Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta  (Luettu 8091 kertaa)

Poissa naut1skelija

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1009
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #20 : Joulukuu 20, 2023, 08:44:28 »
Sanotaan nyt siviiliseksistä...
Tähän pitää kyllä sanoo, että on sitä itekki tullu klubeilla juostua, ja joskus on kyllä onnistunutkin.
Harvemmin vaan, vaikka on näitä tilanteita ollu monet kerrat, ja mullekki on tultu vuosien varrella juttelee aika monta kertaa.
Aloitteita on silti tullu harvemmin tehtyy mahdollisten tylyjen pakkien takia. Näinpä se on monella kaverillakin.
Mutta yli vuoden aikana on tilanne lähteny ainaki aloitteiden suhteen muuttumaan, ja on tullu enemmän tehtyä.
Jännä kyllä, että mitään oikeasti tylyjä pakkeja oo kertaakaan tullu, vaikka on kyllä nuorempana tullut nähtyä pari yllättävää pillastumistakin. :D
Isoin kompastuskivi varmasti just tuo itsevarmuuden puute, ja juuri se, kun ei oo mitään oikeaa aiempaa seurustelukokemusta. Sitä voi ajatella uuden naisen kohdalla tälleen, että nyt kerrankin onnistu, ja kaikki peliin, että ei tämäkään tsäänssi tyri. Mut sit kuitenki lopulta seki voi mennä perseelleen, ja taas aloita sama prosessi alusta jonku toisen uuden naisen kanssa.....

Mutta kuitenki tommosta sun kuvaamaa tilannetta ei oo käyny, ja lähes aina homma päättynyt siihen, et joko ite aamulla lähen kämpiltä, tai muija lähtee, ja sen jälkeen ei enää tavata.

Kuitenki jos nyt jostain syystä kyselee menneistä, nii näistä kaikista jutuista päätellen vaan viisaampaa sanoa, että on tullut tapailtua joitakin, mutta ei oo niistä sen ihmeempää syntyny?

Elämä on jatkuvaa kohtaamista, aloitteen tekoa ja vastoinkäymistä. Siitä selviää huomattavasti paremmin kun osaa asennoitua siihen oikein.

Minäkin jännitin ihan älyttömästi alkuun esim naiselle juttelemaan menemistä.

Mut niinkuin kaikessa, vain harjoittelu tekee mestarin.

Sun pitää päästä ajatuksesta että se seuraava tapaaminen voisi olla se the girl.

Meet esim sinne baariin tai ihan minne tahansa vaikka kadulle tai ostariin ja meet juttelemaan vaan tuntemattomille ihmisille.

Voit aloittaa ihan suunnitelmallisesti pyrkien vaikka luomaan vaan small talkia ja jutella siis ihan eri ikäisille ja miehille naisille mistä vaan.

Sitte viet homman eteenpäin juttelemalla neidoille jotka sun mielestä kiinnostavia etkä yritä erikseen mennä sil asenteella et nyt mä pokaan ton.

Jo se että opit tekee aloitteen/keskustelun avauksen tuo itsevarmuutta ja siitö on hyvä lähtee eteenpäin.

Mitä tulee ulkonäköön, voi suurimpaan osaan asioista vaikuttaa todella huomattavasti.

Jos haluat niin voit laittaa yksäriä aiheesta lisää.

Poissa Timppa vaan

  • Jr. Member
  • Viestejä: 55
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #21 : Joulukuu 20, 2023, 09:47:26 »
Valehdella ei kannata, mutta kaikkea ei menneisyydestä tarvitse kertoa. Jos vastapuoli kovin paljon kyselee suhteista, kumppanien määrää ym, suhtautuisin varauksella tällasiin kysymyksiin. Minusta ei tarvitse kertoa edes määrää, suhteiden, irtosuhteiden, eikä minkään määrää. Jos toinen kysyy vaikka onko sulla ollut yhden illan juttuja, minusta se on asiaton kysymys.

