Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka

Nettikiusaaminen

<< < (5/9) > >>

Enginn:
Kyllä voin myöntää ettei tämä osa-alue ole vahvuuksiani ja siitä syystä kommenttini ovat varmaan vielä enemmän mutuilua ja tyhjää lätinää kuin tavallisesti. Itse en someja harrasta, olin kyllä niissä mutta totesin ajanhukaksi. Tai saattaa minulla profiilit vielä olla, mutten ole kirjautunut kuukausiin/vuosiin. Tällaista foorumia en aivan someksi laske, koska täällä ei esiinnytä omalla nimellä.

Somessa on sama ongelma kun netissä ylipäätään, eli ihmiset sortuvat helposti negatiivisuuteen ja toistensa haukkumiseen, eli asioihin joita eivät tekisi kasvotusten. Foorumeilla sentään yksi tuntematon nimimerkki haukkuu toista, eikä tilanteessa ole ihmistä, mutta somessa ollaan omalla nimellä, naamalla ja maineella pelissä. Yksikin virheaskel ja olet hävinnyt pelin.

Villerius:

--- Lainaus käyttäjältä: Letsmenoks - Joulukuu 18, 2019, 18:40:56 ---Noo, kuka kiusaantuu, kuka uhriutuu, toiset hiljenee, joku hakee apua poliisilta. Kiusaamisen rajan tuntee vain kiusatuksi tullut. On ymmärrettävä että karskilta vaikuttava sanaseppo voi ollakin pienet sieraimet ja suuret kyynelkanavat omaava pikkusielu. Tarkkana oltava, joukkolynkkaukseen ei parane sortua ja pienempää tahi heikompaa on puolustettava. Myös netissä...

--- Lainaus päättyy ---
Allekirjoitan tämä täysin.
Nykypäivänä tuntuu vaan siltä, että joku näkee aina vaivaa jostain, eikä elä omaa elämäänsä vaan yrittää elää jonkun toisen elämää.
Yhä ihmettelen sitä miksi jotkut vaan eivät voi hyväksyä erilaisuutta? Samalla he eivät näe omaa kapeasilmäisyyttään.

Kuningatar Perse:

--- Lainaus käyttäjältä: Enginn - Joulukuu 18, 2019, 23:07:04 ---

Muuten en nyt kommentoi kärjistettyjä esimerkkejäsi, mutta somesta poistuminen ei ole itseltään riistämistä vaan päinvastoin. Some riistää ihmisiltä kaiken tärkeän ja on ihmiskunnan keksinnöistä kamalin. Giljotiini ja peniksen puristin jäävät kakkoseksi uhriluvuissa niille kärsimyksille mitä sosiaalinen media aiheuttaa päivittäin.

Suosittelen vilpittömästi kaikille, että laittakaa somet pois ja keskittykää oikeaan elämään.

--- Lainaus päättyy ---

Aivan, eli kannattaa siis kiusata ihmisiä, jotta heidät saa tajuamaan pysyä erossa huonoista asioista. Eiväthän he sentään ole mitään tehneet ansaitakseen oikeuden itse päättää, mitä mieltä ovat somesta ja miten haluavat sitä käyttää.

Minä en niin pidä tuosta meksikolaisesta ruoasta, joten mitenhän saisin kaikki maailman ihmiset ymmärtämään, että siitä kannattaa pysyä erossa? Varsinkin ne raukat meksikolaiset, jotka joutuvat syömään sitä joka päivä :( Voisikohan kiusaaminen olla vastaus tähän ongelmaan? Jos kävisin vähän kiusaamassa meksikolaisia, esim. sytyttämällä Meksikon tuleen, niin järkevinä ihmisinähän he tajuaisivat vain lähteä tilanteesta pois. Sitten kun he muuttaisivat muihin maihin ja saisivat syödäkseen kunnon ruokaa, niin kyllä he lopulta ymmärtäisivät kiittää minua kotiensa ja elämiensä tuhoamisesta. Ja jos jollekulle mukamas jäisi paha mieli kotimaansa tuhoutumisesta, niin se olisi ihan hänen oma vikansa. Mitäs ei ymmärrä olla minulle kiitollinen siitä, että vapautin hänet syömään hyvää ruokaa. En minä mikään riistäjä ole, kun toimin heidän omaksi parhaakseen.

Enginn:
^en minä mielestäni missään välissä sanonut, että kiusaaminen olisi ok.

Sinänsä esimerkkisi on hauska, koska tuotahan juuri esim eläinoikeusaktivistit sun muut vegaanit harrastavat lihansyöjiä vastaan. He eivät tykkää kun liha syödään, niin sitten terrorisoidaan tuottajia ja papatetaan tavan ihmisille kuinka liha on murha jne. Onko tuollainen kiusaaminen ok?

Vieras0029:
Juu, täytyypä tukea veli Enginniä ja todeta, että Kuningatar Perse sortuu edellä itse nettikiusaajien käyttämiin menetelmiin. Väännellään ja käännellään toisen sanomisia ja keksitään niistä joitain merkityksiä, joita niistä ei löydy ulkopuolisin silmin katsottuna.

Jos haluaa siivota netti- ja somekeskusteluja, kannattaa yrittää itse pidättäytyä kiusaajien menetelmistä. Muuten niihin lähtee äkkiä isompi jengi mukaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta