Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka
Nettikiusaaminen
Jepe:
--- Lainaus käyttäjältä: Enginn - Joulukuu 18, 2019, 15:51:24 ---Ennen sanottiin että jos joku kiusaa niin älä välitä ja mene vaan pois tilanteesta. Kait se nykyäänkin toimisi, eli jos joku kiusaa somessa niin poistu somesta.
En sitten tiedä oliko tuo hyvä neuvo edes ennen vanhaan, tai onko se sitä nyt.
--- Lainaus päättyy ---
Jostain lehdestä luin ettei kiusatulle lapselle pitäisi noin sanoa, vaan antaa tukea ja yrittää auttaa pois kiusaamiskierteestä. Tietysti somesta lähteminen on helpompaa kuin esim. olla välittämättä koulukiusaajasta. Mutta miksi uhrin pitäisi aina antaa periksi kiusaajalle, muita tapoja on oltava eikä antaa periksi, kiusaaja kuitenkin on se syypää.
Azazello:
^Mä olen miettinyt tuota, että miks vitussa kiusatun pitää vaihtaa koulua sillä perusteella, että kiusaajallakin on oikeudet. Aivan paskaa.
Koulussa ei joudu kiusatuksi, jos olet fyysinen tai verbaalisesti lahjakas joka antaa takaisin samalla mitalla. Kuten Lifti sanoi, on vanha fraasi, että väkivalta lopettaa vittuilun. Siitä vaan tulee syyte, jos vedät vittuilijaa juoksuheijarin naamaan. Eivätkä kaikki kuitenkaan ole sellaisia viidakossa paljain käsin pärjääviä hahmoja syntymästään lähtien, eivätkä pysty hitaamman kehityksen tai muun syyn takia puolustautumaan. Yhteisön tuki pitäisi aina olla sen kiusatun puolella kiusaajia vastaan, muita huvikseen tallovilla ei ole mitään oikeuksia.
Hyvä kysymys sitten on että saako kiusaajia kiusata? Mun mielestä ainakin siihen saakka, että tämä maistaa itse että miltä tuntuu olla uhri.
Lifti:
--- Lainaus käyttäjältä: Azazello - Joulukuu 18, 2019, 17:07:37 ---Hyvä kysymys sitten on että saako kiusaajia kiusata?
--- Lainaus päättyy ---
Mikään ei ole niin mukavaa kuin kiusata kiusaajaa. Tehdä siitä naurunalainen. Olenko siis kiusaaja? Olen. Kait se ero on siinä mikä on oikeutettua ja mikä ei. Siitä päästään taas moraaliin ja se on kuin perseen reikä, kaikilla erilainen. Jollain tiukempi ja jollain löysempi.
Kuningatar Perse:
--- Lainaus käyttäjältä: Enginn - Joulukuu 18, 2019, 15:51:24 ---Ennen sanottiin että jos joku kiusaa niin älä välitä ja mene vaan pois tilanteesta. Kait se nykyäänkin toimisi, eli jos joku kiusaa somessa niin poistu somesta.
En sitten tiedä oliko tuo hyvä neuvo edes ennen vanhaan, tai onko se sitä nyt.
--- Lainaus päättyy ---
On se kyllä tosi hyvä neuvo. Siitä on muitakin hyviä sovellutuksia:
Jos et halua tulla plagioiduksi, niin älä anna kenenkään nähdä tekemiäsi asioita.
Jos et halua saada potkuja, niin älä mene töihin. Tutkimuksen mukaan 100 % potkuista saadaan työpaikoilta.
Jos et halua tulla ryöstetyksi, niin muuta jonnekin, missä ei ole ryöstäjiä (esim. valtameren pohja, asuttamattomat saaret ja jotkin Siperian alueet.)
Jos et halua tulla raiskatuksi, niin muuta jonnekin, missä ei ole raiskaajia. Jos silti törmäät raiskaajaan ja hän alkaa raiskata sinua, niin lähde vain tilanteesta pois. Niin helppoa se on!
Jos et halua tulla murhatuksi, niin tapa itsesi ennen kuin kukaan muu ehtii. Se on ainoa keino varmistaa, että murhaajat eivät saa sinua elävänä kiinni.
Muista, että mitä enemmän riistät itseltäsi, sitä vähemmän toiset voivat sinulta riistää.
Vieras0021:
Noo, kuka kiusaantuu, kuka uhriutuu, toiset hiljenee, joku hakee apua poliisilta. Kiusaamisen rajan tuntee vain kiusatuksi tullut. On ymmärrettävä että karskilta vaikuttava sanaseppo voi ollakin pienet sieraimet ja suuret kyynelkanavat omaava pikkusielu. Tarkkana oltava, joukkolynkkaukseen ei parane sortua ja pienempää tahi heikompaa on puolustettava. Myös netissä...
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta