Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka
N-sanan käyttö, mitä mieltä?
Azazello:
Agricola – Suomen humanistiverkko arvelee, että Woke-ilmiössä on kyse väärästä analyysista sen suhteen, mikä länsimaisessa yhteiskunnassa on vähemmistöryhmien kohtelun suhteen vialla.
https://agricolaverkko.fi/tietosanomat/wokesta-tunnepuheesta-ja-historiasta/?
--- Lainaus ---Woke-kulttuurin päällimmäisin ongelma on sen tahallaan luoma yleisen epäluottamuksen ilmapiiri, mitä se levittää hyökkäämällä ei suinkaan rasisteja vastaan, vaan niitä jotka erheellisesti luulevat olevansa rasististen ennakkoluulojen yläpuolella.
--- Lainaus päättyy ---
Näitä henkilöitä ovat esimerkiksi Valtaoja ja Tontti, jotka woke-beesajienkaan mielestä eivät ole kelvollisia puhaltelemaan muniinsa eli keskustelemaan rasismista.
Pekonen:
Tämä rasistikeskustelu ja syyttely on tosiaankin tuontitavaraa, ainakin mustien osalta, romanien ja saamelaisten tapauksessa asia voi olla eri.
--- Lainaus käyttäjältä: Lifti - Marraskuu 28, 2021, 18:20:37 ---Meillä rengit oli valkoihoisia. Yhdeltäkään minun esiisältäni ei löydy orjaa historiasta.
--- Lainaus päättyy ---
Kuten Lifti sanoi. Monelle valtaosaa väestöä saattaa olla sellainen tunne että on leimattu jo valmiiksi rasistiksi koska on valkoinen ja kantaväestöä edustava.
Siitä luuluu kiitos wokekultille.
jurzantaa:
Täytyy sanoa että tää Ebrahimi ei ainakaan puhallellut muniinsa, vaan selkeästi lietsoi vastakkainasettelua. Sikäli hyvä, että nekin joille woke on ollut lähinnä sanana tuttu näkivät nyt mitä se käytännössä on. Ikävä vaan, että Ebrahimin käytös ja puheet eivät suinkaan vähennä rasismia, vaan todennäköisesti lietsoo sitä enemmän.
Julia:
--- Lainaus käyttäjältä: Pekonen - Marraskuu 26, 2021, 13:42:36 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Julia - Marraskuu 26, 2021, 13:27:08 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Pekonen - Marraskuu 26, 2021, 12:42:10 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Julia - Marraskuu 26, 2021, 12:24:33 ---... Oon tullut siihen tulokseen, et mitä enemmän Ebrahimille lähetetään raiskausuhkauksia, sitä oikeutetumpaa oli suuttua lähetyksessä Valtaojan epäsensitiivisyydestä).
Kun ei tää oo niin vaikeeta!
--- Lainaus päättyy ---
Eli sinusta on oikein kostaa Valtaojalle tälle Ibrahimille (mahdollisesti) tulleet raiskausuhkaukset?
Oletko nyt varmasti ajatellut asian loppuun asti?
--- Lainaus päättyy ---
Meinaat, että Ebrahimi on kehitellyt trollien kuvakaappaukset kuvankäsittelyohjelmalla? Miten Valtaojalle on kostettu? Hän on mun nähdäkseni ilmaissut, ettei osallistu enää Ylen ohjelmiin, häntä ei yleisesti pidetä rasistina (en minäkään) ja moni on perustelemassa, miksi tässä varmaan nyt oli vain väärinkäsitys. Mutta on se musta silti tärkeää muistaa myös, että jos ilmaiset tuntevasi olosi turvattomaksi, on kysymys jonkun kokemuksesta, jota on pakko kunnioittaa vaikkei sitä ymmärrä. Mulla ei oo tunnesidettä kumpaankaan osapuoleen enkä usko "cäncelöintiin", mutta tää tuntuu jäätävän pieneltä menetykseltä ihmiskunnalle jos vältetään yhden sanan käyttöä. Siviilinaisia harvoin kutsutaan lempeästi huoriksi, miksei tätä otettais käyttöön?
Sanoilla on väliä *polkee ex-lingvistinä jalkaa*
--- Lainaus päättyy ---
^Nyt ei ollut kysymys siitä onko n-sanan käyttö oikein vai ei. Kukaan täällä ei ole tietääkseni puolustanut sen yleistä käyttöä.
Kysymys oli siitä että syyllistätkö Valtaojan siitä jos tälle Ibrahimille tulee raiskausuhkauksia ja millä perustein?
Jos väittää oloaan turvattomaksi ylen studiossa taatusti turvallisissa olosuhteissa niin silloin kyse on uhriutumisesta jota käytetään pelkästään aseena varsinkin kun kyetään samaan aikaan verbaalisesti hyvinkin voimakkaasti hyökkäämään toista vastaan. Ei mene läpi.
--- Lainaus päättyy ---
No en helvetissä syyllistä Valtaojaa muusta kuin siitä, että astui ansaan tuossa intersektionaalisen feminismin luvatussa talossa Pasilassa. (Epäilen, ettei Valtaoja lähettäis uhkauksia, mutta en oo seurannut tapausta enää.)
Mut ootko Pekonen ikinä ollut tilanteessa, josta et ois ilman kohtausta voinut poistua ja tuntenut olosi epämukavaksi, uhatuksi, pelokkaaksi tai "turvattomaksi" vaikka ympärillä ei ois kukaan osoittanut aseella tai verikoira murissut?
Hauskaahan tää on väitellä, kun ei enää muista mistä. Onneks maailmassa on vielä valkoihoisia (jotkut "mokkapalajäbätkin kyllä) heteromiehiä, jotka jaksaa osoittaa mikä kaikki on mennyt pieleen, kun niiltä on otettu hiukan äänialaa pois.
Kyl huomaa, ettei oo pannu pariin päivään.
Azazello:
^ Toi on muuten hyvä näkökulma ylipäätään rasismikeskusteluun, mä kyl olen reissuillani joutunut ihonvärini takia huonosti kohdelluksi ja ohitetuksi. Japanissa ja joissain muissa aasian maissa valkoihoisia ja länsimaalaisia ei oteta taksin kyytiin, paikalliset hupakot eivät tarjoa palveluitaa (ymmärrän kyllä että näillä on oikeus valita asiakkaansa), etelä- ja väliamerikassa ja karibialla jopa turvallisuus on ollut uhattuna ihonvärin takia. Ei rasistisen kohtelun kohteeksi joutuminen ole pelkästää ruskeiden ihmisten etuoikeus, olen useammin kuin kerran tuntenut oloni epämukavaksi ja uhatuksi ainoana valkoisena tai jopa saanut kommentin ”jos et häivy täältä valkonaama, sinut tapetaan”
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta