Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Amatööri hupsut vs. ammattilaiset.  (Luettu 22604 kertaa)

Poissa Jousimies2012

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2655
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Amatööri hupsut vs. ammattilaiset.
« Vastaus #40 : Elokuu 21, 2021, 14:25:46 »
Ei kaikilla ammattilaisillakaan ole kovin laaja valikoima, itse pidän siitä kun PT on oma itsensä.
Jokainen ottaa tapaamisia oman tahdin / halun mukaan sekään ei tee Ammattilaista.
PT saa aina valita asiakkaansa, kuten muutkin Yrittäjät.
Kuulostaa ammattilaiselta kun jokainen tapaaminen on uniikki eikä liukuhihnahommaa 👍
Jokainen kokee palvelun laadun erilaisena, joillekin riittä että päästään maaliin ja joillekin että on kivaa koko tuon ajan.

Mielestäni ammattilaiseksi tulee kun Asiakas lähtee hymy korvissa ja muistelee tapaamista myöhemmin herättäen aina hymyn korville  :inlove:
Opettelee kielihommia… 😜

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Amatööri hupsut vs. ammattilaiset.
« Vastaus #41 : Elokuu 21, 2021, 14:43:14 »
Jäin vielä mietiskelemään amatöörin määritelmää...
Itseni miellän vahvasti amatööriksi mm. näistä syistä:
- ei osaamista toteuttaa mitään erikoisempia toiveita ---> hyvin suppea palveluvalikoima
- ei ammattitaitoa (tai intoakaan) ottaa vastaan useampia asiakkaita saman päivän aikana
- em. syystä myöskään keikkailua ei tule harrastettua
- hyvin rajallinen valikoima seksikkäitä hupsutteluun soveltuvia vaatteita ja asusteita ---> ei juurikaan mahdollisuutta toteuttaa asutoiveita, asiakas joutuu tyytymään mun makuun 😅
- hupsutteluun on käytettävissä varsin vähän aikaa, kun muu elämä pitää liian kiireisenä
- hupsuttelen vain silloin, kun huvittaa (tai silloin, kun panettaa 🙈)
- hupsuttelen vain sellaisten kanssa, joiden kanssa uskon olevan kivaa
- unohdan katsoa kelloa, jos on kivaa
- kaikki asiakaskohtaamiset on ihan uniikkeja, kun ei ole kaavaa tai rutiinia, jota noudattaa
- palvelun laatu ei varmasti ole järin tasalaatuista 🙈😅

Näitähän tulis mieleen vaikka kuinka paljon, jos alkais oikeesti miettimään... 😅


Niinkuin Netan listaus osoittaa, niin ei noilla(kaan) perusteilla eroteta ammattilaista ja amätööriä toisistaan. Minun suhteen suurin osa väittämistä pitää paikkansa ja silti pitkään ja ammattilaisena toimittuani pidän itseäni jo ammattilaisena. Noista erottavana tekijänä minun ja Netan välllä on oikeastaan vain tuo ei ammattitaitoa eikä intoakaan tavata useampaa.
Voi olla ammattilainen, vaikka tapaa vain harvoin harvoja itselle mieluisia asiakkaita jne. Ja voi olla ihan tumpelo amatööri, vaikka paukuttaisi kymmentä ukkoa päivässä.
Millä tahansa muulla alalla ammattilainen on se, jolla on koulutuksen tai/ja kokemuksen tuoma ammattitaito kyseiseen tehtävään. Tällä alalla se onko joku ammattilanen vai amatööri riippuu siitä keneltä kysytään.

Poissa jpetke

  • Sr. Member
  • Galleria (1)
  • Viestejä: 1686
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Amatööri hupsut vs. ammattilaiset.
« Vastaus #42 : Elokuu 21, 2021, 15:36:22 »
Mä ajatelen tätä sillälailla, että ammattilaiset olisi niitä, ketkä tekevät hommaa työkseen. Eli ei juuri muita hommia. Amatöörit ovat sitten sellaisia, jotka hupakoivat muiden hommien, koulujen ja harrastusten sivussa enemmän tai vähemmän.

Ammattilaisilla olisi tuota kautta tarjottava tasalaatuisempaa palvelua asiakasmäärien säilyttämiseksi.

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Amatööri hupsut vs. ammattilaiset.
« Vastaus #43 : Elokuu 21, 2021, 15:47:56 »
tasalaatuisempaa palvelua

Petke on oikeassa. Kuten missä tahansa työssä, niin hyvän ja huonon päivän ero ei saa olla suuri tai sitä ei saa olla ollenkaan. Esimerkkinä Slavka Laura on superammattilainen ja yks instamalli ei ole. Lauralta tietää aina mitä saa, mutta tää instamalli tokas esim. yks kerta, että ei tykkää mällin mausta. No voi voi, mitäs se minulle kuuluu. Kun on sovittu, että nielee, niin silloin nielee mukisematta.

Kai se nyt vituttaa ketä vaan jos ostat mitä vaan ja unelmissasi kuvittelet saavasi sen täydellisen suklaakakkupalan niin tällä kertaa laulatkin tiskillä synttärionnittelulaulun ku se kakku täytti just vuoden. Ja tää myyjä kehtaa vielä loukkaantua siitä laulusta

EDIT: yks hupakko on ihan paska hommassaan kokonaisuudessaan, mutta poskihoito cimillä 50€ niin käynyt useasti antamassa pikaisesti poskeen. Sekin on ammattilainen. Tasalaatuisesti paskaa palvelua, ei petä varmasti koskaan

EDITEDIT: rallikuskit hyvä esimerkki. Jos mentaliteetti on, että joko voitat tai ajat ulos nii oot paska vaikka voittaisitkin, eli amatööritkin voi voittaa kisoja
« Viimeksi muokattu: Elokuu 21, 2021, 15:53:54 kirjoittanut Billheili »

Poissa Hetvield

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2908
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Amatööri hupsut vs. ammattilaiset.
« Vastaus #44 : Elokuu 21, 2021, 18:52:16 »
On sillä se ero, että ammattilaiset vetää turskaa liukuhihnalta rutiinilla, mutta amatöörit ei ja siten ole niin kyllästyneitä tähän hommaan.
Valitsen amatöörin tai siten ammattilaisen joka kohtaa asiakkaan yksilönä.
Bad Ass. Smart Ass. Great Ass

Poissa mattssonni

  • Hero Member
  • Viestejä: 767
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Amatööri hupsut vs. ammattilaiset.
« Vastaus #45 : Elokuu 22, 2021, 00:12:28 »
Jäin vielä mietiskelemään amatöörin määritelmää...
Itseni miellän vahvasti amatööriksi mm. näistä syistä:
 - -

- hupsuttelen vain silloin, kun huvittaa (tai silloin, kun panettaa 🙈)
- -

Tässä se ammattilaisen ja amatöörin ero on millä tahansa alalla. Ammattilainen tekee hommaa ammatikseen, ei pelkästään sen mukaan (tai sillä tavalla) kuin huvittaa.
Harva asia on mustavalkoinen, useimmiten niissä on monia, vähintäänkin harmaan, sävyjä.

Poissa Vikke1967

  • Full Member
  • Viestejä: 163
  • * Kelpo kaveri
Vs: Amatööri hupsut vs. ammattilaiset.
« Vastaus #46 : Elokuu 22, 2021, 09:49:36 »
En minäkään kyllä millekään amatöörikampaajalle menisi, vaan mieluummin rautaiselle ammattilaiselle, joka tietää, mitä tekee.

otan tähän kiinni tiedän muutamiakin naisia, jotka on maksanu " 200e " sille ammatilaiselle tulos tukka pilalla,

leikkasi liikaa, väri on väärä jne jne  pointti lähinnä se hinta/kokemus ei tee kestään hyvää.

