Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka
Fight Club
Kellopeliappelsiini:
--- Lainaus käyttäjältä: Kesava - Maaliskuu 02, 2021, 19:59:29 ---
Tulee vaan mieleen, että miksei naiset itse ole sitten suunnitelleet parempia älypuhelimia, lääkkeitä ja autoja? Varsinkin kun sinun mukaasi ovat paremmin menestyneitä ja älykkäämpiä kuin miehet?
--- Lainaus päättyy ---
Tämä kiinnostaa minuakin. Miksi esim Hilary Clintonista ei tullut USA:n presidenttiä, vaan fiksut naiset meni äänestämään Trumpin pressaksi (sikäli olen kuitenkin loppupeleissä sitä mieltä, että tässä USA voitti ja naiset äänesti tässäkin fiksusti).
Anyone?
NiinaK?
Pekonen:
--- Lainaus käyttäjältä: Turskapappa - Maaliskuu 02, 2021, 23:33:27 ---
--- Lainaus käyttäjältä: NiinaK - Maaliskuu 02, 2021, 20:12:52 --- Minulla ei oikein ole aikaa alkaa kouluttamaan ukkoraasuja.
--- Lainaus päättyy ---
Minäpä kerron sinulle mihin sekoitat asian. Miehet todellakin useammin arvioivat itsensä keskimääräistä älykkäämmäksi kuin naiset. Ero ei ole valtava, mutta se on olemassa.
Ovatko he oikeassa? No tästä on erilaisia tuloksia. Osa tukee väitettä, osa ei. Todennäköisesti keskiarvot ovat lähellä toisiaan, mutta vaikuttaisi, että miehillä sisäinen vaihtelu on suurempaa kuin naisilla.
Voiko tästä vetää johtopäätöksen, että tyhmät miehet pitävät itseään älykkäinä ja tyhmät naiset eivät. No ei voi. Ensinnäkin erot ovat ryhmätason eroja eikä niistä voi vetää suoraviivaisia päätelmiä yksilöistä. Erot koskevat ylipäätään sukupuolten välisiä eroja, ei tyhmiä miehiä. Toiseksi saman efektin aiheuttaa koulutus. Jos nainen on koulutettu, myös hän pitää itseään keskivertoa älykkäämpänä muita useammin riippumatta siitä saako äo-testistä korkeampia pisteita.
--- Lainaus päättyy ---
Tämä onkin mielenkiintoinen pohdinta että koulutuksen myötä ihminen tuntee itsensä älykkäämmäksi. Ehkä koulutus saattaa auttaa että ihminen käyttää aivojaan tehokkaammin mutta tuskin se älyä lisää. Monet kouluttamattomat vanhanajan ihmiset ovat todella älykkäitä ja toisaalta asiantuntijaprofessorit ja -tohtorit tuntuvat päästelevän aivan tolkuttoman typeriä lausuntoja poliitikoista puhumattakaan.Nykyään ei tarvita tietoa eikä edes tarvita niin omaa ajatteluakaan kun kaikki tieto löytyy netistä. Pelkään että älylaitteet tyhmentävät. Yliopisto-opiskelijat eivät välttämättä osaa edes yksinkertaista jakolaskua ilman laskinta.Tähänkin olen törmännyt.
Toisaalta muinaiset ihmiset osasivat purjehtia tyynen meren saarille ja metsästää mammutteja. Neandertalin ihmisen aivojen tilavuus oli suurempi kuin nykyihmisellä jonka aivojen koko on pienentynyt tuhansia vuosia, tosin aivomme ovat todennäköisesti poimuttuneemmat kuin neandertalin ihmisellä.
Pointtini on se että moni luulee olevansa muita älykkäämpi korkeamman koulutuksen takia. Tieto ja älykkyys on eri asia.
Kellopeliappelsiini:
--- Lainaus käyttäjältä: Billheili - Maaliskuu 02, 2021, 23:50:09 ---
Minä itseasiassa pidän itseäni lähtökohtaisesti aina älykkäämpänä kuin vastapuoli. Silloin ei tule pettymyksiä. Positiivisia yllätyksiä on tullut kuitenkin lukuisia kertoja.
--- Lainaus päättyy ---
No näin. Kerran erehdyin pitämään entuudestaan tuntematonta henkilöä sen verran älykkäänä, että pystyisimme keskustelemaan. Enää enää ikinä sorru moiseen.
Lifti:
^^
Älykkyyttä on niin monenlaista. Livenä ehkä tärkein mitä mieleen tulee, parisuhteessa etenkin. tunneäly. Sitä ei Lissulla ollu vaikka aina oli täyden kympin oppilas.
Vieras0395:
NiinaK, sinulla ei ole profiilikuvaa eikä albumikuvia. Onko sinulla ilmotus ja kuvia jossain? Näkisi sinun tissit, vartalon koostumuksen ja perseen, niin voisi ottaa jotain kantaa sinun älykkyyteen.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta