Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?  (Luettu 9679 kertaa)

Poissa Seksi-Seppo

  • Jr. Member
  • Viestejä: 64
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #20 : Joulukuu 18, 2023, 16:58:31 »
Tähän on ihan selkeä ratkaisu: Menette ihan oikeisiin Rehelliseen työhön,ja kukaan ei tinkaa enää.
Aika vitsin murjaisit

Poissa Mondos

  • Full Member
  • Viestejä: 227
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #21 : Joulukuu 18, 2023, 18:29:44 »
Tähän on ihan selkeä ratkaisu: Menette ihan oikeisiin Rehelliseen työhön,ja kukaan ei tinkaa enää.

Mitä tällainen tyyppi edes tekee tällä foorumilla? 👀
Se mitä tekee ei ainakaan luultavasti sinun päätettävissä ole. Enkä suosittele kovin nenäkkäisiin tölväisyihinkään,voi jopa olla haitallista liiketoimillesi.
Ja kasakka se kantoi vettä.Vaikkei sitä kyrpeä vittuhu menny ku kirvesvarre verra juu,vain kirvesvarre verra juu.

Poissa Mondos

  • Full Member
  • Viestejä: 227
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #22 : Joulukuu 18, 2023, 18:40:58 »
Tähän on ihan selkeä ratkaisu: Menette ihan oikeisiin Rehelliseen työhön,ja kukaan ei tinkaa enää.

Kun on päivätyössäkin palvelualalla niin yllättäen siinäkin löytyy tinkaajia. Paikoitellen jopa enemmän kuin hutsuilupuolella. Mutta yleensä näille henkilöille palvelu huononee ja hinnat nousee. Näin se menee joka alalla.... 🤷
Voisitko mainita millä aloilla näin toimitaan.
Ja kasakka se kantoi vettä.Vaikkei sitä kyrpeä vittuhu menny ku kirvesvarre verra juu,vain kirvesvarre verra juu.

Poissa Mustelmann

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1187
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #23 : Joulukuu 18, 2023, 18:43:56 »
Lainaus käyttäjältä: Mondos
[/quote
Se mitä tekee ei ainakaan luultavasti sinun päätettävissä ole. Enkä suosittele kovin nenäkkäisiin tölväisyihinkään,voi jopa olla haitallista liiketoimillesi.

Kai trolleja saa aina vähän tölväistä. Ei siitä kärsi kenenkään liiketoiminta.

Poissa Turuntyttö

  • Hero Member
  • Galleria (5)
  • Viestejä: 942
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #24 : Joulukuu 18, 2023, 18:48:56 »
Eihän siinä ole kuin kaksi vaihtoehtoa: voi tehdä vastatarjouksen, jos hinnoissa on tinkivaraa tai ilmoittaa, ettei hinnoista neuvotella. Ei varmaan kannata tästä asiasta jäädä loputtomiin jankkaamaan, jos toinen ei ymmärrä. Yleisestihän tällä alalla vaikuttaa olevan niin, ettei hintaneuvotteluja käydä. Monilla muilla aloilla on toisin ja tämä voi vaikuttaa joidenkin asiakkaiden käyttäytymiseen/asenteisiin.

Mä en kyllä ainakaan vielä ole ikinä törmännyt että ns.hyvinvointipalveluista olisi pystynyt tinkaamaan. Tosin en ole edes kokeillut, koska noh, ei ole tullut mieleenkään että se olisi a) kannattavaa tai b) hyvien käytöstapojen mukaista ja/tai alalla yleistä..🤔😁 Ja puhun nyt siis hyvinvointipalveluista, kuten esim kampaaja/parturi, hieronta, pt(se toinen)-palvelut, kosmetologi yms yms.
Kuten sanoin, monilla aloilla hinnasta tinkiminen on mahdollista eikä sitä välttämättä edes koeta epäkohteliaana. Ehkä ilmaisin asian huonosti, en tässä tarkoittanut hyvinvointipalveluja. Yritin vain pohtia miksi osa asiakkaista saattaisi ajatella, että hinnasta voi tingata.