Valmistautuisin sen verran ennen seuraavaa yritelmää, että miettisin mitä kerron. Sanaa tapailu voi myös käyttää, on tapaillut joitain muttei ole kehittynyt vakavampaa, se miksi ei, ei tarvitse kertoa. Myös jonkun verran, muutamia, ym sanoja voi käyttää. Ne ei ole valehtelua.

Jos vastapuoli kyselee vaikkapa onko ollut yhden illan juttuja, niin nyt 30jotakin niin voit ihan hyvin esimerkiksi sanoa, että on sitä joskus oltu nuori. Ei sitä sen enempää tarvitse avata. Voi sanoa vaikka että en minä niitä yleensä muistele. Samaten jos taustalla on joku lyhyt tarina, niin se on vaan hyvä jos siitä on kauan, voit sanoa että viime vuosina ei ole tullut seurusteltua. Esimerkiksi corona on voinut vaikuttaa siviilielämään, tai olet vain tehnyt niin paljon töitä ja työpaikkasi ei välttämättä ole looginen paikka poimia partneria.

Tiedän monia jotka ovat tosiaan jo noin 50, ilman seurusteluakaan takana. Ihan hyviä, normaaleja miehiä. Joku on lyhyt, toinen pitkä, mutta ujo. Molemmat kilttejä.


Poissa Kepupullo

  • Newbie
  • Viestejä: 48
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #22 : Joulukuu 20, 2023, 20:37:58 »
Vetäkää kaikki omalla tyylillänne ja tunkekaa neuvot sekä neuvonantajat perseeseen.
Ihan oikeassa oot kyllä sen suhteen, mutta tuskin siitä haittaakaan on kuulostella muiden metodeja, jos tämä "oma tyyli" ei tunnu toimivan.
Välillä kun näköjään melko pienestäkin voi hommat jäädä kiinni.

Se on kyllä tullu opittua, et tietty jämäkkyys on hyvä pitää myös niiden oharien suhteen, koska muuten päätyy ite sinne pompoteltavan asemaan.

Poissa Kepupullo

  • Newbie
  • Viestejä: 48
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #23 : Joulukuu 20, 2023, 23:42:09 »

Sun pitää päästä ajatuksesta että se seuraava tapaaminen voisi olla se the girl.
.....

Mitä tulee ulkonäköön, voi suurimpaan osaan asioista vaikuttaa todella huomattavasti.
Juu, näihin pitää sanoo sen verran, että huomattavasti helpompaa se ois siinä mielessä, jos on jo ennestään joku pidempi/lyhempi pätkä seurustelua takana. Koska siinä on jo nähny "kaiken tarvittavan" eikä niin väliä, vaikkei siitä uudesta alkaiskaan mitään juttua. Hupakoissa käymällä ei saa kun sen kiiltokuvan, ja sama pätee yhdenillan juttuihin siviilipuolella.
Eli normaali arkielämä jääny kokonaan välistä, ei oo käyty syömässä, eikä elokuvissa, eikä oo niitä draamoja ja riitoja nähty, ja mitä niistä vois oppia. Eli onhan tuo aika erilaista, mitä semmonen missä molemmat on tapahtumahetkellä kännissä, ja hetken huumasta lähteevät toistensa matkaan, ja seuraavana päivänä onkin eri ääni kellossa. Taikka sitten se rahalla ostettu palvelu.

Ja ulkonäöstä sen verran, että todellakin kannattaa panostaa, ja niin on tullu tehtyäkin parin viimesen vuoden aikana. Siis semisti urheilua ja fyysinen työ on pysyny mukana kuvioissa 21v asti. Eli ulkonäkö ei oo niiltä osin juuri muuttunu.
Mutta parin viimesen vuoden aikana poikkeus onki siinä, et vaatetus ja tyyli vaihtunu parempaan, mitä iteasias ei oo ollu koskaan aiemmin. Ei esimerkiks maihareita ja maiharitakkia tuu enää juuri pidettyä, ja erilaiset merkkivaatteet tullu tilalle.
Mutta siis sen sanon, et tosiaanki kannattaa koittaa eri tyylejä.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 20, 2023, 23:53:06 kirjoittanut Kepupullo »