Vähän huono vertaus.Amatöörit saattaa harrastaa seksiä päivittäin joten kokemusta voi olla hyvinkin mutta harva hiuksia leikkaa päivittäin.

Poissa Nagsus

  • Newbie
  • Viestejä: 16
  • * Tästä on tie vain ylöspäin
Vs: Amatööri hupsut vs. ammattilaiset.
« Vastaus #47 : Elokuu 22, 2021, 10:08:40 »
En minäkään kyllä millekään amatöörikampaajalle menisi, vaan mieluummin rautaiselle ammattilaiselle, joka tietää, mitä tekee.

otan tähän kiinni tiedän muutamiakin naisia, jotka on maksanu " 200e " sille ammatilaiselle tulos tukka pilalla,

leikkasi liikaa, väri on väärä jne jne  pointti lähinnä se hinta/kokemus ei tee kestään hyvää.

Vähän huono vertaus.Amatöörit saattaa harrastaa seksiä päivittäin joten kokemusta voi olla hyvinkin mutta harva hiuksia leikkaa päivittäin.

Kaikki parturit on huoria, mutta kaikki huorat ei oo partureita.

Poissa IlonaTequila

  • Sr. Member
  • Galleria (17)
  • Viestejä: 2193
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Amatööri hupsut vs. ammattilaiset.
« Vastaus #48 : Elokuu 22, 2021, 10:45:38 »
- hupsuttelen vain silloin, kun huvittaa (tai silloin, kun panettaa 🙈)
- hupsuttelen vain sellaisten kanssa, joiden kanssa uskon olevan kivaa
- unohdan katsoa kelloa, jos on kivaa

Nämä tuolta listalta omaan silmään pistää erottavina tekijöinä. Mä teen seksityötä silloin kun olen keikalla, multa saa ajan, jos osaa käyttäytyä, ja (muiden yhteisesti sovittujen pelisääntöjen lisäksi) ajasta kiinni pitäminen (koko sovittu aika on käytössä - vain sovittu aika on käytössä) on osa molemminpuolista hyvää tapaamista.

Tässä se ammattilaisen ja amatöörin ero on millä tahansa alalla. Ammattilainen tekee hommaa ammatikseen, ei pelkästään sen mukaan (tai sillä tavalla) kuin huvittaa.

Tämä. Ammattilainen myös varmaan lähtökohtaisesti suunnittee työnsä pidemmällä aikajänteellä.

Mä koen kyllä myös ihan "ammattiylpeyttä" tekemästäni seksityöstä, ja osa sitä on se, että asiakas kokee sen mun luona viettämänsä ajan saavansa mun 100% huomion ja että just hänen toiveensa on huomioitu. Asiakkaan ei tarvitse hurmata mua tai olla "mun tyyppiä", käytöstavat ja maksu riittää siihen, että hän on mun maailman keskipiste sovitun ajan. Ja tästä näkökulmasta nämä "ammattilaiset vain tympiintyneenä liukuhihnaa ja rahastaa" kommentit on jotenkin väsyneitä. Lyhyeksi voisi jäädä "ammattilaisuus" noilla lähtökohdilla.
🍑 livekeikat kalenterissa, pikseleinä onlyfansissa 🍑
~baby mä oon rock'n'roll~

Poissa Netta

  • Hero Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 628
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Amatööri hupsut vs. ammattilaiset.
« Vastaus #49 : Elokuu 22, 2021, 13:10:13 »
- hupsuttelen vain silloin, kun huvittaa (tai silloin, kun panettaa 🙈)
- hupsuttelen vain sellaisten kanssa, joiden kanssa uskon olevan kivaa
- unohdan katsoa kelloa, jos on kivaa

Nämä tuolta listalta omaan silmään pistää erottavina tekijöinä. Mä teen seksityötä silloin kun olen keikalla, multa saa ajan, jos osaa käyttäytyä, ja (muiden yhteisesti sovittujen pelisääntöjen lisäksi) ajasta kiinni pitäminen (koko sovittu aika on käytössä - vain sovittu aika on käytössä) on osa molemminpuolista hyvää tapaamista.

Tässä se ammattilaisen ja amatöörin ero on millä tahansa alalla. Ammattilainen tekee hommaa ammatikseen, ei pelkästään sen mukaan (tai sillä tavalla) kuin huvittaa.

Tämä. Ammattilainen myös varmaan lähtökohtaisesti suunnittee työnsä pidemmällä aikajänteellä.

Jep, ollaan asian ytimessä. Itsekin tekisin monet asiat taatusti aivan eri tavalla, jos haluaisin toimia ammattimaisesti ja jos suhtautuisin hupsutteluun kuin työhön. Nyt se on lähinnä hauskanpitoa ja harrastelijana käytän vapauden tehdä asiat juuri sillä tyylillä kuin tykkään.
"Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride." -Anthony Bourdain

Poissa IlonaTequila

  • Sr. Member
  • Galleria (17)
  • Viestejä: 2193
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Amatööri hupsut vs. ammattilaiset.
« Vastaus #50 : Elokuu 22, 2021, 13:25:28 »
^ Joo ehdottomasti jos seksiä tarjoaa rahaa vastaan, niin se pitää tehdä just niin kuin itsestä hyvältä tuntuu! Omat rajat ja ehdot on kaiken perusta ❤ Ja mun mielestä tämä pätee sekä ammattilaisiin että amatööreihin :)

🍑 livekeikat kalenterissa, pikseleinä onlyfansissa 🍑
~baby mä oon rock'n'roll~

Poissa Seepeli

  • Sr. Member
  • Viestejä: 11387
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Amatööri hupsut vs. ammattilaiset.
« Vastaus #51 : Elokuu 22, 2021, 14:04:41 »
Mun mielestä jako amatööriyden ja ammattilaisen välillä seksityössä on vähentääkin häilyvä. Ihan mikä kriteeri tahansa niin ihan varmaan löytyy poikkeuksia. Tuntuu välillä siltä että amatööriys/ammattilaisuus on ihmisten mielestä joko hyvä tai huono asia. Sitä käytetään joskus jopa lyömäaseena. Riippuen tilanteesta halutaan lokeroida ihmisiä joskus "meihin" ja joskus "heihin". Ja se vaan nyt on tyhmää. Enempi mua kiinnostaisi keskustella siitä mikä yhdistää amatöörit ja ammattilaiset.



Amator

Poissa Monsieur Helsinki

  • Full Member
  • Viestejä: 145
  • * Kelpo kaveri
Vs: Amatööri hupsut vs. ammattilaiset.
« Vastaus #52 : Elokuu 22, 2021, 14:14:39 »
Silti nuo harvemmin tätä työtä tekevät naiset "amatöörit" ovat olleet parempia - Kilikelloa lukuunottamatta.

Poissa Pekonen

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3488
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Amatööri hupsut vs. ammattilaiset.
« Vastaus #53 : Elokuu 22, 2021, 14:23:21 »
[quote author=Jousimies2012 link=topic=1061.msg179675#msg179675

Mielestäni ammattilaiseksi tulee kun Asiakas lähtee hymy korvissa ja muistelee tapaamista myöhemmin herättäen aina hymyn korville  :inlove:
[/quote]
Tässä on hyvin kiteytetty tämä asia.
Mielestäni ammattilainen on myös sellainen joka työskentelee alalla omasta halustaan eli tykkää tästä hommasta. Itse en laske koskaan jonkin paritusringin kautta maahan tulleita tyttöjä ammattilaisiksi sillä olettamuksella että tämä ei ole heidän kutsumusammattinsa.
Toki amatöörikin voi tykätä tästä työstä🙂.
Impivaaralainen boomeri ja Suomen Rydmanistit Ry:n jäsen sekä misogynistinen natzi.

Poissa mattssonni

  • Hero Member
  • Viestejä: 767
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Amatööri hupsut vs. ammattilaiset.
« Vastaus #54 : Elokuu 22, 2021, 14:32:20 »
ˆˆˆˆ/IlonaT ja ˆˆˆˆˆ/Netta

Ainakin tapaamieni amatöörien kohdalla vaikuttaa, että amatöörin tavoitteena on saada hommasta (eli heidän tapauksessaan harrastuksesta) nautintoa, jännitystä, seikkailua, elämyksiä ja rahaa niin, että neljä ensin mainittua painottuvat enemmän ja raha on ehkä enemmänkin lisähyöty, harrastuksen bonus (toki yleensä hyvin tärkeä sellainen). Ammattilaisen kohdalla painotus on ehkä hieman enemmän toisin päin, vaikka ammattilaisellekin neljä ensin mainittua saattavat toki olla (ehkä tärkeitäkin) syitä ammatinvalintaan. No, ei se oki välttämättä näin mustavalkoista ole, monen amatöörinkin perustavoitteena on esim. sivutulojen hankkiminen opintojen rahoittamiseen tms. ja harrastus loppuu, kun se on täyttänyt tämän tarkoituksensa.

Mutta em. syystä itse tykkään erityisesti juuri amatööreistä ja suosin heitä, koska silloin on tilanne, jossa molemmat hakevat tapaamisesta/harrastuksestaan eniten samoja asioita eli nautintoa, jännitystä, seikkailua ja elämyksiä. Ja onhan toki minullekin myös rahan liikkuminen osa harrastusta sillä erolla, että minun kohdallani se lukeutuu harrastuksen pakollisiin pieniin haittapuoliin ja harrastuksen laajuutta rajoittaviin tekijöihin, amatööri-pt:llä taas harrastukselle ominaisiin lisähyötyihin ja aktiivisen harrastamisen kannustimiin.

Amatöörien kanssa on siis helpommin eniten samaa, mitä molemmat ovat hakemassa, useampia samoja tavoitteita ja siksi eniten win-win:ä (voihan tämä kyllä joskus toteutua ammattilaisenkin kohdalla). Mutta toki sitten joskus haen myös sellaisia palveluita ja elämyksiä, joiden onnistunut toteutus nimenomaan edellyttää ammattitaitoa. Silloin valintani on aina ammattilainen, koska silloin maksan nimenoman ammattimaisesta osaamisesta ja otteesta.
Harva asia on mustavalkoinen, useimmiten niissä on monia, vähintäänkin harmaan, sävyjä.

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Amatööri hupsut vs. ammattilaiset.
« Vastaus #55 : Elokuu 22, 2021, 14:38:32 »
^ Kyllä. Tuo Jousimiehen "aina" on hyvä pointti. Eli kun olet tavannut naisen sen 3-10 kertaa niin uutuuden viehätys on kadonnut ja jos silti jää aina hymyhuulille niin hän on ammattilainen. Anniinasta kuvastui ammattilaisuus kun hän kirjoitti kerran, että pitää latautua asiakkaiden välillä, että on valmiina täyteen palveluun. Uskon, että hänelläkin on työpäivän aikana fiiliksiä, että "ei vittu kiinnosta", mutta kun ovikello soi niin saa työmoodin päälle eikä kukaan huomaa mitään.

Onhan se perseestä jos hupakko alkaa tilittää ovella, että kissa kuoli just, en oo kovin hyvää, mutta pane ny sitten ku kerta tulit. Kissaa surraan sitten kotona. Negatiivisten tunteiden hallinta ja niiden kääntäminen positiiviseksi tilanteessa kuin tilanteessa kuvastaa ammattimaisuutta. Ei ole asiakasmäärästä kiinni

Poissa Tonava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2441
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Amatööri hupsut vs. ammattilaiset.
« Vastaus #56 : Elokuu 22, 2021, 15:10:45 »
En erota "ammattilaista" ja "amatööriä" toisistaan. Noissa termeissä on vähän sellainen konnotaatio, että ammattilainen osaa asiansa, amatööristä ei oikein tiedä. koulutusta ja tutkintoja alalle ei ole, ei standardeja mitä pitäisi noudattaa tai sertifikaatteja millä voisi ammattilaisuutensa osoittaa. On vain itsenäisiä yrittäjiä ja niitä jotka eivät ole niin itsenäisiä. Itsenäisten yrittäjien olemassoloa ei itse Kentsukaan tunnusta. Maksullisessa seksissä on vain huonoa lainsäädäntöä ja kirjoittamattomat pelisäännöt. Niistä näilläkin foorumeilla aina välillä keskustellaan ja palveluntarjoajat noudattavat niitä kuka paremmin kuka huonommin. Samoin asiakkaat. Termit amatööri ja ammattilainen ovat oikeastaan täysin turhia. Itselleni riittää, että saan vastinetta rahoilleni. On aivan sama onko kyse ammattimaisuudesta vai ei, lopputulos on kuitenkin ihan yhtä hyvä tai huono.

Poissa mattssonni

  • Hero Member
  • Viestejä: 767
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Amatööri hupsut vs. ammattilaiset.
« Vastaus #57 : Elokuu 22, 2021, 15:19:22 »
Noissa termeissä on vähän sellainen konnotaatio, että ammattilainen osaa asiansa, amatööristä ei oikein tiedä.

Ei minusta. Kuten edellä todettu, jokaisella alalla ero on siinä, että ammattilainen tekee hommaa ammatikseen ja toinen tekee sen mukaan kuin sattuu huvittamaan. Ero on siis siinä, miksi ja milloin hommaa tekee ja millä asenteella. Kyllä kummatkin voivat ihan hyvin osata (tai olla osaamatta) hommaansa, ei se mikään pätevyysjuttu ole. Amatöörihän voi hyvin olla vaikka entinen ammattilainen, mutta jäänyt tekemään hommaa satunnaisesti omaksi huvikseen.
Harva asia on mustavalkoinen, useimmiten niissä on monia, vähintäänkin harmaan, sävyjä.

Poissa Tonava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2441
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Amatööri hupsut vs. ammattilaiset.
« Vastaus #58 : Elokuu 22, 2021, 16:30:20 »
^ No juuri siksi amatööreistä ja ammattilaisista ei kannata edes puhua, mikä oli pointtini. Seksiä ei edes voi ammatikseen myydä Suomessa.

Poissa Suomipoika85

  • Full Member
  • Viestejä: 109
  • * Kelpo kaveri
Vs: Amatööri hupsut vs. ammattilaiset.
« Vastaus #59 : Elokuu 23, 2021, 11:19:26 »
Itse määrittelisin amatöörin ja ammattilaisen eron niin että.

Ammattilainen ei valitse asiakkaitaan vaan panee kaikkia jotka on valmiita maksamaan. Tapaaminen sovitaan puhelimessa tai tekstarilla eikä pt tiedä yhtään minkälainen asiakas sieltä on tulossa.

Amatööri puolestaan valitsee "asiakkaat" tarkasti, ja "asiakas" on monesti sellainen jota tyttö/nainen panisi ehkä muutenkin mutta saa kaupan päälliseksi vielä rahaa tai jotakin tavaraa tai palveluksia.
Tapaamisen sopiminen tapahtuu baarissa, työpaikalla, tinderissä, onlyfanssissa tai viesteillä joihin kuuluu myös "asiakkaan" kuvien näkeminen jne.



Itse suosin ehdottomasti amatöörejä, koska eivät anna kaikille, ei ole tarkkoja aika rajoja, kaikesta ei tarvitse maksaa extraa jne.