Juu siis voi olla että itse ajattelin asiaa liian suppeasti. Ihan perus kuluttajan näkökulmasta en kyllä siltikään keksi montaakaan paikkaa joissa voisi tingata ja se kuuluisi niinsanotusti asiaan. Esim ruokakauppa, perus tavaratalot, kulttuuripalvelut yms. Jos on liikkeellä yrityksen puolesta, silloin voi toki neuvotella jotain ”könttäsummaa” tilaukselle, mutta sekään ei ole verrattavissa näihin palveluihin.🤔

Noh joo, nyt tais lähteä vähän liialliselle pohdinnalle, ehkä kuitenkin ymmärrät mitä haen takaa..?😄 Ymmärsin kyllä sinunkin pointtisi ja on sekin totta aivan varmasti, hait vaan samaan asiaan eri näkökulmaa.☺️
Opiskelijarouva

Turku

Poissa Paroni

  • Full Member
  • Viestejä: 318
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #25 : Joulukuu 18, 2023, 19:46:35 »
Tuleeko tää tinkaaminen keskieuroopasta missä ensin tingitään hinta kadulla ovesta sisään ja sitte kun housut on jalasta vastavuoroisesti pt ilmoittaa tarvittavat extrat kun poka on heikkona.

Mun mielestä kaksi asiaa kuuluu kehitysmaihin: tinkaaminen ja pakotettu tippi.


Poissa JuliaK

  • Hero Member
  • Galleria (12)
  • Viestejä: 591
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #26 : Joulukuu 18, 2023, 19:51:03 »
Tähän on ihan selkeä ratkaisu: Menette ihan oikeisiin Rehelliseen työhön,ja kukaan ei tinkaa enää.

Mitä tällainen tyyppi edes tekee tällä foorumilla? 👀
Se mitä tekee ei ainakaan luultavasti sinun päätettävissä ole. Enkä suosittele kovin nenäkkäisiin tölväisyihinkään,voi jopa olla haitallista liiketoimillesi.

Kuulostaa vähän uhkailulta vai mitä?
Nokialla

Poissa JuliaK

  • Hero Member
  • Galleria (12)
  • Viestejä: 591
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #27 : Joulukuu 18, 2023, 19:53:06 »
Tuleeko tää tinkaaminen keskieuroopasta missä ensin tingitään hinta kadulla ovesta sisään ja sitte kun housut on jalasta vastavuoroisesti pt ilmoittaa tarvittavat extrat kun poka on heikkona.

Mun mielestä kaksi asiaa kuuluu kehitysmaihin: tinkaaminen ja pakotettu tippi.

Juuri näin 👍
Nokialla

Poissa antero pee

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1166
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #28 : Joulukuu 19, 2023, 12:51:23 »
Tähän on ihan selkeä ratkaisu: Menette ihan oikeisiin Rehelliseen työhön,ja kukaan ei tinkaa enää.

Mitä tällainen tyyppi edes tekee tällä foorumilla? 👀

Tätä onkin ihmetelty jo jonkin aikaa 👀
You and me, part-time lovers

Poissa antero pee

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1166
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #29 : Joulukuu 19, 2023, 12:52:11 »
Tähän on ihan selkeä ratkaisu: Menette ihan oikeisiin Rehelliseen työhön,ja kukaan ei tinkaa enää.

Mitä tällainen tyyppi edes tekee tällä foorumilla? 👀
Se mitä tekee ei ainakaan luultavasti sinun päätettävissä ole. Enkä suosittele kovin nenäkkäisiin tölväisyihinkään,voi jopa olla haitallista liiketoimillesi.

Mondos, voisitko jo lopettaa?
You and me, part-time lovers

Poissa Thor Patsas

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2623
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #30 : Joulukuu 19, 2023, 13:17:13 »
On muutama asia mitkä saavat minut eli itse Thor Patsaan yökkimään inhosta. Yksi niistä on tinkaaminen ja toinen jopa vielä pahempi on räkäjutut ja kuvat sellaisista ihmisistä joilla lima valuu. Ihan oikeasti laatta lentää. 🤮
Patsaan filosofia on että on parempi olla sellainen joka ryyppää ja treenaa kuin sellainen joka ei ryyppää eikä treenaa.

Toinen patsaan periaate on että ole herrasmies mutta poliittisesti epäkorrekti.

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1282
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #31 : Joulukuu 19, 2023, 13:50:39 »
Mitä annettavaa on Mondoksella? Joutaisi mun puolesta roskikseen louskuttamaan, sinne minne muutkin turhakkeet. Jos aiheeseen palataan, niin tinkivän asiakkaan voi jättää huomiotta täysin, ei näiden kanssa kannata alkaa keskustelemaan kun kerran maksukykyä ei ole tarpeeksi.
Kullitieteen maisteri

-Death smiles at us all.
All we can do is smile back.

