Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mikä oli haaveammattisi?  (Luettu 8953 kertaa)

Poissa Pikkupaavi

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2516
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #20 : Joulukuu 31, 2019, 19:44:27 »
^^turskien kouluttaja, ei huono ollenkaan 😂

Itselläni jo pikkutyttönä oli haavena tulla joko lääkäriksi tai lentäjäksi. Lääkäriä ei must tullut, mutta alalla ollaan ja päivääkään en ole katunut. Lentäminen toimii kulle hyvin matkustamon puolella.
💊

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #21 : Joulukuu 31, 2019, 19:48:00 »
^
Onko pikkupaavi siis hutsu? Voiko olla että hän voi tarjota paikkaa kymppikerhossa?

Poissa Vieras0164

  • Full Member
  • Viestejä: 284
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #22 : Joulukuu 31, 2019, 22:34:53 »
Siitä asti kun näin 7-vuotiaana naapurin pojan VIC-20:n, halusin tehdä jotain tietokoneilla - ja sillä tiellä olen edelleen.

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #23 : Joulukuu 31, 2019, 23:00:18 »
Ihanaa  ;D

Poissa Vieras0087

  • Hero Member
  • Viestejä: 841
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #24 : Joulukuu 31, 2019, 23:07:56 »
Kyllä haaveammatti on aina ollut Indiana Jones. Äitini toivomuksesta aloin sitten kuitenkin opiskella lääketiedettä, mutta kolmen vuoden lääkiksen opiskelujeni jälkeen vaihdoin historiaan. Urani kohokohtia on ollut vuosi Roomassa Suomen Rooma-instituutissa Villa Lantessa. Sain apuraha-assistenttina olla vuoden oman elämäni Indiana Jones Forum Romanumilla ja Napolissa Pompeijissa. Tonkia muitten ihmisten jättämiä jätöksiä. Pohjaton kiinnostus toisten ihmisten jälkeensä jättämiin törkyjuttuihin olisi antanut minulle mahdollisuuden työskennellä myös Hercule Poirotina. Olen saanut toteuttaa elämässäni myös äitini haavetta lääkäripojasta suorittamalla ihan kunnioittevan määrän gyynekologisia tutkimuksia prostituoiduilla jo viiden eri vuosikymmenen aikana eri puolella Eurooppaa  :D

Poissa Vieras0041

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1564
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #25 : Joulukuu 31, 2019, 23:14:08 »
No palomies tottakai!!  8)

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #26 : Joulukuu 31, 2019, 23:16:31 »
Kyllä haaveammatti on aina ollut Indiana Jones. Äitini toivomuksesta aloin sitten kuitenkin opiskella lääketiedettä, mutta kolmen vuoden lääkiksen opiskelujeni jälkeen vaihdoin historiaan. Urani kohokohtia on ollut vuosi Roomassa Suomen Rooma-instituutissa Villa Lantessa. Sain apuraha-assistenttina olla vuoden oman elämäni Indiana Jones Forum Romanumilla ja Napolissa Pompeijissa. Tonkia muitten ihmisten jättämiä jätöksiä. Pohjaton kiinnostus toisten ihmisten jälkeensä jättämiin törkyjuttuihin olisi antanut minulle mahdollisuuden työskennellä myös Hercule Poirotina. Olen saanut toteuttaa elämässäni myös äitini haavetta lääkäripojasta suorittamalla ihan kunnioittevan määrän gyynekologisia tutkimuksia prostituoiduilla jo viiden eri vuosikymmenen aikana eri puolella Eurooppaa  :D.

Hihihihiii, olen melkein samalla alalla, kuolen nauruun....historia rulettaa.

Poissa Laura Lo

  • Full Member
  • Galleria (19)
  • Viestejä: 284
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #27 : Joulukuu 31, 2019, 23:25:03 »
Mun ensimmäinen haaveammatti oli Suomen Joutsenen kapteeni. Tajusin kai jo silloin skidinä, että homma olis sinänsä aika helppo: Ei hankalia merimatkoja jne.

Seuraavaksi halusin ja tähtäsin ammattitanssijaksi, mutta siinä kohtaa kun peli meni haudanvakavaksi, tajusin, et en pysty mihinkään, missä pitää mennä veren maku suussa. Vaihdoin teatterin puolelle, näyttämön kautta dramaturgiaan, ja siellä ajatukset selkisi lopullisesti, ja hakeuduin ihan muuhun suuntaan, ja kaikki sittemmin heränneet ammattihaaveet olenkin toteuttanut, eli ne ei enää ole haaveita.

Edelleenkin haaveilen uusista ammateista aika ajoin, koska on hauska haastaa itseään - tosin haaveilen varovaisesti, koska olen huomannut, että yleensä saan mitä tilaan, mut tilauksia on vaikea palauttaa, jos ryhtyykin katumapäälle!
Myrskyluodon seikkailijatar

Poissa M.U. Tiainen

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2680
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #28 : Joulukuu 31, 2019, 23:30:14 »
Haaveammatti silloin joskus pikkupoikana oli kaivurikuski. Ja siihen jossain vaiheessa päädyinkin.

Nykyäänhän tämä ammattienkirjo on niin monimuotoinen, että akateemitonkin voi sanoa olevansa mitä tahansa erikoista.

Minua viehättää Erikoisasiantuntijan ammatti, kuitenkaan en tunne hirveää kiinnostusta mennä TE- toimistoon töihin, kuuntelemaan mitä ihmeellisimpiä selityksiä miksei asiakas mene töihin. Ei tarvitse olla erikoisasiantuntija todetetakseen ettei se 99%:lle hakijoista kannata, siis se työnteko.


Poissa Made

  • Full Member
  • Viestejä: 141
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #29 : Tammikuu 01, 2020, 00:51:08 »
Mulla ei koskaan ole oikein ollut mitään haave ammattia. Sitten 16-vuotta tullut tehtyä samaa työtä, eikä suuremmin ees vieläkään vituta. :) Mutta haaveena aina ollut muuttaa johonkin Lappiin tai Itä-Suomeen mahdollisimman korpeen, pois täältä Etelä-suomen ruuhkasta.
Turskalaji. Vanhoissa kansantarinoissa jumala loi kaikki kauniit kalat järviimme, mutta made oli niin ruma, että sen täytyi olla pirun luoma.

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #30 : Tammikuu 01, 2020, 01:15:40 »
Mulla ei koskaan ole oikein ollut mitään haave ammattia. Sitten 16-vuotta tullut tehtyä samaa työtä, eikä suuremmin ees vieläkään vituta. :) Mutta haaveena aina ollut muuttaa johonkin Lappiin tai Itä-Suomeen mahdollisimman korpeen, pois täältä Etelä-suomen ruuhkasta.

Mikä estää muuttamasta. Lapissa tarvitaan rakentajia.

Poissa Vieras0028

  • Hero Member
  • Viestejä: 705
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #31 : Tammikuu 01, 2020, 01:27:39 »
Ensimmäinen haaveammattini taisi olla eläinlääkäri, sittemmin haaveilin pop-tähteydestä ja omasta bändistä. Teini-iässä CSI-sarjan myötä halusin rikospaikkatutkijaksi, ja lukion alkaessa olin varma, että minusta tulee psykologi.

No, ei tullut mitään näistä, mutta kuitenkin jotain sellaista, mitä halusinkin. Nyt se saa riittää ja tähtäimessä on taas ihan muut jutut.

Poissa M.U. Tiainen

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2680
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #32 : Tammikuu 01, 2020, 01:30:42 »
^^ Todennäköisesti todellisuus. Ei se Lappikaan voi koko ruuhkasuomea kalastusoppaiksi ottaa, vaikka se ylen eränkävijöiden Äijä niin lutuinen onkin, omistajineen.

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #33 : Tammikuu 01, 2020, 01:35:59 »
Harmi homma. Itse suunnistaisin Lappiin, jos minulla olisi käden taitoja. Uskon lujasti että Lapista tulee Suomelle kaivattu vientituote.

Poissa Made

  • Full Member
  • Viestejä: 141
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #34 : Tammikuu 01, 2020, 01:39:31 »
^Se on kun olet yksin tän haaveen kanssa ja perheessä muut on kiintyneet tänne Etelä-Suomeen. Nää punnaillaan uudelleen, kun lapset on muutaneet pois kotoota. :) Sitten sitä vasta saattaa rauhaa kaivata, tai sitten on ajatus taas itselläkin muuttunut. :)
Turskalaji. Vanhoissa kansantarinoissa jumala loi kaikki kauniit kalat järviimme, mutta made oli niin ruma, että sen täytyi olla pirun luoma.

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #35 : Tammikuu 01, 2020, 01:40:39 »
Toden totta.

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9058
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #36 : Tammikuu 01, 2020, 01:46:52 »
Työtön. Ihan oikeasi. Sekin meni vituiksi. Mä en perkeleen tunari en onnistu olemaan edes työtön. Että mitäs siihen sanotte!?
Why so fragile?

Poissa Vieras0068

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3118
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #37 : Tammikuu 01, 2020, 01:52:28 »
Työtön. Ihan oikeasi. Sekin meni vituiksi. Mä en perkeleen tunari en onnistu olemaan edes työtön. Että mitäs siihen sanotte!?

Olisit kokeillut alkoholistia. Siinä vasta ammatti ja vaativa ammatti onkin. Mä harjoittelen sitä kovasti..

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9058
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #38 : Tammikuu 01, 2020, 02:02:39 »
Työtön. Ihan oikeasi. Sekin meni vituiksi. Mä en perkeleen tunari en onnistu olemaan edes työtön. Että mitäs siihen sanotte!?

Olisit kokeillut alkoholistia. Siinä vasta ammatti ja vaativa ammatti onkin. Mä harjoittelen sitä kovasti..

Se kokeiltiin jo ennen vuotta 2010. Ja mä olen olen vieläkin kännissä. Muistan hyvin yhden laivareissun. Siellä tapahtui kaksi asiaa A) leikki nimeltä kaksi herraa astuu hissiin ja vain yksi poistuu B) Menin johonkin info pisteelle ja kysyin - anteeksi rouva hyvä, mihin kellonaikaan tämä laiva uppoaa?
Why so fragile?

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #39 : Tammikuu 01, 2020, 02:04:30 »
Työtön. Ihan oikeasi. Sekin meni vituiksi. Mä en perkeleen tunari en onnistu olemaan edes työtön. Että mitäs siihen sanotte!?

Olisit kokeillut alkoholistia. Siinä vasta ammatti ja vaativa ammatti onkin. Mä harjoittelen sitä kovasti..

Taas pitää laitta yksi kirjoittaja sivuun. Eikö vaan ole mahdollista olla asiallinen? Alkoholismi on kuolemanvakava sairaus, ja siitä vitsailu on tyhmää.