Poissa Julia

  • Hero Member
  • Galleria (8)
  • Viestejä: 685
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #24 : Joulukuu 23, 2023, 19:18:32 »
Mulla on kokemusta tilanteesta, jossa olin miehen ensimmäinen seurustelukumppani eikä siinä ollut sen kummempaa. Oli ihanaa, että mies kertoi tilanteesta avoimesti, pohti vähän tilanteen syitä ääneen ja kertoi rehellisesti ettei ihan osaa sanoa, millaiseksi parisuhteen toivoo muodostuvan. Kun musta itsestäni on ihanaa, että suhteet muodostuu sellaisiksi kuin ne muodostuu eikä niissä ole mitään odotuksia alun alkaen siitä, mitä suhteen pitäisi sisältää.

Se, ettet ole seurustellut, kertoo siis mulle vaan siitä, ettet oo seurustellut. Se on yks sosiaalisen kanssakäymisen muoto, mutta ulkopuolelta on vaikea sanoa, mitä ihmisten seurustelusuhde on pitänyt sisällään ja mitä sellaista ei ole kokenut, mitä muka kaikki parisuhteissa kokee. Jos kuulen, ettei yli 30v oo seurustellut koskaan, ajattelen ensin et se on ollut oma valinta ja sitten mahdollisesti että kyse on ujoudesta, pahemmasta sosiaalisesta rajoittuneisuudesta tai joistain muista elämän tapahtumista.
Helsingissä <3

Poissa HarryPotter

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6841
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #25 : Joulukuu 23, 2023, 21:35:34 »
Vetäkää kaikki omalla tyylillänne ja tunkekaa neuvot sekä neuvonantajat perseeseen.

Näinhän se menee - osa ei myöskään ole ollenkaan kiinnostunut seurustelemaan tai olemaan ollenkaan vakavasti.
Myöskin jokainen meistä aloittaa niin, ettei ole kokemusta seurustelusta eli sehän on ihan normaalia elämää.
Eikä siinä ole mitään semmoista mitä ei voisi kertoa, jos ei kelpaa semmoisena kuin itse on, niin silloin vastakappale on väärä.

Itse mitä olen pohtinut omalla kohdaltani enemmän viestinnän sopivuutta/innokkuutta ja sitten ajoitusta asioiden kertomiselle. Mutta kuten Lifti sanoi, jokainen näissäkin menee omalla tyylillään  :drinking:
Seksi, sali, sauna ja saunaolut ;) No ehkä muutakin! ( 57 - 70 - 32 )

Poissa Penaattori

  • Hero Member
  • Viestejä: 534
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #26 : Joulukuu 23, 2023, 21:39:53 »
Vetäkää kaikki omalla tyylillänne ja tunkekaa neuvot sekä neuvonantajat perseeseen.
Hyvä neuvo!
Go woke, go broke.

Poissa Kepupullo

  • Newbie
  • Viestejä: 48
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #27 : Joulukuu 24, 2023, 11:02:27 »
Mulla on kokemusta tilanteesta, jossa olin miehen ensimmäinen seurustelukumppani eikä siinä ollut sen kummempaa. Oli ihanaa, että mies kertoi tilanteesta avoimesti, pohti vähän tilanteen syitä ääneen ja kertoi rehellisesti ettei ihan osaa sanoa, millaiseksi parisuhteen toivoo muodostuvan. Kun musta itsestäni on ihanaa, että suhteet muodostuu sellaisiksi kuin ne muodostuu eikä niissä ole mitään odotuksia alun alkaen siitä, mitä suhteen pitäisi sisältää.

Se, ettet ole seurustellut, kertoo siis mulle vaan siitä, ettet oo seurustellut. Se on yks sosiaalisen kanssakäymisen muoto, mutta ulkopuolelta on vaikea sanoa, mitä ihmisten seurustelusuhde on pitänyt sisällään ja mitä sellaista ei ole kokenut, mitä muka kaikki parisuhteissa kokee. Jos kuulen, ettei yli 30v oo seurustellut koskaan, ajattelen ensin et se on ollut oma valinta ja sitten mahdollisesti että kyse on ujoudesta, pahemmasta sosiaalisesta rajoittuneisuudesta tai joistain muista elämän tapahtumista.
No oliko se sun mies minkä ikäinen? Ja hyvät vaan sulle, jos suhtaudut asiaan noin. Ite oon saanu rehellisyydestä palkkioks pelkkää p*skaa.
Ajatuksen tasolla ihan kiva, jos jokainen vois olla oma ittensä, ja rehellinen, mutta ei se kyllä nyt vaan niin mene...