Poissa RobertLey

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5053
  • ********* Foorumihierarkian huipulla
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #32 : Joulukuu 19, 2023, 14:05:33 »
Tuleeko tää tinkaaminen keskieuroopasta missä ensin tingitään hinta kadulla ovesta sisään ja sitte kun housut on jalasta vastavuoroisesti pt ilmoittaa tarvittavat extrat kun poka on heikkona.

Mun mielestä kaksi asiaa kuuluu kehitysmaihin: tinkaaminen ja pakotettu tippi.

Se on ihan omanlaisensa ihmistyyppi joka tekee sitä (tinkaa) joka ainoassa käänteessä niin tappiin, että lopputulos osoittaa yksinomaan tilannetajun puutetta.

Poissa jan#91

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1920
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #33 : Joulukuu 19, 2023, 14:25:11 »
^ just näin, itse tunnen ainakin muutamia henkilöitä, joilla tuntuu olevan käsitys, että kaikki hinnat ovat neuvoteltavissa. Tällaisten henkilöiden kanssa uskoisin olevan hankalaa käydä asiallista keskustelua tämän(kään) alan hinnoittelusta.

Toinen asia minkä tässä alan tajuta, että tuo tinkaaminen taitaa olla hyvinkin yleistä, koska siihen suhtaudutaan niin jyrkästi. Jotenkin en usko, että siihen kiinnitettäisiin niin paljon huomiota, jos ilmiö olisi vain vähäinen. Itse kun en näissä palveluissa tinkaa, niin en sen laajuutta ole juurikaan aiemmin ajatellut.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 19, 2023, 14:31:07 kirjoittanut jan#91 »

Poissa Mustelmann

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1187
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #34 : Joulukuu 19, 2023, 14:34:53 »
Ihmiset ovat katsoneet liikaa Panttilainaamoa ja Huutokauppakeisaria kun luulevat, että palveluista voi tingata kuin vaarin ullakolla lojuneesta villapaidasta. Tai sitten tapa on opittu Facebook-kirppikseltä, jossa ostaja kuvittelee saavansa aina viimeisen sanan.

Poissa Turuntyttö

  • Hero Member
  • Galleria (5)
  • Viestejä: 942
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #35 : Joulukuu 19, 2023, 14:54:59 »
^ just näin, itse tunnen ainakin muutamia henkilöitä, joilla tuntuu olevan käsitys, että kaikki hinnat ovat neuvoteltavissa. Tällaisten henkilöiden kanssa uskoisin olevan hankalaa käydä asiallista keskustelua tämän(kään) alan hinnoittelusta.

Toinen asia minkä tässä alan tajuta, että tuo tinkaaminen taitaa olla hyvinkin yleistä, koska siihen suhtaudutaan niin jyrkästi. Jotenkin en usko, että siihen kiinnitettäisiin niin paljon huomiota, jos ilmiö olisi vain vähäinen. Itse kun en näissä palveluissa tinkaa, niin en sen laajuutta ole juurikaan aiemmin ajatellut.

Valitettavasti on yleistä joo. ”Parhaat” on nää kun hinnat saatuaan toteaa et ”50€ 30min kaks kertaa”🙃🙃😅 Enkä tuomitse tietenkään niitä jotka tuohon hintaan tarjoavat palveluja, mutta jos hinnasta on yritetään tingata 2/3 tai puoletkin pois, niin kyllä siinä mun mielestä mennään jo röyhkeyden puolelle, ainakin tällä alalla.
Opiskelijarouva

Turku

Poissa antero pee

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1166
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #36 : Joulukuu 19, 2023, 15:36:49 »
^ just näin, itse tunnen ainakin muutamia henkilöitä, joilla tuntuu olevan käsitys, että kaikki hinnat ovat neuvoteltavissa. Tällaisten henkilöiden kanssa uskoisin olevan hankalaa käydä asiallista keskustelua tämän(kään) alan hinnoittelusta.

Toinen asia minkä tässä alan tajuta, että tuo tinkaaminen taitaa olla hyvinkin yleistä, koska siihen suhtaudutaan niin jyrkästi. Jotenkin en usko, että siihen kiinnitettäisiin niin paljon huomiota, jos ilmiö olisi vain vähäinen. Itse kun en näissä palveluissa tinkaa, niin en sen laajuutta ole juurikaan aiemmin ajatellut.

