinka tulee toimia sosiaalisessa yhteisössä on oma taiteenlajinsa - lähtökohtaisesti ongelma ei edes ole se jos sulla on vaikka valtavirrasta poikkeavat näkemykset vaan se millä tavalla niitä näkemyksiäsi muille esittelet. Asioista voi harvoin jos koskaan sanoa että tuo juttu on objektiivisesti tarkasteltuna oikein ja tuo taas väärin mutta vaikka olisit oikeassa, se ei sinua pelasta jos et vaan kommunikoi rakentavalla tavalla. Niitä rakentavia tapojakin on monenlaisia, kaikkihan me olemme omia persoonallisuuksiamme.

Toinen huomioitava seikka on se että lähes kaikissa yhteisöissä on porukkaa jotka haluavat lähinnä vain haastaa riitaa ja jakelevat loukkauksia ilmeisesti lähinnä tavan vuoksi.

Kirjoitin jo tuohon mielenterveys-lankaan oman viestini, mutta laitettakoon se nyt vielä tähänkin näkyviin samoin sanoin:

No suruvalittelut ja sydämelliset pahoittelut siitä, että kirjoitan välillä melko suorasanaisestikin ja joskus äkkipikaisuuttakin sekä huomaamattani myös saatan joskus päästää näppikseltä sellaista, jota en ole tarkoittanut otettavaksi välttämättä aina niin sanatarkasti ja kirjaimellisesti. ::)

Toivon, että meillä säilyisi jatkossa rauhanomainen keskusteluilmapiiri ja sellainen henki keskustelussa, että täällä jokainen voi keskustella turvallisin mielin. Harkintavaltaa eri asioissa, kirjoitustyylissä ja omien näkemysten esilletuomisessa on syytä jokaisen meistä käyttää ja haluan myös itsekin pitää jatkossa paremmin huolta siitä, etten ainakaan tieten tahtoen halua suututtaa tai ärsyttää saati loukata ketään. Antakaa anteeksi, jos niin on päässyt välillä käymään, että kirjoitustyylini on ottanut itse kunkin hermoille. Koittakaamme kestää ja ottaa menneistä yhä enemmän ja enemmän opiksi. Minäkin olen ihminen ja teen elämässäni virheitä. Ne opettavat. Ennen kaikkea en olisi ihminen ilman vikojani, puutteitani ja virheitäni. Kannan kaikesta huolimatta tyytyväisyyttä ja kiitollista asennetta itseäni kohtaan, että saan olla tässä maailmassa teidän joukossanne tuomassa sitä jonkinlaista värikontrastia, jota tässä maailmassa ilmeisesti uupuu eikä välttämättä läheskään aina ole kaikkien mieleen.

Koittakaa kestää ja kyllä minä jokaista lähtökohtaisesti haluan tsempata parhaani mukaan! :)

Poissa Pekka.Karvo

  • Puudeli
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1414
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #39 : Toukokuu 29, 2020, 11:47:22 »
^ Se peili Johanna, se peili. Mun pointti oli että olisit keskittynyt yhteen ihmiseen sen sijasta että TAAS keskityt muihin ihmisiin.

Mutta keittiöpsykologi ja keinosiementäjä Rutanen vetää nyt sellaisen johtopäätöksen että sä nautit tästä. Sä nautit tästä huomiosta. Sä elät tällä. Me ollaan jotenkin samalla tavalla kipeitä että saadaan tästä jotakin. Mä en enää halua sairastaa, enkä ruokkia sun sairautta. Mä en enään ota suhun mitään kontaktia. Suosittelen samaa muille. Ehkä se että sinua ei päivittäin ruokita ja viritetä olisi paljon parempi vaihtoehto. Toivottavasti avaat jonakin päivänä silmäsi, anteeksi jos olen loukannut sinua ja kaikkea hyvää sulle elämässäsi.

Liftiltä erinomainen neuvo. Miksi ihmeessä heitellä bensaa liekkeihin kun tietää miten siinä kuitenkin käy.
Sitä saa mitä sattuu tulemaan