Ja niihä syitä.... No ainaki nuorempana melko ujo naisten kanssa, vaikka ihme kyllä 21v meni poikuus ihan siviilinaiselle, joka oli mun mielestä ihan hyvännäköinen. :)
Ja sit pari/muutama muukin yhdenillan juttu löytyi.
22v tuli ekaa kertaa käytyy vähä extemporena (ja myös kaverin yllytyksestä) hupakoissa, nii tiiä onko tällä jutulla sit miten paljon osuutta tähän.
Jotenki ei sitä sen jälkeen kenen tahansa matkaan viitsinyt lähteä esim. baareista, mutta kyllä nuorempanakin oli olemassa tietty seula.

Ja sit tosiaan, et jos baareissa ei oo hyvä heittää juttua, nii samaan aikaan netissäkään ei menestynyt, että ois päässy treffeille. Se tosin johtui siitä, jos esim. tinderissä käyttää tietämättään huonoja kuvia, nii sillon et tuu tietenkään pareja saamaan, eikä keskustelu pääse edes koskaan alkamaan.
Tää korjaantuu myöhemmin aika paljon, ku tajusi vaihtaa tyyliään, ja vajaa parin vuoden aikana tullu jo aika monta naista nähtyä. Mut samalla huomannu sen, et treffitilanteessa ois hyvä vetää tietynlaista jännämiehen roolia. Kaikki ei sitä hallitse, mut hyvä ois opetella enempi, ja sitä ei muuten opi ku treenaamalla, eli treffailulla.

Pari hämmentävää keissiäkin on ollut... Kuten viime keväänä/kesänä yks nainen ois ihan tosissaan tullut mua näkemään naapurikaupungista (n.130km välimatkaa). Ei kuitenkaa aikataulut ja tämmöset sit lopulta natsannu yhteen.
Ja toinen taas oli se, kun yks noin 1,5-vuotta sitten netistä kerran tavattu nainen moikkas, ja alko mulle baarissa selittää jotai juttua, vaikka oma nykyinen miehensä oli ihan parin metrin päässä. Ja se kuulemma ärsyyntyy vähän siitä, jos naisystävä menee muille miehille juttelee....
Jos multa kysytään, nii en nää kyllä mitään itua mennä millekään kerran tavatulle tindertutulle 1,5v takaa mennä juttelee yhtään mitään, ja varsinki jos oma kumppani ois ihan vierellä.
Kaikkia kun ei muutenkaa muista tarkalleen ulkoa, ja kaikille ei muutenkaa tuu ees välttämättä morjestettua.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 24, 2023, 11:08:25 kirjoittanut Kepupullo »

Poissa Nuolija

  • Full Member
  • Viestejä: 176
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #28 : Joulukuu 24, 2023, 12:15:49 »
Eli koko treffailu perustuu valehteluun, esittämiseen, roolin vetämiseen ja ulkoisen kuvan kiillottamiseen? Huonot on ajat meille tavallisille, kunnollisille miehille. Tässä on kyllä eräs maksullisen seksin parhaista puolista, voi olla täysin oma itsensä esittämättä mitään. Pääasia on luonne, käytöstavat ja miten kohtelee naista. Millään ulkoisilla seikoilla ei ole väliä.

