Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli ostettua.  (Luettu 152185 kertaa)

Poissa HuliVili

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6907
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mitä tuli ostettua.
« Vastaus #1660 : Toukokuu 29, 2024, 21:52:47 »
Vissyä 21 litraa   :drinking:
Pörrö on aina plussaa

Poissa Granado

  • Full Member
  • Viestejä: 413
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mitä tuli ostettua.
« Vastaus #1661 : tänään kello 16:28:11 »
Ostin Tori.fi butiikista Otavan Suuri Maailmanhistoria- kirjasarjan. Se sisältää 21 osaa ja hienon karttakirjan. Ostin sen tyttärentyttärelleni Adalle lahjaksi hyvin ja ahkerasti suoritetusta koulutyöstä. Huomenna on koulujen kevätjuhla. Tai oikeammin kai se huomenna on enää todistusten jakaminen ohjelmanumerona. Kirjasarjan myyjä oli naiskollega Joensuusta ja kävin tänään hakemassa kirjapaketin läheisestä K-Marketin postin pakettiautomaatista. Myyjä kertoi puhelimessa, että ikänsä puolesta ei enää oikein jaksa lukea ja on muuttamassa pienempään asuntoon, jonne ei oikein isoa kirjahyllyä enää sovi. Kerroin ostavani kirjasarjan tyttärentyttärelleni ja hän oli erittäin iloinen siitä että nuori ihminen on kiinnostunut historiasta ja kirjasarja pääsee "hyvään kotiin".

Nykyajan tyyliasunnoissahan ei ole enää kirjahyllyjä, mutta minulla niitä on monta. Olohuoneessa yksi kirjahylly, työhuoneessa kaksi ja makkarissa yksi. Rakastan kirjoja enkä varmaankaan osaisi elää, jos en olisi kirjojen ympäröimänä. Olen huomannut että kylässä käydessään Ada mielellään aina katselee valtavaa kirjavalikoimaani. Hän poimii jonkin kirjan ja selailee sitä ja lukee takakannen tekstin. Naureskelee, jos minä olen kirjan sivujen laitaan kirjoitellut jotain omia kommenttejani. Erityisen usein Ada poimii jonkin osan Otavan Suuresta Maailmanhistoria kirjasarjasta ja lueskelee sitä nojatuolissa hyvin keskittyneenä. Olen pannut tämän merkille ja olen tietenkin ollut hyvin iloinen siitä. No nyt Ada saa oman Otavan Suuren Maailmanhistoria kirjasarjansa.

Omat tyttäreni eivät olleet historiasta erityisen kiinnostuneita. He yleensä kommentoivat minun juttujani, että "Älä isä taas luennoi". No eihän suutarin lapsillakaan ole kenkiä. Molemmat tyttäreni ovat kyllä akateemisesti sivistyneitä ja suorittaneet ylemmän korkeakoulututkinnon, mutta aivan eri alalta kuin isänsä. He ovat asiantuntijatehtävissä ja edenneet jo nyt urapoluillaan "hieman" korkeammalle kuin isänsä. Ja hyvä niin. Adalle en aioi luennoida. Historiastakaan.

Olen huomannut, että seksisaitilla on monia historiasta kiinnostuneita turskaveljiä. Suosittelen hankkimaan tämän Otavan Suuren Maailmanhistoria kirjasarjan. Se on paras historiakirjasarja ja uutta ei enää tehdä. Kiitos internetin. Wikipedia on ihan hyvä, mutta siellä on paljon virheellistä tietoa. Eri artikkeleiden taso vaihtelee kovasti historiankin osalta, ja joskus siellä kirjoitetaan aivan täyttä potaskaa. Korjailen itsekin Wikipediassa niitä räikeimpiä virheitä, jos sellaisia tulee vastaan. Meillä oli tuo Otavan Suuri Maailmanhistoria kirjasarja Oulun yliopistossa tenttikirjoina. Ei tosin kaikki osat ja yhdessä kirjatentissä. Eli se oli kyllä professoreidenkin keskuudessa kovin arvostettu kirjasarja. Historiallinen tietohan ei sinänsä vanhene. Uusi tutkimus tuo esiin jotain selvennyksiä, mutta suuret linjat ovat jo melko tarkasti tiedossa. Ja kuten Jörn Donner kirjamainoksessa sanoi: "Lue enemmän, niin luulet vähemmän". Tätä Otavan Suuri Maailmanhistoria kirjasarjaa saattaa löytää myytävänä netissä hyvinkin edulliseenkin hintaan. Ja se on kirjahyllyssäkin komean näköinen ja tekee naisiin tietenkin positiivisen vaikutuksen ja antaa mielikuvan fiksusta deittikumppanista  :).
« Viimeksi muokattu: tänään kello 16:29:49 kirjoittanut Granado »
Heil Hitler, Meil Purra!