Valitettavasti on yleistä joo. ”Parhaat” on nää kun hinnat saatuaan toteaa et ”50€ 30min kaks kertaa”🙃🙃😅 Enkä tuomitse tietenkään niitä jotka tuohon hintaan tarjoavat palveluja, mutta jos hinnasta on yritetään tingata 2/3 tai puoletkin pois, niin kyllä siinä mun mielestä mennään jo röyhkeyden puolelle, ainakin tällä alalla.

Olen ihan samalla linjalla Turuntytön kanssa ja toinen puoli yhtälöstä on tosiaan se, että ei tuomita niitäkään, jotka tarjoaa palveljuita keskimääräistä halvemmalla. Ammatinharjoittamisenvapaus antaa siihen oikeuden.
You and me, part-time lovers

Poissa Turuntyttö

  • Hero Member
  • Galleria (5)
  • Viestejä: 942
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #37 : Joulukuu 19, 2023, 15:40:53 »
^ just näin, itse tunnen ainakin muutamia henkilöitä, joilla tuntuu olevan käsitys, että kaikki hinnat ovat neuvoteltavissa. Tällaisten henkilöiden kanssa uskoisin olevan hankalaa käydä asiallista keskustelua tämän(kään) alan hinnoittelusta.

Toinen asia minkä tässä alan tajuta, että tuo tinkaaminen taitaa olla hyvinkin yleistä, koska siihen suhtaudutaan niin jyrkästi. Jotenkin en usko, että siihen kiinnitettäisiin niin paljon huomiota, jos ilmiö olisi vain vähäinen. Itse kun en näissä palveluissa tinkaa, niin en sen laajuutta ole juurikaan aiemmin ajatellut.

Valitettavasti on yleistä joo. ”Parhaat” on nää kun hinnat saatuaan toteaa et ”50€ 30min kaks kertaa”🙃🙃😅 Enkä tuomitse tietenkään niitä jotka tuohon hintaan tarjoavat palveluja, mutta jos hinnasta on yritetään tingata 2/3 tai puoletkin pois, niin kyllä siinä mun mielestä mennään jo röyhkeyden puolelle, ainakin tällä alalla.

Olen ihan samalla linjalla Turuntytön kanssa ja toinen puoli yhtälöstä on tosiaan se, että ei tuomita niitäkään, jotka tarjoaa palveljuita keskimääräistä halvemmalla. Ammatinharjoittamisenvapaus antaa siihen oikeuden.

Juurikin näin. Jokainen saa päättää omat hintansa. Jos on yli sun budjetin, niin etsit toisen. Ei myöskään auta yhtään ku kerrotaan kun siltä toiselta saa puolet halvemmalla… Noh, mene hänen luokseen sitten.🤔 Ei se oo sen kummempaa.😄 Ja kyllä, tuollaisiakin ”tinkaus”yrityksiä tulee joskus. 🥴
Opiskelijarouva

Turku

Poissa palvelunostaja

  • Full Member
  • Viestejä: 378
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #38 : Joulukuu 19, 2023, 16:44:49 »
On mulle käynyt ihan kuluvana vuonna niin, että kokenut ulkomaita kiertävä pt ilmoitti tuntihintansa joka oli tuplat normaalista suomitasosta. Sanoin etten pysty, toivotin hyvät jatkot ja rupesin etsii muijaa seuraavaa.

Mutta sitten tulikin pyyntö esittää vastatarjous.

(Tämä tapaus ei ollut Suomessa, ja kertoi että hänellä on joku pitkäaikaisempi sugarkuvio jonkun paikallisen massipäällikön kanssa, jossa sai vapaa-ajalla myydä muillekin persettä)

Poissa Windy

  • Newbie
  • Viestejä: 23
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #39 : Joulukuu 19, 2023, 16:48:36 »
Jos yhtään alkaa ärsyttämään/tuntumaan epämiellyttävältä, niin

- lopeta kaikki kommunikointi siihen, älä vastaa enää koskaan mitään sille tyypille &
- blokkaa & unohda koko tyyppi &
- rentoudu, nosta jalat pöydälle, pistä lempparisarjasi pyöriin suoratoistopalvelusta & ota lasi Proseccoa

:drinking:

Kiitos, hyvät vinkit 🙏 tosin viimeisen jätän väliin, kun en alkoholista tykkää, sen tilalle vaikka kahavi tai Cola 👌😄
Kinky seksihullu söpöliini 🌸🦊

🖤 Tuhmuilen myös OnlyFansissa 😈