Poissa Kepupullo

  • Newbie
  • Viestejä: 48
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #29 : Joulukuu 24, 2023, 12:49:09 »
Eli koko treffailu perustuu valehteluun, esittämiseen, roolin vetämiseen ja ulkoisen kuvan kiillottamiseen? Huonot on ajat meille tavallisille, kunnollisille miehille. Tässä on kyllä eräs maksullisen seksin parhaista puolista, voi olla täysin oma itsensä esittämättä mitään. Pääasia on luonne, käytöstavat ja miten kohtelee naista. Millään ulkoisilla seikoilla ei ole väliä.
No jos myyntipuheita ja tyylikästä pukeutumista/tyyliä voi sanoa valehteluks, nii kyllä se tuo on ainaki toiminu monen kaverin kohdalla.
Tai mitä ylipäätään tarkoitetaan valehtelulla näissä hommissa? Tuskin autokauppiaskaan heti ekana alkaa mainostaa tulevasta jakopääremontista, tai jostai muusta viasta.

Ja nyt lainaan tässä itteeni, mutta siis jos mulla ois aiempi seurustelusuhde takana, nii sitte ei välttämättä ois niin välikskään, vaikkei mikään uus juttu alkaiskaan kenenkään kanssa. Sulla on nyt kuitenki se yks suhde, ja tiiät mitä seurustelu on, ja tiiät onko se oma juttu vai ei.
Nyt kun sellaista kunnollista ei ole, niin se kyllä nostaa vähän painetta saada se ensimmäinenkään.

Ja aina tulee pyrittyä pelaa hommat loppuun asti jonku uuden ehdokkaan kanssa. Siis jos esim. ekoille treffeille lähtiessä "ei tiedä" haluaako lähtee vai ei, nii paras muotoilla asia niin, että vastaa nyt vaan kyllä tai ei.
Kun en itse ainakaan ymmärrä, että mitä siinä menettää, jos sanoo vaan ei. Siis koska se voi sanoa sen joka tapauksessa parin viikon päästä "en tiedä"-vastauksensa jälkeen. Tällä tavalla säästyy vaan molempien aikaa.

Ainiin, ja hassua kyllä, et monen maksuseksiä tarjoavan naisen kaa tunnun tulevan paremmin juttuun, ku siviilinaisten kaa. Ikävä kyllä se on niille vaan duunia, ja nämähän on pidettävä erillään siviilinaisista.

Ja tuossa treffailussakin on seki, et jos joku homma kusee, tai vaikka lähtiski sänkyyn, ja kusee myöhemmin, nii sit siinä joutuu taas sen saman prosessin alottaa alusta, ja taas ne sanat jutut selittää uudelle ihmiselle...
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 24, 2023, 13:00:33 kirjoittanut Kepupullo »

Poissa Kepupullo

  • Newbie
  • Viestejä: 48
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #30 : Joulukuu 24, 2023, 23:12:40 »
Myöskin jokainen meistä aloittaa niin, ettei ole kokemusta seurustelusta eli sehän on ihan normaalia elämää.
Eikä siinä ole mitään semmoista mitä ei voisi kertoa, jos ei kelpaa semmoisena kuin itse on, niin silloin vastakappale on väärä.
Ihan totta puhut tuon suhteen, mutta onhan se aika eri asia alottaa seurustelu nollapohjilta vaikka 15-vuotiaana, kuin 30-40 vuotiaana.
Siihen aikaan mennessä pitäs jo useempi exä olla takana. Tai ainaki useammalla tyypillä, ketä itse tunnen on asia juuri näin.

Poissa Julia

  • Hero Member
  • Galleria (8)
  • Viestejä: 685
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #31 : Joulukuu 25, 2023, 17:45:18 »

No oliko se sun mies minkä ikäinen? Ja hyvät vaan sulle, jos suhtaudut asiaan noin. Ite oon saanu rehellisyydestä palkkioks pelkkää p*skaa.
Ajatuksen tasolla ihan kiva, jos jokainen vois olla oma ittensä, ja rehellinen, mutta ei se kyllä nyt vaan niin mene...

No hän nimenomaan oli tuohon aikaan jo yli 30, olisko ollut 33 kun tavattiin. Musta on ikävää, et rehellisyys on antanut tulokseksi vaan p*askaa, koska kovin pitkälle ei kanna nekään suhteet, jossa itseään ja omaa historiaansa tarvitsee piilottaa.
Helsingissä <3

Poissa Kepupullo

  • Newbie
  • Viestejä: 48
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #32 : Joulukuu 26, 2023, 00:24:47 »

No oliko se sun mies minkä ikäinen? Ja hyvät vaan sulle, jos suhtaudut asiaan noin. Ite oon saanu rehellisyydestä palkkioks pelkkää p*skaa.
Ajatuksen tasolla ihan kiva, jos jokainen vois olla oma ittensä, ja rehellinen, mutta ei se kyllä nyt vaan niin mene...

No hän nimenomaan oli tuohon aikaan jo yli 30, olisko ollut 33 kun tavattiin. Musta on ikävää, et rehellisyys on antanut tulokseksi vaan p*askaa, koska kovin pitkälle ei kanna nekään suhteet, jossa itseään ja omaa historiaansa tarvitsee piilottaa.
Niin, en tiiä mikä sulla sitten herätti kuitenki mielenkiinnon siinä tapauksessa, vaikka kuulitkin tuommoisen paljastuksen. Ja nämä perustuu omiin kokemuksiin, mutta tähän mennessä rehellisyys ei oo kyllä kannattanu.
Teitkö sitten jo tuona aikana seksityötä?
Sen mitä oon sitä tekeviä tavannu, niin aika moni vaikuttaa vähemmän pinnalliselta, mitä siviilipuolella tavatuissa naisissa näkee. Vaikka kummassakin ryhmässä voi tietysti olla poikkeuksia.

Ja historian piilottaminen ei oo välttämättä hyvä juttu. Mut vähän outoa, jos tuon takia päättyy joku juttu, jos vaikka parin vuoden seurustelun jälkeen paljastuukin, ettei miehellä oo oikeasti ollu mitään aiempaa suhdetta.

« Viimeksi muokattu: Joulukuu 26, 2023, 00:34:50 kirjoittanut Kepupullo »

Poissa HarryPotter

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6841
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #33 : Joulukuu 26, 2023, 00:51:18 »
Myöskin jokainen meistä aloittaa niin, ettei ole kokemusta seurustelusta eli sehän on ihan normaalia elämää.
Eikä siinä ole mitään semmoista mitä ei voisi kertoa, jos ei kelpaa semmoisena kuin itse on, niin silloin vastakappale on väärä.
Ihan totta puhut tuon suhteen, mutta onhan se aika eri asia alottaa seurustelu nollapohjilta vaikka 15-vuotiaana, kuin 30-40 vuotiaana.
Siihen aikaan mennessä pitäs jo useempi exä olla takana. Tai ainaki useammalla tyypillä, ketä itse tunnen on asia juuri näin.

No itse ainakin panostaisin enemmän omaan suhteeseen kuin miettisin exien määriä tai meriselityksiä niihin iästä riippumatta.
Suhde on kahden "kauppa" on niitä exiä tai ei, eli ei kannata tehdä asiasta liian vaikeaa.

Tsemppiä etsintään!  :drinking: Toivotaan kuitenkin, ettei tule liikaa exiä matkamyllerryksessä.
Seksi, sali, sauna ja saunaolut ;) No ehkä muutakin! ( 57 - 70 - 32 )

Poissa Kepupullo

  • Newbie
  • Viestejä: 48
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #34 : Joulukuu 26, 2023, 20:21:30 »
Myöskin jokainen meistä aloittaa niin, ettei ole kokemusta seurustelusta eli sehän on ihan normaalia elämää.
Eikä siinä ole mitään semmoista mitä ei voisi kertoa, jos ei kelpaa semmoisena kuin itse on, niin silloin vastakappale on väärä.
Ihan totta puhut tuon suhteen, mutta onhan se aika eri asia alottaa seurustelu nollapohjilta vaikka 15-vuotiaana, kuin 30-40 vuotiaana.
Siihen aikaan mennessä pitäs jo useempi exä olla takana. Tai ainaki useammalla tyypillä, ketä itse tunnen on asia juuri näin.

No itse ainakin panostaisin enemmän omaan suhteeseen kuin miettisin exien määriä tai meriselityksiä niihin iästä riippumatta.
Suhde on kahden "kauppa" on niitä exiä tai ei, eli ei kannata tehdä asiasta liian vaikeaa.

Tsemppiä etsintään!  :drinking: Toivotaan kuitenkin, ettei tule liikaa exiä matkamyllerryksessä.
Juu, kiitti :)
Mut tässä olennaisinta on se, että jos on enempi kokemusta, niin se tekee itsestä varmemman, ja tietää miten toimia uuden kohdalla, ja muutenki auttaa "normaaliksi". Siis pointti on se, että muille voi valehdella, mut itselleen ei.
Esim. nettideittailusta on paljonkin kokemusta, nii siinä tietää jo et miten menetellä. Jossain vaiheessa ei kiinnostanu enää pitää lukua/laskea, mutta varmasti ainaki yli 30 keissiä löytyy, jos kaikki lasketaan. Ja käytännössä kaikki on tinderin kautta tavattuja, jos ei muutamaa keissiä lasketa, mitä tuli joskus nuorempana nähtyä.
Jotkut halusivat jo ekan tapaamisen jälkeen jatkoa, mutta itse en kokenut kiinnostavaksi. Joidenkin kohdalla taas itse olisin ollu kiinnostunu, mut sillon taas vuorostaan toinen ei oo ollu kiinnostunu.
Ja se tuntuu olevan melko yleistä, että suurin osa deiteistä jää vain yhteen tapaamiseen.

Ja kyllä joitain hölmöntölmäyksiäkin löytyy, kun esim. on itse tullut liuettua vähän aiemmin paikalta, kun koin että ei tämä kuitenkaan oo kiinnostunut musta. Ja vähän vastaavalla tavalla on kyllä itellekki käyny.
Toinen taas se, et tuli itse kysyttyä toiselta ajankohtaa näkemiselle sen sijaan, että ite olisin ehdottanu jotai tiettyä päivää ja aikaa. Ei ainakaa ekana kannata alkaa heittämään palloa toiselle, ilman että edes ehdottaa jotain...
Mut nämäpä onki niitä aiemmin tapahtuneita juttuja...
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 26, 2023, 20:25:58 kirjoittanut Kepupullo »

Poissa naut1skelija

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1009
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #35 : Joulukuu 27, 2023, 09:26:36 »
Musta vähän tuntuu, että teet asioista liian monimutkaisia itsellesi ja ajattelet muiden ajattelevan samalla tavalla.

Mitä tarkoitat paremmalla tyylillä tai merkkivaatteilla?

Aika perusvarma miehelle on esim tummat farkut, siisti perus paita ja siistit kävely/vapaaajan kengät. Rokkaa siihe kylkeen kelloa tai korua jos tykkää.

Poissa FortySexN2

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1389
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #36 : Joulukuu 27, 2023, 10:42:51 »
Musta vähän tuntuu, että teet asioista liian monimutkaisia itsellesi ja ajattelet muiden ajattelevan samalla tavalla.


Tämä. Sama kaava toistuu usein täällä, yksinkertaisia asioita pähkäillään ja teoretisoidaan liikaa minkä seurauksena niistä nousee mörköjä ja kynnyksiä. Mun elämänkokemuksella rehellisyys ja lisäksi huumorintaju ja kohteliaisuus tai asiat jotka luontuvat hyvin itselle ovat hyväksi suhteen rakentamisessa. Rehellisyys ei tarkoita että kaikki synkät salaisuudet pitää heti latoa tiskille tai ikinä. Tekemällä oppii, määrä tuo tuloksia

Yksinkertainen kaava itsellä on ollut kumppanin haussa
 1 Täältä löytyy seikkailuja
ja kun on päästy hieman eteenpäin
2 Täältä löytyy turvallisuutta

Poissa Linnunlaulu

  • Newbie
  • Viestejä: 11
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #37 : Joulukuu 27, 2023, 11:43:44 »
En usko, että nainen, joka on sinusta aidosti kiinnostunut, lopettaisi tapailun vain sen takia, ettet ole aiemmin seurustellut vakavasti. Todennäköisesti innostuksen lopahtamiseen on ollut muita(kin) ja olennaisempia syitä.

Rehellisesti, avoimesti ja rennolla asenteella.

Voit myös koittaa kääntää ton ainakin osin vahvuudeksi ja auttaa treffikumppaneita ymmärtämään sinua ja tilanteesi hyviä puolia heidän kannalta sortumatta kuitenkaan liikaa selittelyn puolelle.

+ sinulla ei ole suuria ennakkoasenteita siitä, millainen parisuhteen / arjen parisuhteessa pitäisi olla
+  jne. keksi itse.

Valehteleminen tulee erittäin todennäköisesti paljastumaan - ja vaikuttamaan paljastuessaan negatiivisesti luottamukseen. Jos ei sinun puheista, niin joku kaveri tai sukulainen, joka ei valheestasi tiedä tai sitä muista, tulee kuitenkin paljastaneeksi totuuden. Joku ei muista mielikuvitusexäsi nimeä, tai ihmiset valehtelevat ristiin siitä, millainen suhteenne oli, miten se alkoi, päättyi tms. Ei kannata.

« Viimeksi muokattu: Joulukuu 27, 2023, 11:47:11 kirjoittanut Linnunlaulu »

Poissa Dali

  • Full Member
  • Viestejä: 221
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #38 : Joulukuu 27, 2023, 19:04:20 »
Itsestä tuntuisi aika ahdistavalta, jos puolin tai toisin käytäisiin inventoimaan aikaisempia suhteita, mikä kesti minkin verran ja miksi mitäkin. Ei se tuntuisi reilulta eksiä kohtaan ja tulisi turhaa mietittävää ehkä lukkojakin. Imo mysteerimies on parempi ja kuittaisin tuon asian vaan (ja vain jos toinen sitä kysyy) pilke silmässä tyyliin ”onhan aina joku menneisyys, mutta herrasmies ei kerro ja onneksi säästin itseäni sinulle”. 

Poissa Kepupullo

  • Newbie
  • Viestejä: 48
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #39 : Joulukuu 29, 2023, 18:43:03 »
Musta vähän tuntuu, että teet asioista liian monimutkaisia itsellesi ja ajattelet muiden ajattelevan samalla tavalla.
Tämä. Sama kaava toistuu usein täällä, yksinkertaisia asioita pähkäillään ja teoretisoidaan liikaa minkä seurauksena niistä nousee mörköjä ja kynnyksiä. Mun elämänkokemuksella rehellisyys ja lisäksi huumorintaju ja kohteliaisuus tai asiat jotka luontuvat hyvin itselle ovat hyväksi suhteen rakentamisessa. Rehellisyys ei tarkoita että kaikki synkät salaisuudet pitää heti latoa tiskille tai ikinä. Tekemällä oppii, määrä tuo tuloksia

Yksinkertainen kaava itsellä on ollut kumppanin haussa
 1 Täältä löytyy seikkailuja
ja kun on päästy hieman eteenpäin
2 Täältä löytyy turvallisuutta
Voi olla, että asioista voi helposti tehdä liian vaikeita, ja alkaa miettimään liikaa...
Kuitenki omat "synnit" on ajoittainen hupakointi, ja satunnainen päihteidenkäyttö, yms.
Omasta puolesta en kyllä ite keksi kummastakaan mitään negatiivista, jos osaa pitää järjen mukana ja tietää vastuunsa. Jollekkin muulle tämä voi olla hyvinki kielteinen asia. Tietysti jos sopiva suhde sattuu, niin siinä vaiheessa ei välttämättä oo tarve enää käyttää hupakoiden palveluja. Ja jos tälläki hetkellä puhutaan melko satunnaisesta semmoisesta. 

Mitä tarkoitat paremmalla tyylillä tai merkkivaatteilla?
Lähinnä sitä, että jättää ne Jack Danielsin hupparit, M65-maiharitakin ja maiharit vaatekaappiin, ja siirtyy vähän rennompiin ja "normaaleihin" vaatteisiin. Merkkivaatteet tietysti parempi, ku markettivaatteet.
Korut sun muut tilpehöörit ei oo tarpeellisia IMO. Lyhkäsestä tukasta pitäny aina enempi, ja se tulee olemaan myös jatkossaki.